Protokół Nr XX.2016

obrad dwudziestej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 25 maja 2016 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu oraz przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

     1.      Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.      Przedstawienie porządku obrad.

     3.      Wystąpienia gości.

    4.      Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.      Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.      Interpelacje i zapytania radnych.

     7.      Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2015 wraz z informacją o planach na 2016 r.

    8.      Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu.

     9.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy- Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu.

  10.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2015 rok.

  11.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2015 rok.

  12.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022.

  13.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 rok.

  14.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

  15.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

  16.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi.

  17.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

  18.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień.

  19.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień.

  20.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Pruchnej.

  21.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Pruchnej.

  22.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu.

  23.      Informacja o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za 2015 rok oraz planowanych zadaniach w 2016 roku.

  24.      Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2015 roku i I kwartale 2016 roku.

  25.      Zatwierdzenie protokołu z XIX sesji.

  26.      Informacje, wolne głosy i wnioski.

  27.      Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Roberta Kamińskiego, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XX sesji.

Porządek obrad XX sesji został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że od 2017 roku zmienia się ustawa o transporcie publicznym. W ostatnim czasie uczestniczyła w kilku spotkaniach w sprawie organizacji transportu publicznego: z gminą Pawłowice oraz powiatami Pszczyńskim i Cieszyńskim. Każdy z powiatów przygotowuje plan transportu dla swojego terytorium. Gmina nie może podpisać porozumienia w sprawie transportu publicznego z powiatem, porozumienia te podpisują między sobą tylko powiaty.

Radna M. Madziar zapytała, czy prowadzi się również rozmowy dotyczące transportu kolejowego?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w sprawie transportu kolejowego również prowadzimy rozmowy, a tematem tym zajmuje się Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Przewodniczący C. Greń podziękował za realizację spraw, o które wcześniej interpelował:

1)   za położenie nowej nawierzchni asfaltowej na końcówce ulicy Długiej w Zabłociu;

2)   za ogrodzenie boiska przy Zespole Szkół w Drogomyślu;

3)   za pomalowanie i naprawę huśtawek na placach zabaw przy Przedszkolu i Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu;

4)   za wykonanie II etapu oświetlenia ulicy Głównej w Drogomyślu (oświetlenie jest gotowe, ale lampy jeszcze nie świecą);

5)   za wymianę ogrodzenia cmentarza komunalnego w Drogomyślu, od strony ulicy Spokojnej oraz za odpowiedź na zapytanie w sprawie likwidacji boksu na śmieci na cmentarzu.

Przewodniczący Rady Czesław Greń:

1)  zapytał co z planowanym remontem ulicy Oblaski w Drogomyślu?

2)  zapytał kiedy zostaną ustawione lustra na skrzyżowaniach ulic: Storczyków i Konwaliowej w Drogomyślu (po zakończonej modernizacji dróg na osiedlu)?

3)  interpelował o wymianę ogrodzenia cmentarza komunalnego w Drogomyślu (od strony nowo wybudowanego parkingu).

Burmistrz Anna Grygierek odpowiedziała na zapytania Nr 1: projekt na remont ulicy Oblaski w Drogomyślu był złożony do programu tzw. schetynówki, gdzie nie uzyskał dofinansowania; projekt będzie składany do kolejnych dostępnych naborów.

Przewodniczący C. Greń poprosił radnych o zgłaszanie ewentualnych pytań do Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu.

Radni nie zgłosili żadnych pytań.

Radna M. Madziar podziękowała za odpowiedzi na zgłoszone interpelacje.

Radna Maria Madziar zgłosiła nową interpelację o odtworzenie rowu od ulicy Wierzbowej do ulicy Gawliniec w Pruchnej.

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2015 wraz z informacją o planach na 2016 r.– przedstawiła Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej D. Jabłońska.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Sprawozdania.

Sprawozdanie zostało przyjęte.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.172.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. zmieniająca uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.173.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2015 rok – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/59/2016 z dnia 21 marca 2016 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia Sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2015 rok.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.174.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej K. Gajdzica przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Strumień za 2015 rok, przesłany do zaopiniowania Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/106/2016 z dnia 11 maja 2016 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2015 rok.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.175.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek w imieniu własnym oraz współpracowników podziękowała za zamknięcie budżetu gminy Strumień za 2015 rok oraz udzielenie absolutorium.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zgłosił wniosek, aby uszczegółowić zapis na str. 7 Wykazu przedsięwzięć - załącznika Nr 2 do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – nazwa przedsięwzięcia nr 1.3.2.9: „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu mieszkaniowego gminy Strumień”. Dotychczas w projekcie uchwały zapisane było „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu gminy Strumień”.

Skarbnik M. Kłósko wyjaśniła, że jest przygotowywany projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania zasobem gminy Strumień na lata 2016-2020 i zapis w Wykazie przedsięwzięć jest zgodny z przygotowywanym do uchwalenia dokumentem.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że należy uszczegółowić zapis w Wykazie przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień - zgodnie z wnioskiem zgłoszonym przez Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - K. Pisiuta.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - K. Pisiuta – o zmianę zapisu na str. 7 Wykazu przedsięwzięć - załącznika Nr 2 do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – nazwa przedsięwzięcia nr 1.3.2.9 na: „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu mieszkaniowego gminy Strumień”.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych).

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej wprowadzoną zmianą.

12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.176.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

10 głosami „za” i 3 głosami „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.177.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 r.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W Cybulski.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 23 maja br.: „Komisje wnioskują, aby rozważyć możliwość zorganizowania raz w roku, w terminie innym niż zbiórka odpadów wielkogabarytowych, w odpowiednich punktach sołectw, zbiórki opon innych niż z samochodów osobowych.”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zapytał o wynik konsultacji z mieszkańcami Gminy projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że mieszkańcy nie zgłosili żadnych uwag do konsultowanego projektu uchwały.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.178.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.179.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.180.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.181.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.182.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

11 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.183.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy ulicy Nowej w Pruchnej) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.184.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy ulic: Rajskiej i Łagodnej w Pruchnej) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.185.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 22.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy części deptaku pomiędzy ulicą Pawłowicką, a ulicą Ks. Londzina) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XX.186.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 23.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za 2015 rok oraz planowanych zadaniach w 2016 roku – przedstawił Zastępca Burmistrza W Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 24.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2015 roku i I kwartale 2016 roku – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 25.

 

Protokół obrad XIX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 26.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski:

1.  Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej z dnia 23 maja br. z wyjazdowego posiedzeniu Komisji Budżetu do placówek oświatowych na terenie Gminy:

1)  „wzmocnić nadzór nad dyrektorami placówek oświatowych w zakresie gospodarowania zarządzanym majątkiem (raz w roku Referat Inwestycji i Remontów przeprowadzi przegląd obiektów placówek oświatowych pod kątem przeprowadzonych remontów jak również wykonania nowych);

2)  dyrektorzy placówek powinni przyjmować wpłaty za korzystanie z przedszkoli oraz za korzystanie ze stołówek w przedszkolach i szkołach nie tylko w gotówce, lecz również bezpośrednio na konto, gdyż dyrektorzy odpowiadają za egzekucję tych opłat;

3)  przygotować i przekazać zakresy obowiązków dla dyrektorów kierujących placówkami oświatowymi;

4)  stworzyć warunki umożliwiające korzystanie z pomieszczeń szkolnych i przyszkolnych dla stowarzyszeń i organizacji oraz dzieci i młodzieży poza godzinami lekcyjnymi;

5)  określenie warunków współpracy ZOS z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie spraw finansowo-księgowych oraz pomocy prawnej i merytorycznej – określenie tych zasad poprzez ujęcie w Statucie ZOS;

6)  informacja i nadzór ZOS nad wykorzystaniem przez placówki informacji o ogłaszanych konkurach i projektach;

7)  wypracowanie lepszego systemu przepływu informacji w ZOS w zakresie pozyskiwanych informacji z placówek oświatowych oraz ich przetwarzania dla potrzeb ZOS lub Burmistrza;

8)  większe zaangażowanie się ZOS w rozwiązywaniu powtarzających się problemów w różnych placówkach oświatowych m. in. poprzez informację dotyczące sposobu rozwiązania tych problemów oraz niezwłoczne przekazanie informacji uzyskanych w trakcie szkoleń lub narad;

9)  przedstawienie przez Burmistrza informacji o strukturze zatrudnienia i kosztach funkcjonowania ZOS w obecnym kształcie oraz wariantu przedstawiającego rozdzielenie księgowości na poszczególne placówki oświatowe;

10)  przedstawienie struktury zatrudnienia oraz kosztów pracowników obsługi w poszczególnych placówkach oświatowych;

11)  konieczność szukania możliwości przeniesienia oddziałów przedszkolnych w Zabłociu i Pruchnej do budynków szkół;

12)  poprzez wybudowanie sali gimnastycznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Zabłociu, oddziały przedszkola przenieść do budynku szkoły.”.

Radny P. Faruga:

1)  zgłosił ponownie wniosek o utwardzenie drogi wylotowej z tyłu osiedla bloków przy ulicy Osiedlowej w Strumieniu, dochodzącej do ulicy Polnej (droga ta jest już lekko utwardzona kamieniem i mogłaby być wykorzystana jako alternatywny łącznik, wjazd i wyjazd na osiedle oraz jako droga bezpieczeństwa);

2)  wnioskował, aby parking przy Gimnazjum w Strumieniu był otwarty w dni wolne od pracy (w dni wolne od pracy w rejonie cmentarza w Strumieniu parkuje wiele samochodów, a parking przy Gimnazjum w jest zamknięty);

3)  poprosił o wyjaśnienie dlaczego po przeprowadzonym remoncie - nawierzchnia asfaltowa na moście w Strumieniu jest jakby gorszej jakości - bardziej chropowata, po deszczu zbiera się na niej woda, natomiast poza przęsłami mostu asfalt jest innej jakości – bardzo równiutki i gładki.

Przewodniczący C. Gren poinformował, że odbędą się jeszcze dwa zebrania wiejskie:

1)   7 czerwca br. o godz. 17.oo w Drogomyślu w sali OSP;

2)   8 czerwca br. o godz. 17.oo w Drogomyślu w sali Gminnego Centrum Integracji Wsi w Pruchnej.

 

ad. 27.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.1o) słowami „zamykam XX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