Uchwała Nr XXIX.247.2016
Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 29 grudnia 2016 r.

w sprawie wprowadzenia opłaty targowej i określenia jej wysokości, sposobu poboru oraz określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, z późn. zm.) w związku z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 296, z późn. zm.) oraz art. 15 ust. 1 i 3, art 19 pkt 1 lit. a i art.19 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach o opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716, z późn. zm.) oraz art. 47 § 4a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 poz. 613, z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu:

uchwala:

§ 1. 1. Wprowadza się na terenie Gminy Strumień opłatę targową.

2. Określa się wysokość stawek opłaty targowej.

3. Określa się zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności opłaty targowej.

4. Zarządza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa, określa inkasentów, termin płatności dla inkasentów oraz wynagrodzenie za inkaso.

§ 2. Stawki dzienne opłaty targowej wynoszą:

1) przy sprzedaży artykułów rolnych:

a) gdy zajmowana na sprzedaż jest powierzchnia do 2 m2                    10 zł,

b) gdy zajmowana na sprzedaż powierzchnia przekracza 2 m2              50 zł;

2) przy sprzedaży pozostałych artykułów                                                             90 zł;

3) przy sprzedaży na parkingach w rynku w Strumieniu

samochodów osobowych oraz przyczep                                        25 zł.

§ 3. Terminem płatności opłaty targowej jest dzień, w którym dokonywana jest sprzedaż.

§ 4. 1. Zarządza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa.

2. Wyznacza się do poboru opłaty targowej inkasenta - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

3. Ustala się wysokość wynagrodzenia za inkaso w wysokości 20 % zainkasowanej kwoty.

§ 5. Dowodem uiszczenia opłaty targowej jest pokwitowanie urzędowe wydane przez inkasenta.

§ 6. Inkasent pobierający opłatę targową odprowadza ją na konto Gminy Strumień, za okresy miesięczne, w terminie do 5 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

§ 7. 1. Zwalnia się z opłaty targowej dokonywanie sprzedaży w czasie imprez organizowanych lub współorganizowanych przez Gminę Strumień.

2. Zwalnia się z opłaty targowej sprzedaż, o której mowa w § 2 pkt 3 uchwały dokonywaną poza terenem rynku w Strumieniu.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

§ 9. Traci moc Uchwała Nr XI.109.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 28 października 2015 r. w sprawie wprowadzenia opłaty targowej i określenia jej wysokości, sposobu poboru oraz określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso (Dz. Urz. Woj. Śląskiego z 2015 r. poz. 5396).

§ 9. 1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

 

Przewodniczący Rady
Czesław Greń