Uchwała Nr      . 2015

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia    grudnia 2015 r.

 

w sprawie: budżetu Gminy Strumień na rok 2016

 

 

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, e i lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515, z późn.zm.) oraz art. 211, art.212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 218, art. 219, art. 220, art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 257, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala:

 

Budżet Gminy Strumień na rok 2016

 

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu Gminy w wysokości 39.281.529,71 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1, w tym:

 

            - dochody bieżące                  38.591.145,17 zł,

            - dochody majątkowe                 690.384,54 zł.

 

       2. Ustala się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu Gminy w wysokości 40.281.087,20 zł,  

           zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym:

 

            - wydatki bieżące                   35.623.312,35 zł,

            - wydatki majątkowe                4.657.774,85 zł.

 

3.  Ustala się szczegółowy wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2016 roku, 

     zgodnie z załącznikiem Nr 3.

 

4.  Ustala się planowane dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji   

     rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z      

     zgodnie z załącznikiem Nr 4.

 

5.  Ustala się planowane dochody i wydatki zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień

    między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie  z załącznikiem Nr 5.

 

6.  Ustala się planowane dochody i wydatki związane z wykonywaniem własnych zadań Gminy dofinansowanych z dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa, zgodnie  z załącznikiem Nr 6.

 

 § 2. 1. Deficyt budżetu Gminy w wysokości 999.557,49 zł, zostanie sfinansowany przychodami z tytułu

        Planowanego do zaciągnięcia  kredytu w wysokości  999.557,49 zł;

 

        2. Ustala się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu Gminy, w wysokości 3.443.395,51 zł   

            zgodnie  z załącznikiem Nr 7.

 

        3. Ustala się łączną kwotę planowanych rozchodów  budżetu Gminy, w wysokości 2.443.838,02 zł.

           zgodnie  z załącznikiem Nr 7.

 

§ 3. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielanych z budżetu gminy w roku budżetowym do kwoty   

 50.000,00 zł.

 

§ 4.  Ustala się dochody z tytułu  wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych i programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

 

§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji dla jednostek sektora finansów publicznych oraz  jednostek spoza sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 9 i 10.

 

§ 6. Ustala  się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego, zgodnie z załącznikiem Nr 11 i 12.

 

 § 7. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją gospodarki odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 13.

 

 § 8. Ustala  się dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki związane z zadaniami z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zgodnie z załącznikiem Nr 14.

 

 § 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego, w podziale na poszczególne sołectwa, zgodnie z załącznikiem Nr 15.

 

 § 10.Tworzy się rezerwy:

1)   ogólną w wysokości 70 000,00 zł;

2)   celową  na finansowanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 90 000,00 zł.

 

 § 11. Ustala się limit zobowiązań z tytułu: 

1)   kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do łącznej wysokości 500 000,00 zł;

2)   kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 2 000 000,00 zł;

3)   kredytów i pożyczek na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 2 450 000,00 zł.

 

§ 12. Upoważnia się Burmistrza Strumienia do:

1)   zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000,00 zł;

2)   dokonywania zmian w planie wydatków budżetu z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami;

3)   przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy Strumień uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;

4)   lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy;

5)   udzielania pożyczek podlegających zwrotowi w ciągu roku na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych ze środków Unii Europejskiej do kwoty nieprzekraczającej 50 000,00 zł.

 

§ 13. 1. Ustala się, że zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym samym roku budżetowym.

 

2.      Ustala się, że uzyskane zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na dochody budżetu gminy w roku, w którym dokonano zwrotu tych wydatków. 

 

3.      Wskazuje się termin przekazywania na rachunek budżetu gminy dochodów budżetowych pobieranych przez jednostki organizacyjne gminy jako 10 dzień miesiąca następującego, po którym nastąpiło ich pobranie.

 

4.      Wskazuje się termin przekazywania na rachunek innych budżetów dochodów budżetowych pobranych przez gminę jako 20 dzień miesiąca następującego, po którym nastąpiło ich pobranie.

 

5.      Terminy przekazywania na rachunek budżetu gminy dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z  zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami pobieranych przez jednostki organizacyjne gminy wskazuje art. 255 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

 

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

 

§ 15. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego

 

§ 16. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem dwutygodnika „Nowa Formacja”.

 

§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2016 roku