Protokół Nr XIII.2015

obrad trzynastej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 2 grudnia 2015 r. o godz. 16.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radna powiatowa, Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu oraz przedstawiciele lokalnej prasy i mediów – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Zastępca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

2)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

3)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

4)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wręczenie radnemu wybranemu w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Strumieniu zaświadczenia o wyborze.

    4.     Złożenie ślubowania przez radnego wybranego w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Strumieniu.

    5.     Wystąpienia gości.

    6.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    7.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    8.     Interpelacje i zapytania radnych.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia w partnerstwie z Powiatem Cieszyńskim do realizacji projektu pn. „Aktywny Powiat Cieszyński – program aktywizacji społeczno-zawodowej w obszarze pomocy społecznej”.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji przez szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny, niepubliczne przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego prowadzone na terenie gminy Strumień przez inne niż gmina osoby prawne i fizyczne.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2015 r.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2016 rok.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia warunków i trybu składania informacji oraz deklaracji podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 18.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Strumień oraz ustalenia dopłaty.

 19.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla gminy Strumień”.

 20.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie kontynuowania członkostwa w Stowarzyszeniu Rybackim „Żabi Kraj”.

 21.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.

 22.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr VI/41/90 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 listopada 1990 r. w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych w gminie Strumień.

 23.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXVII/189/04 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2004 r. w sprawie nadania nowych statutów jednostek pomocniczych gminy Strumień.

 24.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXXIII.290.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie Statutu Gminy Strumień.

 25.     Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2015 roku.

 26.     Zatwierdzenie protokołu z XI i XII uroczystej sesji.

 27.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 28.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składu Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, radną powiatową Lillę Salachna-Brzoza, Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu Danutę Sikora, przedstawicieli prasy lokalnej: „Głosu Ziemi Cieszyńskiej”, „Nowej Formacji” i Portalu Śląska Cieszyńskiego „OX.pl” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XIII sesji.

Porządek obrad XIII sesji został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że  związku z wygaśnięciem mandatu radnego Henryka Uchyły w okręgu wyborczym nr 13 w Zabłociu - 8 listopada br. przeprowadzone zostały wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń poprosił Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu o wręczenie nowo wybranemu radnemu zaświadczenia o wyborze.

Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu D. Sikora wręczyła panu Jarosławowi Szast zaświadczenie o wyborze na radnego.

 

ad. 4.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zgodnie z artykułem 23a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym – Radni przed przystąpieniem do wykonywania mandatu składają ślubowanie. Przystąpimy więc do ceremonii złożenia ślubowania przez radnego wybranego w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Strumieniu.

Wszyscy obecni na sali obrad powstali z miejsc, Przewodniczący C. Greń odczytał tekst roty ślubowania, a nowo wybrany radny Jarosław Szast potwierdził wolę złożenia ślubowania wypowiadając słowo „Ślubuję”.

Przewodniczący C. Greń przekazał gratulacje i stwierdził, że czynnie uczestniczyliśmy w doniosłym akcie ślubowania radnego, który zobowiązał się do pełnego uczestnictwa w pracach Rady Miejskiej w Strumieniu dla dobra społeczności całej naszej Gminy.

 

ad .5.

 

Radna powiatowa, członek Zarządu Powiatu - L. Salachna-Brzoza podsumowując kończący się rok stwierdziła, że Powiat Cieszyński zakończył długo oczekiwany remont mostu na rzece Wiśle w Strumieniu. Koszt remontu wyniósł 1,9 miliona złotych, dofinansowany był przez gminy: Strumień w kwocie 300 000,00 zł i Chybie w kwocie 150 000,00 zł. Poinformowała też, że dużym problemem Powiatu są remonty dróg – wykonywanie nowych nakładek asfaltowych. W projekcie budżetu Powiatu na 2016 rok zaplanowano na to zadanie kwotę 2 milionów złotych, którą w ciągu roku zwiększona będzie do 4 milionów złotych. Powiat chce, aby gminy partycypowały w kosztach remontów dróg powiatowych. W gminie Strumień w 2016 roku planowany jest remont ulicy Głównej w Bąkowie na odcinku 0,8 km, od skrzyżowania z ulicą Golasowicką w kierunku Pruchnej, gmina Strumień zadeklarowała wsparcie w kwocie 100 000,00 zł.

Radna powiatowa L. Salachna-Brzoza zwróciła się z prośbą, aby gmina Strumień czyniła starania o oświetlenie pięknie wyremontowanego mostu na rzece Wiśle w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń dodał, że kładka dla pieszych na moście w Strumieniu jest bardzo ciemna i przez to niebezpieczna.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski wyjaśnił, że oświetlenie dróg jest to zadanie Gminy. Powiat realizował to zadanie jako remont mostu, które było robione jako zgłoszenie prac budowlanych. Jeżeli na moście wykonywana byłaby instalacja oświetleniowa wcześniej trzeba by było zrobić dokumentację projektową, stąd to zdanie nie było ujęte w zadaniu realizowanym przez Powiat.

