Protokół Nr I.2014

obrad pierwszej sesji siódmej kadencji

Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 1 grudnia 2014 r. o godz. 16.oo

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

 

Obecni: nowo wybrani radni Rady Miejskiej VII kadencji, radni Rady Miejskiej poprzedniej VI kadencji, radna Rady Powiatu z terenu Gminy, proboszcz Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Drogomyślu, sołtysi, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, Zastępca Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciele lokalnej prasy i mieszkańcy Gminy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek;

6)   Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu – Danuta Sikora.

Porządek obrad:

1.  Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.  Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze.

3.  Złożenie ślubowania przez radnych.

4.  Wybory Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu:

1)  rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu w kadencji 2014-2018;

2)  wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej:

a)  zgłaszanie kandydatów,

b)  powołanie komisji skrutacyjnej,

c)  przeprowadzenie głosowania,

d)  ogłoszenie wyników,

e)  podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

5.  Wręczenie Burmistrzowi Strumienia zaświadczenia o wyborze.

6.  Złożenie ślubowania przez Burmistrza Strumienia.

7.  Wnioski w sprawie zmiany porządku obrad sesji.

8.  Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył radny senior Karol Gajdzica.

Radny senior K. Gajdzica, poinformował, iż zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym - pierwszą sesję nowo wybranej rady zwołuje komisarz wyborczy na dzień przypadający w ciągu siedmiu dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze kraju. W związku z ogłoszeniem w Dzienniku Ustaw z dnia 24 listopada 2014 r. pod poz. nr 1640 zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze kraju - Komisarz Wyborczy w Bielsku-Białej Postanowieniem z dnia 25 listopada 2014 r. zwołał dzisiejszą sesję ustalając jej porządek obrad.

Radny senior K. Gajdzica odczytał ustalony przez Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej porządek obrad I sesji.

Następnie radny senior K. Gajdzica na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składu Rady, co stanowi kworum, przy którym Rada, po złożeniu przez radnych ślubowania, może obradować i podejmować prawomocne uchwały

Radny senior K. Gajdzica przywitał zebranych: nowo wybranych radnych Rady Miejskiej VII kadencji, radnych Rady Miejskiej VI kadencji, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu, ks. Karola Macurę Proboszcza Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Drogomyślu, Zastępcę Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Wojciecha Sikorę, nowo wybraną radną powiatową Lillę Salachna-Brzoza, Sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych, przedstawicieli prasy lokalnej: „Głosu Ziemi Cieszyńskiej”, „Nowej Formacji”, portalu internetowego „ox.pl”, pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu i mieszkańców Gminy.

 

ad. 2.

 

Na prośbę radnego seniora K. Gajdzicy Przewodnicząca Miejskiej Wyborczej w Strumieniu pani Danuta Sikora wręczyła radnym zaświadczenia o wyborze.

Pani D. Sikora w imieniu Miejskiej Komisji Wyborczej pogratulowała radnym wyboru i uzyskania mandatu.

 

ad. 3.

 

Radny senior K. Gajdzica wyjaśniła ceremonię złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych.

W pierwszej kolejności radny senior K. Gajdzica odczytał tekst roty ślubowania.

Następnie najmłodszy wiekiem radny Tadeusz Tolasz wyczytał kolejno nazwiska i imiona wszystkich radnych, którzy złożyli ślubowanie wypowiadając słowa „Ślubuję. Tak mi dopomóż Bóg”.

Radny senior K. Gajdzica złożył radnym gratulacje i stwierdził, że czynnie uczestniczyliśmy w doniosłym akcie ślubowania radnych, zobowiązując się do pełnego uczestnictwa w pracach Rady Miejskiej w Strumieniu dla dobra całej społeczności naszej gminy.

 

ad. 4. 1)

 

Radny senior K. Gajdzica poinformował, że radni w materiałach sesyjnych otrzymali projekt uchwały w sprawie regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu w kadencji 2014-2018.

Radny senior K. Gajdzica zapytał, czy radni mają jakieś uwagi lub pytania do przedstawionego projektu uchwały.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Następnie radny senior K. Gajdzica poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr I.1.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie regulaminu wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu w kadencji 2014-2018.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 2)

 

Radny senior K. Gajdzica – odczytał art. 19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, dotyczący sposobu wyboru przewodniczącego Rady. Zapytał, czy radni mają uwagi do sposobu wyboru przewodniczącego Rady? Poinformował też, że przystąpimy do wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu zgodnie z wcześniej przyjętym regulaminem.

Radni nie zgłosili żadnych uwag.

 

a)

 

Radny senior K. Gajdzica poprosił o zgłaszanie kandydatur na przewodniczącego Rady.

