Protokół Nr V/2007

obrad piątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 30 stycznia 2007 r. o godz. 1600

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych, radni Rady Powiatu Cieszyńskiego z terenu gminy Strumień i Chybie – wg załączonych list obecności oraz komendant Komisariatu Policji w Strumieniu, pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciele lokalnej prasy.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.     Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.     z-ca Burmistrza Strumienia – inż. Roman Greń

3.     Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

4.     Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

     1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

     2.             Przedstawienie porządku obrad.

     3.             Wystąpienia gości.

     4.             Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 15 grudnia 2006 r. do 22 stycznia 2007 r.

     5.             Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

     6.             Interpelacje i zapytania radnych.

     7.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie projektu budżetu gminy Strumień na 2007 r.

     8.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu.

     9.             Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu.

 10.            Rozpatrzenie projektu zmieniający uchwałę w sprawie zasad wypłacania diet radnym za udział w posiedzeniach rady, komisji, a także zwrotu kosztów podróży służbowych.

 11.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany „Studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

 12.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Drogomyśl.

 13.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Pruchna.

 14.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Zbytków.

 15.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

 16.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu.

 17.            Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gminnych położonych w Zbytkowie.

 18.            Zatwierdzenie protokołu z IV sesji.

 19.            Informacje, wolne głosy i wnioski.

 20.            Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych (pełny ustawowy skład Rady) – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, sołtysów i przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, radnych Rady Powiatu Cieszyńskiego z terenu gminy Strumień i Chybie, komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu, przedstawicieli lokalnej prasy oraz wszystkich, których nie wymienił.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad sesji.

Porządek obrad został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Przewodniczący C. Greń udzielił głosu radnemu powiatowemu K. Gajdzicy.

Radny powiatowy K. Gajdzica jako radny z tego terenu złożył całej Radzie oraz wszystkim obecnym życzenia noworoczne oraz zaapelował aby w nowej kadencji Rada Miejska i Rada Powiatu utrzymywały stały kontakt i współpracę, które będą służyły dla dobra gmin Strumień Chybie, które wspólnie reprezentują razem z obecnym na dzisiejszej sesji radnym powiatowym E. Dudkowiakiem.

Radny powiatowy K. Gajdzica poinformował, że na dzisiejszej sesji chcą się zaprezentować i zapewnić o stałym kontakcie oraz wyraził nadzieję, że będzie to owocna współpraca. Poinformował również o tym, że radnym powiatowym został 2 miesiące później, gdyż wszedł do Rady Powiatu w miejsce Anny Grygierek, która równocześnie została wybrana na Burmistrza Strumienia obejmując ten urząd.

Radny powiatowy K. Gajdzica wyjaśnił, że jest członkiem trzech komisji Rady Powiatu: Komisji Edukacji, Komisji Środowiska i Komisji Rewizyjnej oraz zapewnił, że na bieżąco będzie przekazywał wszystkie ważne informacje, które będą miały na celu dobro obu gmin, które reprezentuje.

Następnie głos zabrał radny powiatowy E. Dudkowiak, który również złożył wszystkim życzenia noworoczne. Poinformował, że pracuje w trzech komisjach Rady Powiatu: Komisji Dróg i Bezpieczeństwa, której jest przewodniczącym, Komisji Środowiska i Komisji Rewizyjnej, której jest wiceprzewodniczącym poinformował również, że został powołany do specjalnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Cieszyńskim.

Następnie radny powiatowy E. Dudkowiak poinformował, że Powiat Cieszyński na rok bieżący przewidział remonty nawierzchni na piętnastu odcinkach dróg, w tym na dwóch drogach przebiegających przez gminę Strumień tj. Rychłud – Pruchna (odcinek ok.

Radny powiatowy E. Dudkowiak zaapelował do radnych i Burmistrza Strumienia o wyrażenie chęci partycypacji Gminy w części kosztów remontów tych dróg. Zaapelował również o wystosowanie pisma do Powiatu Cieszyńskiego, wyrażającego chęć partycypacji gminy Strumień w kosztach remontów tych dwóch dróg powiatowych, w którym Gmina nie musi wyrażać konkretnej wysokości środków jakie może przeznaczyć na te zadania. Poinformował również, że Powiat Cieszyński będzie preferował remonty dróg w tych gminach, które wyrażą chęć partycypacji w kosztach, stąd apel o wystosowanie takiego pisma.

Przewodniczący C. Greń wyraził swoją wątpliwość: od paru lat deklarujemy kwotę 1 miliona zł. na remont drogi powiatowej od skrzyżowania w Drogomyślu w kierunku Pruchnej i dzisiaj zaskakuje nas propozycja dwóch innych dróg przewidzianych przez Powiat do remontu.

Radny Powiatowy E. Dudkowiak wyjaśnił, że remont drogi powiatowej Drogomyśl – Pruchna jest uzależniony od pozyskania środków unijnych, natomiast dwie wymienione drogi mają zyskać jedynie nowe nakładki asfaltowe. W 2006 r. na tej samej zasadzie wykonana została nowa nakładka asfaltowa na odcinku drogi powiatowej w Chybiu (w stronę Gołysza).

Przewodniczący C. Greń podziękował radnym powiatowym K. Gajdzicy oraz E. Dudkowiakowi za przekazane informacje oraz deklaracje współpracy, stwierdził przy tym, że na pewno będziemy korzystać z ich pomocy.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza w okresie od 15 grudnia 2006 r. do 22 stycznia 2007 r.”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że dla wszystkich radnych przygotowane zostały kserokopie nowego schematu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

Radny S. Świtała zgłosił pytanie, do przedstawionej w materiałach sesyjnych „Informacji”, dotyczące zarządzenie Nr 14/2006 w sprawie przeznaczenia do dzierżawy nieruchomości gminnej położonej w Pruchnej. Zapytał, która działka w Pruchnej jest przeznaczana do dzierżawy pod działalność gospodarczą.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że dzierżawa dotyczy działki, która dotychczas dzierżawiona była przez firmę „BETEX”. Firma ta zrezygnowała z dzierżawy, przekazała ją Gminie protokołem zdawczo-odbiorczym i dlatego na nowo przeznaczona została do dzierżawy (w drodze przetargu), aby nie stała pusta.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zapytał Panią Burmistrz dlaczego zebranie mieszkańców w Strumieniu prowadzić będzie osoba mieszkająca w Zbytkowie, skoro do prowadzenia zebrań mieszkańców w poszczególnych sołectwach wyznaczone zostały osoby zamieszkujące na ich terenie? Czy w mieście nie ma odpowiedniej osoby, która mogłaby poprowadzić zebranie?

