Protokół Nr VIII.2015

obrad ósmej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 23 czerwca 2015 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

   2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Informacja o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2015/2016.

    8.     Informacja o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Zabłociu.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej służebnością gruntową.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia warunków i trybu składania informacji oraz deklaracji podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia warunków i trybu składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej za pomocą komunikacji elektronicznej.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXXI.271.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie obwodów głosowania w gminie Strumień.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników.

 19.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

 20.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

 21.     Propozycja organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich.

 22.     Zatwierdzenie protokołu z VII sesji.

 23.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 24.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składu Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawicieli prasy lokalnej: „Głosu Ziemi Cieszyńskiej”, „Nowej Formacji”, portalu internetowego „ox.pl” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad VIII sesji.

Porządek obrad VIII sesji został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny B. Pająk interpelował w sprawie zabezpieczenia i uzupełnienia brakujących, podmytych przez wodę poboczy ulicy Objazdowej w Bąkowie.

Radny P. Faruga interpelował w sprawie ustawienia koszy na odchody psów, wzdłuż ulicy Podwale oraz boiska sportowego przy ulicy Brodeckiego w Strumieniu, do których właściciele wyprowadzanych na spacery psów mogliby wyrzucać woreczki z odchodami.

Przewodniczący C. Greń przekazał słowa podziękowania dla Zastępcy Burmistrza W. Cybulskiego za szybką interwencję w Powiatowym Zarządzie Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie ustawienia przewróconych znaków drogowych w Drogomyślu, informujących o objeździe w związku z remontem mostu na rzece Wiśle w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń interpelował o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawach:

1)  remontu końcowego odcinka ulicy Długiej w Zabłociu (od miejsca gdzie zakończono remont nawierzchni drogi powiatowej do wiaduktu kolejowego w Drogomyślu);

2)  zabezpieczenia w odpowiedni sposób trójkątnego, zielonego terenu na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Wiejskiej w Drogomyślu, który jest rozjeżdżany i niszczony przez większe samochody.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2015/2016 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta. 

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień wraz z autopoprawką – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski, w związku z pytaniami radnych na wspólnym posiedzeniu Komisji, dodatkowo poinformował, że w debacie nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień nie uczestniczył żaden mieszkaniec miasta. W debacie udział wzięli: pracownik Urzędu i projektant planu, przedstawiciele zainteresowanej firmy WESOB wcześniej usprawiedliwili swoją nieobecność.

Komisja Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.70.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022 wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.71.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015 wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.72.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Zabłociu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.73.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Zabłociu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej służebnością gruntową wraz z autopoprawką – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

10 głosami „przeciw”, 2 głosami „za” i 2 głosami „wstrzymującymi się od głosowania” (głosowało 14 radnych) – uchwała w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej służebnością gruntową – nie została podjęta.

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej służebnością gruntową wraz z autopoprawką – w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia warunków i trybu składania informacji oraz deklaracji podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.74.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie określenia warunków i trybu składania informacji oraz deklaracji podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia warunków i trybu składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej za pomocą komunikacji elektronicznej – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski dodatkowo poinformował, że w okresie od 12 do 21 czerwca br. były prowadzone konsultacje z mieszkańcami omawianego projektu uchwały. Podczas konsultacji nie wniesiono żadnych uwag, ani opinii do projektu uchwały.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.75.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie określenia warunków i trybu składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej za pomocą komunikacji elektronicznej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.76.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

  

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXXI.271.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie obwodów głosowania w gminie Strumień – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.77.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXXI.271.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie obwodów głosowania w gminie Strumień.

Uchwała w załączeniu.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron przybyła na sesję i od tej chwili w sesji uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składu Rady.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników – przedstawiła Inspektor E. Król.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.78.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 17 czerwca br.: „Komisje wnioskują, aby do Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników powołać radnych: Cecylię Skowron – przewodniczącą, Mariana Stańka – zastępcę przewodniczącego i Bronisława Pająka – członka.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych wytypowanych do pracy w Zespole ds. zaopiniowania kandydatów na ławników, czy wyrażają zgodę na powołanie do Zespołu?

Radni: C. Skowron, M. Staniek i B. Pająk wyrazili zgodę na powołanie do Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.79.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 17 czerwca br.: „Komisje wnioskują, aby do doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości powołać radnych: Józefa Rudola, Bronisława Pająka, Karola Pisiuta, Cecylię Skowron, Ireneusza Dudę, Henryka Uchyłę i Pawła Farugę.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych wytypowanych do pracy w doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka”, czy wyrażają zgodę na powołanie do doraźnej Komisji?

Radni: J. Rudol, B. Pająk, K. Pisiut, C. Skowron, I. Duda, H. Uchyła i P. Faruga wyrazili zgodę na powołanie do doraźnej Komisji.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr VIII.80.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o propozycjach organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 22.

