Protokół Nr XXII.2016

obrad dwudziestej drugiej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 4 sierpnia 2016 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

3)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

4)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Informacja o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu za I półrocze 2016 roku.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – Budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie, Etap 2 część 2”.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Strumień na rok 2016.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków.

 12.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka.

 13.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawiewyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Pruchnej.

 14.     Informacja o stanie prac dotyczących kanalizacji sanitarnej, deszczowej i oczyszczalni ścieków.

 15.     Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2016 r.

 16.     Zatwierdzenie protokołu z XXI sesji.

 17.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 18.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Roberta Kamińskiego, przedstawicieli prasy lokalnej „Nowej Formacji”, „Głosu Ziemi Cieszyńskiej”, portalu internetowego „ox.pl” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXII sesji oraz zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad dzisiejszej sesji o punkt pn.: „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości. Następnie odczytał wniosek Burmistrza Strumienia Nr GNP.6840.5.2016 z dnia 4 sierpnia br. o wprowadzenie do porządku obrad XXII sesji dodatkowego punktu pn.: „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawiewyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Pruchnej”.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby nowe punkty wprowadzić do porządku obrad jako punkty 12 i 13.

Następnie poddał pod głosowanie wnioski o wprowadzenie nowych punktów do porządku obrad XXII sesji:

1)   pkt 12 - pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” – wniosek przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych);

2)   pkt 13 - pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Pruchnej” – wniosek przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych);

Przewodniczący C. Greń zaproponował, że w związku z wprowadzeniem do porządku obrad nowych punktów 12 i 13 dotychczasowe punkty od nr 12 do 16 otrzymują kolejno nr od 14 do 18.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały, zmieniony porządek obrad XXII sesji.

Porządek obrad XXII sesji został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych).

 

ad. 3.

 

Komendant R. Kamiński podziękował za doposażenie Komisariatu Policji w Strumieniu w nowy sprzęt zakupiony ze środków budżetu gminy Strumień. Dla potrzeb Komisariatu zakupiono latarki, kamizelki odblaskowe i taśmy do wygradzania zdarzeń. Nowy sprzęt był już wykorzystywany przez policjantów i bardzo się przydał podczas zabezpieczania Światowych Dni Młodzieży i wizyty papieża.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że:

1)   podpisana została umowa na dofinansowanie remontu ulicy Stawowej w Pruchnej;

2)   uczestniczyła w roboczym spotkaniu w Starostwie Powiatowym w Pszczynie w sprawie projektu dotyczącego utworzenia ponad 40 km ścieżki rowerowej wokół Zbiornika Goczałkowickiego;

3)   przygotowujemy się do złożenia kolejnego wniosku w ramach projektu „Budatin – Strumień”, realizacja projektu planowana jest na lata 2017-2018;

4)   jesteśmy po wszystkich przetargach na zadania remontowo-inwestycyjne zaplanowane w budżecie Gminy na bieżący rok.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że ostatnim czasie zmarł radny Rady Miejskiej w Strumieniu kadencji 1998 – 2002 śp. Henryk Jarzyński. Radni oraz wszyscy uczestnicy sesji uczcili pamięć śp. Henryka Jarzyńskiego minutą ciszy.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Przewodniczący C. Greń podziękował za wykoszenia trawy w rejonie przystanku autobusowego w Drogomyślu zlokalizowanego przy ul. Głównej, przy wylocie drogi gospodarczej.

Przewodniczący C. Greń interpelował o:

1)  wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o wykonanie remontu bieżącego oraz zmianę drewnianej konstrukcji mostka przy ulicy Głównej w Drogomyślu (przy sklepie „EMI”), na bardziej trwałą (stalową);

2)  wystąpienie do zarządcy cieku Młynówka, aby dbał o regularne wykaszanie brzegów cieku Młynówka w Drogomyślu, celem zapewnienia jego drożności.

Radna M. Krutyła interpelowała o:

1)  ustawienie dwóch koszy na odchody psów na Rynku w Strumieniu (codziennie rano Rynek jest sprzątany, a w niedługim czasie jest znów zanieczyszczony odchodami psów);

2)  wystąpienie do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o odpowiednie ustawienie luster na skrzyżowaniu ulicy Młyńskiej z ulicą Brodeckiego w Strumieniu oraz przy zjeździe z mostu na rzece Wiśle na ulicę Brodeckiego w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała:

1)   kilka lat temu wykonaliśmy projekt techniczny i wybudowaliśmy mostek przy ul. Głównej w Drogomyślu ze środków budżetu Gminy, teraz będziemy występować do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o jego generalny remont;

2)   w sprawie wykoszenia brzegów Młynówki w Drogomyślu wystąpimy do zarządcy tego cieku;

3)   zaśmiecanie miejsc publicznych psimi odchodami – to problem całego kraju, świadomość mieszkańców w tym temacie jest bardzo niska, a kwota podatku od posiadania psów, wpływająca do budżetu Gminy jest bardzo mała.

