Uchwała Nr XXIII/171/04
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 29 czerwca 2004 r.
w sprawie: ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na cele publiczne, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu
uchwala:
§ 1. Tryb postępowania o udzielenie dotacji na cele publiczne, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli zleconego zadania podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku.
§ 2.1. Tryb zlecania zadań własnych Gminy oraz udzielania dotacji dotyczy podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, niedziałających w celu osiągnięcia zysku, zwanych dalej „podmiotami” i realizujących zadania publiczne inne niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873).
2. Z ofertą realizacji zadania własnego Gminy we współpracy z podmiotem może wystąpić Burmistrz Strumienia jak również sam podmiot składając stosowną ofertę.
§ 3.1. Podmiot występując z ofertą realizacji zadania własnego Gminy lub przyjmując ofertę, składa stosowny wniosek w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Strumieniu.
2. Wniosek powinien być podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.
3. Wniosek powinien zawierać :
a) szczegółowe oznaczenie podmiotu,
b) szczegółowy opis proponowanego do realizacji zadania,
c) termin i miejsce realizacji zadania,
d) kalkulację kosztów,
e) szczegółowe dane o posiadanych możliwościach kadrowych, organizacyjnych, finansowych i doświadczeniu w realizacji podobnych zadań.
4. Wzór wniosku określony jest w załączniku Nr 1 do uchwały.
§ 4. Burmistrz Strumienia dokonuje wyboru ofert, które uzyskają dofinansowanie na podstawie:
a) znaczenia zadania dla potrzeb mieszkańców Gminy,
b) oceny kalkulacji kosztów zadania,
c) doświadczenia podmiotu i dotychczasowych osiągnięć.
§ 5. 1. Podstawą zlecenia zadania oraz przekazania dotacji na jego realizację będzie zawarcie pisemnej umowy z wybranym podmiotem.
2. Umowa powinna w szczególności zawierać :
a) określenie stron umowy,
b) szczegółowy opis zakresu realizowanego zadania,
c) termin i miejsce realizacji,
d) określenie czasu na jaki umowa została zawarta,
e) określenie wysokości dotacji oraz warunki i zasady jej przekazywania,
f) ustalenie zasad i terminów rozliczeń,
g) zobowiązanie podmiotu do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych oraz do prowadzenia ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
h) warunki wypowiedzenia umowy,
i) tryb kontroli zleconego zadania,
j) określenie sankcji z tytułu nienależytego wykonania zadania,
k) zasady zwrotu dotacji w przypadku niewykorzystania części dotacji lub przeznaczenia jej na inne cele,
l) zasady zwrotu zakupionego z dotacji sprzętu w przypadku likwidacji podmiotu jak również zakończenia prowadzonej działalności.
3. Umowę zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż okres roku budżetowego.
4. Burmistrz Strumienia prowadzi rejestr przyznanych dotacji.
§ 6. 1. Burmistrz Strumienia zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia.
2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez :
1/. analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący,
2/. kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.
§ 7.1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie :
1) sprawozdania z realizacji zadania sporządzonego według określonego wzoru ustalonego w załączniku Nr 2 do uchwały,
2) kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT (oryginał) dotyczących wydatków podmiotu faktycznie poniesionych na realizację zadania.
2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie
określonym w umowie.
§ 8. Sprawy związane z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzą odpowiedzialni merytorycznie pracownicy Urzędu – zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Urzędu Miejskiego.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.
§ 10. Traci moc uchwała Nr XV/99/99 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30.11.1999 r. w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na cele publiczne, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli zleconego zadania podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, wraz z późniejszymi zmianami.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Przewodniczący
mgr inż. Henryk M. Sosna
Rady Miejskiej w Strumieniu
Przewodniczący