Uchwała Nr XXIV.216.2016

Rady Miejskiej wStrumieniu

z dnia 27 września 2016 r.

 

 

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Strumień, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze roku budżetowego

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446) oraz art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala,co następuje:

 

§ 1

 

Określa się zakres i formę informacji za pierwsze półrocze roku budżetowego o:

1)  przebiegu wykonania budżetu Gminy;

2)  kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć;

3)  przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury.

 

§ 2

 

Informacje, o których mowa w § 1 przedstawia się w formie pisemnej w układzie tabelarycznym i opisowym wg stanu na dzień 30 czerwca roku budżetowego.

 

§ 3

 

  1. Informacja o przebiegu wykonania budżetu obejmuje:

1)     wykaz zmian budżetu Gminy dokonywanych przez Radę Miejską i Burmistrza, powodujących zmniejszenia lub zwiększenia budżetu;

2)     syntetyczną ocenę budżetu zawierającą:

a) plan budżetu wg uchwały budżetowej, po zmianach oraz wykonanie,

b) przychody, rozchody, finansowanie deficytu,

c)  stan zadłużenia,

d) zobowiązania i należności wymagalne,

e) zobowiązania i należności niewymagalne,

f)   depozyty;

3)     zestawienie zmian w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych;

4)     zestawienie dochodów budżetu wg działów klasyfikacji budżetowej i źródeł ich wpływu, w układzie plan i wykonanie ze wskazaniem wskaźnika procentowego;

5)     zestawienie planowanych i wykonanych kwot dochodów z podziałem na:

a) dochody własne z podziałem na wpływy z podatków, opłat, majątku Gminy, pozostałych źródeł,

b) dotacje celowe i środki na dofinansowanie zadań majątkowych,

c)  dotacje celowe i środki na dofinansowanie zadań bieżących;

6)     wykonanie wydatków budżetowych wg grup oraz działów i rozdziałów z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych;

7)     szczegółowe wykonanie wydatków budżetowych w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej, w układzie plan, wykonanie, wskaźnik procentowy z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe;

8)     wydatki inwestycyjne w układzie działów, rozdziałów i paragrafów, planowane i wykonane z wyodrębnieniem nazw programów inwestycyjnych oraz ich procentowe wykonanie w stosunku do planu;

9)     zestawienie planowanych i wykonanych dotacji i wydatków z zakresu:

a) zadań administracji rządowej zleconych Gminie,

b) własnych zadań gmin dofinansowanych z dotacji otrzymanych z budżetu państwa,

c)  zadań wspólnych realizowanych w drodze umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego;

10)  zestawienie kwot dotacji udzielonych z budżetu Gminy w podziale na jednostki sektora finansów publicznych i na jednostki nie należące do sektora finansów publicznych, z wyodrębnieniem:

a) dotacji podmiotowych,

b) dotacji przedmiotowych,

c)  dotacji celowych;

11)  dochody i wydatki związane z realizacją gospodarki odpadami komunalnymi;

12)  plan i wykonanie wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego.

 

§ 4

 

1.  Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej składa się z części opisowej i tabelarycznej obejmujących zakres:

1)  część opisowa zawiera:

a)  dane ogólne,

b)  planowane i wykonane dochodu budżetu Gminy:

-     bieżące,

-     majątkowe, w tym dochody ze sprzedaży mienia,

c)  planowane i wykonane wydatki budżetu Gminy:

-     bieżące, w tym: na obsługę długu, wynagrodzenia i składki od nich naliczane, wydatki związane z funkcjonowaniem organów Gminy, przedsięwzięcia (projekty, programy, zadania wieloletnie), przedsięwzięcia (ciągłość działania jednostki),

-     majątkowe, w tym: przedsięwzięcia (projekty, programy, zadania wieloletnie);

2)  część tabelaryczna zawiera:

a) planowane i wykonane dochody budżetowe, z podziałem na bieżące, majątkowe w tym ze sprzedaży majątku,

b) planowane i wykonane wydatki budżetowe, z podziałem na bieżące i majątkowe z tym, że w ramach wydatków bieżących wykazuje się:

-     obsługa długu,

-     wynagrodzenia i składki od nich naliczane,

-     wydatki związane z funkcjonowaniem organów Gminy,

-     przedsięwzięcia (programy, projekty, zadania wieloletnie),

-     pozostałe wydatki,

a w ramach wydatków majątkowych wykazuje się:

-     przedsięwzięcia (programy, projekty, zadania wieloletnie),

-     wydatki związane z funkcjonowaniem organów Gminy,

-     pozostałe wydatki majątkowe jednoroczne.

c)  przychody i rozchody budżetu,

d) wynik budżetu,

e) finansowanie deficytu,

f)   przeznaczenie nadwyżki,

g) prognoza długu.

 

§ 5

 

1.  Informacja o przebiegu realizacji przedsięwzięć zawiera wykaz przedsięwzięć w ujęciu tabelarycznym określający:

1)  nazwę i cel przedsięwzięcia;

2)  jednostkę odpowiedzialną lub koordynującą program;

3)  okres realizacji programu;

4)  łączne nakłady finansowe;

5)  limity wydatków w roku budżetowym wraz z wykonaniem w pierwszym półroczu, ze wskazaniem wskaźnika procentowego wykonania planu.

2.  Część opisowa informacji zawiera opis realizacji przedsięwzięć w stosunku do upływu czasu.

 

§ 6

 

1.  Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury w ujęciu tabelarycznych obejmuje:

1)  stan funduszu obrotowego na początek okresu sprawozdawczego, w tym:

-    środki pieniężne,

-    krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe,

-    należności, w tym wymagalne,

-    zobowiązania, w tym wymagalne;

2)  plan i wykonanie przychodów ogółem, w tym dotacji podmiotowej, celowej;

3)  plan i wykonanie kosztów ogółem, w tym wynagrodzenia i składki od nich naliczane, pozostałe koszty bieżące, wydatki inwestycyjne;

4)  stan funduszu obrotowego na koniec okresu sprawozdawczego, w tym:

-    środki pieniężne,

-    należności, w tym wymagalne,

-    zobowiązania, w tym wymagalne.

2.  Część opisowa informacji zawiera omówienie istotnych odchyleń powstałych przy wykonywaniu planu w stosunku do upływu czasu oraz omówienie stanów należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

 

§ 7

 

Traci moc uchwała:

1)  Nr LIII/395/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze roku budżetowego;

2)  Nr LIII/394/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania planu finansowego instytucji kultury za I półrocze roku budżetowego;

3)  Nr IX/77/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Strumień w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 za I półrocze roku budżetowego.

 

§ 8

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

 

§ 9

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