Radny S. Balas interpelował o:

1)  posprzątanie wybrukowanych wysepek i korytek przy skrzyżowaniu ulicy Głównej w Bąkowie z drogą krajową DK 81 (przy salonie samochodowym „OPEL”);

2)  w związku z budową chodnika dla pieszych przy ulicy Głównej w Bąkowie wystąpiła konieczność wyczyszczenia rowu melioracyjnego R4, po zamontowaniu studzienek przydrożnych wystąpił tam problem z odpływem wody do rowu R4 z powodu różnicy poziomów.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że w sprawie interpelacji Nr 2 – zgłoszonej przez radnego S. Balasa podjęliśmy już działania mające na celu rozwiązanie problemów związanych z podłączeniem przepustu.

Radna M. Madziar interpelowała o:

1)  wystąpienie do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o usunięcie chwastów z ronda oraz dróg dojazdowych do ronda, ponieważ powodują one, że barierki ochronne na rondzie są niewidoczne;

2)  wystąpienie do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o usunięcie z ulicy Katowickiej w Pruchnej dwóch znaków informacyjnych „stacja LPG GAZ” (ustawionych pod obu stronach drogi), ponieważ stacji benzynowej dawno już nie ma, a znaki drogowe nadal tam stoją;

3)  wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie o podcięcie gałęzi drzew na skrzyżowaniu ulicy Osiedlowej z ulicą Główną w Pruchnej w celu odsłonięcia lustra, poprawiającego widoczność na tym skrzyżowaniu, ponadto lustro trzeba ustawić, gdyż zostało skrzywione po ostatniej burzy.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała o:

1)  wystąpienie do Powiatowego Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie o pomalowanie odblaskową farbą krawężników ronda w Centrum Zbytkowa, gdyż są źle widoczne dla kierowców po zmroku;

2)  ponownie zgłosiła sprawę rozwiązania problemu bardzo niebezpiecznego dla pieszych skrzyżowania ulicy Cieszyńskiej z ulicą 1 Maja w Strumieniu (przy przejeździe kolejowym).

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że w sprawie niebezpiecznego dla pieszych skrzyżowania ulicy Cieszyńskiej z ulicą 1 Maja w Strumieniu prowadziliśmy już korespondencję z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach i otrzymaliśmy negatywną odpowiedź w tym temacie. Będziemy czynić starania o rozwiązanie problemu tego newralgicznego dla pieszych miejsca, mające na celu zadbanie o bezpieczeństwo naszych mieszkańców. Poinformowała też, że w sprawie pozostałych interpelacji będziemy występować do zarządów dróg o realizację zgłoszonych spraw.

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu za I półrocze 2016 roku – przedstawiła Kierownik MOPS w Strumieniu M. Florek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – Budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie, Etap 2 część 2” – przedstawiły: Burmistrz A. Grygierek i Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII.197.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 4 sierpnia 2016 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji pod nazwą „Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w zlewni oczyszczalni ścieków w Strumieniu – Budowa kanalizacji sanitarnej w Strumieniu i Zbytkowie, Etap 2 część 2”.

Uchwała w załączeniu.

 

 ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII.198.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 4 sierpnia 2016 r. w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Strumień na 2016 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII.199.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 4 sierpnia 2016 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy Strumień na 2016 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków– przedstawili: Burmistrz A. Grygierek i Inspektor Ł. Mendrek.

Inspektor Ł. Mendrek szczegółowo przedstawił procedurę zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Poinformował też, że podczas wyłożenia do publicznego wglądu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków, wpłynęła uwaga zbiorowa podpisana przez 30 osób – mieszkańców Zbytkowa, którzy zgłosili swoje obawy, że realizacja inwestycji będzie wiązała się z uciążliwościami zapachowymi. Uwaga mieszkanców Zbytkowa nie została uwzględniona przez Burmistrza Strumienia, ponieważ zgłaszane uciążliwości będą mogły być rozpatrywane dopiero na etapie budowy inwestycji. Wyjaśnił też, że zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczy między innymi parametrów technicznych obiektu obory, które uniemożliwiają jej realizację z uwagi na zapisy aktualnie obowiązującego mpzp sołectwa Zbytków.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie uwagę mieszkańców sołectwa Zbytków zgłoszoną do mpzp sołectwa Zbytków i zapytał kto z radnych jest „za” nieuwzględnieniem w/w uwagi?

