Protokół Nr LI.2014

obrad pięćdziesiątej pierwszej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 29 lipca 2014 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: Radni Rady Miejskiej, Sołtysi, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radny powiatowy i przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

1.  Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.  Przedstawienie porządku obrad.

3.  Wystąpienia gości.

4.  Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

5.  Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

6.  Interpelacje i zapytania radnych.

7.  Informacja o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

8.  Informacja o działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu za rok 2013 oraz I półrocze 2014 roku.

9.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2014.

10.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Strumień na lata 2014-2022.

11.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2014 rok.

12.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilno-prawny, przypadających gminie Strumień lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

13.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podziału sołectwa Zabłocie na dwa odrębne sołectwa: Zabłocie i Zabłocie Solanka oraz nadania im statutów.

14.  Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

15.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

16.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanych nieruchomości położonych w Drogomyślu.

17.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Drogomyślu.

18.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

19.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonych w Drogomyślu.

20.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Strumieniu.

21.  Informacja nt. stanu prac dotyczących kanalizacji.

22.  Informacja o realizacji wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2014 r.

23.  Zatwierdzenie protokołu z L sesji.

24.  Informacje, wolne głosy i wnioski.

25.  Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składu Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: Radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, Sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych, przedstawicieli prasy lokalnej „Nowej Formacji” i portalu internetowego „ox.pl” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad LI sesji.

Przewodniczący C. Greń odczytał wniosek Burmistrza Strumienia z dnia 24lipca br. o wprowadzenie dwóch dodatkowych punktów do porządku obrad LI sesji pn.:

1)  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonych w Drogomyślu.”;

2)  „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Strumieniu.”.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby nowe punkt wprowadzić do porządku obrad jako punkty 19 i 20, zaś dotychczasowe punkty: 19, 20, 21, 22 i 23 otrzymają kolejno numery: 21, 22, 23, 24 i 25.

Następnie poddał pod głosowanie:

1)  wprowadzenie nowego pkt 19 do porządku obrad pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonych w Drogomyślu” - przyjęto jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych);

2)  wprowadzenie nowego pkt 20 do porządku obrad pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Strumieniu” - przyjęto jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych);

3)  cały zmieniony porządek obrad LI sesji - przyjęto jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych).

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wystąpiła z pismami do Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawach braku kontraktów na: rehabilitację leczniczą w NZOZ „METUS” w Strumieniu dla mieszkańców Gminy oraz rehabilitację leczniczą dzieci z zaburzeniami wielu rozwojowego w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Cieszynie dla dzieci z całego Powiatu.

Do informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Do informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Przewodniczący C. Greń podziękował za interwencję w Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie rozwiązania problemów mieszkańców jednej z posesji położonej przy dwupasmówce ze zjazdem do domu.

Radna A. Żur interpelowała o wycięcie trzech zupełnie suchych drzew w lasku szkolnym przy Gimnazjum w Strumieniu (od strony ulicy Anny Berndt).

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że sprawa wycinki drzew zostanie rozeznana, poinformowała też, że w tej chwili nie ma jeszcze sezonu wycinki.

Radny T. Tolasz ponownie interpelował, aby zwrócić się do właściciela nieruchomości o uporządkowanie bardzo zaniedbanego terenu stacji LPG w Pruchnej przy ulicy Katowickiej.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że teren stacji LPG w Pruchnej jest własnością prywatną. Występowaliśmy już z pismem do właściciela w tej sprawie, wystąpimy jednak jeszcze raz.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron ponownie interpelowała o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o naprawę łamiących się krawędzi nawierzchni asfaltowej ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie, na odcinku od sygnalizacji świetlnej w kierunku Centrum wsi.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wystąpimy do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w zgłoszonej sprawie.

Radny S. Balas interpelował o naprawę przepustu przy ulicy Żniwnej w Bąkowie (za boiskiem sportowym) – woda nie ma tam gdzie odchodzić.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że sprawa jest w trakcie załatwiania (jest przygotowana dokumentacja techniczna, w trakcie załatwiania jest pozwolenie na budowę, planujemy, aby naprawa przepustu została wykonana jeszcze w bieżącym roku). 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu – przedstawiła Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu M. Florek.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do przedstawionej Informacji.

Radny P. Faruga zapytał czy przybywa klientów korzystających z pomocy MOPS? Zapytał też jak spływają środki z budżetu państwa?

Kierownik M. Florek odpowiedziała, że w ostatnich latach liczba klientów MOPS utrzymuje się na stałym poziomie, a środki z budżetu państwa wpływają regularnie bez opóźnień.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu za rok 2013 oraz I półrocze 2014 roku – przedstawił Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu Ł. Pachuła.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionej Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2014 – przedstawiła Pełnomocnik Burmistrza Strumienia ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych E. Król.

Dodatkowych wyjaśnień do projektu uchwały udzieliła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.423.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2014.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2014-2022 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.424.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2014-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2014 rok (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.425.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2014 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilno-prawny, przypadających gminie Strumień lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organów do tego uprawnionych (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.426.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilno-prawny, przypadających gminie Strumień lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie podziału sołectwa Zabłocie na dwa odrębne sołectwa: Zabłocie i Zabłocie Solanka oraz nadania im statutów – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.427.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie podziału sołectwa Zabłocie na dwa odrębne sołectwa: Zabłocie i Zabłocie Solanka oraz nadania im statutów.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił sprawę zapisu § 6 ust. 3 lit. a pkt 1 w brzmieniu: „z zabudowy jednorodzinnej – nie rzadziej niż raz w miesiącu, przy czym dopuszcza się możliwość pozbywania odpadów z mniejszą częstotliwością, w zależności od zapełnienia pojemnika” zawartego w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień. Zapis ten dotyczy odpadów segregowanych, więc mniejsza częstotliwość odbioru odpadów nie będzie problemem, gdyż mogą one być przechowywane dłużej.

Przewodniczący C. Greń podziękował za wyjaśnienie wątpliwości zgłoszonych przez radnych na wczorajszym wspólnym posiedzeniu Komisji. Radni wyrażali swoje wątpliwości myśląc, że zapis ten dotyczy odpadów zmieszanych.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.428.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.429.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanych nieruchomości położonych w Drogomyślu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.430.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanych nieruchomości położonych w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Drogomyślu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.431.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanej nieruchomości położonej w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący C. Greń

Wiceprzewodniczący Komisji Budżetu, … - C. Skowron przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa: „Komisje wnioskują o wytypowanie do składu doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” radnych: Pawła Farugę, Mariana Husa, Aleksandra Kajsturę, Cecylię Skowron, Urszulę Słowik i Tadeusza Tolasza.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał zatem radnych: Pawła Farugę, Mariana Husa, Aleksandra Kajsturę, Cecylię Skowron, Urszulę Słowik i Tadeusza Tolasza – czy wyrażają zgodę na pracę w doraźnej Komisji?

Kandydaci wyrazili zgodę na pracę w Komisji.

Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z proponowanym składem doraźnej Komisji.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr LI.432.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonych w Drogomyślu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.433.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonych w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr LI.434.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację nt. stanu prac dotyczących kanalizacji – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Przewodniczący C. Greń zapytał jak na dzień dzisiejszy przedstawiają się kierunki dalszych etapów związanych z pracami kanalizacyjnymi na terenie Gminy?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił: w 2011 r. zostało przygotowane kolejne opracowanie, sumujące i rozpatrujące zagadnienie od strony istniejących przepisów (przepisy te w międzyczasie już dwa razy się zmieniły). Jest to głównie kwestia wskaźników koncentracji wynikających z przepisów dotyczących Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych. Jeżeli chcemy pozyskiwać środki ze źródeł zewnętrznych (europejskich i krajowych) musimy się do tych wskaźników stosować. Opracowanie z 2011 r. opiera się o te kryteria i wynika z niego, że inwestycje w zakresie kanalizacji, które obecnie realizujemy (dwa etapy kanalizacji w rejonie Strumienia i Zbytkowa – jeden kończymy, a drugi rozpoczynamy), są to ostanie dwa obszary, które zostaną podłączone do oczyszczalni ścieków w Strumieniu, oznacza to jednak brak konieczności gruntownej modernizacji tej oczyszczalni co wiązałoby się z ponoszeniem dużych nakładów. Rozważana jest jeszcze sprawa podłączenia do strumieńskiej oczyszczalni części Zbytkowa położonej po drugiej stronie DK 81. Te modernizacje, które robimy w międzyczasie na oczyszczalni, są to nakłady niezbędne, unowocześniające tą oczyszczalnię, powodujące, że nie trzeba będzie jej generalnie przebudowywać. Natomiast kanalizacja pozostałej części Gminy, co wynika z przygotowanego opracowania, będzie kierowana do oczyszczalni ścieków w sąsiednich gminach (mamy pozyskane wstępne zgody władz gmin tych gmin na takie działania). Do oczyszczalni ścieków w Chybiu planujemy podłączyć Zabłocie i część Drogomyśla. Jeszcze w bieżącym roku lub początkiem przyszłego planujemy zlecić wykonanie dokumentacji technicznej na kanalizację części Zabłocia. W bieżącym roku chcemy uzyskać opracowanie na aktualną dokumentację dla Bąkowa, który w większej części zostanie podłączony do oczyszczalni w Pawłowicach. Poprzez Bąków w rejonie ulicy Pniwie będzie przebiegać kolektor grupowy, który przejmie część kanalizacji sanitarnej z części Pruchnej. Do rozpracowania pozostaje część Drogomyśla bliżej Pruchnej i Pruchna. Mamy tam rezerwację terenu od Agencji Nieruchomości Rolnych przy ulicy Głównej i prawdopodobnie tam będziemy starać się zgrupować urządzenia służące oczyszczaniu ścieków, jednak jakie konkretnie będą to rozwiązania jest jeszcze za wcześnie żeby o tym mówić. Wskaźniki koncentracji w terenach poza Naturą 2000 to 120 mieszkańców na 1 kilometr sieci, natomiast w obszarze Natury 2000 – 90 mieszkańców na 1 kilometr sieci. Wnioski będą składane na te obszary, które spełniają wskaźniki. Natomiast to co pozostanie będziemy starali się odrębnym trybem i sposobem przyłączać do istniejących kolektorów, które powstaną ze współfinansowaniem z funduszy zewnętrznych. Nie da się tych inwestycji inaczej prowadzić niż z wykorzystaniem środków zewnętrznych, najbliższa szansa na pozyskanie kolejnych środków zewnętrznych to lata 2015-2016. Z ostatnich możliwych do pozyskania środków mamy złożony wniosek na II etap Strumienia i Zbytkowa.

