- p r o j e k t -

Uchwała Nr XXI.      .2016

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia.29 czerwca 2016 r.

 

w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem  Gminy Strumień na lata 2016-2020.

 

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r.  o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 150, z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2016r., poz. 446) - na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala:

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

 

Uchwała niniejsza określa:

1) prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne;

2)  analizę potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata;

3)  planowaną sprzedaż lokali w kolejnych latach;

4)  zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu;

5) sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach;

6)  źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach;

7) wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne;

8) opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, a w szczególności:

a) niezbędny zakres zamian lokali związanych z remontem budynków i lokali,

b) planowaną sprzedaż lokali.

                                                         ROZDZIAŁ II

Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego Gminy Strumień w poszczególnych latach, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne.

Podstawowe dane dotyczące mieszkaniowego zasobu gminy na dzień 25.03.2016r. przedstawia poniższa tabela:

Tabela 1

Lp.

Typ lokali

Ilość

Powierzchnia użytkowa lokali [m2]

1

Budynki mieszkalne

32

7712,02

2

Lokale mieszkalne

169

7712,02

3.1

W tym lokale socjalne

16

582,18

3.2

W tym pomieszczenia tymczasowe

1

11

w tym:

1. Budynki wybudowane przed 1900 r.

Tabela 2

Lp.

Adres budynku:

Ilość lokali

 Powierzchnia użytkowa [m2]

1.

Strumień, Rynek 1

5

209,65

2

Strumień, Rynek 2

5

237,60

3.

Strumień, Rynek 3

4

179,58

4.

Strumień, Rynek 6

4

221,31

5.

Strumień, Rynek 13

4

269,10

6.

Strumień, Rynek 16

3

207,32

7.

Strumień, Rynek 18

4

220,01

8.

Strumień, ul. 1-go Maja 6

9

267,37

9.

Strumień, ul. Pocztowa 30

7

257,37

10.

Strumień, ul. Mostowa 4

1

38,38

11.

Strumień, ul. ks. Londzina 48

4

112,37

 

Łącznie

50

2.220,06

2. Budynki wybudowane w latach 1900-1945r. :

Tabela 3

Lp.

Adres budynku

Ilość lokali:

Powierzchnia użytkowa [m2]

1

Strumień, Rynek 5

4

217,13

2

Strumień, Rynek  14

4

143,82

3

Strumień, ul. Mostowa 3

3

144,68

4

Strumień, ul. Ks. Londzina 1

3

220,80

5

Strumień, ul. Pocztowa 9

2

134,50

6

Strumień, ul. ks. Londzina 52

6

422,65

7

Pruchna, ul. Zbożowa 1

5

275,20

8

Drogomyśl, ul. Pocztowa 3

7

435,00

 

Łącznie

34

1 993,78

 

3. Budynki wybudowane po 1945r.:

Wszystkie budynki z mieszkaniowego zasobu są własnością Gminy, za wyjątkiem budynku przy ul. Rynek 3 w Strumieniu o nieuregulowanym stanie prawnym, a będącym                         w posiadaniu Gminy.

Tabela 4

Lp.

Adres budynku

Ilość lokali

Powierzchnia użytkowa [m2] 

1

Strumień, ul. Pawłowicka 1

40

1563,00

2

Strumień, ks. Londzina 23

4

263,42

3

Strumień, ks. Londzina 63

19

551,64

4

Drogomyśl, ul. Wiejska 26

3

144,10

5

Pruchna , ul. Spółdzielcza 8

1

100,57

6

Strumień, ul. Dolna 2

1

69,10

7

Strumień, ul. Dolna 4

3

74,79

8

Strumień, ul. Dolna 11

1

84,51

9

Strumień, ul. Dolna 13

3

78,73

10

Strumień ul. Pszczyńska 11

2

122,28

11

Drogomyśl. ul. Oblaski 2

3

188,24

12

Pruchna ul. Główna 78

2

118,30

13

Zabłocie ul. Bielska 26

3

139,50

 

Łącznie

85

3498,18

 

 

4.Standard budynków z lokalami należącymi do mieszkaniowego zasobu gminy Strumień.

