Protokół Nr XXIV.2016

obrad dwudziestej czwartej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 27 września 2016 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.     Przedstawienie porządku obrad.

3.     Wystąpienia gości.

4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

6.     Interpelacje i zapytania radnych.

7.     Informacjao działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu za rok 2015 oraz I półrocze 2016 roku.

8.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawiepowierzenia wspólnej obsługi placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Strumień.

9.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie Statutu Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu.

10.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Strumień.

11.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawiezaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.

12.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Zbytkowie.

13.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu.

14.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawiewyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu przy ulicy Zamkowe.

15.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie przyznania w 2016 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości.

16.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie przyznania w 2016 r. Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka”.

17.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2016.

18.  Informacjao stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy na 2016 rok oraz w wykazie przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień.

19.  Rozpatrzenieinformacja Burmistrza o wykonaniu budżetu gminy Strumień za I półrocze 2016 roku.

20.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie określeniazakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Strumień, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze roku budżetowego.

21.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022.

22.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2016.

23.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na organizację i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym.

24.  Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na dofinansowanie wykonania konserwacji cieku Młynówka Drogomyska w 2016 roku.

25.  Zatwierdzenie protokołów z XXII sesji i XXIII nadzwyczajnej sesji.

26.  Informacje, wolne głosy i wnioski.

27.  Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” i pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXIV sesji oraz wniosek Burmistrza Strumienia Nr OB.7342.1.5.2016z dnia 26 września br. o wprowadzenie do porządku obrad XXIV sesji dwóch dodatkowych punktów pn.:

1.    „Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawieudzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na organizację i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym.

2.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na dofinansowanie wykonania konserwacji cieku Młynówka Drogomyska w 2016 roku.”.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, aby nowe punkty wprowadzić do porządku obrad jako punkt 23 i 24.

Wniosek o wprowadzenie:

1)   nowego punktu 23 do porządku obrad XXIV sesji pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawieudzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na organizację i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym” - został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych);

2)   nowego punktu 24 do porządku obrad XXIV sesji pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na dofinansowanie wykonania konserwacji cieku Młynówka Drogomyska w 2016 roku” - został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych);

Przewodniczący C. Greń zaproponował, że w związku z wprowadzeniem do porządku obrad nowych punktów 23 i 24 dotychczasowe punkty: 23, 24, 25 otrzymują kolejno nr 25, 26, 27.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały, zmieniony porządek obrad XXIV sesji.

Porządek obrad XXIV sesji został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że złożyliśmy wnioski o pozyskanie środków zewnętrznych w ramach:

1)   Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019 (tzw. schetynówki) na przebudowę ulicy Oblaski w Drogomyślu (etap I);

2)   Europejskiej Współpracy Terytorialnej Interreg Polska-Słowacja 2014-2020 o dofinansowanie współpracy na pograniczu „Budatin Strumień”;

3)   współpracy z partnerem z Czech w ramach Programu „Aktywni na granicy” na zagospodarowanie terenu w Drogomyślu.

Informacja została przyjęta.

Burmistrz Strumienia A. Grygierek wraz z Przewodniczącym C. Greniem podziękowali mieszkańcom sołectwa Bąków za zaangażowanie w organizację tegorocznych gminnych dożynek. Słowa podziękowania przekazane zostały na ręce sołtysa sołectwa Bąków Stanisława Balasa.

Sołtys S. Balas stwierdził, że bez pomocy mieszkańców sołectwa dożynki by się nie udały, jest to nasze wspólne dzieło.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz zapytał o sprzedaż obiektu przy ulicy Spółdzielczej w Pruchnej – czy sprzedaż dotyczy budynku „Agronomówki”?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała twierdząco.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń dodatkowo poinformował, że razem ze Skarbnikiem Strumienia M. Kłósko uczestniczyli w XIV Samorządowym Forum Kapitału i Finansów w Katowicach, które odbyło się w dniach 22-23 września br.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Radna M. Krutyła interpelowała, aby wystąpić do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach o naprawę chodnika przy ulicy Brodeckiego w Strumieniu, na odcinku od ulicy Parkowej do ulicy Młyńskiej.

Radny B. Pająk interpelował o:

1)  naprawę nieczynnego przepustu pod drogą – ulicą Nowy Świat w Bąkowie, zlokalizowanego około 150 m od skrzyżowania z ulicą Główną;

2)  rów R8 został wyczyszczony, ale spad został zrobiony w odwrotną stronę (woda przypływa do rowu, ale nie odpływa) – poprosił o sprawdzenie.

Radna M. Madziar interpelowała:

1)  aby wystąpić do Pana Skucha – właściciela pasu zieleni przy ulicy Sadowej w Pruchnej, aby na wiosnę i jesień obcinał gałęzie drzew i krzewów przy drodze;

2)  o obcięcie gałęzie drzew i krzewów przy ulicy Spółdzielczej w Pruchnej;

3)  o zwrócenie się do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, aby kontynuowali rozpoczęte, a nie skończone obcinanie gałęzi drzew i krzewów przy ulicy Katowickiej w Pruchnej.