Burmistrz A. Grygierek dodała, że co roku staramy się wykonywać zadania związane z kanalizacją. Poinformowała też, że są pewne nieruchomości na terenie Gminy, które znajdują się poza obszarem kanalizacji i one będą musiały zaopatrzyć się w przydomowe oczyszczalnie ścieków.

Radny P. Faruga w imieniu swoim oraz mieszkańców Strumienia podziękował Burmistrzowi i Zastępcy Burmistrza za wykonanie nowych nakładek asfaltowych na drogach, gdzie przebiegają nowo wybudowane odcinki kanalizacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 22.

 

Informację o realizacji wniosków przedstawionych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2014 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 23.

 

Protokół L sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 24.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w każdej miejscowości zlokalizowane są ogólnodostępne place zabaw dla dzieci. Obecnie Gmina przygotowuje się do powstania siłowni i boisk do siatkówki plażowej w każdym sołectwie, które mają być uzupełnieniem oferty rekreacyjnej dla młodzieży i dorosłych. Powstały już dwie siłownie: w Drogomyślu przy współpracy z LGR „Żabi Kraj” i w Strumieniu w ramach współpracy transgranicznej, obecnie trwają prace projektowe w Pruchnej. Powstają również dwa boiska do siatkówki plażowej przy współpracy z mieszkańcami. Gmina zapewniła projekt techniczny i materiał, a wykonawstwem zajęli się mieszkańcy.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron zapytała, czy podzielenie dotychczasowego sołectwa Zabłocie na dwa odrębne sołectwa będzie miało wpływ na ilość radnych?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że podział sołectwa Zabłocie nie będzie miał wpływu na dotychczasową ilość radnych (przy pracach związanych z podziałem sołectwa zostało to przedyskutowane i nadal z tego terenu będzie dwóch radnych – jeden z terenu sołectwa Zabłocie i drugi z terenu sołectwa Zabłocie Solanka). Oba nowo powstające sołectwa mają miejsca, w których mieszkańcy mogą się spotkać (sołectwo Zabłocie – sala OSP, sołectwo Zabłocie Solanka – obiekt LKS „Orzeł Zabłocie i „Chata nad Zalewem”). Poinformowała też, że w najbliższym czasie będziemy organizować spotkanie z dotychczasowym Sołtysem i Radą Sołecką sołectwa Zabłocie, na którym omówione zostaną wybory sołtysów i rad sołeckich w nowopowstałych sołectwach.

Przewodniczący C. Greń zapytał kiedy będzie remontowany chodnik wzdłuż ulicy Oblaski w Drogomyślu, aby powstało bezpieczne dojście do placu zabaw?

Dyrektor ZGKiM Ł. Pachuła odpowiedział, że w bieżącym roku będzie remontowany chodnik w tym rejonie, ale ten położony na terenie nieruchomości Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby ZGKiM zakupił więcej „pachołków” do oznaczania powycinanych dziur w drogach (podczas remontów cząstkowych dróg), ponieważ nie wszystkie wycięte dziury są oznakowane, co stanowi zagrożenie bezpieczeństwa ruchu.

Dyrektor ZGKiM Ł. Pachuła podziękował Burmistrzowi i Radzie Miejskiej za zrozumienie potrzeb Zakładu i przeznaczenie środków na zakup samochodu ciężarowego.

 

ad. 25.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady LI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.3o) słowami „zamykam LI sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