Protokół Nr III.2015

obrad trzeciej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 29 stycznia 2015 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radna powiatowa oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Regulaminu wynagradzania nauczycieli.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych prowadzonych przez gminę Strumień oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2015 roku.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2015 rok.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Strumień na rok 2015.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu na prawach Powiatu Jastrzębie Zdrój.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Pruchnej.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu.

 19.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Zbytkowie.

 20.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Planu Odnowy Miejscowości Drogomyśl.

 21.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2015 rok.

 22.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2015 rok.

 23.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia radnych do Zespołu ds. lokalowych.

 24.     Zatwierdzenie protokołu z II sesji.

 25.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 26.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składu Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, Sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych, radną powiatową Lillę Salachna-Brzoza, przedstawicieli prasy lokalnej: „Nowej Formacji” i „Głosu Ziemi Cieszyńskiej” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad III sesji.

Przewodniczący C. Greń odczytał wniosek Burmistrza Strumienia Nr OŚR.032.2.2015 z dnia 28 stycznia br. o wprowadzenie do porządku obrad III sesji dodatkowego punktu pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.”. Zaproponował, aby nowy punkt wprowadzić do porządku obrad jako pkt 7.

Wniosek o wprowadzenie nowego punktu 7 do porządku obrad III sesji - został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący C. Greń zaproponował, że w związku z wprowadzeniem do porządku obrad nowego pkt 7 dotychczasowe punkty od nr 7 do 25 otrzymują kolejno nr od 8 do 26.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały, zmieniony porządek obrad III sesji.

Porządek obrad III sesji został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

 

ad. 3.

 

Radna powiatowa L. Salachna-Brzoza poinformowała, że 27 stycznia br. Rada Powiatu Cieszyńskiego uchwaliła budżet Powiatu na 2015 rok. Do budżetu Powiatu na bieżący rok wprowadzono zadanie pn. „remont mostu na rzece Wiśle w Strumieniu”. Zwróciła się z prośbą do radnych Rady Miejskiej w Strumieniu o uchwalenie w budżecie gminy Strumień na 2015 rok dofinansowania do remontu mostu w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń podziękował radnej powiatowej za przekazanie pozytywnej informacji.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w tym tygodniu odbyło się spotkanie z Dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach Zbigniewem Taborem, na którym poruszono wiele spraw związanych z drogami wojewódzkimi na terenie Gminy. Rozmawialiśmy na temat problemów związanych z inwestycją na drodze wojewódzkiej w Pruchnej (budowa ronda), a także wywiązywaniu się z obowiązku zimowego utrzymania chodnika przy ulicy 1 Maja w Strumieniu, gdyż pomimo naszych interwencji, po opadach śniegu trudno z niego korzystać. Poruszyliśmy także sprawę wykaszania poboczy dróg wojewódzkich, które nie do końca nas zadawalają. Tematem rozmów była również szansa na remont drogi wojewódzkiej w Strumieniu na odcinku od torów kolejowych w stronę mostu na rzece Wiśle w Strumieniu (ulice Kolejowa i Brodeckiego). W tym przypadku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach nadal nie ma uregulowanego stanu prawnego całego przebiegu drogi, dlatego nie potrafi określić w tej sprawie terminów. Gdy zostanie przygotowana dokumentacja techniczna, będzie można kontynuować dyskusję w tej sprawie.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że Zastępca Burmistrza reprezentował Gminę na spotkaniu dotyczącym transportu na drodze wojewódzkiej łączącej Pawłowice z Cieszynem z przedstawicielami gmin, przez które przebiega ta droga, gdzie wypracowano wspólne stanowisko. Poprosiła też, aby Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował radnych o ustaleniach, które zapadły na spotkaniu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że 16 stycznia br. w Ornontowicach odbyło się pierwsze w tej kadencji samorządowej posiedzenie Konwentu Burmistrzów i Wójtów Śląskiego Związku Gmin. Na posiedzeniu przeprowadzono wybory Prezydium Konwentu, w skład którego została wybrana i będzie reprezentować cały region Podbeskidzia (powiaty: Bielsko-Biała, Cieszyński, Pszczyński i Żywiecki).

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że przystąpiliśmy do ogłaszania przetargów (ogłoszono przetarg na przebudowę ulic Rajskiej i Łagodnej w Pruchnej).

