Uchwała Nr XXIV.216.2016
Rady Miejskiej wStrumieniu
z dnia 27 września 2016 r.
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Strumień, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze roku budżetowego
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446) oraz art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu
uchwala,co następuje:
§ 1
Określa się zakres i formę informacji za pierwsze półrocze roku budżetowego o:
1) przebiegu wykonania budżetu Gminy;
2) kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć;
3) przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury.
§ 2
Informacje, o których mowa w § 1 przedstawia się w formie pisemnej w układzie tabelarycznym i opisowym wg stanu na dzień 30 czerwca roku budżetowego.
§ 3
- Informacja o przebiegu wykonania budżetu obejmuje:
1) wykaz zmian budżetu Gminy dokonywanych przez Radę Miejską i Burmistrza, powodujących zmniejszenia lub zwiększenia budżetu;
2) syntetyczną ocenę budżetu zawierającą:
a) plan budżetu wg uchwały budżetowej, po zmianach oraz wykonanie,
b) przychody, rozchody, finansowanie deficytu,
c) stan zadłużenia,
d) zobowiązania i należności wymagalne,
e) zobowiązania i należności niewymagalne,
f) depozyty;
3) zestawienie zmian w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych;
4) zestawienie dochodów budżetu wg działów klasyfikacji budżetowej i źródeł ich wpływu, w układzie plan i wykonanie ze wskazaniem wskaźnika procentowego;
5) zestawienie planowanych i wykonanych kwot dochodów z podziałem na:
a) dochody własne z podziałem na wpływy z podatków, opłat, majątku Gminy, pozostałych źródeł,
b) dotacje celowe i środki na dofinansowanie zadań majątkowych,
c) dotacje celowe i środki na dofinansowanie zadań bieżących;
6) wykonanie wydatków budżetowych wg grup oraz działów i rozdziałów z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych;
7) szczegółowe wykonanie wydatków budżetowych w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej, w układzie plan, wykonanie, wskaźnik procentowy z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe;
8) wydatki inwestycyjne w układzie działów, rozdziałów i paragrafów, planowane i wykonane z wyodrębnieniem nazw programów inwestycyjnych oraz ich procentowe wykonanie w stosunku do planu;
9) zestawienie planowanych i wykonanych dotacji i wydatków z zakresu:
a) zadań administracji rządowej zleconych Gminie,
b) własnych zadań gmin dofinansowanych z dotacji otrzymanych z budżetu państwa,
c) zadań wspólnych realizowanych w drodze umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego;
10) zestawienie kwot dotacji udzielonych z budżetu Gminy w podziale na jednostki sektora finansów publicznych i na jednostki nie należące do sektora finansów publicznych, z wyodrębnieniem:
a) dotacji podmiotowych,
b) dotacji przedmiotowych,
c) dotacji celowych;
11) dochody i wydatki związane z realizacją gospodarki odpadami komunalnymi;
12) plan i wykonanie wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego.
§ 4
1. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej składa się z części opisowej i tabelarycznej obejmujących zakres:
1) część opisowa zawiera:
a) dane ogólne,
b) planowane i wykonane dochodu budżetu Gminy:
- bieżące,
- majątkowe, w tym dochody ze sprzedaży mienia,
c) planowane i wykonane wydatki budżetu Gminy:
- bieżące, w tym: na obsługę długu, wynagrodzenia i składki od nich naliczane, wydatki związane z funkcjonowaniem organów Gminy, przedsięwzięcia (projekty, programy, zadania wieloletnie), przedsięwzięcia (ciągłość działania jednostki),
- majątkowe, w tym: przedsięwzięcia (projekty, programy, zadania wieloletnie);
2) część tabelaryczna zawiera:
a) planowane i wykonane dochody budżetowe, z podziałem na bieżące, majątkowe w tym ze sprzedaży majątku,
b) planowane i wykonane wydatki budżetowe, z podziałem na bieżące i majątkowe z tym, że w ramach wydatków bieżących wykazuje się:
- obsługa długu,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
- wydatki związane z funkcjonowaniem organów Gminy,
- przedsięwzięcia (programy, projekty, zadania wieloletnie),
- pozostałe wydatki,
a w ramach wydatków majątkowych wykazuje się:
- przedsięwzięcia (programy, projekty, zadania wieloletnie),
- wydatki związane z funkcjonowaniem organów Gminy,
- pozostałe wydatki majątkowe jednoroczne.
c) przychody i rozchody budżetu,
d) wynik budżetu,
e) finansowanie deficytu,
f) przeznaczenie nadwyżki,
g) prognoza długu.
§ 5
1. Informacja o przebiegu realizacji przedsięwzięć zawiera wykaz przedsięwzięć w ujęciu tabelarycznym określający:
1) nazwę i cel przedsięwzięcia;
2) jednostkę odpowiedzialną lub koordynującą program;
3) okres realizacji programu;
4) łączne nakłady finansowe;
5) limity wydatków w roku budżetowym wraz z wykonaniem w pierwszym półroczu, ze wskazaniem wskaźnika procentowego wykonania planu.
2. Część opisowa informacji zawiera opis realizacji przedsięwzięć w stosunku do upływu czasu.
§ 6
1. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury w ujęciu tabelarycznych obejmuje:
1) stan funduszu obrotowego na początek okresu sprawozdawczego, w tym:
- środki pieniężne,
- krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe,
- należności, w tym wymagalne,
- zobowiązania, w tym wymagalne;
2) plan i wykonanie przychodów ogółem, w tym dotacji podmiotowej, celowej;
3) plan i wykonanie kosztów ogółem, w tym wynagrodzenia i składki od nich naliczane, pozostałe koszty bieżące, wydatki inwestycyjne;
4) stan funduszu obrotowego na koniec okresu sprawozdawczego, w tym:
- środki pieniężne,
- należności, w tym wymagalne,
- zobowiązania, w tym wymagalne.
2. Część opisowa informacji zawiera omówienie istotnych odchyleń powstałych przy wykonywaniu planu w stosunku do upływu czasu oraz omówienie stanów należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
§ 7
Traci moc uchwała:
1) Nr LIII/395/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze roku budżetowego;
2) Nr LIII/394/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania planu finansowego instytucji kultury za I półrocze roku budżetowego;
3) Nr IX/77/2011 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Strumień w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 za I półrocze roku budżetowego.
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.
§ 9
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Czesław GREŃ
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Elżbieta Król |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Elżbieta Król |
Data wprowadzenia: | 2016-09-30 14:17:28 |
Opublikował: | Elżbieta Król |
Data publikacji: | 2016-09-30 14:18:22 |
Ostatnia zmiana: | 2016-09-30 14:18:26 |
Ilość wyświetleń: | 627 |