Radny K. Pisiut zgłosił kandydaturę radnego Czesława Grenia.

Na pytanie radnego seniora – radny C. Greń wyraził zgodę na kandydowanie.

Ponieważ więcej kandydatur nie zgłoszono radny senior K. Gajdzica poddał pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów.

„Za” zamknięciem listy głosowało 14 radnych, „wstrzymał się od głosu” 1 radny (głosowało 15 radnych).

 

b)

 

Radny senior K. Gajdzica poinformował, że zgodnie ze Statutem Gminy przystąpimy do wyboru co najmniej 3 osobowej Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia wyborów przewodniczącego Rady Miejskiej, która ze swego składu wybierze Przewodniczącego. Wyjaśnił też, że radni, którzy wejdą do składu Komisji Skrutacyjnej, nie mogą być kandydatami na stanowisko przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Radny senior K. Gajdzica zapytał czy ktoś ma uwagi co do sposobu wyboru oraz ilości członków Komisji Skrutacyjnej?

Radni nie zgłosili żadnych uwag.

Następnie radny senior K. Gajdzica poprosił o zgłaszanie co najmniej 3 radnych do pracy w Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Radna M. Krutyła zgłosiła radnego K. Pisiuta.

Radna C. Skowron zgłosiła radnego J. Rudola

Radny K. Pisiut zgłosił radną M. Krutyłę.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Radny senior K. Gajdzica stwierdził, że do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono 3 radnych.

Następnie poddał pod głosowanie proponowany skład komisji.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) przyjęto skład Komisji Skrutacyjnej.

Radny senior K. Gajdzica stwierdził, że Rada Miejska w Strumieniu powołała Komisję Skrutacyjną w składzie:

1)     radna Maria Krutyła;

2)     radny Józef Rudol;

3)     radny Karol Pisiut.

Radny K. Gajdzica przekazał Komisji Skrutacyjnej listę z imieniem i nazwiskiem jednego kandydata na przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu i ogłosił 10 minutową przerwę w obradach dla ukonstytuowania się Komisji oraz sporządzenia kart do głosowania.

 

c)

 

Radny senior K. Gajdzica poinformował, że Komisja Skrutacyjna wybrała ze swego składu Przewodniczącą Marię Krutyła. Poinformował też, że zgodnie z § 40 ust. 2 Statutu Gminy – głosowanie tajne przeprowadza Komisja Skrutacyjna. Poprosił Przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o przypomnienie zasad głosowania i jego przeprowadzenie.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej M. Krutyła przypomniała radnym zasady głosowania, a następnie poprosiła członków Komisji Skrutacyjnej o zajęcie miejsc za stołem prezydialnym, na którym ustawiono urnę do głosowania.

Następnie poprosiła kolejno wywołanych wg listy obecności 15 radnych o podchodzenie, odbieranie kart do głosowania, przejście do stolika z parawanem i wypełnienie karty do głosowania. Po wypełnieniu karty do głosowania radni kolejno podchodzili do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzucali karty do głosowania, tak aby zadrukowana strona nie była widoczna.

Radny senior K. Gajdzica ogłosił 10 minutową przerwę w obradach dla ustalenia wyników wyborów przez Komisję Skrutacyjną.

 

d)

 

Radny - senior K. Gajdzica poprosił Przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o odczytanie protokołu z przeprowadzonego głosowania na przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej M. Krutyła odczytała protokół Komisji Skrutacyjnej przedstawiający wyniki tajnego głosowania. (Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu).

Radny - senior K. Gajdzica stwierdził, że w wyniku tajnego głosowania – Przewodniczącym Rady Miejskiej w Strumieniu został radny Czesław Greń.

 

e)

 

Radny senior K. Gajdzica przedstawił projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu wyjaśniając przy tym, że Rada podejmując tą uchwałę wyraża swoje stanowisko, że głosowanie zostało przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z przepisami oraz przyjętą wcześniej przez radnych procedurą.

Radny - senior K. Gajdzica poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr I.2.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie stwierdzenia wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

Radny senior K. Gajdzica przekazał dalsze prowadzenie obrad nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Strumieniu – radnemu Czesławowi Greniowi.

Nowo wybrany Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń podziękował radnym za okazane zaufanie i wybór na Przewodniczącego Rady.

 

ad. 5.

 

Przewodniczący C. Greń poprosił Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu panią Danutę Sikora o wręczenie Burmistrz – elekt Annie Grygierek zaświadczenia o wyborze.

Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu pani Danuta Sikora wręczyła Burmistrz – elekt Annie Grygierek zaświadczenie o wyborze na stanowisko Burmistrza Strumienia.

Pani D. Sikora w imieniu Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu i własnym złożyła Pani Burmistrz gratulacje z okazji ponownego wyboru na stanowisko Burmistrza Strumienia.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń krótko wyjaśnił ceremonię przyjęcia przez Radę ślubowania nowo wybranego Burmistrza Strumienia.

Przewodniczący C. Greń poprosił radnych o powstanie, a Panią Burmistrz – elekt Annę Grygierek o złożenie ślubowania.

Burmistrz – elekt Anna Grygierek złożyła przed Radą ślubowanie o treści:

Obejmując urząd Burmistrza Strumienia, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg.”.

Przewodniczący Czesław Greń stwierdził, że Pani Anna Grygierek złożyła przed Radą Miejską w Strumieniu ślubowanie, zatem z tą chwilą obejmuje urząd Burmistrza Strumienia.

Przewodniczący C. Greń złożył gratulacje Pani Burmistrz A. Grygierek z okazji ponownego objęcia tak zaszczytnej funkcji w naszej Gminie.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący Rady C. Greń podziękował radnemu - seniorowi K. Gajdzicy za sprawne prowadzenie I części obrad sesji. Podziękował też radnym za okazane zaufanie i ponowny wybór na Przewodniczącego Rady.

Przewodniczący C. Greń zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad I sesji Rady Miejskiej o 2 dodatkowe punkty pn.:

8.  „Wybory Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej:

1)  wybór I Wiceprzewodniczącego:

a)   zgłaszanie kandydatów,

b)   powołanie komisji skrutacyjnej,

c)    przeprowadzenie głosowania,

d)   ogłoszenie wyników,

e)   podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu;

2)  wybór II Wiceprzewodniczącego:

a)    zgłaszanie kandydatów,

b)    powołanie komisji skrutacyjnej,

c)     przeprowadzenie głosowania,

d)    ogłoszenie wyników,

e)    podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

9.  Informacje, wolne głosy.”.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek o wprowadzenie do porządku obrad pkt 8.

Wniosek przyjęto jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek o wprowadzenie do porządku obrad pkt 9.

Wniosek przyjęto jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że dotychczasowy pkt 8 porządku obrad otrzymuje nr 10.

 

ad. 8.1)

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że przystępujemy zatem do pkt 8 porządku obrad – Wybór wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.

Poinformował, że zgodnie z § 12 ust. 3 Statutu Gminy – „Przewodniczący Rady wykonuje zadania określone w Statucie, przy pomocy dwóch Wiceprzewodniczących”, zaś art. 19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym mówi, że rada gminy wybiera ze swego grona wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy radni mają jakieś uwagi co do sposobu wyboru Wiceprzewodniczących Rady?

Radni nie zgłosili żadnych uwag.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wybory przeprowadzone zostaną zgodnie z regulaminem uchwalonym na początku sesji. Przypominał, że wybory dwóch wiceprzewodniczących przeprowadzone zostaną w dwóch odrębnych głosowaniach – co wynika z uchwalonego regulaminu. Zaznaczył też, że funkcje obu wiceprzewodniczących są równorzędne.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy w tej sprawie ktoś chciałby zabrać głos?

Nikt z radnych nie zabrał głosu.

 

a)

 

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił o zgłaszanie kandydatur na wiceprzewodniczącego Rady.

Przewodniczący C. Greń zgłosił kandydaturę radnej Cecylii Skowron.

Radna C. Skowron wyraziła zgodę na kandydowanie.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – przyjęto zamknięcie listy kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady.

 

b)

 

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił o zgłaszanie co najmniej 3 radnych do pracy w Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Radny K. Pisiut zgłosił wniosek, aby wybory przeprowadziła Komisja Skrutacyjna powołana do przeprowadzenia wyborów przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu w składzie: Maria Krutyła – Przewodnicząca, Józef Rudol - członek i Karol Pisiut – członek).

Wniosek poddany pod głosowanie został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący Rady C. Greń przekazał Komisji Skrutacyjnej listę z imieniem i nazwiskiem jednego kandydata na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu i ogłosił 5 minutową przerwę w obradach dla przygotowania kart do głosowania.

 

c)

 

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej M. Krutyła przypomniała radnym zasady głosowania, a następnie poprosiła członków Komisji Skrutacyjnej o zajęcie miejsc za stołem prezydialnym, na którym ustawiono urnę do głosowania.

Następnie poprosiła kolejno wywołanych wg listy obecności 15 radnych o podchodzenie, odbieranie kart do głosowania, przejście do stolika z parawanem i wypełnienie karty do głosowania. Po wypełnieniu karty do głosowania radni kolejno podchodzili do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzucali karty do głosowania, tak aby zadrukowana strona nie była widoczna.

