Protokół Nr XX.2016
obrad dwudziestej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu odbytych w dniu 25 maja 2016 r. o godz. 15.oo w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, Komendant Komisariatu Policji w Strumieniu oraz przedstawiciel lokalnej prasy – wg załączonych list obecności. Ponadto w obradach udział wzięli: 1) Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek; 2) Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski; 3) Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko; 4) Radca prawny – mgr Roman Szymonek. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał. 2. Przedstawienie porządku obrad. 3. Wystąpienia gości. 4. Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym. 5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym. 6. Interpelacje i zapytania radnych. 7. Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2015 wraz z informacją o planach na 2016 r. 8. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu. 9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy- Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu. 10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2015 rok. 11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2015 rok. 12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022. 13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 rok. 14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień. 15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi. 17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień. 19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień. 20. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Pruchnej. 21. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Pruchnej. 22. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu. 23. Informacja o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za 2015 rok oraz planowanych zadaniach w 2016 roku. 24. Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2015 roku i I kwartale 2016 roku. 25. Zatwierdzenie protokołu z XIX sesji. 26. Informacje, wolne głosy i wnioski. 27. Zakończenie. Przebieg obrad: ad. 1. Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń. Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne. Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu Roberta Kamińskiego, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu. ad. 2. Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad XX sesji. Porządek obrad XX sesji został przyjęty bez uwag. ad. 3. Nikt nie zabrał głosu. ad. 4. Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym. Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że od 2017 roku zmienia się ustawa o transporcie publicznym. W ostatnim czasie uczestniczyła w kilku spotkaniach w sprawie organizacji transportu publicznego: z gminą Pawłowice oraz powiatami Pszczyńskim i Cieszyńskim. Każdy z powiatów przygotowuje plan transportu dla swojego terytorium. Gmina nie może podpisać porozumienia w sprawie transportu publicznego z powiatem, porozumienia te podpisują między sobą tylko powiaty. Radna M. Madziar zapytała, czy prowadzi się również rozmowy dotyczące transportu kolejowego? Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że w sprawie transportu kolejowego również prowadzimy rozmowy, a tematem tym zajmuje się Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Informacja została przyjęta. ad. 5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym. Informacja została przyjęta. ad. 6. Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi? Zapytał też, czy zgłaszają nowe interpelacje i zapytania? Przewodniczący C. Greń podziękował za realizację spraw, o które wcześniej interpelował: 1) za położenie nowej nawierzchni asfaltowej na końcówce ulicy Długiej w Zabłociu; 2) za ogrodzenie boiska przy Zespole Szkół w Drogomyślu; 3) za pomalowanie i naprawę huśtawek na placach zabaw przy Przedszkolu i Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu; 4) za wykonanie II etapu oświetlenia ulicy Głównej w Drogomyślu (oświetlenie jest gotowe, ale lampy jeszcze nie świecą); 5) za wymianę ogrodzenia cmentarza komunalnego w Drogomyślu, od strony ulicy Spokojnej oraz za odpowiedź na zapytanie w sprawie likwidacji boksu na śmieci na cmentarzu. Przewodniczący Rady Czesław Greń: 1) zapytał co z planowanym remontem ulicy Oblaski w Drogomyślu? 2) zapytał kiedy zostaną ustawione lustra na skrzyżowaniach ulic: Storczyków i Konwaliowej w Drogomyślu (po zakończonej modernizacji dróg na osiedlu)? 3) interpelował o wymianę ogrodzenia cmentarza komunalnego w Drogomyślu (od strony nowo wybudowanego parkingu). Burmistrz Anna Grygierek odpowiedziała na zapytania Nr 1: projekt na remont ulicy Oblaski w Drogomyślu był złożony do programu tzw. schetynówki, gdzie nie uzyskał dofinansowania; projekt będzie składany do kolejnych dostępnych naborów. Przewodniczący C. Greń poprosił radnych o zgłaszanie ewentualnych pytań do Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu. Radni nie zgłosili żadnych pytań. Radna M. Madziar podziękowała za odpowiedzi na zgłoszone interpelacje. Radna Maria Madziar zgłosiła nową interpelację o odtworzenie rowu od ulicy Wierzbowej do ulicy Gawliniec w Pruchnej. ad. 7. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu za rok 2015 wraz z informacją o planach na 2016 r.– przedstawiła Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej D. Jabłońska. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Sprawozdania. Sprawozdanie zostało przyjęte. ad. 8. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.172.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. zmieniająca uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania z obiektów i urządzeń Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji w Strumieniu. Uchwała w załączeniu. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.173.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie terminów i sposobu zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowy zakład budżetowy - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu oraz sposobu i terminów rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu. Uchwała w załączeniu. ad. 10. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2015 rok – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek. Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/59/2016 z dnia 21 marca 2016 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia Sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2015 rok. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.174.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok. Uchwała w załączeniu. ad. 11. Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok – przedstawił Przewodniczący C. Greń. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej K. Gajdzica przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Strumień za 2015 rok, przesłany do zaopiniowania Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach. Przewodniczący C. Greń odczytał Uchwałę Nr 4200/I/106/2016 z dnia 11 maja 2016 r. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2015 rok. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.175.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok. Uchwała w załączeniu. Burmistrz A. Grygierek w imieniu własnym oraz współpracowników podziękowała za zamknięcie budżetu gminy Strumień za 2015 rok oraz udzielenie absolutorium. ad. 12. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko. Komisje nie zgłosiły uwag do projektu uchwały. Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zgłosił wniosek, aby uszczegółowić zapis na str. 7 Wykazu przedsięwzięć - załącznika Nr 2 do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – nazwa przedsięwzięcia nr 1.3.2.9: „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu mieszkaniowego gminy Strumień”. Dotychczas w projekcie uchwały zapisane było „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu gminy Strumień”. Skarbnik M. Kłósko wyjaśniła, że jest przygotowywany projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania zasobem gminy Strumień na lata 2016-2020 i zapis w Wykazie przedsięwzięć jest zgodny z przygotowywanym do uchwalenia dokumentem. Burmistrz A. Grygierek stwierdziła, że należy uszczegółowić zapis w Wykazie przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień - zgodnie z wnioskiem zgłoszonym przez Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - K. Pisiuta. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Przewodniczącego Komisji Budżetu, … - K. Pisiuta – o zmianę zapisu na str. 7 Wykazu przedsięwzięć - załącznika Nr 2 do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022 – nazwa przedsięwzięcia nr 1.3.2.9 na: „Poprawa warunków i jakości bycia mieszkańców – Utrzymanie zasobu mieszkaniowego gminy Strumień”. Wniosek został przyjęty jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych). Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z wcześniej wprowadzoną zmianą. 12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.176.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2016-2022. Uchwała w załączeniu. ad. 13. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 rok, wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. 10 głosami „za” i 3 głosami „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.177.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2016 r. Uchwała w załączeniu. Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach. ad. 14. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W Cybulski. Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 23 maja br.: „Komisje wnioskują, aby rozważyć możliwość zorganizowania raz w roku, w terminie innym niż zbiórka odpadów wielkogabarytowych, w odpowiednich punktach sołectw, zbiórki opon innych niż z samochodów osobowych.”. Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut zapytał o wynik konsultacji z mieszkańcami Gminy projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku? Zastępca Burmistrza W. Cybulski poinformował, że mieszkańcy nie zgłosili żadnych uwag do konsultowanego projektu uchwały. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.178.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Strumień. Uchwała w załączeniu. ad. 15. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.179.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Uchwała w załączeniu. ad. 16. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.180.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi. Uchwała w załączeniu. ad. 17. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.181.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Uchwała w załączeniu. ad. 18. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.182.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Strumień. Uchwała w załączeniu. ad. 19. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. 11 głosami „za”, 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.183.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień. Uchwała w załączeniu. ad. 20. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy ulicy Nowej w Pruchnej) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. 12 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.184.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości. Uchwała w załączeniu. ad. 21. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy ulic: Rajskiej i Łagodnej w Pruchnej) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.185.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości. Uchwała w załączeniu. ad. 22. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (dotyczy części deptaku pomiędzy ulicą Pawłowicką, a ulicą Ks. Londzina) – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały. Jednogłośnie „za” (głosowało 13 radnych) - podjęta została: Uchwała Nr XX.186.2016 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości. Uchwała w załączeniu. ad. 23. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o działalności Miejsko-Gminnej Spółki Wodnej w Strumieniu za 2015 rok oraz planowanych zadaniach w 2016 roku – przedstawił Zastępca Burmistrza W Cybulski. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji. Informacja została przyjęta. ad. 24. Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – Informację o sposobie rozpatrzenia wniosków przedłożonych przez komisje stałe Rady Miejskiej w IV kwartale 2015 roku i I kwartale 2016 roku – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek. Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji. Informacja została przyjęta. ad. 25. Protokół obrad XIX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag. ad. 26. Informacje, wolne głosy i wnioski. Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wnioski: 1. Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej z dnia 23 maja br. z wyjazdowego posiedzeniu Komisji Budżetu do placówek oświatowych na terenie Gminy: 1) „wzmocnić nadzór nad dyrektorami placówek oświatowych w zakresie gospodarowania zarządzanym majątkiem (raz w roku Referat Inwestycji i Remontów przeprowadzi przegląd obiektów placówek oświatowych pod kątem przeprowadzonych remontów jak również wykonania nowych); 2) dyrektorzy placówek powinni przyjmować wpłaty za korzystanie z przedszkoli oraz za korzystanie ze stołówek w przedszkolach i szkołach nie tylko w gotówce, lecz również bezpośrednio na konto, gdyż dyrektorzy odpowiadają za egzekucję tych opłat; 3) przygotować i przekazać zakresy obowiązków dla dyrektorów kierujących placówkami oświatowymi; 4) stworzyć warunki umożliwiające korzystanie z pomieszczeń szkolnych i przyszkolnych dla stowarzyszeń i organizacji oraz dzieci i młodzieży poza godzinami lekcyjnymi; 5) określenie warunków współpracy ZOS z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie spraw finansowo-księgowych oraz pomocy prawnej i merytorycznej – określenie tych zasad poprzez ujęcie w Statucie ZOS; 6) informacja i nadzór ZOS nad wykorzystaniem przez placówki informacji o ogłaszanych konkurach i projektach; 7) wypracowanie lepszego systemu przepływu informacji w ZOS w zakresie pozyskiwanych informacji z placówek oświatowych oraz ich przetwarzania dla potrzeb ZOS lub Burmistrza; 8) większe zaangażowanie się ZOS w rozwiązywaniu powtarzających się problemów w różnych placówkach oświatowych m. in. poprzez informację dotyczące sposobu rozwiązania tych problemów oraz niezwłoczne przekazanie informacji uzyskanych w trakcie szkoleń lub narad; 9) przedstawienie przez Burmistrza informacji o strukturze zatrudnienia i kosztach funkcjonowania ZOS w obecnym kształcie oraz wariantu przedstawiającego rozdzielenie księgowości na poszczególne placówki oświatowe; 10) przedstawienie struktury zatrudnienia oraz kosztów pracowników obsługi w poszczególnych placówkach oświatowych; 11) konieczność szukania możliwości przeniesienia oddziałów przedszkolnych w Zabłociu i Pruchnej do budynków szkół; 12) poprzez wybudowanie sali gimnastycznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Zabłociu, oddziały przedszkola przenieść do budynku szkoły.”. Radny P. Faruga: 1) zgłosił ponownie wniosek o utwardzenie drogi wylotowej z tyłu osiedla bloków przy ulicy Osiedlowej w Strumieniu, dochodzącej do ulicy Polnej (droga ta jest już lekko utwardzona kamieniem i mogłaby być wykorzystana jako alternatywny łącznik, wjazd i wyjazd na osiedle oraz jako droga bezpieczeństwa); 2) wnioskował, aby parking przy Gimnazjum w Strumieniu był otwarty w dni wolne od pracy (w dni wolne od pracy w rejonie cmentarza w Strumieniu parkuje wiele samochodów, a parking przy Gimnazjum w jest zamknięty); 3) poprosił o wyjaśnienie dlaczego po przeprowadzonym remoncie - nawierzchnia asfaltowa na moście w Strumieniu jest jakby gorszej jakości - bardziej chropowata, po deszczu zbiera się na niej woda, natomiast poza przęsłami mostu asfalt jest innej jakości – bardzo równiutki i gładki. Przewodniczący C. Gren poinformował, że odbędą się jeszcze dwa zebrania wiejskie: 1) 7 czerwca br. o godz. 17.oo w Drogomyślu w sali OSP; 2) 8 czerwca br. o godz. 17.oo w Drogomyślu w sali Gminnego Centrum Integracji Wsi w Pruchnej. ad. 27. Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.1o) słowami „zamykam XX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”. Protokołowała: Elżbieta Król Przewodniczący Rady Czesław GREŃ