Tabela 5

 

Adres budynku

Ilość lokali mieszkalnych w tym lok. Socjalnych [m2]

Powierzchnia lokali komunalnych [m2] 

Powierzchnia lokali socjalnych [m2] 

Instalacja wodociągowa podłączona do sieci

Instalacja kanalizacyjna  podłączona do sieci

Instalacja elektryczna

Instalacja gazowa

Łazienka

Centralne ogrzewanie w tym z sieci miejskiej

Ciepła woda

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

1

Strumień, Rynek 1

5

209,65

-

5

5

5

-

1

-

-

2

Strumień, Rynek 2

5

237,60

-

5

5

5

-

5

-

-

3

Strumień, Rynek 3

4

179,58

-

4

4

4

-

2

-

-

4

Strumień, Rynek 5

4

217,13

-

4

4

4

-

4

-

-

5

Strumień, Rynek 6

4

221,31

-

4

4

4

-

4

-

-

6

Strumień, Rynek 13

4

269,10

-

4

4

4

-

4

-

-

7

Strumień, Rynek 14

4

143,82

-

4

4

4

-

4

-

-

8

Strumień, Rynek 16

3

207,32

-

3

3

3

-

3

-

-

9

Strumień, Rynek 18

4

220,01

-

4

4

4

-

4

-

-

10

Strumień, ul. Ks. Londzina 1

3

220,80

-

3

3

3

1

3

3

-

11

Strumień, ul. ks. Londzina 23

4

263,42

-

4

44

4

1

4

-

-

12

Strumień, ul. Ks. Londzina 48

4

-

112,37

4

4

4

-

3

-

-

13

Strumień, ul. Ks. Londzina 52

6

422,65

-

6

6

6

-

5

-

-

14

Strumień, ul. Ks. Londzina 63

19

551,64

-

 

 

 

-

 

-

-

15

Strumień, ul. Mostowa 3

3

-

144,68

3

3

3

-

2

-

-

16

Strumień, ul. Mostowa 4

1

-

38,38

1

1

1

-

1

-

-

17

Strumień, ul. Dolna  2

1

-

69,10

1

1

1

-

1

-

-

18

Strumień, ul. Dolna 4

3

-

74,79

2

2

2

-

-

-

-

19

Strumień, ul. Dolna  11

1

-

84,51

1

1

1

-

1

-

-

20

Strumień, ul. Dolna 13

3

-

78,73

3

3

3

-

1

-

-

21

Strumień, ul. Pszczyńska 11

2

122,28

-

2

2

2

-

2

-

-

22

Strumień, ul. Pocztowa 9

2

134,50

-

2

2

2

-

2

-

-

23

Strumień, ul. Pocztowa 30

7

257,37

-

7

7

7

-

7

-

-

24

Strumień, ul. 1-go Maja 6

9

267,37

-

10

10

10

-

1

-

-

25

Strumień, ul. Pawłowicka 1

40

1563,00

-

40

40

40

-

40

-

-

26

Pruchna , ul. Spółdzielcza  8

1

100,57

-

1

1

1

-

1

-

-

27

Pruchna, ul. Zbożowa 1

5

275,20

-

5

5

5

-

5

-

-

28

Drogomyśl, ul. Wiejska 26

3

144,10

-

3

-

3

2

3

2

-

29

Drogomyśl, ul. Pocztowa 3

7

435,00

-

7

7

7

7

7

7

-

30

Pruchna, ul. Główna 78

2

118,30

-

2

2

2

-

2

2

-

31

Drogomyśl, ul. Oblaski 2

3

188,24

-

3

3

3

3

3

3

-

32

Zabłocie, ul. Bielska 26

3

139,50

-

3

-

3

-

3

3

-

 

5.Prognoza wielkości mieszkaniowego zasobu Gminy na lata 2016-2020.

W okresie 2016-2020 nie przewiduje się zmiany wielkości zasobu mieszkaniowego. Wszelkie zmiany w zasobie mieszkaniowym gminy Strumień będą wprowadzane odrębnymi uchwałami Rady Miejskiej w Strumieniu.

 

6.Prognoza stanu technicznego mieszkaniowego zasobu Gminy.

          Zakłada się podejmowanie działań w zakresie bieżącej eksploatacji budynków oraz wykonanie zaplanowanych remontów i modernizacji oraz inwestycji przedstawionych szczegółowo w rozdziale III, co pozwoli na utrzymanie budynków w stanie co najmniej niepogorszonym.

 

 

 ROZDZIAŁ III

Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata

1. Potrzeby remontowe budynków i lokali wynikają z konieczności utrzymania stanu technicznego budynków i lokali na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo ludzi                      i mienia w okresie ich użytkowania.

Tabela 6

Lp.

Rodzaj potrzeby

Ilość potrzeb w sztukach

1.

Wymiana stolarki okiennej (szt.)

100

2.

Remonty pokryć dachowych (bud.)

6

3.

Roboty dociepleniowe ścian (bud.)

1

4.

Wymiana instalacji elektrycznych (bud.)

3

5.

Modernizacje i wymiany instalacji c.o. (bud.)

3

6.

Konserwacje klatek schodowych (bud.)

10

7.

Remonty elewacji budynków (bud.)

11

8.

Remonty pieców kaflowych (szt.)

8

9.

Remonty instalacji wod-kan

8

 

2. Planuje się, oprócz konserwacji bieżących dokonywanych w ramach zarządzania zasobami mieszkaniowymi, wykonanie w latach 2016-2020 remontów i modernizacji zasobu mieszkaniowego Gminy w ilościach:

Tabela 7

 

 

Ilość przedsięwzięć

L.p.

Nazwa zadania

2016

2017

2018

2019

2020

1.

Wymiana stolarki okiennej (szt.)

21

19

20

22

18

2.

Remont pokryć dachowych (bud.)

1

1

2

1

1

3.

Roboty dociepleniowe ścian (bud.)

-

-

-

1

-

4.

Wymiana instalacji elektrycznych (bud.)

1

1

-

1

-

5.

Modernizacja i wymiana instalacji c.o. (bud.)

2

-

-

1

-

6.

Konserwacja klatek schodowych (bud.)

2

2

2

2

2

7.

Remont elewacji budynków (bud.)

1

3

2

2

3

8.

Remont pieców kaflowych (szt.)

3

1

2

1

1

9.

Remont instalacji wod-kan (bud.)

2

3

1

1

1

 

ROZDZIAŁ IV

Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach

W okresie 2016-2020 nie planuje się sprzedaży budynków i lokali z mieszkaniowego zasobu gminy.

 

ROZDZIAŁ V

Zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu

1. Burmistrz Strumienia ustala stawkę bazową czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, nie częściej niż jeden raz w roku.

 

2.Przy ustalaniu  stawki bazowej czynszu najmu należy uwzględnić wszelkie koszty związane                z  utrzymaniem lokali, w tym:

1)  podatek od nieruchomości,

2)  koszty administrowania,

3)  koszty konserwacji,

4)  koszty utrzymania technicznego budynku,

5)  koszty utrzymania terenów przyległych do budynku, w tym zieleni,

6)  koszty utrzymania pomieszczeń wspólnego użytkowania, w tym opłaty za energię cieplną i elektryczną.

 

3. Czynniki wpływające na podwyższenie i obniżenie wartości użytkowej lokali uwzględniane przy  ustalaniu stawek czynszu zostały przedstawione w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

4. Lokator oprócz czynszu jest obowiązany do uiszczania związanych z eksploatacją mieszkania opłat niezależnych od właściciela tj. opłat za dostawę do lokalu energii, gazu, wody, oraz odbiór nieczystości płynnych w wypadku gdy korzystający z lokalu nie ma zawartej umowy bezpośrednio z dostawcą mediów lub dostawcą usług.

5. W czasie trwania stosunku najmu wynajmujący może podwyższyć stawkę czynszu, jeśli dokonał w lokalu ulepszeń mających wpływ na wysokość czynszu.

6. W przypadku uszczuplenia wyposażenia technicznego z przyczyn leżących po stronie wynajmującego, stawka czynszu najmu powinna być zmniejszona.

7. Przed zmianą umowy najmu w zakresie wysokości czynszu, należy sporządzić protokół stwierdzający fakt wystąpienia zmian czynników wpływających na zmianę wysokości czynszu.

8. Czynsze corocznie mogą ulegać podwyższeniu o średnioroczny wskaźnik cen towarów  i usług publikowany przez Prezesa GUS.

9. Celem zapewnienia spłaty należnego czynszu należy prowadzić pełną windykację należności czynszowych, a w przypadku trudnej sytuacji finansowej najemcy zaproponować mu zawarcie ugody w sprawie spłat zaległości i bieżących należności.

10. Na wniosek najemcy, obniżka czynszu naliczonego wg obowiązujących stawek może wynosić:

1) w przypadku gospodarstwa jednoosobowego:

a)  do 40%, gdy dochód najemcy nie przekracza 50% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku,

a)  do 25%, gdy dochód najemcy przekracza 50% i nie przekracza 90% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku,

b)  do 15%, gdy dochód najemcy przekracza 90% i nie przekracza 125% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku;

2) w przypadku gospodarstwa wieloosobowego:

a)  do 40%, gdy średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego nie przekracza 35% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku,

a)  do 20%, gdy średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego przekracza 35% i nie przekracza 70% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku,

b)  do 15%, gdy średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego przekracza 70% i nie przekracza 100% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku.

