Protokół Nr II.2014

obrad drugiej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 22 grudnia 2014 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, Sołtysi, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko;

4)   Zastępca Skarbnika Strumienia – mgr Maria Kłósko;

5)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

6)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

   5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień obejmującego teren zlokalizowany w okolicy ul. Ks. Londzina.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę XLIII.357.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2014 rok.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Strumień na lata 2014-2022.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2014 rok.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2014.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie regulaminu korzystania z boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkół w Drogomyślu.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nazwy ulicy w mieście Strumień.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Drogomyśl.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.

 19.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Strumienia.

 20.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Skarbnika Strumienia.

 21.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

 22.     Zatwierdzenie protokołu z I sesji.

 23.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 24.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składu Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Zastępcę Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, Sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych, przedstawiciela Pracowni Projektowej „pro-FORMA” s.c. z Rybnika pana Łukasza Pomykoł, przedstawicieli prasy lokalnej: „Głosu Ziemi Cieszyńskiej” i portalu internetowego „ox.pl” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad II sesji.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski przedstawił wniosek, aby w związku z obecnością na sesji przedstawiciela Pracowni Projektowej „pro-FORMA” s.c. z Rybnika projektanta miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień, zmienić kolejność punktów porządku obrad sesji. Zaproponował, aby pkt 16 porządku obrad przenieść jako pkt 7.

Wniosek o zmianę kolejności punktów porządku obrad (pkt 16 przenieść jako pkt 7) - został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w związku z przeniesieniem pkt 16 jako pkt 7 dotychczasowe punkty porządku obrad: 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 otrzymują kolejno numery: 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały, zmieniony porządek obrad II sesji.

Porządek obrad II został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Radny K. Pisiut zapytał o unieważniony przetarg na odbiór odpadów komunalnych? Ogłoszono kolejny przetarg na odbiór odpadów, czy wyłoniono już nowego wykonawcę tych usług?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że po dwukrotnym unieważnieniu przetargu, ogłoszono kolejny przetarg na odbiór odpadów komunalnych, postępowanie zostało zakończone - podpisaliśmy umowę z firmą „OPERATUS” z Bielska-Białej. Dzisiaj na stronie internetowej Urzędu opublikowano nowy harmonogram odbioru odpadów.

Radna M. Krutyła zapytała, czy dotychczas działający w Zabłociu Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych będzie nadal czynny?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że na prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych jest podpisana odrębna umowa i będzie on nadal czynny w Zabłociu.

Do informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń w imieniu Rady przekazał wyrazy współczucia dla radnego J. Rudola z powodu śmierci matki.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że do Rady Miejskiej wpłynęły życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i nadchodzącego Nowego Roku 2015 od: Towarzystwa Śpiewaczego „Lutnia” w Strumieniu, Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, Gimnazjum w Strumieniu, Szkoły Podstawowej w Strumieniu i Zespołu Szkół w Pruchnej.

Do informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny K. Pisiut interpelował w sprawach:

1)  Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach w okresie zimowym buduje rondo na skrzyżowaniu ulic: Katowickiej i Głównej w Pruchnej. Miejsce budowy jest bardzo niebezpieczne dla pieszych (nie zapewniono bezpiecznych przejść dla pieszych, którzy zmuszeni są do poruszania się między pachołkami i robotnikami, aby dojść do przystanku autobusowego). W końcu wyznaczono tam przejście dla pieszych, ale usytuowane zostało w miejscu, gdzie jest ogromna kałuża wody, więc piesi i tak zmuszeni są wchodzić na drogę. Nie zamknięto tam również ruchu dla tirów, a przy takim remoncie tiry nie powinny tamtędy jeździć;

