Zarządzenie Nr 690.2016

Burmistrza Strumienia z dnia 7 grudnia 2016

 

w sprawie: skierowania pod obrady Rady Miejskiej w Strumieniu projektu uchwały
 w sprawie wyrażania zgody na nabycie nieruchomości.

 

                   Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.          o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.) - Burmistrz Strumienia zarządza, co następuje:

 

§ 1

Skierować pod obrady Rady Miejskiej w Strumieniu projekt uchwały w sprawie wyrażania zgody na nabycie nieruchomości zlokalizowanych w Pruchnej w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego.

 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 


- projekt -

Uchwała Nr ………. /2016

Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia …………… 2016 r.

 

w sprawie: wyrażania zgody na nabycie nieruchomości

         Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a, art. 44 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.)- Rada Miejska w Strumieniu

u c h w a l a

§ 1

Wyrazić zgodę na nabycie na własność Gminy Strumień niezabudowanych nieruchomości gruntowych położonych w Pruchnej, oznaczonych jako działki:

- działka nr 819/1 o pow. 0,0587 ha, zapisana w księdze wieczystej BB1C/00000066/8 Wydziału V Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Cieszynie,

- działka nr 821/5 o pow. 0,00035 ha, zapisana w księdze wieczystej BB1C/0002844/5 Wydziału V Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Cieszynie.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie:

Podczas prac związanych z remontem ul. Polnej zlokalizowanej w Pruchnej, okazało się, że konieczna jest regulacja geodezyjna nieruchomości celem wydzielenia gruntu prywatnego zajętego pod drogi publiczne. W wyniku podziału geodezyjnego powstały działki nr 819/1 oraz nr 821/5, które należy nabyć do zasobu nieruchomości gminnych.