11. W przypadku udzielenia najemcy obniżki czynszu, obniżony czynsz obowiązuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po dacie złożenia wniosku.

12. Decyzje dotyczące obniżania czynszu podejmowane będą na podstawie procedury wynikającej z powyższych zasad, określonej w odrębnym zarządzeniu Burmistrza Strumienia.

 

ROZDZIAŁ VI

Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach

 

1. Wszystkie budynki i lokale wchodzące w skład mieszkaniowego zasobu Gminy są zarządzane przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu - zakład budżetowy Gminy Strumień. Zakład ten ponosi pełną   odpowiedzialność za utrzymanie budynków i lokali, wykonując uchwały rady Miejskiej oraz zarządzenia Burmistrza Strumienia.

2. Jako cel nadrzędny zasad zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy uznaje się poprawę jakości i efektywności świadczonych usług w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Strumień.

3. Zarządzanie budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy winno się odbywać przy uwzględnieniu następujących zasad:

1) należy dążyć do osiągnięcia stanu budynków i lokali na poziomie standardów oczekiwanych przez mieszkańców oraz wynikających z lokalizacji na terenie gminy;

2) należy przyjąć kryteria ekonomicznej efektywności jako podstawę decyzji, co do sposobu postępowania z nieruchomościami w zakresie najmu, sprzedaży czy wyburzenia budynków.

4. Zasady wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy określa odrębna uchwała.

ROZDZIAŁ VII

Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach

 

1.  Źródłem finansowania inwestycji i modernizacji w budynkach z mieszkaniowego zasobu gminy będą dochody gminy.

2.  Źródłem finansowania kosztów bieżącej eksploatacji i remontów mieszkaniowego zasobu gminy będą:

a)  dochody z czynszu za najem lokali mieszkalnych oraz najmu lokali użytkowych,

b)  dotacje z budżetu Gminy,

c)  dotacje ze programów wspierających budownictwo socjalne na podstawie ustawy     z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu tworzenia lokali socjalnych, mieszkań chronionych noclegowni i domów dla bezdomnych oraz innych dostępnych dla samorządów dotacji pomocowych.

 

ROZDZIAŁ VIII

Wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne.

 

Wysokość wydatków w latach 2016-2020 na cele związane z kosztami eksploatacji, zarządu, remontów i modernizacji mieszkaniowego zasobu Gminy określa się następująco: 

Tabela 7

 

Tytuł wydatku

 

 

 

 

 

 

 

2016/zł

2017/zł

2018/zł

2019/zł

2020/zł

Lp.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1.

 Koszt bieżącej eksploatacji

390 000,00

395 000,00

400 000,00

405 000,00

410 000,00

2.

Koszty remontów oraz modernizacji lokali i budynków

150 000,00

150 000,00

155 000,00

155 000,00

160 000,00

3.

Koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi

-

-

-

-

-

4.

Wydatki inwestycyjne związane z utrzymaniem zasobu

60 000,00

70 000,00

100 000,00

100 000,00

100 000,00

5.

Wydatki inwestycyjne związane z budową budynków z lokalami socjalnymi i pozostałymi

-

-

-

-

-

 

Ogółem:

600 000.00

615 000.00

655 000,00

660 000.00

670 000.00

 

ROZDZIAŁ IX

Opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

 

          W celu poprawy wykorzystania i racjonalizacji gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy zakłada się prowadzenie następujących działań:

1) sukcesywne polepszenie warunków mieszkalnych w istniejącym zasobie mieszkaniowym;

2) podjęcie skutecznych działań w celu egzekwowania regularnych i terminowych płatności czynszu poprzez niezwłoczne uruchamianie procesu windykacji w momencie pojawienia się zaległości czynszowych obejmujących trzy kolejne okresy płatności.

 

ROZDZIAŁ X

Postanowienia końcowe

 

1.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

2.  Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

3.  Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

 

Załącznik nr 1

Do Uchwały Nr XXI.       .2016

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 29 czerwca 2016 r.

 

 

TABELA OCZYNSZOWANIA MIESZKAŃ

 

 

Stan wyposażenia mieszkań w instalacje

Baza (%)

Strefa w Gminie

Standard techniczny mieszkań

Usytuowanie mieszkań w budynku

1

2

3

4

5

 

 

Centr.

