Protokół Nr XXXV.2017

obrad trzydziestej piątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 29 czerwca 2017 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu i przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.  Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.  Przedstawienie porządku obrad.

    3.  Wystąpienia gości.

    4.  Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.  Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.  Interpelacje i zapytania radnych.

    7.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

    8.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nagród za wysokie wyniki sportowe.

    9.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2017 roku.

 10.  Informacja o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2017/2018.

 11.  Informacja o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim.

 12.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023.

 13.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok.

 14.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań na drogach powiatowych.

 15.  Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

 16.  Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 17.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru sołectwa Bąków.

 18.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawieobciążenia nieruchomości gminnej służebnością przesyłu.

 19.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wystąpienia z wnioskiem o przekazanie mienia Skarbu Państwa na rzecz gminy Strumień.

 20.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

 21.  Propozycja organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich.

 22.  Zatwierdzenie protokołu z XXXIV sesji.

 23.  Informacje, wolne głosy i wnioski.

 24.  Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Michała Botorka, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXXV sesji.

Porządek obrad XXXV sesji został przyjęty bez uwag.

 

ad. 3.

 

Wystąpienia gości:

Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu Michał Botorek przedstawił swoją osobę, poinformował, że pracuje w placówce w Strumieniu od 3 miesięcy i docenia bardzo dobrą współpracę z samorządem gminnym. Zaprosił do współpracy, zadawania pytań i odwiedzin na Komisariacie Policji w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń podziękował za obecność na sesji oraz życzył dalszej owocnej współpracy.

 

ad. 4.

 

Informację o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że:

1)  podpisaliśmy umowę z Urzędem Marszałkowskim na dofinansowanie remontu drogi – ulicy Polnej w Pruchnej ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych;

2)  pozyskaliśmy środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na wykonanie „Zielonej pracowni” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bąkowie;

3)  rozstrzygnięty został konkurs na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół w Pruchnej, którym po raz kolejny został Mariusz Mendrok, był jedynym kandydatem, który zgłosił się do konkursu.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informację Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Radna M. Krutyła podziękowała za zamontowanie na ulicy Polnej w Strumieniu ostrzegawczego znaku drogowego „zwierzęta gospodarskie” – o co wcześniej interpelowała.

Radni nie zgłosili nowych interpelacji i zapytań.

 

ad. 7.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.293.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie zmiany Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Projekt uchwały w sprawie nagród za wysokie wyniki sportowe, wraz z autopoprawką – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.294.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie nagród za wysokie wyniki sportowe.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały w sprawiedofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2017 roku – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.295.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę Strumień w 2017 roku

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Informację o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2017/2018 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo uzupełniła Informację, w związku z pytaniem, które na wspólnym posiedzeniu Komisji zadała Przewodnicząca Komisji Oświaty M. Krutyła. Radna zapytała, czy w przedstawionej Informacji jest ujęty nowy oddział, który powstaje w Przedszkolu w Strumieniu? Odpowiedź na to pytanie brzmi, że oddział ten nie jest ujęty w Informacji. W tej chwili trwają prace remontowe związane z przygotowaniem nowego oddziału przedszkolnego, który planujemy uruchomić około 10 września br.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 11.

 

Informacja o przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo uzupełniła Informację, i poinformowała, że wyłoniliśmy  wykonawców remontów na:

-     przebudowę wejścia do budynku Zespołu Szkół w Drogomyślu,

-     zmianę sposobu użytkowania części pomieszczenia szatni na pomieszczenie sali dydaktycznej w budynku Przedszkola w Strumieniu,

-     usunięcie skutków zalania przyziemia Szkoły Podstawowej w Strumieniu.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.296.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.297.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawieudzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań na drogach powiatowych (remont drogi powiatowej – ulicy Lipowej w Pruchnej) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.298.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawieudzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań na drogach powiatowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.299.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.300.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru sołectwa Bąków – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.301.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru sołectwa Bąków.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Projekt uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości gminnej służebnością przesyłu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

9 głosami „za”, 4 głosach „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.302.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie obciążenia nieruchomości gminnej służebnością przesyłu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 19.

 

Projekt uchwały w sprawie wystąpienia z wnioskiem o przekazanie mienia Skarbu Państwa na rzecz gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.303.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie wystąpienia z wnioskiem o przekazanie mienia Skarbu Państwa na rzecz gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 20.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 28 czerwca br.: „Komisje wnioskują, aby do doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości powołać radnych:Bronisława Pająka, Józefa Rudola, Marię Madziar, Marię Krutyła, Jarosława Szasta, Cecylię Skowron, Tadeusza Tolasza.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych wytypowanych do pracy w doraźnej Komisji, czy wyrażają zgodę na powołanie do jej składu?

Radni: Bronisław Pająk, Józef Rudol, Maria Madziar, Maria Krutyła, Jarosław Szast, Cecylia Skowron, Tadeusz Tolaszwyrazili zgodę na powołanie do składu doraźnej Komisji.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXV.304.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 21.

 

Informację nt. propozycji organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 22.

 

Protokół obrad XXXIV sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 23.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący C. Greń nawiązując do wcześniej omawianych propozycjach organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnichzwrócił się z apelem, aby patrole Policji zwiększyły swoją czujność i uwagę na nasze dzieci i młodzież podczas wakacji.

Radny M. Staniek zapytał Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu, czy w najbliższym czasie będą prowadzone prace mające na celu przywrócenie działalności Komisariatu Policji w Chybiu?

Komendant M. Botorek odpowiedział, że w Istebnej czynione są starania, aby przywrócić funkcjonowanie Komisariatu Policji.

Radna M. Krutyła podziękowała za charytatywną inicjatywę dwóch policjantów z Komisariatu Policji w Strumieniu, którzy na rowerach przejechali wiele kilometrów zbierając środki na leczenia chorej dziewczynki.

Komendant M. Botorek wyjaśnił, że inicjatywa powstała dużo wcześniej, jeszcze przed zmiana kierownictwa na Komisariacie Policji w Strumieniu. Wyszli z nią sami policjanci pracujący w Strumieniu. Akcja zakończyła się pełnym sukcesem, zebrano sporą kwotę pieniędzy, która przekazana została na leczenie chorej dziewczynki, córki policjanta z Pyskowic.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy na Komisariacie Policji w Strumieniu są braki kadrowe (wolne wakaty)?

Komendant M. Botorek odpowiedział, że mamy wolny 1 wakat, a sytuacja kadrowa jest płynna. Jesteśmy w tym temacie w stałym kontakcie z Komendą Powiatową Policji w Cieszynie, aby na bieżąco obsadzać wolne etaty.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut odczytał wnioski ogólne wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 28 czerwca br.:

„1. Komisje pozytywnie zaopiniowały propozycję Burmistrza Strumienia o utworzeniu dla miasta Strumienia Funduszu Mieszkańców, działającego na zasadach Funduszu Sołeckiego.

2.     Komisje negatywnie zaopiniowały propozycję Członka Zarządu Województwa Śląskiego Kazimierza Karolczaka dotyczącą przyjęcia repatriantów do wspólnoty gminy Strumień ze względu za brak możliwości zapewnienia mieszkania oraz pracy.

3.     Komisje wnioskują, aby nie podejmować uchwały popierającej Kartę Samorządu, stanowiącą przypomnienie podstawowych zasad ustroju Państwa, która została podpisana podczas Forum Samorządowego w dniu 16 marca br. w Warszawie.”.

Radny K. Pisiut zapytał czyim pomysłem było pobieranie opłaty w wysokości 1,00 zł od osoby na tegorocznej Staromiejskiej Wiośnie w Strumieniu? Gmina Strumień jako jedyna gmina w Powiecie Cieszyńskim pobierała opłatę od mieszkańców na święcie miasta. Jak poinformował radny - mieszkańcy wyrazili swoje niezadowolenie z repertuaru artystycznego jaki zaprezentowany był na estradzie.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że na temat pobierania opłaty od mieszkańców na tegorocznej Staromiejskiej Wiośnie odpowiemy radnemu na piśmie.

Radny J. Szast zapytał również w powyższym temacie o decyzyjność w sprawie wyboru oferty artystycznej na Staromiejską Wiosnę? Ludzie od trzech lat są bardzo zniechęceni, przychodzą i mówią, że organizacja imprezy jest bardzo dobra, a repertuar do niczego. Mieszkańcy oczekują, aby móc się pobawić np. przy muzyce disco polo.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Strumieniu omawiając na Komisjach projekt planu finansowego na rok następny zawsze przedstawia plany związane z organizacją imprez. Co rocznie składa również Radzie Miejskiej sprawozdanie z działalności MGOK za rok ubiegły i wtedy zawsze dodaje szczegółową informację, jaki będzie repertuar podczas Staromiejskiej Wiosny. Temat oceny jakości programu jest trudny, ponieważ z gustami trudno jest dyskutować, gdyż dość trudno jest w nie trafić. Dlatego trzeba byłoby przeprowadzić jakieś gruntowne badania, analizy jakiego mamy odbiorcę. Na pewno będzie sposobność dyskutować o tym z Dyrektorem MGOK przy okazji projektu planu finansowego na rok przyszły.

Radny J. Szast stwierdził, że o zainteresowaniu Staromiejską Wiosną świadczyła słaba frekwencja.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że być może program Staromiejskiej Wiosny był zbyt ambitny. Dodał również, że nie byliśmy jedyną gminą, która pobierała opłatę, z tego co słyszał Jastrzębiu –Zdroju też wstęp był płatny.

Radny A. Kajstura stwierdził, że wystarczyło poinformować o tym na sesji, wtedy radni wiedzieliby co mówić mieszkańcom.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że będziemy rozmawiać o tym z Dyrektorem MGOK, przedstawimy nasze uwagi i sugestii, które wynikają nie tylko z naszych odczuć, ale również z tego co zgłaszają nam mieszkańcy. Niedawno Dyrektor  tłumaczył nam, że stara się połączyć repertuar ambitny z takim trochę bardziej popularnym.

Radny J. Szast dodał, że musimy dostosować się do potrzeb mieszkańców, gdyż to oni płacą podatki i mogą oczekiwać repertuaru, przy którym mogą się dobrze pobawić.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że mamy prawo na ten temat się wypowiedzieć i poprosić Dyrektora MGOK, żeby w jakiś sposób to przeanalizował. Zmiana repertuaru zaważy na tym, żeby prestiż, naszego pięknego święta był przez to bardziej zauważalny. Pamiętamy pełny Rynek, gdy podczas Staromiejskiej Wiosny transmitowane były mecze Euro.

Radny Bronisław Pająk:

1)  zwrócił uwagę na układ graficzny strony informującej o wydatkach inwestycyjnych gminy Strumień na 2017 r. w dwutygodniku Nowa Formacja. Informacje dotyczące poszczególnych wydatków inwestycyjnych pokrywały się z nazwami sołectw, co zdaniem radnego sugerowało przypisanie konkretnego wydatku inwestycyjnego do danego sołectwa. Wnioskował o sprostowanie w kolejnym numerze Nowej Formacji;

2)  wnioskował ponownie o naprawę obsuwających się poboczy wzdłuż ulicy Objazdowej w Bąkowie. Wniosek w tej sprawie był już składany dwa lata temu i dalej nic się w tym temacie nie dzieje.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że sprawa naprawy poboczy przy ulicy Objazdowej w Bąkowie rzeczywiście była zgłaszana tak dawno, ale były tam podejmowane czynności doraźne. Przypomniał też, że wielokrotnie tłumaczono radnemu, że trzeba zlecić przygotowanie dokumentacji technicznej na to zdanie i czynić starania o wprowadzenie do budżetu jako zadanie inwestycyjne.

Radny K. Pisiut stwierdził, że w tej sprawie nie trzeba przygotowywać dokumentacji technicznej, w ramach środków budżetowych na bieżące utrzymanie dróg wystarczy położyć płyty ażurowe z boku i problem będzie rozwiązany.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski stwierdził, że rozwiązanie proponowane przez radnego K. Pisiuta to za mało, ponieważ trzeba zadbać również o odwodnienie. Poinformował też, że prace takie są wykonywane na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych do Starostwa Powiatowego, a w takim przypadku musi być wykonana dokumentacja techniczna.

Radny B. Pająk zapytał o ulicę Rolniczą w Bąkowie?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że mieszkaniec Bąkowa podczas rozprawy, która została ustalona w sprawie uzgodnienia projektu wytyczenia drogi, ostatecznie na żadne zaproponowane rozwiązanie nie zgodził się. W związku z zaistniałą sytuacją wystąpiliśmy do niego, aby określił swoje stanowisko na piśmie. Jeżeli nie dojdziemy do porozumienia wtedy możemy skorzystać z innych rozwiązań ale w tej chwili jest jeszcze za wcześnie, aby o tym mówić. Dyskutujemy o własnościach prywatnych i wszystko musi odbyć się zgodnie z prawem.

Sołtys sołectwa Zbytków Bogusław Wawrzyczek zwrócił uwagę na możliwość pozyskania podwójnego dofinansowania do wymiany źródeł ciepła, o które mieszkańcy gminy Strumień mogą starać się w Urzędzie Miejskim w Strumieniu oraz w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Są osoby, które skorzystały z podwójnego dofinansowania, a niektóre z żadnego, co powoduje niesmak u mieszkańców.

Zastępca Burmistrza Włodzimierz Cybulski odpowiedział, że przy wprowadzaniu w życie nowego Regulaminu dofinansowania do wymiany źródeł ciepła, analizowaliśmy ten temat i zdecydowaliśmy, aby nie zamykać mieszkańcom możliwości pozyskania środków z innego źródła. Dofinansowanie z budżetu Gminy nie jest zbyt duże, a koszty wymiany pieca bardzo wysokie. Poinformował, że będziemy analizować ten temat ponownie.

Przewodniczący Rady C. Greń:

1)  zapytał czy będą remontowane dalsze odcinki dróg technologicznych wzdłuż DK-81, w pozostałych sołectwach graniczących z drogą krajową;

2)  wnioskował o wystąpienie do firmy MOKATE o wykoszenie trawy i wycięcie tzw. „samosiejek” wzdłuż ogrodzenia placu, od strony ulicy Knajskiej i ulicy Głównej w Drogomyślu, zasłaniających widoczność dla użytkowników drogi.

Radny S. Balas wnioskował o likwidację barszcz sosnowskiego wzdłuż drogi krajowej DK-81 (największe skupiska tej niebezpiecznej rośliny znajdują się wzdłuż wiaduktu drogowego w Drogomyślu i w rejonie skrzyżowania z ulicą Cieszyńską w Bąkowie).

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że przeznaczyliśmy środki z budżetu na likwidację barszczu sosnowskiego już w okresie wiosennym bieżącego roku. Największy problem z likwidacją barszczu sosnowskiego mamy na prywatnych posesjach, występujemy z pismami do właścicieli, ale oddźwięk jest różny.

 

ad. 24.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXXV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.oo) słowami „zamykam XXXV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