2)  ulica Główna w Pruchnej została pięknie wyremontowana przez Powiat Cieszyński. Na drodze tej ograniczony został tonaż samochodów do 10 ton. Przed remontem pod znakami ograniczającymi tonaż były umieszczone tabliczki „nie dotyczy ruchu lokalnego”, a po remoncie tabliczki zostały zdjęte, gdyż podobno takie nie mogą być umieszczane pod znakami (poruszając się po kraju widział, że takie znaki nadal funkcjonują). Wielu rolników zapłaciło już mandaty, a tłumaczenie ze strony Policji było takie, że należy dostosować pojazdy poruszające się tą drogą do aktualnych znaków. W dzisiejszych czasach rolnicy potrzebują ciężkie sprzęty, aby zebrać i dowieźć do swoich gospodarstwa płody rolne z pól. Urzędnicy Starostwa Powiatowego w Cieszynie ustawiając takie znaki na ulicy Głównej w Pruchnej ograniczyli swobody obywatelskie mieszkańców. Każdy ciągnik, czy samochód ciężarowy z przyczepą przekracza 10 ton. Aby móc poruszać się pojazdami ponadgabarytowymi powyżej 2,5 m trzeba wyrabiać i zapłacić 100,00 zł za specjalne zezwolenie.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział:

1)  od czasu rozpoczęcia budowy ronda w Pruchnej Gmina interesuje się bezpieczeństwem w tym rejonie. Zapewnienie bezpieczeństwa ruchu w miejscu inwestycji jest obowiązkiem projektanta, wykonawcy i inwestora. Podczas pierwszego spotkania z przedstawicielami Zarządu Dróg Wojewódzkich został sformułowany i wpisany do protokołu wniosek, aby sprawa wyznaczenia bezpiecznego przejścia dla pieszych była jak najszybciej rozwiązana, gdyż pozostawia wiele do życzenia. Są obowiązki, które ciążą na wykonawcy, ponieważ to jemu został przekazany ten odcinek drogi i w trakcie inwestycji to on zarządza tym terenem w imieniu inwestora. Jednak inwestor nie jest zwolniony z odpowiedzialności i rozliczania wykonawcy. W odpowiedzi i nasz wniosek otrzymaliśmy pismo informujące, że zostało wyznaczone przejście dla pieszych, o którym mówi radny. W związku z tym wystosowaliśmy kolejne pismo do Zarządu Dróg Wojewódzkich, w którym domagaliśmy się kompleksowego rozwiązania sprawy bezpieczeństwa w miejscu budowy ronda. Inwestor broni się przed modyfikowaniem trybu i zasad budowy ronda w Pruchnej, tłumacząc, że jeżeli trzeba będzie coś zmieniać, związane to będzie z opracowaniem nowego projektu organizacji ruchu i jego zatwierdzeniem, co musi potrwać. Zgodnie z tablicami informacyjnymi, w miejscu prowadzenia inwestycji, budowa potrwa do maja 2015 roku, więc jest jeszcze trochę czasu, aby rozwiązać sprawę bezpieczeństwa na budowie ronda.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski podzielił zdanie zawarte w interpelacji radnego, widząc codziennie co się tam dzieje i niepokojąc się o zdrowie oraz życie mieszkańców.

2)  Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że sprawa ograniczenia tonażu na ulicy Głównej w Pruchnej jest problemem trudnym i kontrowersyjnym. Stan przepisów w tej sprawie jest nienajlepszy. Miedzy innymi Zarząd Dróg Wojewódzkich twierdzi, że nie ma zdecydowanych podstaw do tego, żeby umieszczać tabliczki, które różnicują kierujących pojazdami. W związku z tym ściągnięto tabliczki, które kiedyś umieszczone były pod znakami. Takie decyzje należą do zarządców dróg, gdyż to oni odpowiadają za zatwierdzanie organizacji ruchu na drogach odpowiedniego szczebla. Poinformował, że interpelacja radnego skierowana zostanie do zarządcy drogi do rozpatrzenia.

Radna M. Krutyła interpelowała o wprowadzenie do budżetu gminy Strumień na 2015 rok nowego zadania pn. „kanalizacja ulicy Zamkowej w Strumieniu” (ulica ta położona jest bardzo blisko oczyszczalni ścieków, a nie została jeszcze skanalizowana).