 

Protokół obrad VII sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 23.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Zastępca Burmistrza poinformował, że:

1)   przekazał do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie sprawę konieczności wykonania remontu końcowego odcinka ulicy Długiej w Zabłociu. Nowa nawierzchnia nie została wykonana na tym odcinku drogi ze względu na problemy własnościowe (część terenu drogi jest własnością PKP). Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Cieszynie poinformował nas, że ma na uwadze dokończenie remontu tej drogi;

2)   sprawa zabezpieczenia w odpowiedni sposób trójkątnego, zielonego terenu na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Wiejskiej w Drogomyślu – zostanie rozeznana przez Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Cieszynie.

Radny K. Gajdzica poinformował, że będąc radnym powiatowym także wnioskował w sprawie dokończenia remontu ulicy Długiej w Zabłociu. Uzyskał wtedy takie same informacje, że remont nie mógł być dokończony ze względu na to, że odcinek drogi jest własnością PKP.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała:

1)   wystąpiliśmy z pismem do PKP w sprawie wykonania remontu torów kolejowych w Strumieniu (pociągi przejeżdżające tą trasą muszą bardzo mocno zwalniać, co spowodowane jest jakością torów kolejowych);

2)   otrzymaliśmy nagrodę w ramach Konkursu Przyjazna Gmina, gdzie dostrzeżono realizację inwestycji Miejskie Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu;

3)   13 września br. na obiekcie Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu planowane są Dożynki Diecezjalno-Powiatowo-Gminne;

4)   w lipcu br. uruchomiona zostanie nowa strona Urzędu Miejskiego w Strumieniu, dostosowana dla osób niedowidzących; analizujemy też sprawę zakładek na BIP, gdyż chcemy dostosować je do potrzeb mieszkańców;

5)   unieważniliśmy przetarg na remont przepustu pod ulicą Jałowcową w Zabłociu;

6)   w najbliższym czasie ogłosimy przetargi na remonty ulic: Rycerskiej w Zbytkowie (dofinansowanej z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych) i Podwale w Strumieniu;

7)   Powiat Cieszyński zwrócił się o przejęcie przez Gminę drogi powiatowej ulicy Rolnej w Zabłociu.

Radna M. Krutyła ponownie wnioskowała w sprawie uzupełnienia nawierzchni asfaltowej przy wjeździe na ulicę Nową z ulicy Księdza Londzina w Strumieniu.

Radny P. Faruga zapytał, czy otrzymaliśmy odpowiedź Zarządu Dróg Wojewódzkich w sprawie wyrównania studzienek i ustawienia fotoradaru przy ulicy 1 Maja w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi Zarządu Dróg Wojewódzkich w sprawach, o które wnioskował radny P. Faruga.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wniosek - opinię wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 17 czerwca br.: „Komisje negatywnie zaopiniowały pismo II Wicewojewody Śląskiego w sprawie repatriacji rodaków zamieszkałych na wschodnich terenach byłego ZSRR, którzy znaleźli się tam na skutek deportacji, zesłań lub innych prześladowań - ze względu na brak możliwości zapewnienia przez Gminę mieszkania i miejsca pracy.”.

Radny A. Kajstura wnioskował, aby podjąć starania mające na celu uruchomienie komunikacji pasażerskiej łączącej gminę Strumień z gminą Czechowice-Dziedzice, ze względu na brak możliwości dojazdu w tym kierunku, szczególnie młodzieży dojeżdżającej do szkół ponadgimnazjalnych (zaproponował, aby porozumieć się z gminą Chybie, która planuje uruchomić kursy busów na tej trasie). Radna Maria Madziar wnioskowała, aby w przypadku uruchomienia komunikacji pasażerskiej w kierunku Czechowic-Dziedzic, mogli z niej korzystać również mieszkańcy Pruchnej.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że posiadamy dokładne informacje do jakich miejscowości dojeżdża młodzież uczęszczająca do szkół ponadgimnazjalnych z terenu gminy Strumień. Sprawa uruchomienia komunikacji pasażerskiej z Czechowicami-Dziedzicami zostanie rozeznana.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz zapytał, kto przygotowywał listy wyborcze w wyborach do Izb Rolniczych? Listy wyborców były bardzo niedokładne, na listach nie było osób, które są właścicielami gospodarstw rolnych. W przypadku kiedy nakaz płatniczy z gospodarstwa rolnego jest wypisany na małżonków – to na liście wyborców był wpisany tylko jeden z nich, a drugi już nie (a powinni być wpisani obaj).

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że wybory przygotowywała i odpowiedzialna za nie jest Śląska Izba Rolnicza. Urząd Miejski w Strumieniu przygotował i udostępnił lokal wyborczy oraz udostępniał pewne dane.

Radny H. Uchyła zapytał czy możemy zmusić prywatnych właścicieli do koszenia swoich posesji (w Zabłociu są takie niewykoszone posesje)?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że nie posiadamy możliwości prawnych, aby zmusić prywatnych właścicieli do koszenia posesji.

Radna M. Madziar wnioskowała, aby obciąć gałęzie drzew i krzewów zasłaniające widoczność na skrzyżowaniach ulic: Katowickiej z Kolejową i Spółdzielczej z przedłużeniem ulicy Gawliniec w Pruchnej.

 

ad. 24.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady VIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 16.3o) słowami „zamykam VIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