Burmistrza Strumienia
z dnia 14 kwietnia 2017 r.
w sprawie ustalenia procedury kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Strumień
Na podstawie art. 18 ust. 8 oraz art. 183 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2016 r. poz. 487, z późn. zm.) w związku z art. 78a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.) – Burmistrz Strumienia
zarządza, co następuje:
§ 1
1. Ustalić procedurę kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych określoną w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Kontrola prowadzona będzie przez co najmniej dwóch upoważnionych członków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Strumieniu. Wzór upoważnienia imiennego do przeprowadzenia kontroli stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
3. Kontroli nie mogą przeprowadzać osoby podlegające wyłączeniu na zasadach określonych w art. 24 Kodeksu postępowania administracyjnego.
4. Kontrole będą prowadzone zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Przewodniczącego Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Strumieniu.
5. Harmonogram kontroli sporządza się corocznie po uprzednim dokonaniu analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
6. W celu dokonania analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych Przewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Strumieniu może wystąpić o informację w tym zakresie do Policji w Strumieniu oraz dokonać w odpowiedniej komórce Urzędu Miejskiego w Strumieniu wstępnej analizy składanych przez przedsiębiorców oświadczeń o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.
7. Harmonogram kontroli, o którym mowa w ust. 4 zawiera wykaz przedsiębiorców, na działalność których wpłynęła skarga mieszkańców lub instytucji w związku z działalnością punktów sprzedaży napojów alkoholowych niezgodną z prawem.
§ 2
1. Przewodniczący Komisji przed przystąpieniem do kontroli wyznacza Przewodniczącego zespołu kontrolnego.
2. Z każdej kontroli sporządza się protokół zawierający szczegółowe informacje z faktycznych ustaleń, według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Członkowie Komisji przed przystąpieniem do kontroli wręczają kontrolowanemu przedsiębiorcy (lub osobie przez niego upoważnionej do reprezentowania go w czasie kontroli) pouczenie o prawach i obowiązkach kontrolowanego określone w przepisach ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
§ 4
Harmonogram kontroli, o którym mowa w § 1 ust. 4 zawierający wykaz punktów sprzedaży i terminy kontroli zatwierdza każdorazowo Burmistrz Strumienia po uprzednim zapoznaniu się z analizą prawdopodobieństwa naruszenia prawa w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przedłożoną przez Przewodniczącego Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Strumieniu.
§ 5
Traci moc zarządzenie Nr 933.2013 Burmistrza Strumienia z dnia 20 czerwca 2013 r. w sprawie zasad przeprowadzenia kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy Strumień.
§ 6
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Pełnomocnikowi Burmistrza Strumienia ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Strumieniu.
§ 7
Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Strumieniu.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
mgr Anna Grygierek