Protokół Nr IV.2019

obrad czwartej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 30 stycznia 2019 r. o godz. 16.00

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radni powiatowi, przedstawiciel prasy lokalnej– wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Przyjęcie protokołu z III sesji.

    4.     Wystąpienia gości.

    5.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    6.     Informacja Przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    7.     Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę Strumień.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Strumień na lata 2019-2026.

 11.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała.

 12.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu.

 13.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu.

 14.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

 15.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rok.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr XIV.139.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2015 r. w sprawie zasad przyznawania diet radnym za udział w posiedzeniach Rady Miejskiej, komisji, a także zwrotu kosztów podróży służbowych.

 17.     Rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2019 rok.

 18.     Informacjant. przyznanych dofinansowań do wymiany źródeł ciepła, utylizacji azbestu za rok 2018 oraz plan na 2019 rok.

 19.     Wolne wnioski i informacje.

 20.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że w obradach uczestniczy pełny skład Rady Miejskiej w Strumieniu liczący 14 radnych - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu podinspektora Michała Botorka, radnych powiatowych: Janusza Dziedzica, Janusza Hudźca i Stanisława Mendrka, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że radni otrzymali porządek obrad IV sesji w materiałach sesyjnych. Zapytał, czy ktoś proponuje wprowadzenie zmian w porządku obrad?

Nikt nie wniósł żadnej propozycji zmiany do porządku obrad.

 

ad. 3.

 

Protokół obrad III sesji Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia br., który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 4.

 

Wystąpienia gości.

Radny powiatowy J. Hudziec złożył życzenia z okazji Nowego Roku 2019. Zaapelował o frekwencję w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Strumieniu, które odbędą się 10 lutego br.

Poinformował, że w przyjęty został budżetu Powiatu Cieszyńskiego na 2019 rok z wydatkami w kwocie 247 milionów złotych o 32 miliony więcej, niż w roku poprzednim. W gminie Strumień zaplanowany jest remont 290 mb nawierzchni ulicy Głównej w Pruchnej oraz dwa zadania projektowe na następujące inwestycje:

-     modernizację odcinka ulicy Bielskiej w Zabłociu, na odcinku od strażnicy OSP do mostu na rzece Wiśle w Strumieniu,

-     projekt techniczny nowego mostu na rzece Wiśle.

Radny powiatowy J. Hudziec poinformował, że na posiedzeniu Stowarzyszenia Rozwoju i Współpracy Regionalnej „OLZA” w Cieszynie będzie poruszany temat transportu publicznego na terenie Powiatu. Przedstawiciel Powiatu objeżdża gminy i spotka się z władzami, w ubiegłym tygodniu był w Strumieniu. Oczekujemy na propozycje gmin w tym temacie. Również Komisja Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa, której jest Wiceprzewodniczącym będzie zajmowała się tematem transportu publicznego. Zapewnił, że dopilnuje, aby przed zakończeniem roku szkolnego było już wiadomo jak będzie wyglądał transport publiczny w nowym roku szkolnym, ponieważ mamy szczególny rocznik, znacznie większy niż zazwyczaj. Naukę w szkołach średnich i zawodowych będą rozpoczynały podwójne roczniki.

Radny powiatowy J. Hudziec poinformował też, że razem z radnym Mirosławem Stańkiem z Chybia są członkami klubu radnych Ruch dla Ziemi Cieszyńskiej i chcą zaproponować organizację cyklicznych, co miesięcznych spotkań z mieszkańcami Powiatu.

Radny powiatowy S. Mendrek poinformował, że przed sesją Rady Powiatu Cieszyńskiego odbyło się spotkanie Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej z Dyrektorem Szpitala Śląskiego w Cieszynie, który przedstawił aktualny stan sprawy zawieszenia działalności Oddziału Chirurgii Dziecięcej Szpitala Śląskiego w Cieszynie, które powinno zakończyć się tym, że od maja br. zostanie stworzony oddział dzienny. Oprócz tego ma powstać bardzo rozszerzony wydział dla dzieci. W ostatnim czasie było wiele sprzecznych doniesień medialnych w tej sprawie. Działalność została zawieszona ze względu na brak porozumienia między lekarzami, a dyrekcją szpitala. Lekarze złożyli wypowiedzenia, a szpital poszukuje nowych specjalistów.

Radna M. Krutyła zapytała, czy projekt techniczny modernizacji odcinka ulicy Bielskiej w Zabłociu będzie wykonany razem z chodnikiem?

Radny powiatowy S. Mendrek odpowiedział twierdząco.

Radny powiatowy J. Dziedzic dodał, że ważną sprawą jest dopilnowanie tych projektów, aby zostały wykonane z dofinansowaniem programów rządowych.

