Protokół Nr VII.2015

obrad siódmej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 28 maja 2015 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radna powiatowa, Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Cieszynie, Prezes i przedstawiciele jednostki OSP w Strumieniu, Przewodniczący Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2014 wraz z informacją o planach na 2015 r.

    8.     Informacja o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za 2014 rok oraz planowanych zadaniach w 2015 roku.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wytypowania przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2014 rok.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2014 rok.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2015.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały Nr LVII/431/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadań własnych gminy Strumień w zakresie sprzyjania rozwojowi sportu.

 17.     Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2014 roku i I kwartale 2015 roku.

 18.     Zatwierdzenie protokołu z VI sesji.

 19.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 20.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składu Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, nowo wybranych sołtysów: Bogusława Wawrzyczka, Stanisława Balasa, Otona Czakona, Zbigniewa Podymę, Jarosława Szasta i Marka Czerwińskiego, Przewodniczącą Rady Mieszkanców Miasta Strumienia Barbarę Bochenek, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, radną powiatową Lillę Salachna-Brzoza, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Cieszynie Jana Kielocha, Prezesa OSP w Strumieniu Bronisława Jurczyka wraz z przedstawicielami jednostki, Przewodniczącego Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu Mariana Janika, przedstawicieli prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad VII sesji.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski zgłosił wniosek o zdjęcie z porządku obrad VII sesji punktu 16 pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej służebnością gruntową.”. Wyjaśnił, że projekt uchwały budził wiele wątpliwości podczas omawiania na wspólnym posiedzeniu Komisji. Sprawa zostanie ponownie przeanalizowana, a projekt uchwały zostanie przedłożony pod obrady następnej sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zgłosił wniosek, aby pkt 17 przenieść jako pkt 7 - w związku z obecnością na sesji Przewodniczącego Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej.

Wniosek o zdjęcie punktu 16 z porządku obrad VII sesji - został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych).

Wniosek o przeniesienie punktu 17 jako punkt 7 w porządku obrad VII sesji - został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w związku ze zdjęciem pkt 17 i przeniesieniem punktu 17 jako punkt 7 dotychczasowe punkty od nr 7 do 21 otrzymują kolejno nr od 8 do 20.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały, zmieniony porządek obrad VII sesji.

Porządek obrad VII sesji został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych).

 

ad. 3.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w dzisiejszej sesji uczestniczy Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Cieszynie Jan Kieloch, a jego obecność związana jest ze sfinalizowaniem wieloletnich starań jednostki OSP w Strumieniu o włączenie do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

Komendant J. Kieloch przekazał gratulacje jednostce OSP w Strumieniu w związku z tym, że oficjalnie, po dziewięciu latach, została włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

Komendant J. Kieloch wręczył Burmistrzowi Strumienia Annie Grygierek, Prezesowi OSP w Strumieniu Bronisławowi Jurczykowi i Komendantowi Miejsko-Gminnemu Związku OSP RP w Strumieniu Ireneuszowi Nowakowi akt włączenia jednostki OSP w Strumieniu z dniem 4 maja 2015 roku do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, wydany decyzją Nr 12/152 Komendanta Głównego Straży Pożarnej.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że cieszymy się z osiągniętego celu, który przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa nie tylko na terenie Gminy, ale i całego Powiatu. Strażacy swoim zaangażowaniem w działalność jednostki dowiedli, jak bardzo im zależy i wspólnie pracowali, aby osiągnąć zamierzony cel.

Prezes B. Jurczyk zapewnił, że strumieńscy druhowie dołożą wszelkich starań, żeby nie zawieść pokładanego w nich zaufania. Przekazał też podziękowanie Burmistrzowi Strumienia i Radzie Miejskiej za wsparcie ich działań.

Komendant I. Nowak w imieniu Zarządu Miejsko-Gminnego Związku OSP RP pogratulował jednostce OSP w Strumieniu i Burmistrzowi Strumienia za dziewięcioletnie zaangażowanie w sprawę. Podziękował też Radzie Miejskiej w Strumieniu za przychylność i pomoc przy zakupie specjalistycznego sprzętu dla jednostek OSP.

Przewodniczący C. Greń pogratulował zasłużonego wyróżnienia dla jednostki OSP w Strumieniu, jakim jest włączenie do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że:

1.  Spotkała się z Komendantem Komisariatu Policji w Strumieniu w sprawie ponownego uruchomienia wakacyjnych patroli policji na terenie Gminy w okresie od czerwca do września 2015 r.