Radna A. Żur (przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia) udzieliła odpowiedzi na przedstawione pytanie: Pani Lilla Salachna-Brzoza od sześciu lat jest członkiem Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, od trzech lat jest jej wiceprzewodniczącą. Decyzja o wytypowaniu osoby, która będzie prowadzić zebranie mieszkańców w Strumieniu podjęta została przez członków Rady Mieszkańców Miasta Strumienia i została zaakceptowana przez Burmistrza w zarządzeniu.

Wiceprzewodniczący Rady J. Jałowiczor stwierdził, że osoba jest znana ale zapytał, czy metoda wyznaczania osoby z innej miejscowości do prowadzenia zebrania w Strumieniu jest dobra i czy osoba nie będąca mieszkańcem Strumienia może być członkiem Rady Mieszkańców Miasta Strumienia?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła: w momencie kiedy były wybierane osoby do Rady Mieszkańców Miasta Strumienia Pani, która wybudowała dom i zamieszkała w Strumieniu za torami została wybrana do Rady Mieszkańców i była przekonana, że mieszka w Strumieniu, a faktycznie tak nie jest gdyż teren ten należy do Zbytkowa. Osoby mieszkające w tym miejscu bliżej związane są ze Strumieniem niż ze Zbytkowem. Ponadto Pani ta wyraziła chęć pracy w Radzie Mieszkańców Miasta Strumienia gdyż jest osobą bardzo aktywną oraz rzetelnie wywiązuję się z powierzonych jej obowiązków. Ponadto osoba ta bardzo dobrze zna specyfikę funkcjonowania jednostki pomocniczej jaką jest miasto Strumień przez to, że była jej członkiem, dlatego też wybrana została do prowadzenia zebrania mieszkańców w mieście Strumieniu. Natomiast w wyborach do nowego składu Rady Mieszkańców nie może startować, gdyż jest mieszkanką Zbytkowa.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że nie jest żadną przeszkodą, aby osoba zamieszkująca w Zbytkowie prowadziła zebranie mieszkańców w mieście Strumieniu.

Radna A. Żur dodatkowo poinformowała, że na etapie ustalania osoby, która będzie prowadzić zebranie mieszkańców w Strumieniu konsultowała się z Sekretarzem Strumienia i uzyskała informację, że nie ma przeszkód aby osoba mieszkająca w Zbytkowie prowadziła zebranie w Strumieniu.

Innych uwag ani pytań nie zgłoszono - „Informacja” została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Przewodniczący C. Greń uzupełnił „Informację przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym”:

-       poinformował, że w lutym br. we wszystkich sołectwach gminy Strumień oraz w mieście Strumieniu odbędą się zebrania sprawozdawczo-wyborcze,

-       poinformował również, że odbędą się zebrania sprawozdawcze w jednostkach OSP w gminie Strumień.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wpłynęły odpowiedzi Burmistrza Strumienia na wszystkie interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji. Zachowane zostały także terminy odpowiedzi. Każda odpowiedź na interpelację wpłynęła również do wiadomości Biura Rady. Część odpowiedzi na interpelacje jest także uzupełniana o dalsze informacje, które wpływają z różnych instytucji, do których Burmistrz skierowała zapytania.

Przewodniczący C. Greń zapytał: czy wszyscy radni otrzymali odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i czy otrzymane odpowiedzi są zadawalające.

Radny S. Świtała podziękował za otrzymaną odpowiedź ale stwierdził, że odpowiedź ta nie satysfakcjonuje go do końca. Chodzi o likwidację zastoiska wodnego na ul. Głównej w Pruchnej, przy chodniku dla pieszych, poprosił o dalsze interwencje w Powiatowym Zarządzie Dróg w Cieszynie w tej sprawie. Poinformował, że teraz najlepiej byłoby pojechać na miejsce i zobaczyć jak to faktycznie wygląda. Natomiast co do sprawy remontu drogi powiatowej Drogomyśl-Pruchna uzyskał wiele informacji i wyjaśnień, z których wynika, że wykonanie inwestycji jest uzależnione od uzyskania funduszy pomocowych przez Powiat.

Z-ca Burmistrza R. Greń wyjaśnił, że w sprawie likwidacji zastoiska wodnego na drodze powiatowej ul. Głównej w Pruchnej: parę dni temu były prowadzone rozmowy z Zarządem Dróg Powiatowych w Cieszynie. Dodał także, że wspólnie z Powiatem ustalono, że jeżeli tylko warunki atmosferyczne pozwolą służby drogowe Powiatu wejdą w teren i wykonają niezbędne prace (oświadczenie w tej sprawie złożył inspektor powiatowy Pan Tomica).

Z-ca Burmistrza R. Greń oświadczył, że Gmina będzie czuwać nad wykonaniem tego zadania. Dodatkowo wyjaśnił, że sprawa ta powiązana jest z wykonaniem odwodnienia terenu obok Państwa Młotek w Pruchnej. Częściowo prace związane z odwodnieniem tego terenu wykonane zostały ręcznie, miesiąc temu przez służby ZGKiM. Pani Młotek oświadczyła, że na tym etapie jest bardzo zadowolona z wykonanych prac, gdyż teren nie jest już zalewany. Natomiast odwodnienie tego terenu całościowo (w rejonie obiektów szkoły i strażnicy w Pruchnej), wymaga przygotowania dokumentacji technicznej. Wyjaśnił również, że był już ustalony termin spotkania z projektantem odwodnienia ale spadł śnieg i spotkanie zostało przesunięte na termin późniejszy.

Na pytanie przewodniczącego C. Grenia – radny S. Świtała odpowiedział, że odpowiedź z-cy Burmistrza zadawala go.