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w styczniu 2015 roku będziemy pracować nad budżetem Gminy na 2015 rok i wspólnie będziemy decydować jakie zadania będą w przyszłym roku realizowane.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za wystąpienie do Zarządu Dróg Wojewódzkich w sprawie wyczyszczenia zarośniętego trawą chodnika dla pieszych przy ulicy 1 Maja w Strumieniu i Zbytkowie.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała również, aby zwrócić się do komitetów wyborczych o posprzątanie tablic ogłoszeniowych na terenie Gminy z plakatów wyborczych (od wyborów minął już miesiąc).

Radny A. Kajstura interpelował o wycięcie bardzo dużego suchego drzewa przy ulicy Świetlistej w Zabłociu w pobliżu kapliczki (spadające suche konary drzewa stwarzają duże niebezpieczeństwo dla obiektu kapliczki oraz ruchu pieszych i samochodów).

Przewodniczący C. Greń podziękował za odpowiedź na interpelację w sprawie oświetlenia ulicy Modrzewiowej w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń interpelował również w sprawach:

1)  oświetlenia dróg na terenie Gminy (drogi nie mają poboczy, na zakrętach i skrzyżowaniach jest bardzo ciemno i niebezpiecznie);

2)  wystąpienia do TAURON Dystrybucja S.A. Rejon Dystrybucji w Cieszynie w sprawie naprawy 4 nieświecących lamp oświetlenia ulicznego w Centrum Drogomyśla;

3)  rozeznania sprawy likwidacji Punktu Pocztowego w Drogomyślu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała:

1)  w styczniu 2015 roku będziemy pracować nad budżetem Gminy na 2015 rok i wspólnie zdecydujemy jakie zadania będą w przyszłym roku realizowane (mamy też ustalone priorytety przy realizacji inwestycji związanych z oświetleniem ulic: w pierwszej kolejności budujemy oświetlenia dróg powiatowych i skrzyżowania dróg);

2)  o planach likwidacji Punktu Pocztowego w Drogomyślu nie zostaliśmy poinformowani, wystąpimy więc z pismem w tej sprawie do Poczty Polskiej.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień obejmującego teren zlokalizowany w okolicy ul. Ks. Londzina – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Dodatkowych wyjaśnień do projektu uchwały udzielił przedstawiciel Pracowni Projektowej „pro-FORMA” s.c. z Rybnika pan Łukasz Pomykoł projektant zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień obejmującego teren zlokalizowany w okolicy ulicy Ks. Londzina.

Radna M. Krutyła zapytała jak wygląda prognoza oddziaływania na środowisko, ponieważ w bliskim sąsiedztwie planowanej przez ZWM „Strumet” inwestycji znajdują się budynki mieszkalne?

Pan Ł. Pomykoł odpowiedział, że planowana inwestycja nie przewiduje negatywnych oddziaływań na otoczenie (na zabudowę mieszkaniową). W dotychczasowym planie zagospodarowania przestrzennego jest już wskazane przemysłowe wykorzystanie tego terenu, a rozbudowywanym obiektem ma być hala magazynowa. Wszystkie niepożądane oddziaływania nie mogą przekroczyć granicy działki. W planie zawarte jest uwarunkowanie, że muszą one zamykać się na obszarze, do którego właściciel posiada tytuł prawny. W prognozie nie wskazujemy więc możliwych negatywnych oddziaływań na tereny otaczające planowaną inwestycję.

Przewodniczący C. Greń zapytał na podstawie jakich danych wskazuje się, że inwestycja nie będzie negatywnie oddziaływać na okoliczne tereny?