2.  Przeanalizowaliśmy środki zaplanowane na gospodarkę odpadami na 2015 rok, dochody i wydatki zbilansowały się, w związku z czym nie ma potrzeby podnoszenia opłaty za odpady komunalne. W tym roku opłata pozostanie na tym samym poziomie. W międzyczasie będziemy przygotowywać się do następnego przetargu, który zostanie ogłoszony w październiku 2015 r. Ulgi w opłatach za odpady komunalne dla rodzin wielodzietnych, które obowiązywały na terenie Gminy zostały uchylone przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Katowicach. Prowadzimy korespondencję z Kancelarią Sejmu, aby zmienić przepisy w tej sprawie.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wczoraj - 27 maja br. był Dzień Pracownika Samorządowego. Z tej okazji złożył życzenia radnym i pracownikom Urzędu.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radna M. Krutyła podziękowała za odpowiedź na interpelację w sprawie progów zwalniających w Strumieniu.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za odpowiedzi na interpelacje w sprawie zasuw hydrantów oraz zwiększenia ciśnienia wody w sieci podczas pożarów (odczytała odpowiedź Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej Sp. z o.o. w Ustroniu w tej sprawie).

Radna M. Madziar podziękowała za odpowiedź na interpelację w sprawie objazdu w związku z budową ronda w Pruchnej, stwierdziła jednak, że nie zgadza się z otrzymaną odpowiedzią. Droga służąca jako objazd została bardzo zniszczona przez zwiększony ruch samochodów (w piśmie pisze się, że jest to tylko łącznik). Droga została szczególnie zniszczona od strony ulicy Zebrzydowickiej (pobocze zostało załamane, jest tam dużo dziur, a woda z przydrożnego rowu wylewa się na drogę niszcząc nawierzchnię).

Radny K. Pisiut interpelował w sprawach:

1)  wykonania odwodnienia drogi służącej jako objazd w związku z budową ronda w Pruchnej, należy odtworzyć rowy wzdłuż drogi i oznakować zjazd na drogę z ulicy Zebrzydowickiej;

2)  wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawach:

-     wycięcia drzewa (suchej lipy) przy ulicy Lipowej w Pruchnej,

-     naprawy lub wymiany lustra przy skrzyżowaniu ulic: Osiedlowej i Głównej w Pruchnej.

Przewodniczący C. Greń zapytał kiedy będzie znane wyliczenie wykorzystanych środków budżetowych przeznaczonych na cmentarze komunalne?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w ramach środków przeznaczonych na cmentarze komunalne zaplanowane do realizacji jest zabezpieczenie nowych miejsc do pochówku zmarłych w Strumieniu i wykonanie alejki w Bąkowie. Po zrealizowaniu tych zadań będziemy znali wielkość ewentualnych wolnych środków.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz zapytał co Gmina ma zamiar zrobić z pomnikiem żołnierzy radzieckich przy ulicy Katowickiej w Pruchnej, który został bardzo wyeksponowany podczas budowy ronda (w ostatnim czasie pomnikiem interesowała się telewizja rosyjska)?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedział, że pomnik jest położony na terenie prywatnym, więc Gmina nie może sfinansować ewentualnego remontu. Na najbliższe posiedzenie Komisji przygotowany zostanie szerszy materiał i wspólnie zdecydujemy w tej sprawie.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała, aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie, aby wykosić pobocze wzdłuż chodnika przy ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie na odcinku od skrzyżowania z DK 81 do pierwszych posesji.

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za 2014 rok oraz planowanych zadaniach w 2015 roku – przedstawili Zastępca Burmistrza W. Cybulski i Przewodniczący Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu M. Janik.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

Radny B. Pająk przybył na sesję i od tej chwili w sesji uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składu Rady.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2014 wraz z informacją o planach na 2015 r. – przedstawiła Dyrektor Biblioteki D. Jabłońska.

Dyrektor D. Jabłońska, na prośbę radnych, przedstawiła harmonogram imprez organizowanych przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Strumieniu w bieżącym roku:

-  10 czerwca br. o godz. 17.3o – wykład Marka Łukasika pt. „Zbrodnia Katyńska”,

-  17 września br. o godz. 17.3o – promocja tomiku poezji Pani Krystyny Kurzycy;

-  15 października br. – koncert poezji Leonarda Cohena.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Sprawozdania.