Przewodniczący Rady C. Greń ogłosił 10 minutową przerwę w obradach dla ustalenia wyników wyborów przez Komisję Skrutacyjną.

 

d)

 

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej M. Krutyła odczytała protokół Komisji Skrutacyjnej przedstawiający wyniki tajnego głosowania. (Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu).

Przewodniczący Rady C. Greń stwierdził, że w wyniku tajnego głosowania – Wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej w Strumieniu została radna Cecylia Skowron.

 

e)

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu wyjaśniając przy tym, że Rada podejmując tą uchwałę wyraża swoje stanowisko, że głosowanie zostało przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z przepisami oraz przyjętą wcześniej przez radnych procedurą.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr I.3.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 2)

 

W dalszym ciągu przystąpiono do wyboru drugiego wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

 

a)

 

Przewodniczący Rady C. Greń poprosił o zgłaszanie kandydatur na drugiego Wiceprzewodniczącego Rady.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron zgłosiła kandydaturę radnego Tadeusza Tolasza.

Radny T. Tolasz wyraził zgodę na kandydowanie.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady C. Greń poddał pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) zamknięto listę kandydatów na drugiego Wiceprzewodniczącego Rady. 

 

b)

 

Przewodniczący Rady C. Greń zgłosił wniosek, aby wybory przeprowadziła ta sama Komisja Skrutacyjna powołana do przeprowadzenia poprzednich wyborów przewodniczącego i wiceprzewodniczącego.

Wniosek poddany pod głosowanie został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych)

Przewodniczący C. Greń przekazał listę z imieniem nazwiskiem jednego kandydata na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu Komisji Skrutacyjnej i ogłosił 5 minutową przerwę w obradach dla przygotowania kart do głosowania.

 

c)

 

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej M. Krutyła przypomniała radnym zasady głosowania, a następnie poprosiła członków Komisji Skrutacyjnej o zajęcie miejsc za stołem prezydialnym, na którym ustawiono urnę do głosowania.

Następnie poprosiła kolejno wywołanych wg listy obecności 15 radnych o podchodzenie, odbieranie kart do głosowania, przejście do stolika z parawanem i wypełnienie karty do głosowania. Po wypełnieniu karty do głosowania radni kolejno podchodzili do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzucali karty do głosowania, tak aby zadrukowana strona nie była widoczna.

 

d)

 

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej M. Krutyła odczytała protokół Komisji Skrutacyjnej przedstawiający wyniki wyborów. (Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu).

Przewodniczący Rady C. Greń stwierdził, że w wyniku tajnego głosowania drugim Wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej w Strumieniu został radny Tadeusz Tolasz.

 

e)

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru drugiego Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu przypominając, że Rada podejmując tą uchwałę wyraża swoje stanowisko, że głosowanie zostało przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z przepisami oraz przyjętą wcześniej przez radnych procedurą.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr I.4.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

Wiceprzewodnicząca C. Skowron oraz Wiceprzewodniczący T. Tolasz podziękowali za wybór.

 

ad. 10.

 

Przewodniczący Rady C. Greń przypomniał, że wszystkim nowo wybranym radnym dostarczyliśmy:

1)   tekst ustawy o samorządzie gminnym;

2)   tekst Statutu Gminy Strumień;

3)   informację o komisjach stałych, które były powołane w kadencji 2010-2014 (4 stałe komisje).

Przewodniczący Rady C. Greń poinformował, że planuje aby jeszcze w grudniu zwołać sesję Rady w celu powołania stałych komisji.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że sesję są nagrywane na dyktafon, a po każdej sesji sporządzany jest protokół, który jest zatwierdzany na następnej sesji. Zaapelował do radnych, aby czytali protokoły sesji.

Burmistrz A. Grygierek zaproponowała, aby sesję Rady zwołać na 18 grudnia br. Poinformowała też, że ze względu na potrzebę wprowadzenia zmian w tegorocznym budżecie Gminy może wystąpić potrzeba zwołania sesji w ostatnich dniach grudnia (po Świętach).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym radni są zobowiązania do złożenia oświadczenia majątkowego w ciągu 30 dni od dnia objęcia mandatu, czyli od dnia złożenia ślubowania. Radni mają też obowiązek złożenia informacji o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której objęli mandat.

Przewodniczący C. Greń odczytał list gratulacyjny Posła na Sejm RP Sławomira Kowalskiego dla nowo wybranych radnych Rady Miejskiej w Strumieniu.

 

ad. 11.

 

Przewodniczący Rady C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady I sesji VII kadencji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.oo) słowami „zamykam I sesję VII kadencji Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