Protokół Nr IX.2015

obrad dziewiątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 6 sierpnia 2015 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

   2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Informacja o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu za I półrocze 2015 roku.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu do prowadzenia postępowania w sprawach pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Strumień.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia z gminą Chybie.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr III.24.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2015 rok.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr LI.433.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29.07.2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położnej w Drogomyślu.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Drogomyśl.

 18.     Informacja o stanie prac dotyczących kanalizacji sanitarnej, deszczowej i oczyszczalni ścieków.

 19.     Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2015 r.

 20.     Zatwierdzenie protokołu z VIII sesji.

 21.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 22.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 11 radnych na 15 ustawowego składu Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawicieli prasy lokalnej: „Głosu Ziemi Cieszyńskiej”, „Nowej Formacji”, portalu internetowego „ox.pl” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad IX sesji oraz wniosek Burmistrza Strumienia Nr GNP.6721.5.2015 z dnia 5 sierpnia br. o wprowadzenie do porządku obrad IX sesji dwóch dodatkowych punktów pn.:

           1.   „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków.

           2.   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Drogomyśl.”.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby nowe punkty wprowadzić do porządku obrad jako punkty 16 i 17.

Wniosek o wprowadzenie nowego punktu 16 do porządku obrad IX sesji pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków” - został przyjęty 8 głosami „za” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 11 radnych).

Wniosek o wprowadzenie nowego punktu 17 do porządku obrad IX sesji pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Drogomyśl” - został przyjęty 8 głosami „za” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 11 radnych).

Przewodniczący C. Greń zaproponował, że w związku z wprowadzeniem do porządku obrad nowych punktów 16 i 17 dotychczasowe punkty od nr 16 do 20 otrzymują kolejno nr od 18 do 22.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały, zmieniony porządek obrad IX sesji.

Porządek obrad IX sesji został przyjęty 8 głosami „za” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 11 radnych).

  

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Przewodniczący C. Greń interpelował w sprawach:

1)  wymalowania linii wyznaczającej miejsce w jakim mają się zatrzymywać samochody przed zamkniętym przejazdem kolejowym, przy ulicy 1 Maja w Strumieniu, przy skrzyżowaniu z ulicą Cieszyńską (samochody zatrzymują się zbyt blisko przejazdu kolejowego blokując wyjazd samochodów z ulicy Cieszyńskiej);

2)  umożliwienia bezpiecznego wejścia pieszych, wychodzących z ulicy Cieszyńskiej w Strumieniu na chodnik z bardzo wysokim krawężnikiem przy ulicy 1 Maja, przed przejazdem kolejowym, w szczególności osobom starszym, z wózkami dziecięcymi i rowerzystom;

3)  sprecyzowania terminu kiedy będzie wykonana kanalizacja ulicy Cieszyńskiej w Strumieniu wraz z przyległymi do niej ulicami?

Radna M. Madziar interpelowała, aby wykosić pobocza oraz obciąć gałęzie krzewów i drzew przy ulicy Katowickiej w Pruchnej zasłaniające znaki drogowe (od granicy z gminą Pawłowice, gdzie prace te są bardzo pięknie wykonane).

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował:

1)   sprawy poruszane w interpelacjach zgłoszonych przez Przewodniczącego C. Grenia były już omawiane i wyjaśniane na wspólnym posiedzeniu Komisji w dniu 4 sierpnia br. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje udzielone zostaną na piśmie;

2)   ulica Katowicka w Pruchnej, przebiegająca również przez teren gminy Pawłowice jest drogą będącą własnością Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach (wstąpimy na piśmie o wykoszenie poboczy i obcięcie gałęzi krzewów i drzew). Gmina Pawłowice partycypuje w kosztach utrzymania drogi wojewódzkiej, gdyż ją na to stać.

Radna M. Krutyła przybyła na sesję i od tej chwili w sesji uczestniczy 12 radnych na 15 ustawowego składu Rady.

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)  wykonania przeglądu drzew przy drogach gminnych (po ostatniej wichurze jest bardzo dużo połamanych konarów drzew, które teraz spadają);

2)  zgłoszenia do Telekomunikacji Polskiej miejsc gdzie bardzo nisko wiszą kable telefoniczne (przy ulicy Młynarskiej w Bąkowie i przy ulicy Głównej w Pruchnej – w lesie).

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że zwróciła się do radnych i sołtysów, aby zgłaszali miejsca na terenie Gminy, gdzie bardzo nisko wiszą kable telefoniczne i elektryczne – i wtedy przekażemy do Tauron i Telekomunikacji Polskiej zbiorczy wniosek.

