Protokół Nr XX.2016
obrad dwudziestej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu
odbytych w dniu 25 maja 2016 r. o godz. 15.oo
w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu
Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu oraz przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.
Ponadto w obradach udział wzięli:
1) Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;
2) Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;
3) Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;
4) Radca prawny – mgr Roman Szymonek.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Wystąpienia gości.
4. Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2015 wraz z informacją o planach na 2016 r.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy- Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2015 rok.
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2015 rok.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022.
13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 rok.
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.
15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi.
17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień.
19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień.
20. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Pruchnej.
21. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Pruchnej.
22. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu.
23. Informacja o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za 2015 rok oraz planowanych zadaniach w 2016 roku.
24. Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2015 roku i I kwartale 2016 roku.
25. Zatwierdzenie protokołu z XIX sesji.
26. Informacje, wolne głosy i wnioski.
27. Zakończenie.
Przebieg obrad:
ad. 1.
Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.
Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.
Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Roberta Kamińskiego, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.
ad. 2.
Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XX sesji.
Porządek obrad XX sesji został przyjęty bez uwag.
ad. 3.
Nikt nie zabrał głosu.
ad. 4.
Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.
Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że od 2017 roku zmienia się ustawa o transporcie publicznym. W ostatnim czasie uczestniczyła w kilku spotkaniach w sprawie organizacji transportu publicznego: z gminą Pawłowice oraz powiatami Pszczyńskim i Cieszyńskim. Każdy z powiatów przygotowuje plan transportu dla swojego terytorium. Gmina nie może podpisać porozumienia w sprawie transportu publicznego z powiatem, porozumienia te podpisują między sobą tylko powiaty.
Radna M. Madziar zapytała, czy prowadzi się również rozmowy dotyczące transportu kolejowego?
Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w sprawie transportu kolejowego również prowadzimy rozmowy, a tematem tym zajmuje się Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Informacja została przyjęta.
ad. 5.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.
Informacja została przyjęta.
ad. 6.
Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?
Przewodniczący C. Greń podziękował za realizację spraw, o które wcześniej interpelował:
1) za położenie nowej nawierzchni asfaltowej na końcówce ulicy Długiej w Zabłociu;
2) za ogrodzenie boiska przy Zespole Szkół w Drogomyślu;
3) za pomalowanie i naprawę huśtawek na placach zabaw przy Przedszkolu i Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu;
4) za wykonanie II etapu oświetlenia ulicy Głównej w Drogomyślu (oświetlenie jest gotowe, ale lampy jeszcze nie świecą);
5) za wymianę ogrodzenia cmentarza komunalnego w Drogomyślu, od strony ulicy Spokojnej oraz za odpowiedź na zapytanie w sprawie likwidacji boksu na śmieci na cmentarzu.
Przewodniczący Rady Czesław Greń:
1) zapytał co z planowanym remontem ulicy Oblaski w Drogomyślu?
2) zapytał kiedy zostaną ustawione lustra na skrzyżowaniach ulic: Storczyków i Konwaliowej w Drogomyślu (po zakończonej modernizacji dróg na osiedlu)?
3) interpelował o wymianę ogrodzenia cmentarza komunalnego w Drogomyślu (od strony nowo wybudowanego parkingu).
Burmistrz Anna Grygierek odpowiedziała na zapytania Nr 1: projekt na remont ulicy Oblaski w Drogomyślu był złożony do programu tzw. schetynówki, gdzie nie uzyskał dofinansowania; projekt będzie składany do kolejnych dostępnych naborów.
Przewodniczący C. Greń poprosił radnych o zgłaszanie ewentualnych pytań do Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu.
Radni nie zgłosili żadnych pytań.
Radna M. Madziar podziękowała za odpowiedzi na zgłoszone interpelacje.
Radna Maria Madziar zgłosiła nową interpelację o odtworzenie rowu od ulicy Wierzbowej do ulicy Gawliniec w Pruchnej.
ad. 7.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2015 wraz z informacją o planach na 2016 r.– przedstawiła Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej D. Jabłońska.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Sprawozdania.