Zastępca Burmistrza W. Cybulski przedstawił informację ze spotkania w sprawie ewentualnego wprowadzenia ograniczeń w ruchu na drodze wojewódzkiej łączącej Pawłowice z Cieszynem. Droga ta przebiega przez teren gmin: Pawłowice, Strumień, Hażlach i Cieszyn. Było to już kolejne spotkanie w tym gronie, a konkretne rozmowy w sprawie bezpieczeństwa mieszkańców toczą się od listopada 2014 r.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski stwierdził, że prowadzone rozmowy nie były łatwe, ponieważ każda z gmin ma inne spojrzenie na sprawę i inne problemy z nią związane. Trudno było dojść do konsensusu, ale udało się wypracować jeden punkt widzenia. Ustalono, że jedynym możliwym, przynajmniej na teraz, rozwiązaniem jest czasowe wyłączenie tirów z ruchu drogowego. Poprosiliśmy o wykluczenie z ruchu wszelkich pojazdów o dużych tonażach w godzinach od 23.oo do 8.oo rano. Takie wspólne stanowisko zostało ustalone przy udziale Burmistrza Cieszyna, pracowników Urzędów z Hażlacha, Pawłowic i Zastępcy Burmistrza Strumienia oraz władz powiatowych z Pszczyny i z Cieszyna. Ustalenie to było warunkiem, aby prace ruszyły do przodu. Decyzja gmin przekazana została do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, gdzie trzeba będzie przygotować projekt organizacji ruchu, który po uzgodnieniach zostanie przesłany Marszałkowi Województwa i Ministrowi do zatwierdzenia. Załatwienia te oczywiście potrwają, ale nasze wspólne stanowisko jest wydarzeniem, które powinno ruszyć sprawę wprowadzenia jakichkolwiek ograniczeń na drodze wojewódzkiej łączącej Pawłowice z Cieszynem.

Do informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wczoraj wraz z Burmistrzem i radnymi uczestniczyli w spotkaniu opłatkowym samorządowców z Biskupem Diecezji Bielsko-Żywieckiej, które odbyło się w kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa w Bielsku-Białej.

Przewodniczący C. Greń przekazał radnym Rady Miejskiej życzenia zdrowia i pomyślności oraz podejmowania właściwych decyzji w Nowym Roku od Biskupa.

Do informacji nie wniesiono uwag.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny K. Gajdzica poinformował, że złożył pisemną interpelację w sprawie przepustu pod zjazdem z ulicy Wiejskiej na ulicę Jaskrów w Drogomyślu.

Radny T. Tolasz podziękował za szybką reakcję na interpelację w sprawie nieświecących lamp oświetlenia ulicznego na skrzyżowaniu ulic Głównej i Kopanina.

Radny K. Pisiut podziękował za odpowiedź Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie na interpelację dotyczącą ograniczenia tonażu do 10 t na drodze powiatowej – ulicy Głównej w Pruchnej. Poinformował jednak, że odpowiedź ta nie satysfakcjonuje go. Zaproponował, aby zorganizować spotkanie ze Starostą oraz zarządcą drogi w celu omówienia tej bardzo uciążliwej dla mieszkańców Pruchnej sprawy (coroczne załatwienie zezwoleń na przejazd ulicą Główną pojazdami powyżej 10 t jest bardzo kłopotliwe dla mieszkańców).

Przewodniczący C. Greń podziękował za odpowiedź na interpelację w sprawie nieświecących lamp oświetlenia ulicznego w Centrum Drogomyśla.

Przewodniczący C. Greń ponownie interpelował w sprawie naprawy lamp oświetlenia ulicznego przy ulicy Modrzewiowej w Drogomyślu.

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)  wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie likwidacji dużego rozlewiska wody powstającego przy ulicy Głównej w Bąkowie (na odcinku około 5 m od skrzyżowania z ulicą Dożynkową do Probostwa);

2)  likwidacji dużej dziury w nawierzchni ulicy Młynarskiej w Bąkowie, której w żaden sposób nie da się ominąć.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała w sprawach:

1)  wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie (na odcinku około 200 m, od skrzyżowania z DK 81 w kierunku Centrum, krawędzie drogi się łamią, a rów obsuwa się);

2)  interwencji w Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie likwidacji przejazdów przez pasy dwupasmówki (przejazdy te służą jako zjazdy na posesje oraz zjazdy do pól, szczególnie martwią się tą sprawą mieszkańcy ulicy Turystycznej w Zbytkowie).

Burmistrz Anna Grygierek odpowiedziała, że odbyło się spotkanie mieszkańców Pawłowic i Zbytkowa w tej sprawie. Wspólnie z gminą Pawłowice wystąpimy z pismem do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Planujemy, aby spotkać się w tej sprawie z Wojewodą Śląskim, gdyż likwidacja przejazdów przez pasy dwupasmówki wiąże się z dużymi utrudnieniami dla mieszkańców m. in.: wydłużenie czasu dojazdu karetki, czy straży pożarnej. Mamy nadzieję, że sprawa ta zostanie pozytywnie załatwiona.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że sprawa ta była sygnalizowana na wspólnym posiedzeniu Komisji w dniu 27 stycznia br.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.20.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu wynagradzania nauczycieli – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.21.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie zmiany Regulaminu wynagradzania nauczycieli.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych prowadzonych przez gminę Strumień oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów – przedstawiły Dyrektor ZOS J. Włoch oraz Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.22.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych prowadzonych przez gminę Strumień oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2015 roku – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga zapytał od czego zależą wysokości kwot przeznaczonych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w poszczególnych placówkach oświatowych?

Dyrektor J. Włoch odpowiedziała, że kwota przeznaczona na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w poszczególnych placówkach oświatowych – to 0,5% środków przeznaczonych na wynagrodzenia nauczycieli danej placówki.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.23.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2015 roku.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2015 rok – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.24.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2015 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach Nr 4100/I/211/2014 z dnia 12 grudnia 2014 r. pozytywnie opiniującą Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Strumień na lata 2015-2022.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” i (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.25.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Strumień na rok 2015.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym, że prace nad projektem budżetu gminy Strumień przebiegały zgodnie z procedurą uchwalania budżetu gminy Strumień wynikającą z Uchwały Nr LIII/393/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2010 r.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że projekt uchwały budżetowej został przedstawiony i omówiony na posiedzeniach Komisji Rady. Dochody budżetu na 2015 rok wynoszą 39 211 259,94 zł z podziałem na: dochody bieżące 37 132 703,55 zł i dochody majątkowe 2 078 556,39 zł.

Wydatki budżetu wynoszą 39 497 264,53 zł z podziałem na: wydatki bieżące 34 178 244,98 zł i wydatki majątkowe 5 319 019,55 zł.

Deficyt budżetu na 2015 rok wynosi 286 004,59 zł, a źródłem pokrycia deficytu będzie zaciągany kredyt.

Skarbnik M. Kłósko szczegółowo przedstawiła autopoprawki wniesione do projektu budżetu gminy Strumień na 2015 rok, które radni otrzymali w materiałach sesyjnych.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że po złożeniu projektu budżetu gminy na 2015 r. do Przewodniczącego Rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej wniesiono autopoprawki m. in. wynikające z:

1)  dodatkowej możliwości pozyskania środków zewnętrznych na budowę parkingu przy cmentarzu komunalnym w Drogomyślu;

2)  informacji z Powiatu Cieszyńskiego o możliwości przeprowadzenie remontu mostu na rzece Wiśle w Strumieniu, o który zabiegamy już od wielu lat (przygotowanych było wiele ekspertyz, a Powiat ma przygotowaną kompletną dokumentację remontu);

3)  wniosków zgłoszonych przez Komisje Rady.

W związku z powyższym przygotowano autopoprawki do projektu budżetu gminy Strumień przy udziale Komisji Rady.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 7 stycznia 2015 r.: „Komisje wnioskują o wprowadzenie następujących zmian do projektu budżetu gminy Strumień na 2015 rok:

1.    W ciągu roku budżetowego 2015 przeznaczyć dodatkową kwotę 5 000,00 zł na zakup książek dla Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu.

2.    Wprowadzenie dwóch nowych zadań w wydatkach majątkowych:

1) „budowa parkingu przy cmentarzu komunalnym w Drogomyślu” – kwota 409 750,38 zł (w celu pokrycia wydatku wnioskuje się o zdjęcie kwot z następujących zadań: 140 000,00 zł „budowa dróg w gminie Strumień”, 100 000,00 zł „rozbudowa cmentarzy komunalnych wraz z zagospodarowaniem terenu”, 69 750,38 zł „budowa sieci szerokopasmowego internetu na terenie gmin powiatu cieszyńskiego”, 100 000,00 zł „odwodnienie osiedla w Drogomyślu wraz z odtworzeniem dróg”;

2) „budowa ogrodzenia boiska szkolnego w Pruchnej” – kwota 60 000,00 zł (w celu pokrycia wydatku wnioskuje się o zdjęcie kwoty 60 000,00 zł z zadania „budowa sieci szerokopasmowego internetu na terenie gmin powiatu cieszyńskiego”.

3.    Dodanie kwoty 50 000,00 zł do zadnia w wydatkach majątkowych „budowa oświetlenia ulicznego w gminie Strumień” (w celu pokrycia wydatku wnioskuje się o zdjęcie kwot z następujących zadań: 25 000,00 zł „zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej” i 25 000,00 zł „zakup terenów i obiektów na potrzeby gminy Strumień”.

4.    Utworzenie nowego zadania w budżecie pn. „badanie gleb”.”.

Następnie Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił opinię Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej o projekcie budżetu na 2015 r. z dnia 14 stycznia 2015 r.: „Komisja pozytywnie opiniuje projekt budżetu gminy Strumień na 2015 r. uwzględniający wnioski wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej i Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej z dnia 7 stycznia 2015 r. oraz autopoprawki wniesione przez Burmistrza Strumienia.”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wszystkie wnioski Komisji Rady zostały uwzględnione w autopoprawce do projektu budżetu Gminy na 2015 r. Poinformowała też, że nie wszystkie wnioskowane przez Komisje Rady przesunięcia środków w projekcie budżetu Gminy (w celu pokrycia nowo wprowadzanych zadań, wynikających z wniosków Komisji i autopoprawek Burmistrza) zostały zrealizowane w proponowany sposób.

Przewodniczący C. Greń odczytał uchwały I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 12 grudnia 2014 r.:

1)  Nr 4100/I/210/2014 w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia projekcie Uchwały Budżetowej na 2015 rok wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi (opinia pozytywna);

2)  Nr 4100/I/212/2014 w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie Uchwały Budżetowej gminy Strumień na 2015 rok (opinia pozytywna).

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do przedstawionej autopoprawki do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut poprosił o przedstawienie załącznika Nr 3 (wydatki majątkowe) do projektu budżetu gminy Strumień na 2015 rok.

Skarbnik M. Kłósko szczegółowo przedstawiła załącznik Nr 3 (wydatki majątkowe) do budżetu gminy Strumień na 2015 rok.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr III.26.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Strumień na 2015 rok.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie Miejskiej za uchwalenie budżetu gminy Strumień na 2015 rok.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 5-minutową przerwę w obradach sesji.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała (na pokrycie kosztów finansowania Ośrodka Przeciwdziałania Problemom Alkoholowym w Bielsku-Białej) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.27.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu (na prowadzenie Powiatowego Ośrodka Wsparcia Dla Osób Dotkniętych Przemocą w Rodzinie) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.28.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu na prawach Powiatu Jastrzębie Zdrój (na utrzymanie Domu Nauki i Rehabilitacji dla Dzieci Niepełnosprawnych w Jastrzębiu-Zdroju) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.29.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu na prawach Powiatu Jastrzębie Zdrój.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Pruchnej – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.30.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Pruchnej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.31.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Zbytkowie – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.32.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie Planu Odnowy Miejscowości Drogomyśl – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.33.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie Planu Odnowy Miejscowości Drogomyśl.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2015 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.34.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2015 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 22.

 

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2015 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.35.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2015 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 23.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyznaczenia radnych do Zespołu ds. lokalowych – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut, Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - M. Krutyła i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga – zgłosili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, aby do Zespołu ds. lokalowych wyznaczyć radnych: Tadeusza Tolasza i Stanisława Balasa.”.

Przewodniczący C. Gren zapytał, czy radni wyrażają zgodę na pracę w Zespole ds. lokalowych?

Radni: T. Tolasz i S. Balas wyrazili zgodę na pracę w Zespole ds. lokalowych.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 2 głosami „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr III.36.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wyznaczenia radnych do Zespołu ds. lokalowych.

Uchwała w załączeniu.

ad. 24.

 

Protokół II sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 25.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wiosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 27 stycznia br.: „Komisje negatywnie zaopiniowały wniosek w sprawie uniemożliwienia parkowania na chodniku przy ulicy 1 Maja w Strumieniu (np. poprzez zamontowanie słupków z łańcuchami) na wysokości Parafii Rzymsko-Katolickiej w Strumieniu, naprzeciw Cukierni „OLANDA”.”.

 

ad. 26.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady III sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.oo) słowami „zamykam III sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