Radny K. Pisiut zaproponował, aby radna powiatowa na posiedzeniu Zarządu Powiatu przedstawiła propozycję, aby Powiat wykonał projekt techniczny, a gmina Strumień zapewniła wykonanie oświetlenia.

 

ad. 6.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 7.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Radny K. Gajdzica interpelował, aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o podwyższenie części pozapadanych studzienek przy ulicy Głównej w Drogomyślu.

Radny S. Balas interpelował o:

1)  wyczyszczenie rowu przy cmentarzu komunalnym w Bąkowie;

2)  wystąpienie do właściciela sklepu „Żabka” w Bąkowie przy ulicy Osiedlowej o wyrównanie poziomu wjazdu na parking przy sklepie, teren przed wjazdem na parking jest niżej położony, a samochody wjeżdżające na parking przycierają podwozia.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz interpelował, aby zaprosić przedstawiciela firmy GFG w Zabłociu celem przedstawienia sprawy rekultywacji wyeksploatowanych terenów Żwirowni.

Radna M. Madziar podziękowała za wykonanie wycinki krzewów przy ulicy Katowickiej w Pruchnej.

Radna M. Madziar interpelowała o zwrócenie się do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o wymalowanie białych linii na drodze powiatowej - ulicy Głównej w Pruchnej, na odcinku od końca chodnika w kierunku świateł na skrzyżowaniu z DK 81 w Drogomyślu.

Radna M. Krutyła interpelowała o wystąpienie do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o zlikwidowanie dziury wokół studzienki w nawierzchni ulicy 1 Maja w Strumieniu, przy wlocie na ulicę Tęczową (przy kapliczce).

Radny P. Faruga interpelował o podwyższenie poziomu zapadniętych studzienek w nawierzchni ulicy 1 Maja w Strumieniu (na odcinku od przejazdu kolejowego do stacji paliw „ORLEN” w Zbytkowie).

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała o wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o naprawę krawędzi drogi powiatowej – ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie, w szczególności od strony rowu po lewej stronie, na odcinku od posesji nr 1 do posesji nr 3.

Przewodniczący C. Greń w imieniu Sołtysa, Rady Sołeckiej i mieszkańców sołectwa Drogomyśl podziękował za oświetlenie ulicy Głównej w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń interpelował o:

1)  naprawę 3 lamp oświetleniowych przy obiekcie Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu, które nie świecą (teren przy Ośrodku jest bardzo ciemny, lampa jest tylko przy drzwiach wejściowych). Naprawione lampy mogłyby oświetlać teren przy obiekcie do godziny 21;

2)  wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o położenie nakładki asfaltowej na odcinku drogi powiatowej – ulicy Długiej w Zabłociu, na odcinku od wyremontowanej części drogi do mostu kolejowego w Drogomyślu.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski zwrócił się do Dyrektora ZGKiM w Strumieniu, aby na interpelację w sprawie naprawy lamp oświetleniowych przy Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu odpowiedział na piśmie. Poinformował też, że wystąpimy na piśmie właścicieli lub zarządców nieruchomości w sprawie zgłoszonych interpelacji.

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przystąpienia w partnerstwie z Powiatem Cieszyńskim do realizacji projektu pn. „Aktywny Powiat Cieszyński – program aktywizacji społeczno-zawodowej w obszarze pomocy społecznej” – przedstawiła Zastępca Kierownika MOPS w Strumieniu D. Kozieł.

Radca prawny R. Szymonek zgłosił autopoprawkę do § 3 uchwały, który otrzymuje brzmienie „Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia”.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.114.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie przystąpienia w partnerstwie z Powiatem Cieszyńskim do realizacji projektu pn. „Aktywny Powiat Cieszyński – program aktywizacji społeczno-zawodowej w obszarze pomocy społecznej”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji przez szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny, niepubliczne przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego prowadzone na terenie gminy Strumień przez inne niż gmina osoby prawne i fizyczne (wraz z autopoprawką w § 4 ust. 2) – przedstawiła Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu J. Włoch.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.115.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji przez szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny, niepubliczne przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego prowadzone na terenie gminy Strumień przez inne niż gmina osoby prawne i fizyczne.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu (wraz z autopoprawką w § 3 ust. 1 pkt 5 – skreśla się lit. b) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 30 listopada br.: „Komisje wnioskują o wprowadzenie zmian w załączniku do uchwały – Statut ZGKiM w Strumieniu:

1)  w § 3 ust. 1 pkt 2 – skreślić litery d, f, g;

2)  w § 3 ust. 1 pkt 4 lit. a – otrzymuje brzmienie: „utrzymanie czystości ulic, chodników i ciągów pieszych oraz placów przy drogach własności gminy w mieście Strumień i sołectwach”.”

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że Komisje zaproponowały rozszerzenie zapisów Statutu ZGKiM w Strumieniu dotyczących utrzymania czystości i porządku ulic, chodników, ciągów pieszych oraz placów przy drogach gminnych również na terenie sołectw.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką oraz wnioskami wspólnego posiedzenia Komisji.

14 głosami „za” i 1 głosie „przeciw” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.116.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022 (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.117.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2015-2022.

