Uchwała Nr V/26/2003
Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2003 Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 pkt.9 lit.”d” oraz pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990r o samorządzie gminnym ( Dz.U. Nr 142 poz.1591 z 2001 r z późn.zm.) oraz art. 109,116,124,128 ust .2pkt 1 ,134 ust .3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U Nr 155 poz.1014 z późniejszymi zmianami) RADA MIEJSKA UCHWALA CO NASTĘPUJE: 1.Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 15.036.498zł jak w załączniku Nr 1 do uchwały. 2.Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust.1 obejmuje: 1/Dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie na podstawie na podstawie odrębnych ustaw w kwocie 1.226.033zł jak w załączniku Nr 2 2/Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 130.000 zł jak w załączniku Nr 3 do uchwały 3/Dochody związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych 188.043 zł w drodze umów i porozumień między j.s.t. jak w załączniku Nr 11 do uchwały §2 1.Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 16.630.845 zł jak w załączniku Nr 4 do uchwały. 2. Z wydatków o których mowa w ust.1 przeznacza się łącznie na: 1/ wydatki bieżące w kwocie 14.359.845 zł w tym na: a)wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 8.957.631zł b)dotacje dla zakładów budżetowych i instytucji kultury 809.000 zł (jak w załączniku Nr 5 do uchwały c)dotacje dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację zadań własnych gminy 91.500 zł /jak w załączniku Nr 6 do uchwały d)wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji 1.226.033 zł rządowej i innych zadań zleconych gminie i innymi ustawami (jak w załączniku Nr 2 do uchwały) e)wydatki na obsługę długu gminy 42.453 zł f)wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych 188.043 zł w drodze umów i porozumień między j.s.t. jak w załączniu Nr 11 do uchwały 2/ Wydatki majątkowe w kwocie 2.271.000 zł w tym: wydatki inwestycyjne (jak w załączniku Nr 7 do uchwały ) 2.271.000 zł 3.Zakres dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych zawiera załącznik nr 5 do uchwały. 4.Ogólna kwota wydatków określona w ust.1 obejmuje ponadto: 1/Wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych ( jak w załączniku Nr 3 do uchwały) 130.000 zł §3 1.Deficyt budżetu gminy w kwocie 1.782.619 zł pokryty zostanie z: 1/Kredytów zaciągniętych w bankach krajowych w kwocie 1.782.619zł 2.Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu ,o którym mowa w ust. 1 i 2 zawiera załącznik Nr 8 do uchwały §4 Ustala się plany przychodów i wydatków : 1/zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały 2/środków specjalnych zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały §5 Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i gospodarki wodnej, jak w załączniku Nr.10 do uchwały §6 Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 70.000 zł §7 1.Upoważnia się Burmistrza Miasta do : 1/zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w roku budżetowym deficytu budżetowego do wysokości 1.782.619zł oraz do spłat zobowiązań. 2/dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami 3/lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. §8 Określa się wysokość sumy do której Burmistrz Miasta może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania, a mianowicie do wysokości wydatków uchwalonych w budżecie gminy po zmianach przewidzianych na realizacje poszczególnych zadań bieżących i inwestycyjnych. §9 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta w Strumieniu. §10 1.Uchwała podlega ogłoszeniu w \Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. 2.Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem dwutygodnika ”Nowa Formacja” 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003r Przewodniczący mgr inż. Henryk M. SosnaUCHWAŁA BUDŻETOWA NA 2003 ROK
RADY MIEJSKIEJ W STRUMIENIU