Pan Ł. Pomykoł odpowiedział, że sprawa ta nie była drobiazgowo analizowana, ponieważ plan zagospodarowania przestrzennego jest tylko wstępem umożliwiającym inwestorowi realizację zamierzenia. Kiedy inwestor wystąpi o wydanie pozwolenia na rozbudowę będzie musiał uzyskać decyzję o środowiskowym uwarunkowaniu zgody na realizację planowanego przedsięwzięcia. W tym dokumencie dokładnie analizowany będzie jego wpływ na środowisko. Jeżeli okaże się, że inwestycja będzie miała szkodliwy wpływ na przykład na: wody podziemne, czy otaczające tereny, wtedy realizacja inwestycji może zostać zablokowana, albo niemożliwa. Decyzja rady o zmianie planu zagospodarowania otwiera tylko furtkę, lecz czy faktycznie nastąpi realizacja inwestycji zależy od toku prac, a w głównej mierze od decyzji środowiskowej, która będzie musiała być opracowana bardzo szczegółowo.

Komisje Rady zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za”, 2 głosami „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.5.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień obejmującego teren zlokalizowany w okolicy ul. Ks. Londzina.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.6.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie ustalenia Regulaminu pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.7.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniający uchwałę XLIII.357.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2014 rok – przedstawił Zastępca Burmistrz W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.8.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. zmieniająca uchwałę XLIII.357.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2014 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Strumień na lata 2014-2022 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

13 głosami „za” i 2 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.9.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Strumień na lata 2014-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2014 rok (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.10.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2014 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2014 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik D. Mitko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.11.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie ustalenia wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2014.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie regulaminu korzystania z boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkół w Drogomyślu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.12.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie regulaminu korzystania z boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkół w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie nazwy ulicy w mieście Strumień (ulica Promienna) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.13.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie nazwy ulicy w mieście Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Drogomyśl (Aleja Ks. Jerzego Badury) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.14.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie nazwy ulicy w sołectwie Drogomyśl.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Przewodniczący C. Greń – przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.15.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej i określenia przedmiotu ich działania.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Przewodniczący C. Greń – przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej. Poinformował też, że wszyscy radni zadeklarowali chęć pracy w dwóch Komisjach stałych, określili też w jakich Komisjach chcą pracować.

Przewodniczący C. Greń zapytał po kolei wszystkich radnych, czy wrażają zgodę na pracę w poszczególnych stałych Komisjach:

1)   Komisja Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej: Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Czesław Greń, Aleksander Kajstura, Bronisław Pająk, Karol Pisiut, Cecylia Skowron, Marian Staniek – wymienieni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji;

2)   Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej: Karol Gajdzica, Aleksander Kajstura, Maria Krutyła, Maria Madziar, Józef Rudol, Tadeusz Tolasz, Henryk Uchyła – wymienieni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji;

3)   Komisja Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej: Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Paweł Faruga, Maria Madziar, Bronisław Pająk, Józef Rudol, Cecylia Skowron, Marian Staniek, Tadeusz Tolasz – wymienieni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji;

4)   Komisja Rewizyjna: Paweł Faruga, Karol Gajdzica, Maria Krutyła, Karol Pisiut, Henryk Uchyła – wymienieni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji.

Radny I. Duda zapytał dlaczego ograniczamy możliwość pracy radnych tylko w dwóch Komisjach? A może radni chcieliby pracować w więcej niż dwóch Komisjach?

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że taki mamy zapis w Statucie Gminy. Wyjaśnił radnemu, że ten temat trzeba było poruszyć na etapie prac nad projektem Statutu Gminy.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.16.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 15-minutową przerwę w obradach. Poprosił, aby podczas przerwy wszystkie stałe komisje odbyły pierwsze posiedzenia w celu wyboru przewodniczących i zastępców przewodniczących komisji.

