Protokół Nr X.2015

obrad dziesiątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 29 września 2015 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

   2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Informacja o działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu za rok 2014 oraz I półrocze 2015 roku.

    8.     Informacja o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy oraz Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.

    9.     Informacja Burmistrza o wykonaniu budżetu gminy Strumień za I półrocze 2015 roku.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na dofinansowanie wykonania konserwacji cieku Hynek w 2015 roku.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2016 rok.

 14.     Wybory ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r.

          1)   rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r.;

          2)   przedstawienie opinii Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników;

          3)   wybór ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie:

a)  powołanie Komisji Skrutacyjnej,

b)  przeprowadzenie głosowania,

c)  ogłoszenie wyników,

d)  podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Rady Miejskiej w Strumieniu określającej zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie określenia ważnych spraw dla Gminy podlegających konsultacji z mieszkańcami.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie warunków udzielania bonifikat z tytułu sprzedaży nieruchomości gminnych.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Zabłociu.

 19.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Bąków.

 20.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyznania w 2015 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości.

 21.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyznania w 2015 r. Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka”.

 22.     Zatwierdzenie protokołu z IX sesji.

 23.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 24.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składu Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawicieli prasy lokalnej: „Głosu Ziemi Cieszyńskiej” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad X sesji.

Porządek obrad X sesji został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń przekazał słowa podziękowania za pomoc przy organizacji Dożynek Diecezjalno – Powiatowo – Gminnych dla Burmistrza, pracowników Urzędu, radnych i wszystkich osób zaangażowanych w przygotowanie tak dużego przedsięwzięcia.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny J. Rudol interpelował o:

1)  mieszkańcy ulic: Kasztanowej, Jaśminowej, Knajskiej i Łowieckiej w Drogomyślu proszą o poobcinanie gałęzi drzew i krzewów zawężających szerokości dróg (traktory ze sprzętem rolniczym i większe samochody mają problem z przejazdem);

2)  zainstalowanie lustra przy ulicy Łowieckiej w Drogomyślu, na zakręcie drogi z bardzo złą widocznością (przy posesji – ulica Łowiecka 10).

Radny B. Pająk interpelował o:

1)  wymianę pękniętego lustra na skrzyżowaniu ulic: Nowy Świat i Głównej w Bąkowie;

2)  naprawę bardzo nierównych, poobrywanych poboczy drogi - ulicy Głównej w Bąkowie.

Radny K. Pisiut interpelował o zwrócenie się do właściciela nieruchomości, przy ulicy Nowej w Pruchnej, na której posadzone są świerki, o obcięcie gałęzi, które wyrastają aż do 1/3 szerokości drogi. Przejeżdżające tamtędy samochody mają problem, aby się minąć, a w zimie będzie problem przy odśnieżaniu.

Radny S. Balas interpelował o:

1)  ustawienie znaku ograniczenia prędkości przy wjeździe na ulicę Osiedlową w Bąkowie, od strony ulicy Szkolnej (znak był ale zniknął);

2)  wymianę spróchniałych, drewnianych elementów na placu zabaw dla dzieci w Bąkowie.

Przewodniczący C. Greń interpelował, aby urządzenia na placach zabaw dla dzieci w Drogomyślu i Bąkowie sukcesywnie wymieniać z drewnianych na urządzenia z innych trwalszych tworzyw, dopuszczonych do użytkowania na placach zabaw.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że zakupiliśmy urządzenia na place zabaw zgodnie z atestem, termin gwarancji minął, co roku prowadzimy naprawy i konserwacje, gdyż urządzenia przez użytkowanie oraz wpływ warunków atmosferycznych zużywają się. Wszystkie uszkodzone elementy zostaną wymienione.

Radna M. Madziar interpelowała o wycięcie bardzo mocno nachylonych na drogę - ulicę Gawliniec w Pruchnej drzew – modrzewi (naprzeciw kurczarni).

Radny P. Faruga na prośbę mieszańców osiedla bloków przy ulicy Osiedlowej w Strumieniu interpelował o rozważanie możliwości utwardzenia drogi wylotowej z tyłu osiedla, dochodzącej do ulicy Polnej. Droga ta jest już lekko utwardzona kamieniem i mogłaby być wykorzystana jako alternatywny łącznik, wjazd i wyjazd na osiedle oraz jako droga bezpieczeństwa.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała o:

1)  ustawienia odblaskowych słupków i lustra na zakręcie przy ulicy Strażackiej w Zbytkowie, w rejonie wybudowanej studni chłonnej (rów jest położony bardzo blisko drogi, jest tam zakręt, co powoduje, że jest tam bardzo niebezpiecznie);

2)  naprawę nawierzchni ulicy Topolowa w Zbytkowie, która nie została wyremontowana po zimie.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że złożył pisemną interpelację w sprawie zamontowania lustra drogowego przy ulicy Konwaliowej w Drogomyślu.

Radna M. Krutyła interpelowała o ustawienie znaku „uwaga zwierzęta domowe”, który zniknął z rejonu skrzyżowania ulic: Polnej i Brodeckiego w Strumieniu.