Sprawozdanie zostało przyjęte.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wytypowania przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 25 maja br.: „Komisje wnioskują, aby wytypować radną Marię Krutyła Przewodniczącą Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej jako Przewodniczącą Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał radną M. Krutyłę – czy wyraża zgodę na pracę w Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli?

Radna M. Krutyła wyraziła zgodę na pracę w Komisji.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII.62.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie wytypowania przedstawiciela Rady Miejskiej w Strumieniu do Komisji ds. Nagród Burmistrza Strumienia dla Nauczycieli.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2014 rok – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/78/2015 z dnia 21 kwietnia 2015 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia Sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego – z uwagami zawartymi w uzasadnieniu do niniejszej opinii.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2014 rok.

13 głosami „za” i 1 głosie „przeciw” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII.63.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2014 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2014 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej K. Gajdzica przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Strumień za 2014 rok, przesłany do zaopiniowania Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/90/2015 z dnia 11 maja 2015 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2014 rok.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 2 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII.64.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2014 rok.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń złożył gratulacje Burmistrzowi Strumienia z okazji udzielenia absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Strumień za 2014 rok.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała za udzielenie absolutorium, podsumowując stwierdziła, że ustawa wymaga udzielenia absolutorium Burmistrzowi, jest to jednak podsumowanie rocznej pracy Burmistrza i pracowników Urzędu, ale również i radnych, którzy mają bardzo duży wpływ na to jak kształtuje się budżet Gminy i jego zmiany w trakcie roku.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2015 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII.65.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2015.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII.66.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015 wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII.67.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości wraz z autopoprawką – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII.68.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały Nr LVII/431/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadań własnych gminy Strumień w zakresie sprzyjania rozwojowi sportu – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VII.69.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały Nr LVII/431/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadań własnych gminy Strumień w zakresie sprzyjania rozwojowi sportu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2014 roku i I kwartale 2015 roku – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wnioski wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 25 maja br.: „Komisje wnioskują o:

1)  zakup plandek dla potrzeb jednostek OSP w Strumieniu;

2)  zakup od Agencji Nieruchomości Rolnych działek nr: 1122/3 i 1938/5 o łącznej powierzchni 1,6670 ha położonych w Drogomyślu i nr 1196/4 o powierzchni 1,899 ha położonej w Pruchnej, z możliwością rozłożeniem należności na 4 lata, szczegóły warunków zakupu oraz położenia w/w działek zostaną omówione na czerwcowym posiedzeniu Komisji.”.

Radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 18.

 

Protokół obrad VI sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 19.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Greń podziękował za przygotowanie informacji nt. stopnia zaawansowania prac związanych z koszeniem poboczy i remontami cząstkowymi na drogach.

Radny K. Gajdzica w imieniu mieszańców Drogomyśla, a w szczególności rolników wnioskował, aby mieć na uwadze dwa potoki: Knajkę i Kanał ulgi, które przy każdych większych opadach deszczu wylewają, czyniąc szkody w uprawach rolnych. Należałoby pogłębić koryta tych potoków, a wybraną ziemią umocnić brzegi.

Przewodniczący C. Greń wnioskował w sprawie remontu przepustu okularowego na Kanale ulgi w Drogomyślu, który blokuje wezbraną wodę podczas większych opadów deszczu (kilka lat temu było już podpisane porozumienie w tej sprawie i do dzisiaj nic nie zostało zrobione).

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wartość realizacji tego zadania była wstępnie wyszacowana na około 1 milion zł. Będziemy ponownie występować w tej sprawie, która nie jest prosta, gdyż jest tam kilku właścicieli.

Radny S. Balas ponownie wnioskował w sprawie likwidacji barszczu sosnowskiego, niebezpiecznie rozrastającego się na terenie sołectwa Bąków.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wystąpimy w tej sprawie do właścicieli nieruchomości, na których rośnie barszcz sosnowskiego, poprosimy również o pomoc Policję, wystąpimy także do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Burmistrz A. Grygierek zaprosiła radnych na szkolenie nt. funduszu sołeckiego, które odbędzie się 22 czerwca br. (poniedziałek) w godz. od 7.3o do 11.3o w Sali widowiskowej przy OSP w Bąkowie.

Przewodniczący C. Greń przekazał Burmistrzowi A. Grygierek Honorową Odznakę Polskiego Związku Szachowego, którą odebrał w jej imieniu na jubileuszowej gali z okazji 90-lecia Polskiego Związku Szachowego w Katowicach.

 

ad. 20.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady VII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.3o) słowami „zamykam VII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