Uchwała w załączeniu. 

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2015 r. (wraz z autopoprawką) – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.118.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2015 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2016 rok – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.119.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2016 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.120.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia warunków i trybu składania informacji oraz deklaracji podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.121.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie określenia warunków i trybu składania informacji oraz deklaracji podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 30 listopada br.: „Komisje wnioskują, aby w § 2 uchwały kwotę „15,00 zł” zastąpić kwotą „16,00 zł”.”. Wyjaśnił, że wnioskowana kwota dotyczy odpadów zmieszanych. Komisje zaproponowały, aby pomiędzy stawkami była równowaga, aby stawka za odbiór odpadów niesegregowanych była o 100% wyższa od stawki za odbiór odpadów segregowanych.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rady.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych)  wniosek Komisji został przyjęty.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej wprowadzoną zmianą.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.122.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Strumień oraz ustalenia dopłaty – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.123.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Strumień oraz ustalenia dopłaty.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla gminy Strumień” – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.124.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie przyjęcia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla gminy Strumień”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie kontynuowania członkostwa w Stowarzyszeniu Rybackim „Żabi Kraj” – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.125.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie kontynuowania członkostwa w Stowarzyszeniu Rybackim „Żabi Kraj”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnego J. Szast, czy wyraża wolę pracy w dwóch komisjach: Komisji Oświaty i Komisji Rewizyjnej?

Radny J. Szast odpowiedział twierdząco.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały i poddał go pod głosowanie.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.126.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie zmiany składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 22.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr VI/41/90 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 listopada 1990 r. w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych w gminie Strumień – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.127.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr VI/41/90 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 listopada 1990 r. w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych w gminie Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 23.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXVII/189/04 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2004 r. w sprawie nadania nowych statutów jednostek pomocniczych gminy Strumień – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.128.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXVII/189/04 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2004 r. w sprawie nadania nowych statutów jednostek pomocniczych gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 24.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXXIII.290.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie Statutu Gminy Strumień – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XIII.129.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XXXIII.290.2013 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie Statutu Gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 25.

 

Przewodniczący C. Grenia przedstawił Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w III kwartale 2015 roku.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 26.

 

Protokół obrad XI sesji oraz XII uroczystej sesji, które były wyłożone do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – zostały przyjęte bez uwag.

 

ad. 27.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Greń przypomniał:

1)   aby Komisje Rady Miejskiej w terminie do dnia 10 stycznia 2016 r. przygotowały plany pracy na 2016 rok;

2)   6 grudnia br. o godz. 8.3o w kościele w Zabłociu odbędzie się msza św. za zmarłego radnego Henryka Uchyłę.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 30 listopada br.: „Komisje wnioskują o przygotowanie informacji przedstawiającej wzrost opłat za energię elektryczną zużywaną na oświetlenie uliczne w Gminie w okresie 8 ostatnich lat.”.

Radny P. Faruga wnioskował o wystąpienie do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach w sprawie odśnieżania chodnika wzdłuż ulicy 1 Maja w Strumieniu w sezonie zimowym (w poprzednich sezonach zimowych był nieodśnieżony).

Radna M. Madziar wnioskowała, aby na zjeździe z ulicy Katowickiej na ulicę Kolejową w Pruchnej (po prawej stronie) zamontować odblaskowy słupek, aby kierowcy samochodów widzieli krawędź drogi, gdyż jest tam bardzo ciemno.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron wnioskowała o

1)  ustawienie przewróconego znaku „ustąp pierwszeństwa na skrzyżowaniu ulicy Długiej z ulicą Strażacką w Zbytkowie;

2)  zamontowanie mocniejszej żarówki lub wyczyszczenie klosz lampy przy ul. Ks. Ludwika Kojzara w Zbytkowie, ponieważ bardzo słabo świeci.

Radny S. Balas wnioskował o zamontowanie tabliczek z nazwą nowej ulicy Grobla w Bąkowie.

Sołtys sołectwa Zbytków B. Wawrzyczek poruszył sprawę naprawy nawierzchni ulicy Topolowej w Strumieniu (w sprawie tej był już wcześniejszy wniosek, na który otrzymaliśmy odpowiedź, że remont nawierzchni będzie wykonany w terminie do 30 listopada br.), jest już grudzień, a droga nie jest naprawiona).

Sołtys sołectwa Drogomyśl Z. Podyma poruszył sprawę kamienia wysypanego na ulicę Widokową w Drogomyślu. Kamień dostał się na pobocze drogi, trzeba by było, aby przed sezonem odśnieżania przesypać go z powrotem na drogę (jeżeli kamień pozostanie na poboczu to podczas odśnieżania przedostanie się na pola przy drodze).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że 21 grudnia br.:

1)   o godz. 14.oo odbędzie się wspólne posiedzenie Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa;

2)   o godz. 16.oo odbędzie się sesja Rady Miejskiej, na której m. in. uchwalony będzie m. in. budżet Gminy na 2016 rok.

 

ad. 28.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.oo) słowami „zamykam XIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