Po przerwie Przewodniczący C. Greń odczytał informację o wyborach przewodniczących i zastępców przewodniczących stałych komisji:

1.    Komisja Budżetu - Karol Pisiut Przewodniczący, Cecylia Skowron Zastępca Przewodniczącego.

2.    Komisja Oświaty – Maria Krutyła Przewodniczący, Karol Gajdzica Zastępca Przewodniczącego.

3.    Komisja Rolnictwa – Paweł Faruga Przewodniczący, Stanisław Balas Zastępca Przewodniczącego.

4.    Komisja Rewizyjna – Karol Gajdzica Przewodniczący, Maria Krutyła Zastępca Przewodniczącego.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Strumienia (pani Danuty Mitko) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Skarbnik D. Mitko przekazała słowa podziękowania Burmistrzowi, Zastępcy Burmistrza, Przewodniczącemu Rady, wszystkim radnym i pracownikom Urzędu Miejskiego za dobrą współpracę i życzliwość.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały i poddał go pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.17.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie odwołania Skarbnika Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń, Burmistrz A. Grygierek i Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut wręczyli wiązanki kwiatów i przekazali słowa podziękowania za lata współpracy Skarbnik D. Mitko odchodzącej na emeryturę.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Strumienia (pani Maria Kłósko) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały i poddał go pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.18.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie powołania Skarbnika Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń i Burmistrz A. Grygierek wręczyli wiązankę kwiatów i przekazali słowa gratulacji nowo powołanej Skarbnik Marii Kłósko.

Pani Maria Kłósko podziękowała za zaufanie i powołanie jej na stanowisko Skarbnika Strumienia. Zapewniła też, że będzie pracować na rzecz gminy Strumień najlepiej jak umie.

 

ad. 21.

 

Przewodniczący C. Greń – przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały i poddał go pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr II.19.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 22 grudnia 2014 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie Miejskiej za ustalenie wynagrodzenia.

 

ad. 22.

 

Protokół I sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 23.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że dzisiaj w sali widowiskowej Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu odbyła się kolejna edycja uczestników wigilijki europejskiej z udziałem zaprzyjaźnionych miast i gmin z Czech i Słowacji. Na prośbę uczestników wigilijki przekazał życzenia świąteczne dla radnych Rady Miejskiej, nieobecnych na spotkaniu.

Radny T. Tolasz wnioskował o wystąpienie do TAURON Dystrybucja S.A. Rejon Dystrybucji w Cieszynie w sprawie naprawy migającej lampy oświetlenia ulicznego przy skrzyżowaniu ulic: Głównej i Kopanina w Pruchnej.

Radna M. Krutyła wnioskowała o wystąpienie do TAURON Dystrybucja S.A. Rejon Dystrybucji w Cieszynie w sprawie naprawy nieświecących lamp oświetlenia ulicznego przy ulicach Kościelnej i Osiedlowej w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że awaria lamp oświetlenia ulicznego przy ulicach: Kościelnej i Osiedlowej w Strumieniu została już zgłoszona do TAURON Dystrybucja S.A. Rejon Dystrybucji w Cieszynie.

Radny P. Faruga wnioskował o rozeznanie możliwości pozyskania środków na montaż solarnych lamp oświetlenia ulicznego na terenie Gminy.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że rozeznawaliśmy już tą sprawę (teren naszej Gminy jest płaski i lampy solarne nie zdają w takim przypadku egzaminu).

Radny S. Balas zapytał, czy firma wykonująca kanalizację w Strumieniu ma uzgodnione z Gminą miejsce, na które wywożona jest ziemia z wykopów? Do tej pory firma wywoziła ziemię do Bąkowa, ale miejsce to jest już zapełnione.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że zgodnie z umową Gmina nie wyznacza miejsca, na które wywożona jest ziemia pochodząca z wykopów kanalizacyjnych. Wykonawca sam musi zorganizować sobie miejsce na wywóz ziemi. Zapytamy wykonawcę jakie ma dalsze plany w tej sprawie.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym, że 31 grudnia 2014 r. upływa termin składania pierwszych oświadczeń majątkowych.

 

ad. 24.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady II sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 19.oo) słowami „zamykam II sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń