Protokół Nr III/2006

obrad trzeciej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 5 grudnia 2006 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi i wiceprzewodniczący Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciele lokalnej prasy i mieszkańcy Gminy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrz Strumienia – mgr inż. Adam Zaręba

2.     z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Tadeusz Rychły

3.     Burmistrz Strumienia elekt – mgr Anna Grygierek

4.     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

5.     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

6.     Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu – mgr Urszula Strządała

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Wręczenie Burmistrzowi Strumienia zaświadczenia o wyborze.

     4.             Złożenie ślubowania przez Burmistrza Strumienia.

     5.             Wystąpienia gości.

     6.             Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 20 września 2006 r. do 29 listopada 2006 r.

     7.             Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     8.             Interpelacje i zapytania radnych.

     9.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania stałych Komisji Rady Miejskiej.

 10.             Zatwierdzenie protokołu z I sesji.

 11.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

 12.             Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych (pełny ustawowy skład Rady) – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Panią Burmistrz – elekt, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, przedstawicieli lokalnej prasy oraz wszystkich, których nie wymienił.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Przewodniczący C. Greń poprosił przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu Panią Urszulę Strządała o wręczenie Pani Burmistrz – elekt Annie Grygierek zaświadczenia o wyborze.

Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu Pani Urszula Strządała wręczyła Pani Burmistrz – elekt Annie Grygierek zaświadczenie o wyborze na stanowisko Burmistrza Strumienia.

Pani U. Strządała w imieniu Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu i własnym złożyła Pani Burmistrz gratulacje z okazji wyboru na stanowisko Burmistrza Strumienia.

 

ad. 4.

 

Przewodniczący C. Greń krótko wyjaśnił ceremonię przyjęcia przez Radę ślubowania nowo wybranego Burmistrza Strumienia.

Przewodniczący C. Greń poprosił radnych o powstanie, a Panią Burmistrz – elekt Annę Grygierek o złożenie ślubowania.

Pani Burmistrz – elekt mgr Anna Grygierek złożyła przed Radą ślubowanie o treści:

Obejmując urząd Burmistrza Strumienia, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg.”.

Przewodniczący Rady Czesław Greń stwierdził, że Pani Anna Grygierek złożyła przed Radą Miejską w Strumieniu ślubowanie, zatem z tą chwilą obejmuje urząd Burmistrza Strumienia.

Przewodniczący C. Greń złożył gratulacje Pani Burmistrz A. Grygierek z okazji objęcia tak zaszczytnej funkcji w naszej Gminie.

Gratulacje Pani Burmistrz A. Grygierek złożył także ustępujący Burmistrz Strumienia Adam Zaręba.

Przewodniczący C. Greń podziękował ustępującemu Burmistrzowi Adamowi Zarębie za dotychczasową współpracę z Radą Miejską, za długoletnią pracę na rzecz Gminy.

Przewodniczący C. Greń przedstawił przebieg pracy Pana Adama Zaręby oraz funkcje jakie pełnił na przestrzeni tych lat w naszej Gminie.

 

ad. 5.

 

Nikt z gości nie zabrał głosu.

 

ad. 6.

 

Do „Informacji o działalności Burmistrza w okresie od 20 września 2006 r. do 29 listopada 2006 r. zgłoszono uwagi:

Radny S. Świtała poprosił o wyjaśnienie do zarządzenia Nr 823 dotyczącego członkowstwa w Radzie Nadzorczej Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej Spółka z o.o. w Ustroniu: czy prawidłowym jest powołanie na członka Rady Nadzorczej WZC Sp. z o.o. Pana Jerzego Hawełki, skoro nie pracuje już w naszym Urzędzie Miejskim?

Powyższe wyjaśnił dotychczasowy Burmistrz A. Zaręba: powołanie Pana Jerzego Hawełki do składu Rady Nadzorczej Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej w Ustroniu jest zgodne z prawem. Pan J. Hawełka posiada odpowiednie kwalifikacje i jest mieszkańcem naszej Gminy.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zgodnie z dotychczasowym, dobrym zwyczajem – w materiałach sesyjnych dostarczono radnym „Informację przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym”.

W „Informacji” tej podawane są pisma jakie wpływają do Rady, ważniejsze sprawy dotyczące Rady i radnych itp.

Uwag do „Informacji” nie zgłoszono.

 

ad. 8.

 

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił zasady składania interpelacji przez radnych.

Interpelacji nie zgłoszono.

 

ad. 9.

 

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że na poprzedniej sesji radni określili, w jakiej komisji chcą pracować. Na tej podstawie sporządzono projekt uchwały.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy radni chcą coś zmienić w składach komisji.

Radna A. Żur zadeklarowała dodatkowo chęć pracy w Komisji Budżetu.

Radny P. Faruga również zadeklarował dodatkowo chęć pracy w Komisji Oświaty.

Przewodniczący C. Greń odczytał projekt uchwały, a następnie poddał go pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) podjęta została:

Uchwała Nr III/6/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 5 grudnia 2006 r. w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń poprosił radnych, aby po sesji komisje zebrały się na swych pierwszych posiedzeniach dla wyboru przewodniczących i zastępców przewodniczącego komisji.

 

ad. 10.

 

Protokół Nr I/2006 pierwszej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na Sali obrad – został przyjęty bez uwag.

Radny K. Pisiut zapytał, czy istnieje możliwość opublikowania protokołu w internecie?

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że dotychczas nie było to praktykowane, ale sprawdzimy, czy jest taka możliwość.

 

ad. 11.

 

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że zastępcą Burmistrza powołany zostanie obecny na sesji Pan Roman Greń.

Pan Roman Greń przedstawiając się poinformował, że jest mieszkańcem tutejszej Gminy. Choć ma pracę w Jaworzu (jest wicewójtem), przyjął wyzwanie pracy w tutejszej Gminie.

Pan R. Greń przedstawił krótko przebieg swojej pracy w samorządzie, poprosił też dotychczasowego Burmistrza i zastępcę Burmistrza o dalszą współpracę.

Pan R. Greń złożył gratulacje radnym i Pani Burmistrz z okazji wyboru.

Radna A. Żur zapytała, kiedy odbędą się wybory nowej Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, której dotychczas była przewodniczącą.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że w okresie zimowym (luty) odbywać się będą zebrania mieszkańców do wyboru rad sołeckich i rady mieszkańców.

Radna C. Skowron poprosiła o interwencję w Wojewódzkim Zarządzie Dróg w Katowicach w sprawie stanu drogi wojewódzkiej ul. 1 Maja w Strumieniu do Zbytkowa (aby jeszcze przed zimą dziury zostały załatane).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że po sesji radni otrzymają projekt budżetu, który uchwalony zostanie w styczniu 2007 r. Radni będą mieli czas na zapoznanie się z tym projektem.

Radny J. Jałowiczor w imieniu Koordynatora ds. Sportu zaprosił zabranych do wzięcia udziału w VIII Turnieju Tenisa Stołowego „Budżetówki”, który odbędzie się w Gimnazjum w Strumieniu. Dyrektor Gimnazjum R. Gądek podał termin  Turnieju – 16 grudnia br., godz. 900.

Radna C. Skowron w imieniu Prałata Oskara Kuśki zaprosiła zabranych na mszę św. oraz poświęcenie krzyża i placu pod kościół w Zbytkowie - na dzień 8 grudnia br., godz. 1000.

 

 

 

 

ad. 12.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady III sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1635) słowami „zamykam III sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Janina Wyleżuch

 

Przewodniczący

Czesław Greń