Sprawozdanie zostało przyjęte.
ad. 8.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.172.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. zmieniająca uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu.
Uchwała w załączeniu.
ad. 9.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.173.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu.
Uchwała w załączeniu.
ad. 10.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2015 rok – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.
Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/59/2016 z dnia 21 marca 2016 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia Sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2015 rok.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.174.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok.
Uchwała w załączeniu.
ad. 11.
Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej K. Gajdzica przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Strumień za 2015 rok, przesłany do zaopiniowania Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach.
Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/106/2016 z dnia 11 maja 2016 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2015 rok.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.175.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok.
Uchwała w załączeniu.
Burmistrz A. Grygierek w imieniu własnym oraz współpracowników podziękowała za zamknięcie budżetu gminy Strumień za 2015 rok oraz udzielenie absolutorium.
ad. 12.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.
Komisje nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zgłosił wniosek, aby uszczegółowić zapis na str. 7 Wykazu przedsięwzięć - załącznika Nr 2 do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – nazwa przedsięwzięcia nr 1.3.2.9: „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu mieszkaniowego gminy Strumień”. Dotychczas w projekcie uchwały zapisane było „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu gminy Strumień”.
Skarbnik M. Kłósko wyjaśniła, że jest przygotowywany projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania zasobem gminy Strumień na lata 2016-2020 i zapis w Wykazie przedsięwzięć jest zgodny z przygotowywanym do uchwalenia dokumentem.
Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że należy uszczegółowić zapis w Wykazie przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień - zgodnie z wnioskiem zgłoszonym przez Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - K. Pisiuta.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - K. Pisiuta – o zmianę zapisu na str. 7 Wykazu przedsięwzięć - załącznika Nr 2 do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – nazwa przedsięwzięcia nr 1.3.2.9 na: „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu mieszkaniowego gminy Strumień”.
Wniosek został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych).
Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej wprowadzoną zmianą.
12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.176.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022.
Uchwała w załączeniu.
ad. 13.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
10 głosami „za” i 3 głosami „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.177.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 r.
Uchwała w załączeniu.
Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.
ad. 14.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W Cybulski.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 23 maja br.: „Komisje wnioskują, aby rozważyć możliwość zorganizowania raz w roku, w terminie innym niż zbiórka odpadów wielkogabarytowych, w odpowiednich punktach sołectw, zbiórki opon innych niż z samochodów osobowych.”.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zapytał o wynik konsultacji z mieszkańcami Gminy projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku?
Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że mieszkańcy nie zgłosili żadnych uwag do konsultowanego projektu uchwały.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.178.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.
Uchwała w załączeniu.
ad. 15.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.179.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała w załączeniu.
ad. 16.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.180.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi.
Uchwała w załączeniu.
ad. 17.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.181.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała w załączeniu.
ad. 18.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.182.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień.
Uchwała w załączeniu.
ad. 19.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
11 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.183.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień.
Uchwała w załączeniu.
ad. 20.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy ulicy Nowej w Pruchnej) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.184.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
Uchwała w załączeniu.
ad. 21.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy ulic: Rajskiej i Łagodnej w Pruchnej) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.185.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
Uchwała w załączeniu.
ad. 22.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy części deptaku pomiędzy ulicą Pawłowicką, a ulicą Ks. Londzina) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:
Uchwała Nr XX.186.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
Uchwała w załączeniu.
ad. 23.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za 2015 rok oraz planowanych zadaniach w 2016 roku – przedstawił Zastępca Burmistrza W Cybulski.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.
Informacja została przyjęta.
ad. 24.
Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2015 roku i I kwartale 2016 roku – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.
Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.
Informacja została przyjęta.
ad. 25.
Protokół obrad XIX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.
ad. 26.
Informacje, wolne głosy i wnioski.
Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski:
1. Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej z dnia 23 maja br. z wyjazdowego posiedzeniu Komisji Budżetu do placówek oświatowych na terenie Gminy:
1) „wzmocnić nadzór nad dyrektorami placówek oświatowych w zakresie gospodarowania zarządzanym majątkiem (raz w roku Referat Inwestycji i Remontów przeprowadzi przegląd obiektów placówek oświatowych pod kątem przeprowadzonych remontów jak również wykonania nowych);
2) dyrektorzy placówek powinni przyjmować wpłaty za korzystanie z przedszkoli oraz za korzystanie ze stołówek w przedszkolach i szkołach nie tylko w gotówce, lecz również bezpośrednio na konto, gdyż dyrektorzy odpowiadają za egzekucję tych opłat;
3) przygotować i przekazać zakresy obowiązków dla dyrektorów kierujących placówkami oświatowymi;
4) stworzyć warunki umożliwiające korzystanie z pomieszczeń szkolnych i przyszkolnych dla stowarzyszeń i organizacji oraz dzieci i młodzieży poza godzinami lekcyjnymi;
5) określenie warunków współpracy ZOS z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie spraw finansowo-księgowych oraz pomocy prawnej i merytorycznej – określenie tych zasad poprzez ujęcie w Statucie ZOS;
6) informacja i nadzór ZOS nad wykorzystaniem przez placówki informacji o ogłaszanych konkurach i projektach;
7) wypracowanie lepszego systemu przepływu informacji w ZOS w zakresie pozyskiwanych informacji z placówek oświatowych oraz ich przetwarzania dla potrzeb ZOS lub Burmistrza;
8) większe zaangażowanie się ZOS w rozwiązywaniu powtarzających się problemów w różnych placówkach oświatowych m. in. poprzez informację dotyczące sposobu rozwiązania tych problemów oraz niezwłoczne przekazanie informacji uzyskanych w trakcie szkoleń lub narad;
9) przedstawienie przez Burmistrza informacji o strukturze zatrudnienia i kosztach funkcjonowania ZOS w obecnym kształcie oraz wariantu przedstawiającego rozdzielenie księgowości na poszczególne placówki oświatowe;
10) przedstawienie struktury zatrudnienia oraz kosztów pracowników obsługi w poszczególnych placówkach oświatowych;
11) konieczność szukania możliwości przeniesienia oddziałów przedszkolnych w Zabłociu i Pruchnej do budynków szkół;
12) poprzez wybudowanie sali gimnastycznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Zabłociu, oddziały przedszkola przenieść do budynku szkoły.”.
Radny P. Faruga:
1) zgłosił ponownie wniosek o utwardzenie drogi wylotowej z tyłu osiedla bloków przy ulicy Osiedlowej w Strumieniu, dochodzącej do ulicy Polnej (droga ta jest już lekko utwardzona kamieniem i mogłaby być wykorzystana jako alternatywny łącznik, wjazd i wyjazd na osiedle oraz jako droga bezpieczeństwa);
2) wnioskował, aby parking przy Gimnazjum w Strumieniu był otwarty w dni wolne od pracy (w dni wolne od pracy w rejonie cmentarza w Strumieniu parkuje wiele samochodów, a parking przy Gimnazjum w jest zamknięty);
3) poprosił o wyjaśnienie dlaczego po przeprowadzonym remoncie - nawierzchnia asfaltowa na moście w Strumieniu jest jakby gorszej jakości - bardziej chropowata, po deszczu zbiera się na niej woda, natomiast poza przęsłami mostu asfalt jest innej jakości – bardzo równiutki i gładki.
Przewodniczący C. Gren poinformował, że odbędą się jeszcze dwa zebrania wiejskie:
1) 7 czerwca br. o godz. 17.oo w Drogomyślu w sali OSP;
2) 8 czerwca br. o godz. 17.oo w Drogomyślu w sali Gminnego Centrum Integracji Wsi w Pruchnej.
ad. 27.
Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.1o) słowami „zamykam XX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.
Protokołowała: Elżbieta Król
Przewodniczący Rady
Czesław GREŃ