Radna C. Skowron podziękowała oraz wyraziła zadowolenie, że interpelacje są szybko i sprawnie załatwiane.

Radna A. Głowinkowska podziękowała za odpowiedź na swoją interpelację dotyczącą „zaułka” w Drogomyślu jaką otrzymała od Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii. Stwierdziła, że „lawina poszła w dół”, gdyż w Drogomyślu zaczynają się toczyć publiczne rozmowy na temat naszego „zaułka”, temat został nagłośniony, podziękowała przy okazji prasie lokalnej - „Nowej Formacji”, za opisanie tematu na swoich łamach. Stwierdziła również, że nie jest przekonana co do skuteczności wizji lokalnej jaka została przeprowadzona i w tej sprawie będzie rozmawiać z komendantem Komisariatu Policji w Strumieniu. Poinformowała, że mieszkańcy Drogomyśla zainteresowali się tą sprawą, a ich opinie w tej sprawie są różne.

Radna A. Głowinkowska poinformowała Burmistrza, że w Drogomyskim „zaułku” jest spokojniej, są kontrole, pojawiają się patrole Policji.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że Drogomyski „zaułek” jest miejscem bardzo nieszczęśliwym, podjęte zostały ustalenia aby w miejscu tym pojawiały się częściej patrole Policji. Stwierdziła także, że na wiosnę, przy lepszej pogodzie sytuacja w „zaułku” na pewno się pogorszy. Oświadczyła, że będziemy zwracać baczniejszą uwagę na to miejsce i zastanowimy się - jak sprawę tą docelowo zakończyć.

Interpelacje zgłosili:

Radny S. Balas podziękował za wykonanie barierki oraz interpelował aby w pobliżu miejsca gdzie ostatnio ZGKiM w Strumieniu wykonał barierkę przy kanale odpływowym od ul. Głównej do ul. Zielonej w Bąkowie wykonać dokończenie brakującej części mostka na samym początku chodnika przy ul. Głównej w Bąkowie.

Z-ca Burmistrza R. Greń zwrócił się do Dyrektora ZGKiM aby w najbliższym czasie kiedy tylko pozwoli pogoda wykonać dokończenie brakującej części mostka na początku chodnika przy ul. Głównej w Bąkowie.

Radna A. Głowinkowska interpelowała również w sprawie wykonania naprawy zanikającego chodnika dla pieszych po lewej stronie ul. Wiejskiej w Drogomyślu na odcinku od Przedszkola do skrzyżowania z ul. Główną, aby dzieci mogły bezpiecznie wchodzić do Szkoły. Wyjaśniła przy tym, że od września ze względów bezpieczeństwa dzieci zamknięta został bramka z przodu Szkoły (od strony sklepu „HERMES”), w związku z tym do Szkoły wchodzi się od strony Poczty.

Radna C. Skowron złożyła 2 interpelacje na piśmie:

1)       w sprawie wykonania oświetlenia ul. Turystycznej w Zbytkowie;

2)       w sprawie wystąpienia do Krajowego Zarządu Dróg i Autostrad w Katowicach o wykonanie drogi gospodarczej wzdłuż drogi krajowej Nr 81 na odcinku od ul. Turystycznej do ul. 1 Maja w Zbytkowie (droga ta istnieje na mapach).

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że dokładnie zapozna się z poruszonymi tematami. Poinformowała również, że w najbliższych dniach jest umówiona na spotkanie w Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Katowicach i wszystkie sprawy związane z drogą krajową Nr 81 zostaną przez nią poruszone.

Przewodniczący Rady C. Greń interpelował o zwrócenie się do Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Katowicach o wykonanie dróg gospodarczych na całym odcinku drogi krajowej Nr 81 przebiegającym przez teren gminy Strumień. Poinformował, że drogi gospodarcze, które istnieją są w fatalnym stanie.

Z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że w dniu 9 stycznia br. wystosowaliśmy obszerne pismo do Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Katowicach, gdzie wszystkie sprawy, które poruszone zostały wcześnie oraz te, o których teraz mówimy, przedstawiliśmy w piśmie. Upłynęły dopiero 2 tygodnie więc odpowiedzi w tak szybkim terminie nie oczekujemy.

Z-ca Burmistrza R. Greń wyjaśnił również sprawę wykonania oświetlenia ulicznego – stwierdził, że będzie to sprawa trudna, gdyż w budżecie Gminy zaplanowaliśmy kwotę 45.000,- zł. na wykonanie oświetleń i za tą kwotę zbyt wiele nie zrobimy. Oświadczył także, że o decyzjach, w których miejscach planujemy wykonać oświetlenie uliczne, Rada zostanie poinformowana.

Radny S. Balas interpelował w sprawie wystąpienia do Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Katowicach o wykonanie bezpiecznego przejścia dla pieszych na drodze krajowej Nr 81 w Bąkowie w pobliżu salonu Opla. W miejscu tym kończona jest również budowa zajazdu i bardzo brakuje tam przejścia dla pieszych. Przypomniał także, że w miejscu tym w ubiegłym roku miał miejsce tragiczny wypadek.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w poprzedniej kadencji Rady - radny K. Wojtowicz złożył taką samą interpelacje, dotyczącą rozwiązania sprawy bezpiecznego przejścia dla pieszych w tym miejscu Bąkowa (zaraz po tragicznym wypadku, który zdarzył się w tym miejscu). Dodał również, że nie zna treści odpowiedzi jaka wtedy wpłynęła na tą interpelację.

Przewodniczący C. Greń wystąpił z propozycją aby na sesję Rady zaprosić przedstawicieli Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Katowicach gdyż tematów związanych z drogą krajową Nr 81 jest wiele.

Radny P. Faruga interpelował w sprawie rozwiązania problemu dużego zagęszczenia samochodów parkujących na Rynku w Strumieniu poprzez wprowadzenie wzorem innych miast w naszym Powiecie minimalnych opłat za parkowanie samochodów na Rynku.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że temat parkowania na Rynku w Strumieniu jest tematem starym, często poruszanym już w poprzedniej kadencji Rady. Dodała również, że jako mieszkanka Strumienia zna te problemy z własnego doświadczenia. Poinformowała również Radę, że sprawę tą musimy wspólnie rozwiązać.

Wiceprzewodniczący Rady J. Jałowiczor interpelował w sprawie zorganizowania, w szybkim terminie, spotkania z dyrektorami wszystkimi placówek oświatowych w Gminie celem przedstawienia przez Burmistrza Strumienia swojej wizji działalności oświaty.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że spotkanie z dyrektorami placówek planuje zorganizować w ciągu najbliższych 2 tygodni, jednak najpierw musi przygotować się do niego, w tym celu ściąga dane nt. szkół i przedszkoli (aby mieć obraz stanu technicznego placówek). Stwierdziła także, że na spotkaniu tym chciałaby przedstawić dyrektorom swoją wizję planów remontowych w placówkach oświatowych.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że w porządku obrad sesji jest jeszcze punkt pt. „Informacje, wolne głosy i wnioski” i zaapelował do radnych aby sprawy mniejszej wagi poruszane były w tym punkcie.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że cała procedura uchwalania budżetu gminy została zachowana i przebiegała zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie ustalenia procedury opracowania i uchwalenia budżetu Gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Przewodniczący C. Greń poprosił Burmistrza o zwięzłe przedstawienie projektu budżetu na 2007 r.

Na prośbę Burmistrza – Skarbnik D. Mitko krótko i zwięźle przedstawiła projekt budżetu gminy Strumień na 2007 r.

Następnie przewodniczący C. Greń poprosił przewodniczących komisji Rady o przedstawienie stanowisk komisji do projektu budżetu.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawił wnioski komisji:

„Komisja wnioskuje aby w projekcie budżetu Gminy Strumień na 2007 r. – wprowadzić następującą zmianę - w zał. Nr 7 do Uchwały Budżetowej „Wydatki majątkowe” w poz. 7 – dodać kwotę 10.000,- zł. oraz zmienić zapis na „Projekt modernizacji Sali Widowiskowej w Pruchnej i Bąkowie” (łączny koszt zadania – 40.000,- zł.). Zwiększenie kosztu tego zadania Komisja proponuje pokryć przez zwiększenie o kwotę 10.000,- zł. dochodów budżetu Gminy w dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa, dochody ze sprzedaży składników majątkowych (grunty).

Ponadto Komisja wnioskuje o rozpatrzenie możliwości wprowadzenia od września 2007 r. w pierwszych klasach gimnazjów drugiego języka obcego (język niemiecki) jako przedmiotu nadobowiązkowego.”.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda przedstawił wnioski komisji:

„Komisja wnioskuje aby w projekcie budżetu Gminy Strumień na 2007 r. – wprowadzić następujące zmiany:

1.       W dochodach budżetu Gminy w dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa, dochody ze sprzedaży składników majątkowych (grunty) - zwiększyć dochód o kwotę 178.500 zł. (łącznie kwota 278.500,- zł.) z przeznaczeniem na następujące dodatkowe wydatki w dziale 750 - Administracja publiczna:

a)        30.000,- zł. – na dodatkowy etat pracownika zajmującego się pozyskiwaniem środków unijnych,

b)       25.000,- zł. – na nagrodę jubileuszową dla byłego burmistrza,

c)        25.000,- zł. – na zabezpieczenie środków na wypłatę wynagrodzenia dla byłego zastępcy burmistrza (w związku ze założoną przez byłego zastępcę sprawą sądowa),

d)       15.000,- zł. – na program lokalny dla gminy Strumień niezbędny do pozyskiwania środków unijnych,

e)        45.000,- zł. – na dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Strumień do ośrodka rehabilitacyjnego w Cieszynie,

f)         21.000,- zł. – na dopłatę do kanalizacji,

g)       17.500,- zł. – na diety radnych.

2.       W zał. Nr 7 do Uchwały Budżetowej „Wydatki majątkowe” w poz. 17 – zdjąć kwotę 15.000,- zł. oraz zmienić zapis na „Projekt modernizacji parku w Strumieniu”, kwotę tą przenieść do zadania w poz. 18 „Oświetlenie ulic – modernizacja oświetlenia w gminie”, w którym kwota zwiększy się do 45.000,- zł.

Ponadto Komisja wnioskuje o:

1)       rozpatrzenie możliwości wprowadzenia od września 2007 r. w pierwszych klasach gimnazjów drugiego języka obcego (język niemiecki) jako przedmiotu nadobowiązkowego;

2)       przeznaczenie dodatkowych środków w ciągu roku na nowe wyposażenie w meble sal lekcyjnych w szkołach;

3)       w wypadku nie wykorzystania w ciągu 2007 r. kwoty 100.000,- zł. Przeznaczonej na zadanie „partycypacja w budowie drogi powiatowej od Pruchnej do Drogomyśla – pomoc finansowa” – przeznaczyć ją remonty dróg gminnych.”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski komisji:

„Komisja wnioskuje aby w projekcie budżetu Gminy Strumień na 2007 r. – wprowadzić następujące zmiany:

1.       W dochodach budżetu Gminy w dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa, dochody ze sprzedaży składników majątkowych (grunty), zwiększyć dochód o kwotę 178.500 zł. (łącznie kwota 278.500,- zł.) z przeznaczeniem na następujące dodatkowe wydatki w dziale 750 - Administracja publiczna:

a)        30.000,- zł. – na dodatkowy etat pracownika zajmującego się pozyskiwaniem środków unijnych,

b)       25.000,- zł. – na nagrodę jubileuszową dla byłego burmistrza,

c)        25.000,- zł. – na zabezpieczenie środków na wypłatę wynagrodzenia dla byłego zastępcy burmistrza (w związku ze założoną przez byłego zastępcę sprawą sądowa),

d)       15.000,- zł. – na program lokalny dla gminy Strumień niezbędny do pozyskiwania środków unijnych,

e)        45.000,- zł. – na dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Strumień do ośrodka rehabilitacyjnego w Cieszynie,

f)         21.000,- zł. – na dopłatę do kanalizacji,

g)       17.500,- zł. – na diety radnych.

2.       W wydatkach budżetu Gminy w dziale 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdz. 75412 - Ochotnicze straże pożarne, wydatki majątkowe, zadanie „Modernizacja placu przed strażnicą OSP w Strumieniu” zająć kwotę 10.000,- zł. z przeznaczeniem na zadanie „Wymiana drzwi w strażnicy OSP w Bąkowie”.

3.       W zał. Nr 7 do Uchwały Budżetowej „Wydatki majątkowe” w poz. 17 – zdjąć kwotę 15.000,- zł. oraz zmienić zapis na „Projekt modernizacji parku w Strumieniu”, kwotę tą przenieść do zadania w poz. 18 „Oświetlenie ulic – modernizacja oświetlenia w gminie”, w którym kwota zwiększy się do 45.000,- zł.”.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wszystkie przedstawione wnioski komisji wpłynęły do Komisji Budżetu, która w poszerzonym o przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady oraz przewodniczących pozostałych komisji Rady, składzie rozpatrzyła je i przygotowała opinię – wnioski o projekcie budżetu gminy Strumień na 2007 r.

Następnie Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił opinię – wnioski Komisji o projekcie budżetu na 2007 r.:

„Komisja wnioskuje o:

1.       W dochodach budżetu Gminy w dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa, dochody ze sprzedaży składników majątkowych (grunty), zwiększyć dochód o kwotę 188.500 zł. (łącznie kwota 288.500,- zł.) z przeznaczeniem na następujące dodatkowe wydatki w dziale 750 - Administracja publiczna oraz w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa:

a)        30.000,- zł. – na dodatkowy etat pracownika zajmującego się pozyskiwaniem środków unijnych,

b)       25.000,- zł. – na nagrodę jubileuszową dla byłego burmistrza,

c)        25.000,- zł. – na zabezpieczenie środków na wypłatę wynagrodzenia dla byłego zastępcy burmistrza (w związku ze założoną przez byłego zastępcę sprawą sądowa),

d)       15.000,- zł. – na program lokalny dla gminy Strumień niezbędny do pozyskiwania środków unijnych,

e)        45.000,- zł. – na dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Strumień do ośrodka rehabilitacyjnego w Cieszynie,

f)         21.000,- zł. – na dopłatę do kanalizacji,

g)       17.500,- zł. – na diety radnych,

h)       w zał. Nr 7 do Uchwały Budżetowej „Wydatki majątkowe” (dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa, rozdz. 70095 – pozostała działalność) - w poz. 7 – dodać kwotę 10.000,- zł. oraz zmienić zapis na „Projekt modernizacji Sali Widowiskowej w Pruchnej i Bąkowie” (łączny koszt zadania – 40.000,- zł.).

2.       W wydatkach budżetu Gminy w dziale 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdz. 75412 - Ochotnicze straże pożarne, wydatki majątkowe, zadanie „Modernizacja placu przed strażnicą OSP w Strumieniu” zająć kwotę 10.000,- zł. z przeznaczeniem na zadanie „Wymiana drzwi w strażnicy OSP w Bąkowie”.

3.       W zał. Nr 7 do Uchwały Budżetowej „Wydatki majątkowe” w poz. 17 – zdjąć kwotę 15.000,- zł. oraz zmienić zapis na „Projekt modernizacji parku w Strumieniu”, kwotę tą przenieść do zadania w poz. 18 „Oświetlenie ulic – modernizacja oświetlenia w gminie”, w którym kwota zwiększy się do 45.000,- zł.

Ponadto Komisja wnioskuje o:

1.       rozpatrzenie możliwości wprowadzenia od września 2007 r. w pierwszych klasach gimnazjów drugiego języka obcego (język niemiecki) jako przedmiotu nadobowiązkowego;

2.       przeznaczenie dodatkowych środków w ciągu roku na nowe wyposażenie w meble sal lekcyjnych w szkołach;

3.       w wypadku nie wykorzystania w ciągu 2007 r. kwoty 100.000,- zł. przeznaczonej na zadanie „partycypacja w budowie drogi powiatowej od Pruchnej do Drogomyśla – pomoc finansowa” – przeznaczyć ją remonty dróg gminnych.”.

Przewodniczący C. Greń poprosił Burmistrza o przedstawienie stanowiska do opinii – wniosków przedstawionych przez Komisję Budżetu do projektu budżetu na 2007 r.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że wszystkie wnioski komisji zostały uwzględnione w przedstawionych Radzie autopoprawkach. Poinformowała także, że dodatkowe wnioski, które komisje przedstawiły przy okazji omawiania projektu budżetu na 2007 r. wymagają zastanowienia i przemyślenia i także zostaną rozpatrzone.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor odczytał Uchwałę Nr 4100/I/318/2006 z dnia 12 grudnia 2006 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia projekcie budżetu na 2007 rok wraz z  prognozą łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne oraz informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami (opinia pozytywna z drobną uwagą do załącznika Nr 7a do projektu budżetu).

Skarbnik D. Mitko wyjaśniła, że uwaga Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach dot. zał. Nr 7a do projektu budżetu na 2007 r. związana jest z tym, że corocznie w budżecie Gminy planujemy własne środki na zadanie „budowa kanalizacji” i równocześnie staramy się o fundusze pomocowe na to zadanie. Funduszy pomocowych nie otrzymaliśmy więc środki własne z roku na rok są przesuwane na to samo zadanie – i do tego Regionalna Izba Obrachunkowa wnosi swoje uwagi.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń zaproponował aby wnioski komisji do projektu budżetu na 2007 r. przegłosować w jednym głosowaniu, gdyż wszystkie zostały ujęte w autopoprawkach Burmistrza.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu, będzie uważał, że radni wyrażają zgodę na taki sposób głosowania.

Sprzeciwu nie zgłoszono.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wszystkie wnioski komisji dot. projektu budżetu na 2007 r.

Wnioski komisji (w całości) zostały przyjęte jednogłośnie (głosowało 15 radnych).

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały projekt uchwały wraz z przyjętymi wcześniej wnioskami komisji.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr V/19/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie budżetu gminy Strumień na 2007 r.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie za przyjęcie budżetu gminy Strumień na 2007 r. oraz dodała, że od zaraz przystąpimy do realizowania zaplanowanych w nim zadań.

 

ad. 8.

 

Przewodniczący Rady C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu na 2007 r.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr V/20/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie zatwierdzenia Planu Pracy Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr V/21/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę przewodniczącego – Sekretarz D. Kula przedstawiła projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie zasad wypłacania diet radnym za udział w posiedzeniach radny, komisji, a także zwrotu kosztów podróży służbowych, szczegółowo omawiając wszystkie zaproponowane zmiany.

Sekretarz D. Kula przedstawiła również propozycję poprawki, dotyczącej zmiany zapisu § 3 uchwały – „Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.”, zastąpić zapisem „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2007 r.”.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że przedstawiony Radzie projekt uchwały został przesłany do sprawdzenia nadzorowi prawnemu Wojewody, który nie wniósł do niego zastrzeżeń.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, …. – P. Faruga, przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda i przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawili jednobrzmiące wnioski swoich komisji:

„Komisje wnioskują o ustalenie miesięcznej zryczałtowanej diety dla przewodniczących jednostek pomocniczych gminy Strumień w wysokości 40 % diety radnego tj. w wysokości 160,- zł.”.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Rady stwierdził, że wnioski komisji dotyczące propozycji wysokości diet dla przewodniczących jednostek pomocniczych gminy Strumień są jednobrzmiące, więc stwierdził, że nie ma potrzeby ich głosowania.

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie poprawkę dotyczącą zapisu § 3 uchwały.

Autopoprawka dotycząca zapisu § 3 została przyjęta jednogłośnie (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętymi wcześniej poprawkami.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr V/22/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. zmieniająca uchwałę w sprawie zasad wypłacania diet radnym za udział w posiedzeniach rady, komisji, a także zwrotu kosztów podróży służbowych.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.

 

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczący C. Grenia - Burmistrz A. Grygierek krótko omówiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany „Studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

Następnie z-ca Burmistrza R. Greń wyjaśnił, skąd generalnie wziął się temat przystąpienia do kolejnych zmiany planów zagospodarowania przestrzennego w kilku sołectwach tym bardziej, że trwają jeszcze rozpoczęte prace nad trzema zmianami planów zagospodarowania przestrzennego w sołectwach Drogomyśl i Pruchna oraz w mieście Strumieniu i nie są jeszcze skończone.

W ostatnim czasie pojawił się temat budowy kościoła w Zbytkowie, teren pod jego budowę został zaplanowany w obecnym planie, lokalizacja jednak została przesunięta i stąd pojawiła się konieczność zmiany zapisów planu zagospodarowania przestrzennego w tym sołectwie. Załatwienie zmiany planu jest sprawą pilną, gdyż w ubiegłym roku w grudniu odbyły się uroczystości kościelne, został poświęcony plac pod budowę i ustawiony krzyż. Przy tej okazji chcemy również zmienić zapisy planu na kilku terenach gminnych, które znajdują się przy drogach (w obecnych planach są terenami rolnymi, proponujemy przeznaczyć je pod działalność gospodarczą) oraz kilka wniosków prywatnych osób również dotyczących działalności gospodarczej. Poinformował również Radę o kosztach zmian planów zagospodarowania przestrzennego wyjaśniając, że koszty zmian dla więcej działek są niewiele droższe niż zmiana dla jednej działki, stąd przy okazji zmiany lokalizacji kościoła w Zbytkowie proponujemy kilka innych zmian.

Z-ca Burmistrza R. Greń szczegółowo omówił wszystkie cztery projekty uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany planów zagospodarowania przestrzennego w sołectwach: Drogomyśl, Pruchna i Zbytków oraz w mieście Strumieniu.

Sekretarz D. Kula przedstawiła autopoprawki Burmistrza do przedstawionego projektu uchwały:

1)       w § 1ust. 6 – dopisanie wyrażenia „część działki nr 419, część działki nr 421/2;

2)       w § 1 ust. 7 – dopisanie wyrażenia „część działki nr 483/2”.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła: chcemy aby Gmina była przygotowana na potrzeby inwestorów, wszystkie zaproponowane na dzisiejszej sesji zmiany dotyczą terenów, które chcemy przeznaczyć pod inwestycje, pod działalność gospodarczą. Część terenów, które proponujemy jest naszych, gminnych oraz parę wniosków osób prywatnych, które chcą poszerzyć swoją działalność, przez co stworzą m. in. możliwość dodatkowych miejsc pracy. Wyjaśniła, iż chcemy aby Gmina mogła wychodzić naprzeciw możliwościom, które mogą się pojawić (przykładem tego było pojawienie się w poprzedniej kadencji Rady koreańskiej firmy samochodowej, która była zainteresowana kupnem gruntu w Drogomyślu). Poinformowała także, że procedury zmiany planów są długotrwałe dlatego chcemy jak najszybciej przystąpić do wykonania tych zmian, aby posiadać w zanadrzu bazę terenów pod inwestycje.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały oraz do przedstawionych przez Burmistrza autopoprawek.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Pan .... stwierdził, że na dzisiejszej sesji Rada przystępuje do kilku zmian planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy, radni byli informowani o generowaniu kosztów przeprowadzania tych zmian poprzez ujęcie więcej wniosków za jednym razem. W związku z tym zwrócił się z pytaniem do Burmistrza dlaczego rozpatrzono tych parę wniosków skoro z tego co wie, wielu mieszkańców Gminy również zwróciło wnioskami o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła: jest wiele wniosków mieszkańców Gminy, którzy chcą aby zmienić zapisy planu zagospodarowania przestrzennego ale wnioski te dotyczą budownictwa jednorodzinnego. Te wnioski, o których mówimy dzisiaj są to wnioski inwestycyjne, natomiast pozostałe wnioski dotyczące budownictwa zostaną rozpatrzone razem, kompleksowo, planujemy również wykonać te zmiany ale w terminie późniejszym. Przed przystąpieniem do rozpatrywania wniosków prywatnych właścicieli chcemy przygotować ogłoszenia, aby każdy mieszkaniec Gminy mógł być poinformowany o możliwości składania wniosków do zmian planów.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że obecnie priorytetem dla Gminy są tereny inwestycyjne więc w pierwszej kolejności idziemy w tym kierunku.

Pan .... zapytał czy jest już przymiarka do terminu wykonywania zmian planów zagospodarowania przestrzennego dotycząca terenów budownictwa jednorodzinnego.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że dzisiaj nie potrafi podać tego terminu, natomiast informacja o możliwości składania wniosków dotyczących zmian planów zagospodarowania przestrzennego podana zostanie do publicznej wiadomości w prasie. W najbliższych dniach odbędą się zebrania w sołectwach, na których będziemy mogli rozeznać skalę tego problemu.

Przewodniczący C. Greń poddał kolejno pod głosowanie autopoprawki Burmistrza do projektu uchwały:

-       w § 1 ust. 6 - dopisanie wyrażenia „część działki nr 419, część działki nr 421/2 – została przyjęta 14 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych),

-       w § 1 ust. 7 - dopisanie wyrażenia „część działki nr 483/2” - została przyjęta 14 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych).

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przegłosowanymi dwoma poprawkami.

14 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr V/23/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie przystąpienia do zmiany „Studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Przewodniczący C. Greń krótko przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Drogomyśl.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych – podjęta została:

Uchwała Nr V/24/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Drogomyśl.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Pruchna został już szczegółowo omówiony przez z-cę Burmistrza R. Grenia.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr V/25/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Pruchna.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Zbytków również został już szczegółowo omówiony przez z-cę Burmistrza R. Grenia.

Sekretarz D. Kula przedstawiła proponowaną autopoprawkę Burmistrza do przedstawionego projektu uchwały:

-           w § 1 ust. 1 pkt a – dopisać wyrażenie „część działki nr 419, część działki nr 421/2”

-           w § 1 ust. 1 dodać pkt c - w brzmieniu „obszar 3 – część działki nr 483/2”.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały oraz przedstawionych przez Burmistrza autopoprawek.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał po głosowanie przedstawioną przez Burmistrza autopoprawkę do projektu uchwały.

14 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych) – autopoprawka została przyjęta

Następnie przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przegłosowaną wcześniej autopoprawką.

13 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr V/26/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Zbytków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień został już wcześniej szczegółowo omówiony przez z-cę Burmistrza R. Grenia.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr V/27/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – z-ca Burmistrza R. Greń poinformował, że Miejsko-Gminna Spółka Wodna w Strumieniu zwróciła się do nas z pismem aby gmina Strumień wyraziła akces przystąpienia do niej. Przeanalizowaliśmy zasoby jakimi dysponuje Gmina Strumień i okazało się, że terenów, które są zmeliorowane jest bardzo dużo (około 60 ha).

Z-ca Burmistrz R. Greń stwierdził, że uczciwość nakazuje aby Gmina tak samo jak każdy indywidualny rolnik, który ma obowiązek płacenia składek na rzecz spółki, także opłacała swoje należne składki. Poinformował Radę, że koszt członkowstwa Gminy w Miejsko-Gminnej Spółce Wodnej wynosić będzie rocznie 1 200,- zł. Stwierdził, że nie są to ogromne wydatki dla budżetu Gminy, natomiast dla spółki wodnej jest to znacząca kwota. Dodał, że Urząd Miejski wstępnie wyraził akces przystąpienia do spółki więc występujemy do Rady z projektem uchwały, natomiast ostateczna decyzja w tej sprawie należy do radnych. Ponadto dodał, że sprawy, które dzieją się w obszarze wodnym – naprawa rowów, odbudowa urządzeń to również bardzo ważna sprawa dla Gminy.

Przewodniczący C. Greń dodał, że Gmina powinna być dobrym przykładem dla prywatnych właścicieli zmeliorowanych gruntów.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny M. Janik jako przewodniczący Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu stwierdził, że dzisiejsze ujawnienie danych, że Gmina jest właścicielem 60 ha zmeliorowanych użytków rolnych jest podstawą wypisania nakazu płatniczego dla gminy Strumień za 5 lat wstecz. Dodał jednak, że nie o takie rozwiązanie chodzi, gdyż najważniejszą istotą sprawy jest fakt, że Gmina zauważyła potrzebę uczestniczenia w spółce, która jest tylko dobrowolnym zrzeszeniem rolników.

Radny M. Janik wyraził swoje wielkie zadowolenie z faktu, że gmina Strumień wyraża chęć przystąpienia do spółki.

Radny M. Janik poinformował o ściągalności składek spółki, która wynosi ok. 80% do 90% oraz o trudnościach jakie występują przy ustalaniu własności gruntów.

Następnie przewodniczący C. Greń projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr V/28/2007 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie przystąpienia do Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę przewodniczącego C. Grenia – Burmistrz A. Grygierek krótko omówiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gminnych położonych w Zbytkowie (jest to sprzedaż dwóch działek budowlanych, która Gmina nabyła w drodze spadku od osoby prywatnej).

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radna C. Skowron wystąpiła z propozycją aby pomimo faktu, że wszystkie środki finansowe mają już swoje przeznaczenie w budżecie, chociażby część dochodów pochodzących ze sprzedaży tych nieruchomości przeznaczyć dla sołectwa Zbytków. Swoje zdanie uzasadniła tym, że Gmina niespodziewanie otrzymała spadek od osoby prywatnej będącej mieszkańcem Zbytkowa, tym bardziej, że taka okoliczność jest sprawą niecodzienną.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła: corocznie staramy się aby każde sołectwo otrzymało środki dla polepszenia bytu swoich mieszkańców. Wyjaśniła również, że pieniądze wpływające do budżetu nie są dochodami znaczonymi, są dochodami dla całej Gminy.

Radny K. Pisiut stwierdził, że Komisja Budżetu będzie zwracać uwagę na takie rzeczy i w takich przypadkach kiedy w danym sołectwie zostaną sprzedane jakiekolwiek nieruchomości będzie starać się aby dochody ze sprzedaży choćby w części pozostały w tym sołectwie.

Przewodniczący C. Greń projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr V/29/2006 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gminnych położonych w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Protokół Nr IV/2006 czwartej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 19.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że od 1 stycznia 2007 r. obowiązuje nowy Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Strumieniu. W związku z tym opracowano nowy schemat organizacyjny, utworzono referaty oraz powołano kierowników referatów.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że w każdej sesji uczestniczyć będą nowo powołani kierownicy. Poinformowała, że oprócz Pani Skarbnik D. Mitko, która jest kierownikiem Referatu Finansowo-Księgowego i Pani Sekretarz D. Kuli, która jest kierownikiem Referatu Organizacyjnego powołano trzech nowych kierowników.

