- projekt -

Uchwała XXV.     .2016

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 27 października 2016 r.

 

 

w sprawie skargi dotyczącej nieprawidłowości w działalności Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446), w związku z art. 229 pkt 3, art. 237 § 3, art. 238 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 13, z późn. zm.) - na wniosek Komisji Rewizyjnej – Rada Miejska w Strumieniu

 

uchwala:

 

§ 1

 

Skargę dotyczącą nieprawidłowości w działalności Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie w zakresie zarzutów określonych w punktach 1 i 2 uzasadnienia do uchwały - uznać za zasadną, a w punktach 3, 4, 5 i 6 – uznać za bezzasadną.

 

§ 2

 

Przyjąć stanowisko Komisji Rewizyjnej jako uzasadnienie podjętego rozstrzygnięcia, stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 3

 

Zobowiązać Przewodniczącego Rady Miejskiej w Strumieniu do powiadomienia skarżącej o sposobie załatwienia skargi.

 

§ 4

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


Załącznik

do Uchwały Nr XXV.     .2016

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 27 października 2016 r.

 

 

Uzasadnienie

 

 

W związku ze skargą z dnia 30 maja 2016 r. dotyczącą nieprawidłowości w działalności Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie – Rada Miejska w Strumieniu na XXI sesji w dniu 29 czerwca 2016 r. podjęła uchwałę Nr XXI.195.2016 stwierdzającą, że jest organem właściwym do rozpatrzenia w/w skargi i zobowiązała Komisję Rewizyjną do zbadania zasadności zarzutów przedstawionych w skardze oraz przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego do dnia 30 września 2016 r.

Komisja Rewizyjna odbyła w tej sprawie cztery posiedzenia, na których wysłuchano: skarżącej, Dyrektora i Wicedyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie, przedstawicieli Rady Rodziców Przedszkola w Bąkowie, Dyrektora i Głównej Księgowej Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu. Ponadto Komisja zapoznała się z materiałami dostarczonymi przez skarżącą, Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie, przedstawicieli Rady Rodziców Przedszkola w Bąkowie, Dyrektora Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu oraz oficjalnymi dokumentami zebranymi w sprawie, a to:

-     skargą z dnia 30 maja 2016 r.,

-     pismem pracowników Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Przedszkola w Bąkowie z dnia 9 czerwca 2016 r.,

-     pismem Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie z dnia 27 lipca 2016 r.,

-     Statutem Przedszkola w Bąkowie,

-     Regulaminem Rady Rodziców Przedszkola Publicznego w Bąkowie z dnia 13 czerwca 2016 r.

-     rozliczeniem finansów Rady Rodziców za rok szkolny 2015/2016,

-     Zarządzeniem Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie w sprawie Regulaminu udzielenia zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro netto,

-     Instrukcją w sprawie trybu i zasad przeprowadzania oraz rozliczania inwentaryzacji w jednostce - Przedszkole w Bąkowie.

Po wysłuchaniu stron, zapoznaniu się i przeanalizowaniu w/w dokumentów – Komisja Rewizyjna stwierdza:

1.  Zgodnie z oświadczeniem Dyrektora oraz przedstawicieli Rady Rodziców pieniądze zbierane podczas kiermaszy zostały zdeponowane u Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie, a kwota zebranych środków została ogłoszona na zebraniu rodziców, bez komisyjnego przeliczenia tych pieniędzy.

2.  Sprzęt RTV i wyposażenie przedszkola nie zostały oznakowane numerami ewidencyjnymi środka trwałego, lecz były wpisane w ewidencji środków trwałych i wyposażenia szkoły.

3.  Dyrektor dokonuje zakupów sprzętu i wyposażenia dla potrzeb szkoły zgodnie z obowiązującym Regulaminem udzielenia zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro netto, kierując się oszczędnym i racjonalnym wydatkowaniem środków budżetowych. Zgodnie z w/w Regulaminem do kwoty nie przekraczającej 6 000 euro netto można stosować uproszczony sposób udzielenia zamówienia bez spisywania notatki, po negocjacjach z jednym wykonawcą, poprzez zlecenie zamówienia publicznego na dostawy i usługi oraz na umowy na roboty budowlane.

4.  Rada Rodziców Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie do 13 czerwca 2016 r. nie posiadała Regulaminu i nie była poinformowana o jej prawach i obowiązkach, które wynikają z § 8 Statutu Przedszkola. Zakupy z funduszu Rady Rodziców wykorzystywano do poprawy warunków higieniczno-sanitarnych dzieci i nie miało to negatywnego wpływu na gospodarowanie funduszami Rady Rodziców.

5.  Ilość posiadanych zabawek wykorzystywanych do pracy z dziećmi wg oświadczenia Dyrektora jest wystarczająca, a nowo zakupione zabawki zastępowały zniszczone. Wynika to z racjonalnego użytkowania zabawek i pomocy naukowych w placówce.

6.  Racjonalność gospodarowania kserokopiarką z funkcją koloru wynika z tego, że jest to sprzęt oddany w leasing, na określonych w umowie warunkach (1 000 szt. czarno-białych kopii jest darmowa, a kolorowe kopie są dodatkowo płatne 0,60 zł za 1 sztukę). Wykonywanie dodatkowych kolorowych kopii obciąża budżet szkoły, lecz ich wykonywanie, do wykorzystania jako pomoce dydaktyczne w placówce nie było zabronione przez Dyrektora.

W świetle powyższych ustaleń Komisja Rewizyjna doszła do wniosku, iż skarga dotycząca nieprawidłowości w działalności dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie, w zakresie zarzutów określonych w punktach 1 i 2 uzasadnienia do uchwały - uznać za zasadną, a w punktach 3, 4, 5 i 6 – uznać za bezzasadną.