Peryf.

Sołec.

W nowym budownictwie

W starym budownictwie

Ślepa kuchnia

korzystne

niekorzystne

1.   Mieszkanie z CO, WC, łazienką, bez ciepłej wody i anteny zbiorczej

125

+10

-10

-10

+5

-5

-5

+5

-5

2.   Mieszkanie z łazienką, WC, bez CO, ciepłej wody i anteny zbiorczej

110

+10

-10

-10

+5

-5

-5

+5

-5

3.   Mieszkanie z CO, ciepłą wodą, bez łazienki, WC i anteny zbiorczej

105

+10

-10

-10

+5

-5

-5

+5

-5

4.   Mieszkanie z WC lub łazienką, bez CO, ciepłej wody i anteny zbiorczej

100

+10

-10

-10

+5

-5

-5

+5

-5

5.   Mieszkanie z CO bez ciepłej wody, WC, łazienki i anteny zbiorczej

95

+10

-10

-10

+5

-5

-5

+5

-5

6.   Mieszkanie z wodą i kanalizacją bez CO, ciepłej wody, WC, łazienki i anteny zbiorczej

90

+10

-10

-10

+5

-5

-5

+5

-5

7.   Mieszkanie po termomodernizacje z CO, CW, gazem w kuchni, z WC, anteną zbiorczą i domofonem

200

+10

-10

-10

+5

-5

-5

+5

-5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Objaśnienia:

 

1.    Strefa Centralna - budynki położone w obrębie Strumień miasto:

1)    Rynek 1,

2)    Rynek 2,

3)    Rynek 3,

4)    Rynek 5,

5)    Rynek 13,

6)    Rynek 14,

7)    Rynek  16,

8)    Rynek 18,

9)    ul. Ks. Londzina 1,

10)  ul. Ks. Londzina 23,

11)  ul. Pocztowa 9,

12)  ul. Pocztowa 30,

13)  ul. 1-go Maja 6,

14)  ul. 1-go Maja 18,

15)  ul. Pawłowicka 1,

16)  ul. Mostowa 3,

17)  ul. Mostowa 4.

 

  1. Strefa peryferyjna – pozostałe budynki w Strumieniu.
  2. Strefa sołectwa: lokale w budynkach położonych w sołectwach Gminy Strumień.
  3. Budynki nowe – wybudowane po 1945 r.
  4. Budynki stare – wybudowane przed 1945 r.
  5. Usytuowanie korzystne – mieszkania usytuowane na 1 lub 2 piętrze,
  6. Usytuowanie niekorzystne: mieszkania na parterach lub 3 i 4 piętrze, suterenie lub poddaszu,
  7. Mieszkania ze ślepą kuchnią.

 

UWAGI:    Instalacja gazowa gazu ziemnego lub gazu propan-butan nie jest traktowana jako urządzenie techniczne, z uwagi na rzadkość występowania.

 

SPOSÓB OBLICZANIA WYSOKOŚCI CZYNSZU

  1. Zakwalifikować lokal do konkretnej grupy z kolumny 1,
  2. Do procentowej bazy z kolumny 2 dodać lub odjąć stawki procentowe z kolumny 3-5,
  3. Uzyskaną sumę z pkt 2 pomnożyć przez stawkę bazową i powierzchnię użytkową lokalu mieszkalnego,
  4. Uzyskany wynik stanowi miesięczny czynsz z lokal mieszkalny.


 

Uzasadnienie do uchwały Rady Miejskiej w Strumieniu

Na podstawie Art. 21 ust. 1 pkt 1 Rada Miejska uchwala wieloletnie programy gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami wieloletni program gospodarowania zasobem mieszkaniowym gminy powinien być opracowany na co najmniej 5 lat i powinien zawierać przynajmniej:

1) prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach,

2) analizę potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata;

3) planowaną sprzedaż lokali w kolejnych latach;

4) zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu;

5) sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach;

6) źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach;

7) wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne;

8) opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

 

Przedłożony projekt uchwały Rady Miejskiej w Strumieniu zawiera powyższe wymagania.

Program ten jest dokumentem, który zgodnie z przepisami o ochronie praw lokatorów powinien obowiązywać obligatoryjnie.

 

W związku z tym przedkładam pod obrady Rady Miejskiej w Strumieniu projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Strumień na lata 2016-2020.