„Za”nieuwzględnieniem uwagi głosowało 13 radnych.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXI.200.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 4 sierpnia 2016 r. w sprawiemiejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miejscowości Zbytków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron odczytała wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 3 sierpnia br.: „Komisje wnioskują, aby do doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości powołać radnych: Ireneusza Dudę, Marię Madziar, Bronisława Pająka, Karola Pisiuta, Józefa Rudola, Cecylię Skowron, Jarosława Szast.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych wytypowanych do pracy w doraźnej Komisji, czy wyrażają zgodę na powołanie do jej składu?

Radni: I. Duda, M. Madziar, B. Pająk, K. Pisiut, J. Rudol C. Skowron i J. Szast wyrazili zgodę na powołanie do składu doraźnej Komisji.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zgodę na powołanie do składu doraźnej Komisji, nieobecnego na dzisiejszej sesji radnego K. Pisiuta, uzyskał telefonicznie.

Komisja Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII.201.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 4 sierpnia 2016 r. w sprawiepowołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Pruchnej (dotyczy zbycia zabudowanej budynkiem mieszkalnym nieruchomości, położonej w Pruchnej przy ulicy Spółdzielczej 8) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXII.202.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 4 sierpnia 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Pruchnej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o stanie prac dotyczących kanalizacji sanitarnej, deszczowej i oczyszczalni ścieków – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2016 r. – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że Komisja Budżetu będzie jeszcze analizować odpowiedzi Burmistrza Strumienia na wnioski Komisji zgłoszone po wyjazdowym posiedzeniu do placówek oświatowych.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 16.

 

Protokół obrad XXI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 17.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że radni otrzymali zaproszenie na Gminne Dożynki, które odbędą się 4 września br. w sołectwie Bąków.

Burmistrz A. Grygierek pochwaliła i podziękowała za inicjatywy społeczne: sołtysów, rad sołeckich, radnych i mieszkańców w poszczególnych sołectwach Gminy:

1)   w Bąkowie - wybrukowany został teren pod namiot rozkładany na imprezy;

2)   w Zbytkowie - z funduszu sołeckiego powstała altana oraz przearanżowany został teren placu zabaw dla dzieci;

3)   w Drogomyślu – uporządkowano ścieżkę rowerową wzdłuż wału rzeki Wisły, z funduszu sołeckiego wykonano prace związane z ogrodzeniem i przygotowaniem terenu pod skwer w Centrum sołectwa;

4)   w Pruchnej i Zabłociu – wykonano prace na placach zabaw dla dzieci.

Burmistrz A. Grygierek w imieniu ks. Prałata Oskara Kuśki zaprosiła radnych na uroczyste wznowienie poświęcenie figury Chrystusa na Rynku w Strumieniu, które odbędzie się 21 sierpnia br. o godz. 16.3o, a o godz. 17.oo odprawiona zostanie msza św. w sanktuarium św. Barbary w Strumieniu.

Radny S. Balas poinformował, że w sołectwie Bąków wybrukowano plac pod namiot o wymiarach 22 m x 7 m.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - C. Skowron przedstawiła wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 sierpnia br.: „Pomimo chęci pomocy potomkom ludności deportowanej na wschód, nie ma obecnie możliwości zakwaterowania repatriantów w posiadanym zasobie mieszkaniowym na terenie Gminy – w związku z czym Komisje negatywnie opiniują propozycję osiedlenia się polskich repatriantów na terenie gminy Strumień.”.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że na wspólnym posiedzeniu KomisjiBudżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 3 sierpnia br. – przedstawione zostało pismo w sprawie zakupu automatycznego defibrylatora zewnętrznego dla potrzeb jednostki OSP w Drogomyślu. Komisje uznały konieczność zakupu defibrylatora. Ustalono też, że szczegóły dotyczące kwoty dofinasowania, rodzaju urządzenia oraz priorytetów związanych z zakupem zostaną rozpatrzone na etapie tworzenia projektu budżetu Gminy na 2017 r.

 

ad. 18.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.oo) słowami „zamykam XXII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