- p r o j e k t -

 

 Uchwała Nr XXIX.     . 2016

Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 29 grudnia 2016 r.

 

w sprawie: budżetu Gminy Strumień na rok 2017

 

 

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, e i lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, z późn.zm.) oraz art. 211, art.212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 218, art. 219, art. 220, art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 257, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870) - na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu

 

 

uchwala:

 

Budżet Gminy Strumień na rok 2017

 

 

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu Gminy w wysokości 47.444.494,50 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1, w tym:

 

            - dochody bieżące              46.120.095,34 zł,

            - dochody majątkowe   1.324.399,16 zł.

 

       2. Ustala się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu Gminy w wysokości 49.444.494,50 zł,  

           zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym:

 

            - wydatki bieżące                   44.120.822,05 zł,

            - wydatki majątkowe                  5.323.672,45 zł.

 

3.  Ustala się szczegółowy wykaz zadań majątkowych planowanych do realizacji w 2017  roku, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

 

4.  Ustala się planowane dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracjirządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z zgodnie z załącznikiem Nr 4.

 

5.  Ustala się planowane dochody i wydatki zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie  z załącznikiem Nr 5.

 

6.  Ustala się planowane dochody i wydatki związane z wykonywaniem własnych zadań Gminy dofinansowanych z dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa, zgodniez załącznikiem Nr 6.

 

 § 2. 1. Deficyt budżetu Gminy w wysokości 2.000.000,00 zł, zostanie sfinansowany przychodami z tytułuplanowanego do zaciągnięcia  kredytu w wysokości  2.000.000,00 zł.

 

        2. Ustala się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu Gminy w wysokości 4.628.000,00 zł   zgodnie  z załącznikiem Nr 7.

 

        3. Ustala się łączną kwotę planowanych rozchodów  budżetu Gminy w wysokości 2.628.000,00 zł,zgodnie  z załącznikiem Nr 7.

 

§ 3. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielanych z budżetu Gminy w roku budżetowym do kwoty 50.000,00 zł.

 

§ 4.  Ustala się dochody z tytułu  wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych i programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

 

§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji dla jednostek sektora finansów publicznych oraz  jednostek spoza sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 9 i 10.

 

§ 6. Ustala  się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego, zgodnie z załącznikiem Nr 11 i 12.

 

 § 7. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 13.

 

 § 8. Ustala  się dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki związane z zadaniami z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zgodnie z załącznikiem Nr 14.

 

 § 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego, w podziale na poszczególne sołectwa, zgodnie z załącznikiem Nr 15.

 

 § 10.Tworzy się rezerwy:

1)   ogólną w wysokości 191 000,00 zł.

2)   celową  na finansowanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 140 000,00 zł.

 

 § 11. Ustala się limit zobowiązań z tytułu: 

1)   kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do łącznej wysokości 500 000,00 zł;

2)   kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 2 000 000,00 zł.

 

§ 12. Upoważnia się Burmistrza Strumienia do:

1)   zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000,00 zł;

2)   dokonywania zmian w planie wydatków budżetu z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami;

3)   lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy;

 

§ 13. 1. Ustala się, że zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym samym roku budżetowym.

 

2.     Ustala się, że uzyskane zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na dochody budżetu Gminy w roku, w którym dokonano zwrotu tych wydatków. 

 

3.     Wskazuje się termin przekazywania na rachunek budżetu gminy dochodów budżetowych pobieranych przez jednostki organizacyjne Gminy jako 10 dzień miesiąca następującego, po którym nastąpiło ich pobranie.

 

4.     Wskazuje się termin przekazywania na rachunek innych budżetów dochodów budżetowych pobranych przez Gminę jako 20 dzień miesiąca następującego, po którym nastąpiło ich pobranie.

 

5.     Terminy przekazywania na rachunek budżetu Gminy dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z  zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami pobieranych przez jednostki organizacyjne gminy wskazuje art. 255 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

 

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

 

§ 15. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

§ 16.Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem dwutygodnika „Nowa Formacja”.

 

§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2017 roku.