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu za rok 2015 oraz I półrocze 2016 roku – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie powierzenia wspólnej obsługi placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Strumień– przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga zapytał, czy w związku z nową formą działania Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu przewidywane są zmiany etatowe?

Sekretarz D. Kula odpowiedziała, że nie przewidujemy zmiany ilości etatów.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że planowane jest przesunięcie etatu pracownika Zespołu Obsługi Szkół do Urzędu Miejskiego. Pracownik ten będzie zajmował się realizacją zadań, których nie będzie mógł wykonywać Zespół Obsługi Szkół w nowej formie prawnej.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała już na pytanie, które chciał zadać - co z wykonywaniem zadań, które do tej pory znajdowały się w gestii Zespołu Obsługi Szkół, a w nowym stanie prawnym nie będzie mógł ich wykonywać?

Sekretarz D. Kula dodatkowo poinformowała, że część zadań, które do tej pory wykonywał Zespół Obsługi Szkół, zostanie przeniesiona do Urzędu Miejskiego, ze względu na to, że są to zadania Gminy, jako organu prowadzącego szkoły. Tych zadań nie może wykonywać centrum usług wspólnych, czyli Zespół Obsługi Szkół. Zadania dotyczące oświaty będą podzielone: część będą prowadzić dyrektorzy szkół, część finansowo-księgową – centrum usług wspólnych, a pozostałe zadania prowadzić będzie Urząd Miejski. Nie będzie potrzeby zatrudniania nowego pracownika do obsługi zadań oświatowych w Urzędzie Miejskim, ponieważ etat ten zostanie przesunięty z Zespołu Obsługi Szkół.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zapytał dlaczego nie zmieniono nazwy na Centrum Usług Wspólnych Urzędu Miejskiego w Strumieniu? Dodał, że zdaje sobie sprawę z tego, iż wiąże się to z kosztami, ale stara nazwa Zespół Obsługi Szkół nadal będzie się kojarzyła z tym, że jednostka załatwia wszystkie sprawy oświatowe.

Sekretarz D. Kula odpowiedziała, że w przedstawionym projekcie uchwały zaproponowaliśmy stara nazwę. Jeżeli jednak jest taka wola - zmiany nazwy jest możliwa w każdej chwili.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - M. Krutyła zapytała, czy w przypadku kiedy zmienimy nazwę na centrum usług finansowych, będzie można dodać do ich zadań prowadzenie finansów innych jednostek organizacyjnych Gminy?

Sekretarz D. Kula odpowiedziała, że uchwałą Rady Miejskiej do centrum usług finansowych możemy dołączyć prowadzenie finansów Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej i Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Natomiast jeżeli chodzi Miejską Bibliotekę Publiczną i Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury - jednostki, które posiadają osobowość prawną, można to zrobić na zasadzie porozumienia. W takim przypadku dyrektor jednostki występuje do Urzędu Miejskiego o przyłączenie prowadzenia księgowości przez centrum usług finansowych.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że propozycja radnej M. Krutyły jest zasadna, ponieważ daje możliwość przyłączenia kolejnych jednostek organizacyjnych Gminy do działalności centrum usług finansowych.

Burmistrz A. Grygierek i Dyrektor ZOS J. Włoch wyjaśniły, że zmiana nazwy jednostki organizacyjnej wymaga przeprowadzenia wielu zmian m.in.: wykonania nowych pieczątek, tabliczek, zgłoszenia do ZUS, zmiany numerów NIP i Regon, zmiany umów z dostawcami itp. Poinformowały też, że zmiana nazwy nowej jednostki organizacyjnej jest możliwa do przeprowadzenia w każdej chwili.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.206.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie powierzenia wspólnej obsługi placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie Statutu Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu– przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

12 głosami „za” i 3 głosach „wstrzymujących się od głosu” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.207.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawieStatutu Zespołu Obsługi Szkół w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Strumieńwraz z autopoprawką w § 2 pkt 9 Regulaminu – w brzmieniu: „9. Dofinansowania nie przyznaje się na wymianę istniejącego ekologicznego systemu ogrzewania:

a) zasilanego paliwem stałym, spełniającego wymagania normy PN-EN 303–5:2012 w zakresie granicznych wartości emisji zanieczyszczeń i sprawności cieplnej,

b) zasilanego paliwem gazowym,

c) zasilanego paliwem olejowym,

d) zasilanego energią elektryczną.” - przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga zapytał, czy w przypadku kiedy w budynku znajdują się dwa piece gazowy i węglowy – to czy wymiana pieca węglowego na ekologiczny może uzyskać dopłatę?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział przecząco.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie autopoprawkę w § 2 pkt 9 Regulaminu.

14 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosu” (głosowało 15 radnych).

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej wprowadzoną zmianą.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.208.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza polegających na wymianie źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych(dotyczy ulicy Podwale w Strumieniu) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.209.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Zbytkowie– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zapytał, czy sprawa konieczności nabycia gruntu wyszła w trakcie remontu, czy teren był już „zjeżdżony pod drogę”?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w trakcie prac związanych z odwodnieniem drogi, okazało się, że będzie potrzeba wejścia w teren.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.210.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawiewyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że na sesji przedstawiono radnym szczegółową mapkę własności w rejonie, nabywanej przez Gminę nieruchomości.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.211.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu przy ulicy Zamkowej– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.212.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawiewyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przyznania w 2016 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości K. Pisiut.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.213.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie przyznania w 2016 r. wyróżnień - Zasłużony dla Bąkowa, Zasłużony dla Drogomyśla, Zasłużony dla Pruchnej, Zasłużony dla Strumienia, Zasłużony dla Zbytkowa oraz Zasłużony dla Gminy Strumień z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przyznania w 2016 r. Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” – przedstawił Przewodniczący doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości K. Pisiut.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.214.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie przyznania w 2016 r. Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka”.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

15 głosami „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.215.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2016.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o stopniu realizacji inwestycji przewidzianych w budżecie Gminy na 2016 rok oraz w wykazie przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Radna M. Madziar poprosiła o przedstawienie realizacji zadania nr 26 zawartego w informacji pn. „Budowa sieci wodociągowej w Gminie”?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jest to budowa dwóch wodociągów na terenie Gminy, gdzie powstają nowe budynki mieszkalne (w Drogomyślu i w Zbytkowie).

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację Burmistrza o wykonaniu budżetu gminy Strumień za I półrocze 2016 roku – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/II/92/2016 z dnia 18 sierpnia 2016 r. II Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach przedstawiającą pozytywną opinię o przedłożonej przez Burmistrza Strumienia informacji o wykonaniu budżetu gminy Strumień za I półrocze 2016 roku wraz z uwagą zawartą w uzasadnieniu.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut wyjaśnił, że ujmowanie w planach pracy Rady Miejskiej i Komisji informacji z wykonania budżetu – to nie złośliwość Rady, lecz chęć zapoznania się przez radnych z dokumentami dotyczącymi wykonania budżetu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że nie uważa tego za złośliwość Rady lecz jako pewną formę kontroli zarządczej.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określeniazakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Strumień, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze roku budżetowego – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.216.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie określeniazakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Strumień, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze roku budżetowego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.217.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 22.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2016, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.218.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na rok 2016.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 23.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na organizację i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.219.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na organizację i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 24.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na dofinansowanie wykonania konserwacji cieku Młynówka Drogomyska w 2016 roku – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut stwierdził, że kwota 22 000,00 zł przeznaczona na realizacji całości zadania jest bardzo duża. Ciek wodny Młynówka w Drogomyślu parę lat temu został generalnie wyremontowany, więc teraz potrzebna będzie tylko bieżąca konserwacja, polegająca na wyczyszczeniu zarośniętych brzegów. Za tę kwotę powinien zostać wykonany o wiele większy zakres prac, niż ten który jest planowany. Dodał również, że zadanie powinno być współfinansowane po połowie.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że wartość kosztorysowa zadania wynosi 18 901,00 zł.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że składał interpelacje w tej sprawie więc uważa, że powinniśmy zgodzić się na przedstawione warunki.

Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że uwaga radnego jest słuszna i będziemy negocjować wysokość kosztów, które ponosić będzie Gmina.

Zastępca Burmistrz W. Cybulski zaproponował wprowadzenie autopoprawki w § 2 projektu uchwały polegającej na dodaniu po słowie „wysokości” słowa „do”.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie autopoprawkę (w § 2 po słowie „wysokości” dodać słowo „do”).

Autopoprawka została przyjęta jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych).

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz w wcześniej wprowadzoną autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXIV.220.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 września 2016 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Śląskiemu na dofinansowanie wykonania konserwacji cieku Młynówka Drogomyska w 2016 roku.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 25.

 

Protokoły obrad: XXII sesji i XIII nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, które były wyłożone do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – zostały przyjęte bez uwag.

 

ad. 26.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Greń wnioskował, aby przykleić odpadające płytki na schodach do budynku Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu.

Sołtys sołectwa Drogomyśl Z. Podyma dodatkowo poinformował, że pewien odcinek cieku Młynówka w Drogomyślu jest obłożony faszyną, która oderwała się, a tego rodzaju prace są bardzo kosztowne. Dlatego kosztorys remontu opiewa na dużą kwotę.

 

ad. 27.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.3o) słowami „zamykam XXIV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