Burmistrz A. Grygierek poprosiła nowo powołane Panie kierownik aby w kilku zdaniach przedstawiły swoje osoby oraz referaty, których są kierownikami.

Kierownik Referatu Obywatelskiego - Urszula Strządała przedstawiła swoją osobę oraz zakres działania referatu i osoby w nim pracujące.

Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju - Ewa Kuboszek-Owsiany przedstawiła swoją osobę oraz zakres działania referatu.

Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Środowiska - Gabriela Dziadek przedstawiła swoją osobę oraz zakres działania i osoby w nim pracujące.

Radny S. Światała zapytał, kiedy będą rozpisane konkursy ofert na działalność organizacji pożytku publicznego m. in. działalność klubów sportowych? Poinformował, że różne stowarzyszenia na terenie Gminy działają oraz realizują wydatki od początku roku. Radny stwierdził, że budżet Gminy został uchwalony na dzisiejszej sesji oraz poprosił o jak najszybsze przygotowanie konkursów ofert.

Burmistrz A. Grygierek oświadczyła, że wszelkie przetargi i konkursy oferty będą przygotowywane od zaraz.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że odbyło się pierwsze spotkanie Zespołu ds. lokalowych, na którym ukonstytuował się jego skład. W skład zespołu weszli: J. Jałowiczor – przewodniczący, I. Duda – wiceprzewodniczący, H. Król – sekretarz oraz M. Florek i H. Kajstura – członkowie. Na pierwszym posiedzeniu zapoznano się także z całokształtem pracy zespołu oraz ogólną sytuacją i stanem mieszkań komunalnych w gminie Strumień.

Radna Cecylia Skowron wnioskowała w sprawie wymiany trzech brzydkich, metalowych tablic ogłoszeniowych w sołectwie Zbytków oraz we wszystkich sołectwach Gminy.

Radny Karol Pisiut wnioskował o zwrócenie się do PKP o uruchomienie wyłączonego oświetlenia dworca PKP w Pruchnej oraz dojścia do niego.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga przedstawił trzy wnioski - opinie przyjęte przez komisję:

1.       Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Drogomyśl w jednostce 16a U, P, związany z lokalizacją terenów pod działalność usługowo – produkcyjną.

2.       Komisja pozytywnie zaopiniowała możliwość wyznaczenia aglomeracji Strumień z oczyszczalnią w Strumieniu oraz możliwość wyznaczenia aglomeracji Pruchna z oczyszczalnią w Pruchnej.

3.       Komisja negatywnie zaopiniowała przedstawione opracowanie p.n. Waloryzacja przyrodnicza obszaru NATURA 2000 „Dolina Górnej Wisły”, które w wielu przypadkach jest niezgodne z oczekiwaniami mieszkańców Gminy.

Pan R. Gądek zapytał o obiekt b. Kaflarni – teren został ładnie oczyszczony ale jest to obiekt, który jest praktycznie otwarty i sam widział młodych ludzi, którzy grasowali po obiekcie, a z powybijanych okien wylatywały różne rzeczy. Zwrócił się z prośbą do Burmistrza aby teren ten został zabezpieczony w celu uniemożliwienia wstępu do niego, gdyż stwarza to zagrożenie bezpieczeństwa.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor dodał, że został poinformowany przez Pana R. Gądka, że w obiekcie byłej Kaflarni byli młodzi ludzie z portalu „Strumien.com” i stwierdzili, że obiekt jest otwarty oraz, że nie potrzebne są klucze gdyż wejść do niego można bez najmniejszego problemu.

Burmistrz A. Grygierek sprostował podaną informację: ludzie z portalu „Strumień.com” byli umówieni ze mną na konkretną godzinę, gdyż chcieli obejrzeć obiekt, wszystko było ustalone i obiekt został otwarty specjalnie dla nich. Wyjaśniła również, że obiekt jest zawsze zamknięty na klucz, ale wejść do niego można przez powybijane okna. Poinformowała, że zwróciliśmy się do Komisariatu Policji w Strumieniu aby skierował tam swoje patrole, które przypilnowałyby tego terenu. Dodała także, że problem z tym obiektem musi zostać rozwiązać dlatego rozpoczęliśmy prace porządkowe, chcemy przywrócić go do w miarę należytego stanu.

Dyrektor ZGKiM Ł. Pachuła potwierdził fakt, że w ostatnim czasie wywieziono z tego terenu dwie 4-tonowe przyczepy śmieci.

Przewodniczący C. Greń podał wszystkim informację, że co tydzień będzie pełnił dyżury w Urzędzie Miejskim w godzinach od 1530 do 1700.

Przewodniczący C. Greń zaapelował do radnych o wzięcie udziału w zebraniach mieszkańców w sołectwach, zebraniach sprawozdawczych jednostek OSP oraz klubów sportowych.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wszystkie oświadczenia radnych zostały złożone w wymaganych przez ustawy terminach. Poinformował też radnych, że sprawdził wszystkie oświadczenia majątkowe oraz poprosił radnych o składanie wyjaśnień i uzupełnień do nich.

Przewodniczący C. Greń zwrócił się z pytaniem do Burmistrza nt. wprowadzenia dodatkowych języków do szkół, o których wprowadzenie wnioskują komisje Rady oraz zapewniane były w kampanii wyborczej – co mają zrobić nauczyciele języków obcych, którzy interesują się podjęciem pracy w naszych szkołach, są dobrymi fachowcami i nie chcieliby stracić okazji podjęcia pracy w naszych szkołach w wypadku wprowadzenia lekcji drugiego języka obcego?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że podania można składać w Zespole Obsługi Szkół w Strumieniu. Poinformowała, że sprawa wprowadzenia języków obcych do szkół będzie rozpatrywana. Stwierdziła również, że decyzję w tej sprawie musimy podjąć wspólnie z Radą.

 

ad. 20.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady V sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1900) słowami „zamykam V sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący

Czesław Greń