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu za I półrocze 2015 roku – przedstawiła Zastępca Kierownika MOPS D. Kozieł.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.81.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie zmiany Statutu Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisja Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.82.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu do prowadzenia postępowania w sprawach pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.83.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu do prowadzenia postępowania w sprawach pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia z gminą Chybie – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.84.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie zawarcia porozumienia z gminą Chybie.

Uchwała w załączeniu.

  

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr III.24.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2015 rok – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej K. Gajdzica przedstawił wnioski Komisji Rewizyjnej z dnia 23 lipca br.:

„Komisja wnioskuje o:

1.  Przyjęcie planu naprawczego przedstawionego przez ZGKiM w Strumieniu na posiedzeniu Komisji w dniu 23 lipca br. oraz uwzględnienie przedstawionych propozycji w formie zmian w budżecie gminy Strumień na 2015 rok.

2.  Dostosowanie Statutu ZGKiM w Strumieniu do aktualnych potrzeb.

3.  Przygotowanie w projekcie budżetu gminy Strumień na 2016 rok stawek dotacji dla poszczególnych obiektów będących w trwałym zarządzie ZGKiM w Strumieniu.

4.  Podjęcie działań mających na celu wyegzekwowanie przez ZGKiM w Strumieniu zadłużenia na mieszkaniach komunalnych.

5.  Przeanalizowanie w 2016 roku Statutu ZGKiM w Strumieniu.”.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.85.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. zmieniająca uchwałę Nr III.24.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego na 2015 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.86.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowejminy Strumień na lata 2015-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015 – przedstawiły Skarbnik M. Kłósko.

Dodatkowych wyjaśnień do projektu uchwały udzieliła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.87.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr LI.433.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29.07.2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położnej w Drogomyślu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.88.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. zmieniająca uchwałę Nr LI.433.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29.07.2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położnej w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków wraz z autopoprawką – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Dodatkowych wyjaśnień do projektu uchwały udzielił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Przedstawił też autopoprawkę: w § 1 projektu uchwały wyrażenie „skala 1 : 2000”, zastąpić wyrażeniem „skala 1 : 5000” (mapka stanowiąca załącznik do projektu uchwały jest przedstawiona w skali 1 : 5000).

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

10 głosami „za” i 2 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.89.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków.

Uchwała w załączeniu.

  

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Drogomyśl – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Dodatkowych wyjaśnień do projektu uchwały udzielił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

8 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 12 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr IX.90.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Drogomyśl.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informacja o stanie prac dotyczących kanalizacji sanitarnej, deszczowej i oczyszczalni ścieków – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za wykonanie inwestycji, które znacznie poprawiły odwodnienie terenu sołectwa Zbytków.

Przewodniczący C. Greń zapytał czy w nowym rozdaniu środków unijnych gminy będą miały możliwość pozyskania środków na budowę kanalizacji?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że nowa perspektywa pozyskania środków unijnych będzie trudniejsza niż do tej pory. Środki unijne będą, ale nie na te zadania, na które gminy oczekują. Wiemy, że będzie możliwość pozyskania środków na budowę kanalizacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 19.

 

Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2015 roku – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Protokół obrad VIII sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 21.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Radny K. Gajdzica w imieniu Klubu Ekologicznego „EKO” w Drogomyślu oraz Komitetu Organizacyjnego zaprosił radnych na XVI Rodzinny Rajd Rowerowy, który odbędzie się 29 sierpnia br. (sobota) - godz. 11.oo zbiórka, godz. 12.oo wyjazd.

Burmistrz A. Grygierek zaprosiła radnych do udziału w konsultacjach Lokalnej Strategii Rozwoju LGR „Żabi Kraj”, które odbędą się 7 sierpnia br. o godz. 9.oo w sali Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła Informację o wysokości środków funduszu sołeckiego dla poszczególnych sołectw.

Przewodniczący C. Greń zaapelował do sołtysów, aby środki funduszu sołeckiego były przeznaczane na inwestycje, które zgłaszane są do realizacji z budżetu Gminy. Poinformował też, że środki na kamień przeznaczony na drogi gminne każde z sołectw otrzyma w takiej wysokości jak do tej pory.

Przewodniczący C. Greń odczytał zaproszenia na:

1)   wernisaż wystawy słowackich twórców, który odbędzie się 18 sierpnia br. o godz. 16.oo w Galerii pod Ratuszem w Strumieniu;

2)   dożynki Diecezjalno – Powiatowo – Gminne, które odbędą się 13 września br. w Strumieniu.

 

ad. 22.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady IX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.3o) słowami „zamykam IX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń