Protokół Nr XXXVI.2017

obrad trzydziestej szóstej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 30 sierpnia 2017 r. o godz. 15.oo

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz przedstawiciele lokalnej prasy – wg załączonych list obecności.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Informacjao działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu za I półrocze 2017 roku.

    8.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII.274.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe, na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. w zakresie nazwy szkoły.

    9.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków stanowiących dochód budżetu Gminy Strumień za pomocą instrumentu płatniczego.

 10.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023.

 11.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok.

 12.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie określenia zasad nabywania nieruchomości do zasobu gminy Strumień.

 13.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu położonej w Strumieniu.

 14.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Pruchnej.

 15.     Informacjao sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje Rady Miejskiej w II kwartale 2017 r.

 16.     Zatwierdzenie protokołu z XXXV sesji.

 17.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 18.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, przedstawicieli prasy lokalnej Nowej Formacji i portalu internetowego „ox.pl” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XXXVI sesji.

Wiceprzewodnicząca Komisji Budżetu, … - C. Skowron odczytała wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa – z dnia 29 sierpnia br.: „Komisje wnioskują, aby zdjąć z porządku obrad XXXVI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu zwołanej na dzień 30 sierpnia br. projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Strumieniu i przedłożyć go do ponownego rozpatrzenia pod obrady następnej, wrześniowej sesji Rady”(punkt 13 porządku obrad).

Burmistrz A. Grygierek zgłosiła wniosek o zdjęcie z porządku obrad XXXVI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu zwołanej na dzień 30 sierpnia br. projekt uchwały w sprawie powołania Stałej Komisji Uzdrowiskowej (punkt 16 porządku obrad). Poinformowała też, że do tematu wrócimy później.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wnioski:

1)     wspólnego posiedzenia Komisji o zdjęcie z porządku obrad XXXVI sesji punktu 13. Wniosek został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych);

2)     Burmistrza Strumienia o zdjęcie z porządku obrad XXXVI sesji punktu 16. Wniosek został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w związku ze zdjęciem z porządku obrad XXXVI sesji punktów 13 i 16, punkty o numerach 14, 15, 17, 18, 19, 20 otrzymują kolejno numery od 13 do 18.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały, zmieniony porządek obrad XXXVI sesji.

Porządek obrad XXXVI sesji został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych).

 

ad. 3.

 

Nikt nie zabrał głosu.

 

ad. 4.

 

Informację o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że:

1)  zgodnie z umową podpisaną z Urzędem Marszałkowskim uzyskaliśmy dofinansowanie z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych, w ramach którego kontynuowany będzie 2 etap przebudowy ulicy Polnej w Pruchnej;

2)  przygotowujemy się do podpisania umowy na remont budynku Ratusza, który realizowany będzie w ramach współpracy zagranicznej z Województwem Żylińskim; zakres remontu obejmował będzie w szczególności: remont elewacji budynku Ratusza, przebudowę sali sesyjnej na salę multimedialną wraz z wzmocnieniem stropu, wymianę pokrycia dachu i wieży Ratusza, wykonanie wentylacji mechanicznej dla sali multimedialnej oraz przebudowę instalacji elektrycznej, teletechnicznej i centralnego ogrzewania;

3)  w ramach współpracy z miastem Šenov, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg V-A Republika Czeska-Polska – Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Śląsk Cieszyński w 2018 roku realizowany będzie projekt „Sport w każdym wieku”, w ramach którego m. in. powstanie siłowania na wolnym powietrzu przy Gminnym Centrum Integracji Wsi w Pruchnej.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że dzisiaj ogłoszony będzie przetarg na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Strumień. Oferty będzie można składać do 10 października br.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informację Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że reprezentował gminę Strumień na uroczystościach w miastach partnerskich na Słowacji:

-     22 lipca br. uczestniczył w Międzynarodowym Folklorystycznym Festiwalu „Jánošikowe Dni” w Dolným Hričovie;

-     6 sierpnia br. uczestniczył w uroczystości „Bačovskie Pastorale” w Terchovej.

Przewodnicząca Komisji Oświaty M. Krutyła, radna M. Madziar wraz z Zastępcą Burmistrza W. Cybulskim wzięli udział w uroczystościach, które odbyły się w Šenovie w Czechach.

Radna M. Krutyła przekazała pozdrowienia dla radnych Rady Miejskiej w Strumieniu z Rapczy.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron poinformowała, że reprezentowała Gminę na Konferencji Pszczelarskiej, która odbyła się 30 czerwca br. w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania?

Wiceprzewodnicząca C. Skowron podziękowała za realizację interpelacji dotyczących: wyczyszczenia otwartego rowu przy ulicy 1 Maja w Zbytkowie i naprawy uszkodzonego muru oporowego oraz korekty organizacji ruchu, likwidującej utrudnienia występujące w rejonie skrzyżowania ulic: Strażackiej z Grzybową w Zbytkowie.

Wiceprzewodnicząca C. Skowron zapytała co dzieje się w sprawie interpelacji, którą złożyła w grudniu 2016 r. w sprawie braku spójności oznakowania ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że zamówiliśmy oznakowanie ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie, jednak termin wykonania przesunął się, ponieważ firma, z którą współpracowaliśmy zawiesiła działalność gospodarczą, dlatego zmuszeni byliśmy złożyć zamówienie w innej firmie.

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)  wymiany mocno skorodowanych rur, z których skonstruowana jest barierka na moście na rzece Knajce w Bąkowie przy ulicy Słowiczej;

2)  wyczyszczenia niedrożnego przepustu w końcowym odcinku ulicy Podlesie w Bąkowie, spływają tam wody z lasu oraz pobliskich pól uprawnych, woda nie ma przepływu przez co teren jest zalewany;

3)  przed ulicą Poprzeczną w Bąkowie jest uliczka, która nie posiada nazwy, a są przy niej usytuowane budynki mieszkalne, które są zaliczone do ulicy Osiedlowej – należałoby zamontować tam tabliczkę z numerami domów w celu ułatwienia dojazdu.

Wiceprzewodniczący T. Tolasz zapytał, czy są już gotowe protokoły z szacowania szkód w gospodarstwach rolnych po intensywnych opadach gradu, które miały miejsce w lipcu br.? Czy są przyznane ulgi w podatku z tego tytułu?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że Komisja powołana przez Wojewodę Śląskiego jest w trakcie szacowania szkód, które spowodowały intensywne opady gradu. Mamy 3 miesiące czasu od zgłoszenia szkody do przekazania protokołu Wojewodzie. Inaczej sprawa wygląda w przypadku, gdy jest ogłoszony stan klęski żywiołowej, wówczas stosowane są procedury uproszczone. Rolnik odrębnym tokiem może złożyć do Burmistrza Strumienia wniosek, odpowiednio uzasadniony, o przyznanie ulgi w podatku, który jest rozpatrywany indywidualnie.

Radny A. Kajstura interpelował, aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o wycięcie drzewa – wierzby (przy rowie i przepuście) przy ulicy Długiej w Zabłociu, na wysokości posesji nr 55.

Przewodniczący C. Greń interpelował, aby wystąpić do:

1)     Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach w sprawie wykoszenia zarośniętych trawą brzegów cieku Młynówka w Drogomyślu, przy ulicach Jagodowej i Owocowej;

2)     Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie oznakowania pierwszeństwa przejazdu na zwężeniu drogi pod wiaduktem kolejowym w Drogomyślu przy ulicy Kolejowej, jest tam zamontowane lustro ułatwiające widoczność, ale brakuje znaku określającego pierwszeństwo przejazdu.

 

ad. 7.

 

Informację o działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strumieniu za I półrocze 2017 roku – przedstawiła Kierownik MOPS M. Florek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII.274.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe, na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. w zakresie nazwy szkoły – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXVI.305.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII.274.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe, na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. w zakresie nazwy szkoły.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków stanowiących dochód budżetu Gminy Strumień za pomocą instrumentu płatniczego – przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że wprowadzenie płatności bezgotówkowych w kasie Urzędu Miejskiego odbywać się będzie w ramach przyjętego przez Ministerstwo Rozwoju programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. W związku z tym przez najbliższe 3 lata koszty płatności przy pomocy terminali płatniczych w będą pokrywane przez Ministerstwo Rozwoju. Po zakończeniu programu ministerialnego za obsługę terminalu będzie płacić Gmina.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXVI.306.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków stanowiących dochód budżetu Gminy Strumień za pomocą instrumentu płatniczego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXVI.307.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2017-2023.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały, wraz z autopoprawką.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXVI.308.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2017 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawie określenia zasad nabywania nieruchomości do zasobu gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXVI.309.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawieokreślenia zasad nabywania nieruchomości do zasobu gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXVI.310.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawiewyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Pruchnej – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 14 radnych) - podjęta została:

Uchwała Nr XXXVI.311.2017 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawiewyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Pruchnej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w II kwartale 2017 roku – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 16.

 

Protokół obrad XXXV sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 17.

 

Informacje, wolne głosy i wnioski.

Burmistrz A. Grygierek przedstawiła kadrę dyrektorską sieci szkół na terenie Gminy, w nowym roku szkolnym 2017/2018:

1) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bąkowie – Dyrektor Małgorzata Orawska, Wicedyrektor Urszula Gabryś;

2) Zespół Szkół w Drogomyślu – Dyrektor Ilona Gabryś, Wicedyrektor Agnieszka Grelowska;

3) Zespół Szkół w Pruchnej – Dyrektor Mariusz Mendrok, Wicedyrektor Sonia Krzempek;

4) Szkoła Podstawowa w Strumieniu – Dyrektor Beata Greń, Wicedyrektorzy: Lilla Salachna-Brzoza, Bożena Filipowska;

5) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Zabłociu – Dyrektor Ewa Homa, Wicedyrektor Jolanta Machalica.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała też, że w szkołach na terenie gminy Strumień nowy rok szkolny rozpoczynać będzie 1250 uczniów (w tym 258 uczniów klas gimnazjalnych). Do przedszkoli publicznych uczęszczać będzie 454 dzieci, a do przedszkoli prywatnych 105.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała również, że:

1)   od nowego roku szkolnego we wszystkich placówkach oświatowych na terenie Gminy obowiązywać będą płatności elektroniczne za pobyt w przedszkolach oraz za obiady w szkole;

2)   gmina Strumień jako pierwsza w Polsce podpisała porozumienie partnerskie pomiędzy Warszawskim Instytutem Bankowości i Związkiem Banków Polskich, na realizację projektu w ramach którego uczniowie szkół będą uczestniczyć w lekcjach nt. edukacji ekonomicznej, cyberbezpieczeństwa i gospodarki elektronicznej, otrzymają też materiały dydaktyczne; zajęcia prowadzone będą przez wolontariuszy, na co dzień pracowników banków, którzy wcześniej przejdą specjalne szkolenie;

3)   gmina Strumień we współpracy ze Szkołą Podstawową w Bąkowie, jako jedyna w Powiecie Cieszyńskim pozyskała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na remont i wyposażenie zielonej pracowni w szkole; Szkoła w Bąkowie zyskała też nowe oblicze po przeprowadzonej termomodernizacji.

Wiceprzewodnicząca Komisji Budżetu, … - C. Skowron odczytała wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa – z dnia 29 sierpnia br.: „Komisje wnioskują, aby z propozycji przedstawionych przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego do remontu na drogach powiatowych w latach 2018-2019, na terenie Gminy Strumień, wytypować nawierzchnię ulicy Głównej w Drogomyślu, na odcinku od DK 81 w kierunku Pruchnej (odcinek ok. 1 km).”.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, … - M. Krutyła wróciła do wcześniej odczytanego wniosku wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa, w którym z trzech propozycji przedstawionych przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego do remontu wytypowaliśmy nawierzchnię ulicy Głównej w Drogomyślu. Powinniśmy do wniosku dopisać, aby w drugiej kolejności wykonać nawierzchnię ulicy Pawłowickiej w Strumieniu, a w trzeciej ulicę Wyzwolenia w Zbytkowie.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że w tej chwili ulica Główna w Drogomyślu jest jedyną drogą w tej okolicy, którą mogą poruszać się ciężkie samochody, ponieważ droga w kierunku Bielska i Strumienia jest dla nich zamknięta.

Przewodniczący C. Greń dodatkowo poinformował, że Powiat Cieszyński parę lat temu wykonał prowizoryczną nawierzchnię asfaltową na ulicy Głównej w Drogomyślu w kierunku Gołysza, w tej chwili droga ta jest w fatalnym stanie.

Wyraził też słowa nadziei, że w najbliższym czasie będą ogłoszone nabory do projektów schetynówki, do których będzie można zgłaszać drogi gminne.

Sołtys sołectwa Drogomyśl Z. Podyma zaproponował, że dobrze byłoby wykonać badania natężenia ruchu samochodów w kierunku Pruchnej, ponieważ jest ono bardzo duże.

Przewodniczący C. Greń zaproponował, że moglibyśmy zaprosić przedstawiciela Powiatu Cieszyńskiego w celu omówienia spraw drogowych.

Radny K. Gajdzica poinformował, że przy ulicy Głównej w Pruchnej są usytuowane duże zakłady pracy zatrudniające dość dużo osób.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że Zarząd Powiatu Cieszyńskiego w piśmie z dnia przedstawił nam 3 propozycje zadań remontowych na drogach powiatowych do wyboru: 1) ulicę Główną w Drogomyślu, na odcinku od DK 81 w kierunku Pruchnej na odcinku ok. 1 km; 2) ulicę Pawłowicką w Strumieniu (od skrzyżowania z ulicą 1 Maja w kierunku DK 81) na odcinku 1 km; 3) ulicę Wyzwolenia w Zbytkowie (kontynuacja z 2016 r. od skrzyżowania z ulicą Starowiejską do budynku OSP Zbytków), na odcinku 0,15 km.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że remont nawierzchni ulicy Lipowej w Pruchnej, realizowany przez Powiat Cieszyński, będzie wykonany do skrzyżowania z ulicą Nową.

Radny B. Pająk wnioskował, aby zwrócić uwagę firmie, która jest właścicielem pojemników na odzież używaną - w Bąkowie przy kościele jest usytuowany pojemnik, wokół którego jest bałagan (porozrzucana odzież).

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w ostatnich dniach dzwoniliśmy do firmy będącej właścicielem pojemników na odzież używaną i zgłaszaliśmy problem, o którym mówi radny. Firma zobowiązała się, że posprząta bałagan przy pojemnikach.

Sołtys sołectwa Drogomyśl Z. Podyma zaprosił radnych na Dożynki Gminne, które odbędą się 3 września br. w Drogomyślu, o godz. 14.oo będzie formował się korowód dożynkowy, który wyruszy na ulice sołectwa o godz. 15.oo

 

ad. 18.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXXVI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.oo) słowami „zamykam XXXVI sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