Przewodniczący C. Greń poprosił o uściślenie jaki odcinek ulicy Głównej w Pruchnej będzie modernizowany?

Radny powiatowy J. Hudziec poinformował, że będzie to I etap prac, polegający na modernizacji odcinka o długości 290 mb ulicy Głównej w Pruchnej.

Radny S. Balas zapytał, czy remont ulicy Głównej w Bąkowie, od skrzyżowania do szkoły, jest już zakończony? Rozlewiska wody jak były tak są, a nowe powstają też na wysokości salonu samochodowego „Opel”.

Radny powiatowy J. Hudziec odpowiedział, że rozezna temat i na następnej sesji udzieli odpowiedzi.

Radny powiatowy J. Dziedzic poinformował, że w budżecie Powiatu zaplanowane są też nakładkowe remonty dróg. Decyzję o wytypowaniu, na których drogach powiatowych będą robione nowe nakładki podjął Zarząd Powiatu poprzedniej kadencji. Na tym etapie planowana była nowa nakładka asfaltowa na ulicy Pawłowickiej w Strumieniu, jednak decyzją nowego Zarządu Powiatu remontu tej ulicy w Strumieniu w 2019 roku nie będzie. Jest to uzasadniane tym, że remontów nakładkowych nie przeprowadza się w gminach, które mają zadania inwestycyjne w danym roku. A w Strumieniu, jak mówił już wcześniej ma być wykonane 290 mb ulicy Głównej w Pruchnej.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że jest to dziwna argumentacja. Jaki jest sens wiązania inwestycji 290 mb z nakładkami asfaltowymi, które były obiecywane i deklarowane od dawna? Radni i mieszkańcy mieli nadzieję, na to, że ulica Pawłowicka wreszcie będzie zrobiona. Biorąc pod uwagę, że będzie robiony projekt techniczny m.in. na most w Strumieniu, to co z nakładkami? Na kilka, czy kilkanaście lat możemy się z nimi pożegnać?

Radny B. Wawrzyczek zapytał o wcześniej obiecywany remont odcinka 200 mb drogi powiatowej - ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie, który nie został wykonany. Nie ma już tam już asfaltu, pozostała siateczka. Zapytał czy odcinek ten będzie zrobiony?

Radny J. Dziedzic poinformował, że ich rolą jest zabieganie i staranie się, aby doprowadzić do remontu nakładkowego w takich miejscach.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że brak remontu nakładek asfaltowych, po czasie spowoduje, że konieczna będzie na tych drogach poważna, a więc i znacznie droższa inwestycja.

 

ad. 5.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że wraz z wiceprzewodniczącym i przewodniczącymi Komisji uczestniczyli w szkoleniach zorganizowanych przez Regionalną Izbę Obrachunkową i Nadzór Prawny Wojewody Śląskiego. Poinformował, też że początkiem marca br. zorganizowane będzie szkolenie dla radnych.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że oprócz interpelacji ujętych w Informacji, przesłanej radnym, do Biura Rady wpłynęły jeszcze dwie pisemne interpelacje:

1)  radnego B. Wawrzyczka w sprawie odwodnienia drogi powiatowej nr 2631 S (ulicy Wyzwolenia) w Zbytkowie;

2)  radnej M. Staniek w sprawie remontu i zaadaptowania szatni na klasopracownię oraz budowy stołówki w Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bąkowie.

 

ad. 8.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.26.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie ustalenia zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę Strumień– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.27.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia2019 r. w sprawie ustalenia sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Strumień na lata 2019-2026 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.28.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Strumień na lata 2019-2026.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawieudzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Radny P. Starczynowski zapytał, czy jest prowadzone postępowanie egzekucyjne opłat za korzystanie z usług Ośrodka Przeciwdziałania Problemom Alkoholowym w Bielsku-Białej?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że egzekucja opłat jest prowadzona, ale z różnym skutkiem.

Radny P. Starczynowski zapytał, co dzieje się w przypadku nie ściągnięcia tych opłat?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że egzekucja jest bezskuteczna.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania-„za”: 13, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

„Wstrzymało się” (1) Paweł Starczynowski.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.29.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawieudzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.30.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawiezaciągnięcia długoterminowego kredytuwraz z autopoprawką – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.31.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026wraz z autopoprawką – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.32.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rokwraz z autopoprawką – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.33.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XIV.139.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2015 r. w sprawie zasad przyznawania diet radnym za udział w posiedzeniach Rady Miejskiej, komisji, a także zwrotu kosztów podróży służbowych – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.34.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. zmieniający uchwałę Nr XIV.139.2015 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 21 grudnia 2015 r. w sprawie zasad przyznawania diet radnym za udział w posiedzeniach Rady Miejskiej, komisji, a także zwrotu kosztów podróży służbowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2019 rok– przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr IV.35.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie zatwierdzenia Planów Pracy Komisji stałych i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu na 2019 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Informacjęnt. przyznanych dofinansowań do wymiany źródeł ciepła, utylizacji azbestu za rok 2018 oraz plan na 2019 rok – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Szast odczytał wniosek wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 28 stycznia br.: „Komisje wnioskują o dofinasowanie w 2019 r. 22 wniosków z listy rezerwowej na poziomie dofinansowania z 2018 roku.”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że realizacja wniosku Komisji będzie wiązała się z zaciągnięciem pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Przewodniczący C. Greń poprosił, aby na bieżąco monitorować temat dofinansowań do wymiany źródeł ciepła i na stronie Gminy podawać informacje dla mieszkańców na ten temat.

Informacja została przyjęta

 

ad. 19.

 

Wolne wnioski i informacje.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Szast odczytał wniosek ogólny wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 28 stycznia br.: „Komisje wnioskują o zaproszenie na następne posiedzenie komisji przedstawiciela Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie w celu omówienia planowanego zakresu remontu dróg.”.

Przewodniczący Rady C. Greń odczytał sprawy do realizacji zgłoszone przez radnych na wspólnym posiedzeniuKomisji Budżetu, Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa z dnia 28 stycznia br.:

1)   radny J. Szast prosił o wycięcie drzewa przy ul. Solnej w Zabłociu (pierwsze drzewo jesion jest do wycięcia, a drugie do pielęgnacji);

2)   radny A. Kolczarek zwrócił uwagę na niebezpieczny złamany znak, który wystaje na skrzyżowaniu ulic: Myśliwskiej, Stawowej i Sarniej w Pruchnej;

3)   radna M. Staniek zgłosiła, że przy wjeździe z parkingu przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bąkowie rośnie duża akacja, która utrudnia widoczność i powinna zostać wycięta;

4)   radny P. Starczynowski poprosił o podjęcie działań w sprawie poprawy widoczności na skrzyżowaniu ulic: 1 Maja i Powstańców Śląskich w Strumieniu;

5)   radny S. Balas poprosił, aby na stronie internetowej zamieścić informację Krajowej Izby Kominiarskiej;

6)   Przewodniczący C. Greń zgłosił, aby wyprostować przewrócony znak „przejście dla pieszych” przy wyjeździe z ulicy Oblaski na ulicę Modrzewiową w Drogomyślu.

Radny A. Kolczarek podziękował za bardzo szybką likwidację zagrożenia, które zgłosił na posiedzeniu Komisji.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że do przetargu na przebudowę garażu dla samochodu bojowego OSP w Bąkowie wpłynęło 5 ofert, najtańsza na kwotę 178 700,00 zł, a najdroższa na kwotę 282 356,00 zł. Aktualnie trwa weryfikacja ofert, a kwota środków przeznaczona na ten cel w budżecie jest wystarczająca.

Radny J. Mazur poinformował, że z naszej południowej granicy są wnoszone środki odurzające: narkotyki i dopalacze. Zwrócił się do Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu, aby przedstawił ten problem oraz zagrożenia dla dzieci i dorosłych na terenie naszej Gminy z tego wnikające.

Komendant M. Botorek potwierdził, że dostrzegają ten problem i na miarę swoich możliwości walczą z tymi przestępstwami. Stwierdził, że statystyki nie oddają rzeczywistego zagrożenia, ponieważ jako niewielki Komisariat tylko w niewielkim zakresie mogą reagować na to niebezpieczeństwo. Próbujemy nawiązać współpracę z większymi jednostkami – z Komendą Powiatową Policji i Centralnym Biurem Śledczym. Zagrożenie jest duże, nie tylko zza południowej granicy ale i wśród naszych mieszkańców pojawiają się osoby, które nie tylko te środki posiadają, zażywają, ale również nimi handlują. Na pewno będzie czas na to, żeby się spotkać, porozmawiać na ten temat, wypracować jakieś wspólne działania, ponieważ muszą one być długofalowe i musimy robić wszystko, żeby z tym problemem walczyć. W 2018 r. Komisariat Policji w Strumieniu wszczął kilkanaście postępowań z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii. W sierpniu 2018 r. weszły w życie przepisy, które rozszerzyły katalog środków, których posiadanie jest zabronione. Na terenie naszej Gminy te nowe środki pojawiają się nawet dość często.

Radny J. Mazur stwierdził, że w temacie narkotyków i dopalaczy potrzebne będzie szerokie współdziałanie m. in. szkół i Policji.

 

ad. 20.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady IV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.00) słowami „zamykam IV sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń

 

 

 

 

Przygotowano przy pomocy programu eSesja.pl