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu za rok 2014 oraz I półrocze 2015 roku – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy oraz Wieloletnim Planie Inwestycyjnym – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

 ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o wykonaniu budżetu gminy Strumień za I półrocze 2015 roku – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.91.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.92.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2015.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na dofinansowanie wykonania konserwacji cieku Hynek w 2015 roku – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.93.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na dofinansowanie wykonania konserwacji cieku Hynek w 2015 roku.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2016 rok – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.94.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2016 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Wybory ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r.:

1)     Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r. – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.95.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r.

Uchwała w załączeniu.

2)     Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – opinię Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników – przedstawiła Przewodnicząca Zespołu C. Skowron.

Przedstawiła też listę zgłoszonych kandydatów na ławników.

3)     Wybór ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie:

a) w dalszym ciągu Przewodniczący C. Greń poprosił o zgłaszanie kandydatur do składu Komisji Skrutacyjnej, która przeprowadzi wybory ławników.

Radny J. Rudol zgłosił kandydaturę radnego K. Pisiuta.

Radny K. Gajdzica zgłosił kandydaturę radnego J. Rudola.

Radny K. Pisiut zgłosił kandydaturę radnego T. Tolasza.

Radni: K. Pisiut, J. Rudol i T. Tolasz wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie proponowany skład Komisji Skrutacyjnej.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - powołano Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r. w składzie:

-     radny Karol Pisiut,

-     radny Józef Rudol,

-     radny Tadeusz Tolasz.

b) Przewodniczący C. Greń ogłosił 1-minutową przerwę w obradach w celu ukonstytuowania się Komisji Skrutacyjnej.

Komisja Skrutacyjna rozdała radnym karty do głosowania na ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie, a Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej K. Pisiut wyjaśnił zasady i przebieg głosowania. Poinformował też, że na sali obrad przygotowane zostało miejsce zapewniające radnym tajność głosowania.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 3-minutową przerwę w obradach w celu umożliwienia radnym tajnego głosowania.

Radny T. Tolasz - członek Komisji Skrutacyjnej wyczytał kolejno nazwiska i imiona radnych wg listy obecności, a wyczytani radni wrzucali karty do głosowania do urny.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 5-minutową przerwę w obradach, a Komisja Skrutacyjna udała się do oddzielnego pomieszczenia celem ustalenia wyników wyborów oraz spisania protokołu.

c)  Po ustaleniu wyników wyborów – Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej K. Pisiut odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej przedstawiający wyniki przeprowadzonych wyborów (Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu).

Przewodniczący C. Greń zapytał czy są uwagi do przeprowadzonych wyborów na ławników?

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag, ani zastrzeżeń do sposobu przeprowadzenia wyborów.

d) Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r. i poddał go pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.96.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie stwierdzenia wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję od 2016 r. do 2019 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniający uchwałę Rady Miejskiej w Strumieniu określającej zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 1 głosie „przeciw” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.97.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. zmieniająca uchwałę Rady Miejskiej w Strumieniu określającej zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniający uchwałę Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie określenia ważnych spraw dla Gminy podlegających konsultacji z mieszkańcami – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 1 głosie „przeciw” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.98.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. zmieniająca uchwałę Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie określenia ważnych spraw dla Gminy podlegających konsultacji z mieszkańcami.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie warunków udzielania bonifikat z tytułu sprzedaży nieruchomości gminnych – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Radna M. Krutyła zapytała, czy uchwała dotyczy odrębnych działek i czy chodzi o grunt (taki zapis jest zawarty w uzasadnieniu)?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała twierdząco. Udzieliła też dodatkowych wyjaśnień do projektu uchwały.

Radny K. Pisiut stwierdził, że podejmując w/w uchwałę dbamy o dochody Gminy. Sprzedając nieruchomość Gmina traci część dochodu udzielając bonifikaty, a w latach następnych zyskuje dochody z tytułu podatku od nieruchomości.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że osoba starająca się o bonifikatę nie może mieć zaległości w podatkowych w stosunku do Gminy.

Radny B. Pająk zapytał czy działki, o których mówimy są położone tylko wzdłuż dróg?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że większość takich działek jest położona wzdłuż dróg, ale są też działki położone w innych miejscach.

Radny B. Pająk stwierdził, że jeżeli Gmina będzie chciała robić jakąś drogę lub chodnik, wtedy znowu będziemy musieli odkupywać nieruchomości od prywatnych osób.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała radnemu za słuszną uwagę. Wyjaśniła też, że każdy przypadek sprzedaży nieruchomości z bonifikatą będzie szczegółowo analizowany przed podjęciem decyzji.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.99.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie warunków udzielania bonifikat z tytułu sprzedaży nieruchomości gminnych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Zabłociu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.100.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Zabłociu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Bąków (ulica Grobla) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.101.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie nadania nazwy ulicy w sołectwie Bąków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przyznania w 2015 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości P. Faruga.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.102.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie przyznania w 2015 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przyznania w 2015 r. Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” – przedstawił Przewodniczący doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości P. Faruga.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr X.103.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 września 2015 r. w sprawie przyznania w 2015 r. Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 22.

 

Protokół obrad IX sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 23.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Burmistrz A. Grygierek przekazała słowa podziękowania dla:

1)   przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy – za zaangażowanie w przygotowanie Dożynek Diecezjalno – Powiatowo – Gminnych, za koordynację i przygotowanie tak dużego przedsięwzięcia oraz motywację mieszkańców do jak najlepszej prezentacji sołectw (podziękowała też za zaangażowanie klubów sportowych, jednostek OSP i Kół Gospodyń Wiejskich w poszczególnych sołectwach i mieście);

2)   radnemu K. Pisiutowi za zaangażowanie w koordynację i organizację korowodu dożynkowego;

3)   radnej M. Krutyła za wspieranie, koordynację i organizację Dożynek;

4)   pracownikom MGOK w Strumieniu wraz z wolontariuszami za ogromny wkład pracy w przygotowanie i organizację Dożynek,

5)   radnym za udział w Dożynkach.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że:

1)   uroczysta sesja Rady Miejskiej w Strumieniu w dniu 11 listopada br. z okazji Święta Niepodległości odbędzie się w sali Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu, program artystyczny przygotowany zostanie przez Zespół Szkół w Drogomyślu; ustaliliśmy też, że w 2016 r. program artystyczny uroczystej sesji przygotuje Zespół Szkół w Pruchnej;

2)   złożyliśmy projekt pn. „Śląska wieś – rozwój przedsiębiorczości” do Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i uzyskaliśmy 100% dofinansowania na kontynuację prowadzenia działalności pobudzającej, promującej przedsiębiorczość, sprzedaż bezpośrednią na terenach wiejskich, w ramach projektu przewidziana jest 2-dniowa konferencja dla 50 osób;

3)   przygotowujemy się do składania projektów na termomodernizacje obiektów użyteczności publicznej i budowę kanalizacji na terenie Gminy;

4)   na przyszłą październikową sesję Rady Miejskiej zaproszony zostanie Dyrektor Biura Stowarzyszenia Rozwoju i Współpracy Regionalnej „OLZA” w Cieszynie pan Bogdan Kasperek w celu podsumowania realizacji Funduszu Mikroprojektów w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2007–2013 w Euroregionie Śląsk Cieszyński - Těšínské Slezsko oraz przedstawienia informacji dotyczących okresu nowego programowania;

5)   gmina Strumień zajęła I miejsce w województwie śląskim w Europejskim Tygodniu Sportu dla Wszystkich, osobami najbardziej zaangażowanymi w przygotowanie i organizację tego przedsięwzięcia były: pani Janusza Krzyżanowska - Gminny Koordynator Sportu i pani Danuta Sikora – pracownik Urzędu Miejskiego;

6)   otrzymaliśmy wyróżnienie w Konkursie ogłoszonym przez Marszałka Województwa Śląskiego przy współorganizacji Parku Naukowo-Technologicznego „Technopark” Gliwice Sp. z o.o. pn. „Usługi Publiczne na rzecz Przedsiębiorczości” w ramach marki INNOSILESIA 2014 za cykl konferencji skierowanych dla przedsiębiorców. Drugie wyróżnienie w tym Konkursie otrzymał Urząd Miejski w Zabrzu.

Radny K. Pisiut podziękował przede wszystkim rolnikom za zaangażowanie w organizację korowodu dożynkowego, przeprosił też ze swojej strony za wszystkie niedociągnięcia. Poinformował też, że Burmistrz A. Grygierek pozyskała od Biskupa Diecezji Bielsko-Żywieckiej „Kalendarze Rolnicze na 2016 rok”, które zostaną przekazane wraz z podziękowaniami, wszystkim osobom zaangażowanym w organizację Dożynek.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 28 września br.: „1. Komisje wnioskują, o zwiększenie wysokości diet dla przewodniczących jednostek pomocniczych gminy Strumień.

2. Po analizie pisma Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach - Komisje widzą większą potrzebę przyjęcia repatriantów ze wschodu niż uchodźców z państw arabskich.”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut poinformował, że Rada Miejska w Strumieniu zapoznała się z pismem wraz z dokumentami dotyczącymi przyszłości Pomnika Wdzięczności Żołnierzy Armii Czerwonej 4 Frontu Ukraińskiego położonego w Pruchnej, przekazanym przez Burmistrza Strumienia. Po przeanalizowaniu dokumentów Rada Miejska w Strumieniu – stwierdziła, że nie ma podstaw prawnych do podjęcia decyzji o przyszłości Pomnika Wdzięczności Żołnierzy Armii Czerwonej 4 Frontu Ukraińskiego położonego w Pruchnej, ponieważ jest to sprawa należąca do kompetencji właścicieli nieruchomości, na której stoi w/w Pomnik.

 

ad. 24.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady X sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.3o) słowami „zamykam X sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