Protokół Nr XXXII.2017

obrad trzydziestej drugiej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 29 marca 2017 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radna powiatowa, przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.     Przedstawienie porządku obrad.

3.     Wystąpienia gości.

4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

6.     Interpelacje i zapytania radnych.

7.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą prawo oświatowe.

8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez gminę Strumień przy przyjęciu kandydatów zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.

9.     Sprawozdanie z działalności Hali Sportowej za rok 2016 wraz z informacją o planach na rok 2017.

10.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Drogomyśl.

11.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień.

12.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XLVII.395.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 kwietnia 2014 r. w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu.

13.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023.

14.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok.

15.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu.

16.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż na rzecz użytkownika wieczystego nieruchomości zabudowanej położonej w Bąkowie.

17.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Zbytkowie.

18.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Zbytkowie.

19.  Informacja dotycząca utrzymania czystości i porządku oraz gospodarowania odpadami w gminie Strumień.

20.  Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2016.

21.  Przedstawienie raportu z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za rok 2016.

22.  Zatwierdzenie protokołu z XXXI sesji.

23.  Informacje, wolne głosy i wnioski.

24.  Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, radną powiatową – członka Zarządu Powiatu Cieszyńskiego Lillę Salachna-Brzoza, przedstawicieli prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXXII sesji.

Porządek obrad XXXII sesji został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Radna powiatowa L. Salachna-Brzoza przedstawiła informację dotyczącą reformy oświaty. Rada Powiatu Cieszyńskiego wczoraj zajmowała się tą sprawą podejmując uchwałę o dostosowaniu sieci szkół ponadgimnazjalnych do nowego systemu oświaty. Poinformowała, że zmiany wynikające z ustawy w najbliższym czasie będą bardzo mocno widoczne przede wszystkim w gminach, ponieważ jest ona organem prowadzącym zarówno dla szkół podstawowych jak i gimnazjów. Zmiany polegać będą na przekształceniu dotychczasowych szkół podstawowych sześcioletnich w ośmioletnie, ponadto łączeniu, likwidacji i wygaszaniu podlegać będą gimnazja. Jest to bardzo trudne zadanie i należy uczynić wszystko, aby w wyniku reformy nie ucierpiały dzieci, gdyż to one powinny być w tym procesie najważniejsze. W bardzo trudnej sytuacji są nauczyciele, w szczególności gimnazjów, którzy obawiają się o miejsca pracy. Stwierdziła, że każda z gmin Powiatu Cieszyńskiego ma w tym względzie bardzo zróżnicowaną sytuację i w każdej z nich wygląda to zupełnie inaczej.

Radna powiatowa L. Salachna-Brzoza poinformowała również, że ponad 80% uczniów gimnazjów z terenu gminy Strumień uczęszcza do szkół ponadgimnazjalnych naszego Powiatu. Rada Powiatu Cieszyńskiego, ani Zarząd Powiatu nie przewidują w tym zakresie rewolucyjnych zmian. Obecną sieć szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Cieszyńskiego uważamy za optymalną i nie planujemy powstania nowych, ani likwidacji już istniejących placówek. Do takiego wniosku skłania nas fakt, że od 1 września 2019 r. jesteśmy w stanie w naszych szkołach pomieścić dwa roczniki, a więc absolwentów gimnazjów i szkół ponadpodstawowych. Przedstawiła dane statystyczne przedstawiające ilości uczniów uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu w poprzednich latach, zmiany i przekształcenia wynikające z reformy oświaty jakie zostaną wprowadzone w szkołach ponadgimnazjalnych oraz zaplanowane prace remontowe.

Poinformowała, że w 2017 roku Powiat zaplanował remont 15 odcinków dróg powiatowych oraz realizację kilku zadań inwestycyjnych. Na zadania inwestycyjne na drogach powiatowych zarezerwowana jest kwota 16,5 miliona złotych. W gminie Strumień przewidziany został remont drogi powiatowej ulicy Lipowej w Pruchnej na odcinku 1 km.

Przewodniczący C. Greń podziękował radnej powiatowej za przekazanie informacji na temat reformy oświaty oraz prac remontowych planowanych przez Powiat Cieszyński.

Radna powiatowa L. Salachna-Brzoza podziękowała za to, że gmina Strumień zawsze bardzo chętnie partycypuje w kosztach remontów dróg powiatowych, które są bardzo dużym obciążeniem dla budżetu Powiatu.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że fakt konieczności partycypowania gmin w kosztach remontów dróg powiatowych stał się warunkiem przystąpienia do realizacji tych zadań przez Powiat. Dodał też, że wspólnym działaniem można więcej zrobić.

Radna powiatowa L. Salachna-Brzoza stwierdziła, że Powiat szanuje decyzje każdej z gmin dotyczącą wysokości współfinansowania remontów na drogach powiatowych. W różnych gminach są to różne kwoty, zależne od tego którą gminę na ile stać.

Przewodniczący C. Greń podziękował radnej powiatowej za pomoc i wsparcie, poprosił też o przekazanie podziękowań dla Rady Powiatu Cieszyńskiego, Zarządu oraz Starosty.

 

ad. 4.

 

        Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że:

1)   odbyło się spotkanie robocze w sprawie realizacji projektu w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej Interreg Polska-Słowacja 2014-2020 o dofinansowanie współpracy na pograniczu „Budatin-Strumień: współpraca na pograniczu – etap 2” (uzgodniliśmy harmonogram prac i wydarzenia w ramach projektu);

2)  trwają prace nad projektem w ramach Funduszu Mikroprojektów pomiędzy Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury w Strumieniu, a miastem Vratimov, w prace nad przygotowaniem projektu są również zaangażowani pracownicy Gminy;

3)  opracowany został projekt w ramach Funduszu Mikroprojektów pomiędzy gminą Strumień, a Zasadniczą Szkołą w Vratimovie, realizatorem projektu będzie Zespół Szkół w Drogomyślu;

4)  jutro będziemy podpisywać umowę na realizację projektu – budowa wiaty przy LKS „Orzeł” Zabłocie;

5)  trwają prace związane z termomodernizacją obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informację Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Przewodniczący C. Greń podziękował za szybką interwencję w sprawie nieświecących lamp na osiedlu w Drogomyślu.

Radna M. Madziar i radny Karol Pisiut wyrazili swoje niezadowolenie z odpowiedzi jakie otrzymujemy z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, który zapewnia nas, że zgłaszane przez radnych prace do wykonania przy drodze wojewódzkiej nr 939 – ulicy Katowickiej w Pruchnej będą na bieżąco realizowane, a żadne z nich nie zostały zrobione. Radni poinformowali, że zgłaszali, aby wyciąć drzewa i krzewy po obu stronach drogi, naprawę zniszczonych odblaskowych słupków krawędziowych, zlikwidowanie znaku informacyjnego „stacja LPG” (stacja LPG – jest już dawno nieczynna, a znak nadal stoi), naprawy dziury w nawierzchni drogi (za wiaduktem kolejowym jadąc w kierunku Cieszyna). Dyrekcja Zarządu Dróg Wojewódzkich zapewniała też, że posprząta śmieci wzdłuż drogi oraz wysypie pobocza drogi frezem. Radna Maria Madziar zwróciła uwagę, że od granicy z sąsiednim Powiatem Pszczyńskim – wszystkie prace są na bieżąco wykonane, w tej chwili Zarząd Dróg Wojewódzkich czyści rowy przydrożne wzdłuż drogi na ich terenie.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że wystąpimy z pismem w tych sprawach do radnych wojewódzkich.

Radny K. Pisiut zapytał kiedy rozpoczną się remonty pozimowe dróg gminnych? W nawierzchni ulicy Nowej w Pruchnej powstało dużo dziur ?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że prace związane z remontami pozimowymi dróg rozpoczęły się, będą realizowane po kolei we wszystkich miejscowościach Gminy.

Radny K. Pisiut interpelował, aby przy budowie i modernizacji dróg gminnych wykonywać odwodnienie. Nawierzchnia tak odwodnionej drogi ma większą trwałość (przykładem jest ulica Szkolna w Pruchnej, część drogi do kapliczki jest nieodwodniona i nawierzchnia jest w złym stanie, a odcinek powyżej kapliczki jest odwodniony i nawierzchnia jest w bardzo dobrym stanie).

Radny S. Balas interpelował, aby naprawić poprzewracane i pochylone po zimie znaki drogowe i z nazwami ulic przy drogach gminnych (znak z nazwą ulicy Osiedlowa w Bąkowie jest przewrócony).

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że naprawy przewróconych i pochylonych znaków drogowych i z nazwami ulic będą odbywać się przy okazji wykonywania remontów pozimowych dróg na terenie Gminy.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron interpelowała, aby wystąpić do Nadleśnictwa o naprawę i odtworzenie końcowego nieutwardzonego odcinka ulicy Górniczej w Zbytkowie, który kończy się w lesie. Nadleśnictwo wywoziło drzewo z lasu i w/w odcinek drogi pozostał bardzo zniszczony.

Radna M. Madziar podziękowała za zrealizowanie zgłoszonych interpelacji w wyniku, których: wycięto drzewa przy Fermie drobiu, przy ulicy Spółdzielczej w Pruchnej oraz uruchomiono bardzo oczekiwany przez mieszkańców Punkt Pocztowy w Pruchnej.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że na nasze drogi powinniśmy przeznaczać  coraz więcej środków w budżecie Gminy.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że planowaliśmy wykonanie II etapu modernizacji ulicy Polnej w Pruchnej. Ale  jest to uzależnione od wykupu  gruntu od osób prywatnych. 

 

ad. 7.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą prawo oświatowe – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za”, 2 głosach „wstrzymujących się” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.274.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą prawo oświatowe.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez gminę Strumień przy przyjęciu kandydatów zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za”, 2 głosach „wstrzymujących się” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.275.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez gminę Strumień przy przyjęciu kandydatów zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że Sprawozdanie z działalności Hali Sportowej za rok 2016 wraz z informacją o planach na rok 2017 bardzo szczegółowo omówiła oraz przedstawiła, w formie prezentacji multimedialnej, na wspólnym posiedzeniu Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa, które odbyło się 27 marca br. – Kierownik Hali Sportowej Janusza Krzyżanowska.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Sprawozdania.

Sprawozdanie zostało przyjęte.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Drogomyśl – przedstawił Inspektor Ł. Mendrek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.276.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części sołectwa Drogomyśl.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień – przedstawił Inspektor Ł. Mendrek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

11 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 3 głosach „wstrzymujących się” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.277.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

 ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XLVII.395.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 kwietnia 2014 r. w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.278.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały Nr XLVII.395.2014 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 kwietnia 2014 r. w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023– przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.279.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że w budżecie Gminy zabezpieczone zostały środki - I transza na doposażenie Szkół Podstawowych w Bąkowie i w Zabłociu, po 15 tysięcy złotych na każdą z nich. Placówki te w związku z reformą oświaty od 1 września br. przekształcą się w ośmioletnie szkoły podstawowe. Dyrektorzy mają zdecydować  na co w pierwszej kolejności  środki zostaną przeznaczone. 

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że obecnie nie ma naboru wniosków na doposażenie szkół z Ministerstwa Edukacji. Taka możliwość będzie, ale zanim się pojawi, Gmina musi przygotować niezbędne minimum.

Radny K. Pisiut zwrócił uwagę, że obawia się o to, że wydamy środki z budżetu Gminy na doposażenie szkół w związku z reformą oświaty i możemy nie uzyskać ich zwrotu, ponieważ będziemy mieli już poczynione zakupy.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że szkoły w ramach przyznanych środków nie będą kupować wyposażenia do klas – pracowni (krzesełek, stolików lub innego sprzętu), tylko rzeczy, które mają ułatwić wprowadzenie większej ilości dzieci do szkoły. Dlatego w budżecie Gminy zadanie to nazwaliśmy – I transza na doposażenie Zespołów Szkolno-Przedszkolnych w Bąkowie i w Zabłociu. Z Ministerstwa będziemy mogli uzyskać środki na faktyczne doposażenie klas (pracowni np. fizycznej czy chemicznej), a z wstępnych informacji, które posiadamy nie będą to środki w 100% refundowane, lecz tylko dofinansowanie do 50%.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.280.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.281.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż na rzecz użytkownika wieczystego nieruchomości zabudowanej położonej w Bąkowie – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.282.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż na rzecz użytkownika wieczystego nieruchomości zabudowanej położonej w Bąkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Zbytkowie – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.283.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Zbytkowie – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXII.284.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Informację dotyczącą utrzymania czystości i porządku oraz gospodarowania odpadami w gminie Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 20.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2016 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Sprawozdania.

Sprawozdanie zostało przyjęte.

 

ad. 21.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - Raport z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za rok 2016 – przedstawiła Pełnomocnik Burmistrza Strumienia ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych E. Król.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Raportu.

Raport został przyjęty.

 

ad. 22.

 

Protokół obrad XXXI sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

 

ad. 23.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym, że 30 kwietnia br. upływa termin składania oświadczeń majątkowych za 2016 rok.

Radny K. Pisiut wnioskował, aby wystąpić do Państwowej Straży Pożarnej o sprawdzenie parkingów przy sklepach wielkopowierzchniowych na terenie Gminy pod kątem zabezpieczenia i oznaczenia dróg pożarowych? (ostatnio był pożar przy sklepie „EMI” w Pruchnej – droga pożarowa była zastawiona przez samochody i samochód Straży Pożarnej musiał stać na rondzie w Pruchnej blokując ruch samochodów).

Radna M. Krutyła wnioskowała, aby ustawić znak ostrzegawczy „uwaga zwierzęta gospodarskie” przy ulicy Brodeckiego w Strumieniu, w rejonie skrzyżowania z ulicą Polną (znak ten ciągle znika).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że od niedawna mamy nowo powołanych: Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu - podinspektora Michała Botorka oraz Zastępcę Komendanta nadkomisarza Arkadiusza Blocha. Podczas rozmowy Komendant zapewnił, że jeżeli obowiązki służbowe pozwolą mu na to, będzie uczestniczył w sesjach Rady Miejskiej.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski zaprezentował radnym planszę - materiał roboczy dotyczący przyszłej Strefy Płatnego Parkowania na Rynku w Strumieniu w wariancie A, gdzie Rynek jest objęty strefą zamieszkania, co daje możliwość nie wyznaczania przejść dla pieszych.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że materiał przedstawiono już radnym do zaopiniowania na wspólnym posiedzeniu Komisji. Radni pozytywnie zaopiniowali wariant A, wnosząc uwagi i sugestie, które zostały już naniesione na przedstawianą dzisiaj planszę.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że przedstawiony radnym materiał roboczy dotyczący Strefy Płatnego Parkowania na Rynku w Strumieniu, w następnej kolejności zostanie skonsultowany z mieszkańcami i  przedsiębiorcami prowadzącymi działalność gospodarczą na Rynku.

Radni zapoznani się z przedstawionym materiałem roboczym dotyczącym Strefy Płatnego Parkowania na Rynku w Strumieniu w wariancie A – nie wnosząc do niego uwag.

Przewodniczący C. Greń poinformował o ustalonych terminach:

-     wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa, które odbędzie się 25 kwietnia br. (wtorek) o godz. 15.oo,

-     sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, która odbędzie się 27 kwietnia br. (czwartek) o godz. 15.oo,

oraz terminach Zebrań Wiejskich w sołectwach i Zebraniu Mieszkańców w mieście Strumieniu.

Radny I. Duda zapytał, czy drzewa rosnące przy ulicy 1 Maja w Strumieniu w rejonie skrzyżowania z ulicą Kolejową, oznaczone do wycięcia – będą w najbliższym czasie wycięte?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział twierdząco.

Radny S. Balas zapytał, czy przyszła odpowiedź z Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie przesunięcia znaków D-42 „obszar zabudowany” i D-43 „koniec obszaru zabudowanego” przy ulicy Głównej w Bąkowie?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że odpowiedź z w tej sprawie jeszcze nie przyszła. Jeżeli otrzymamy pismo w tej sprawie prześlemy ją radnemu do wiadomości.

ad. 24.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXXII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.3o) słowami „zamykam XXXII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń