Protokół Nr V.2019

obrad piątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 27 lutego 2019 r. o godz. 16.00

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu, radni powiatowi, przedstawiciel prasy lokalnej– wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

2)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

3)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

4)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

1.  Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

2.  Przedstawienie porządku obrad.

3.  Wręczenie radnemu wybranemu w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Strumieniu zaświadczenia o wyborze.

4.  Złożenie ślubowania przez radnego wybranego w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Strumieniu.

5.  Przyjęcie protokołu z IV sesji.

6.  Wystąpienia gości.

7.  Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

8.  Informacja Przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

9.  Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.

10.  Informacja o średnich wynagrodzeniach nauczycieli za 2018 r.

11.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.

12.  Informacja o realizacji „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2018 rok”.

13.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2019 roku”.

14.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rok.

15.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

16.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki.

17.  Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.

18.  Wolne wnioski i informacje.

19.  Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że w obradach uczestniczy pełny skład Rady Miejskiej w Strumieniu liczący 14 radnych - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu panią Dagmarę Szymiczek, radnych powiatowych: pana Janusza Hudźca, pana Stanisława Mendrka, pana Mirosława Stańka, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że radni otrzymali porządek obrad V sesji w materiałach sesyjnych. Zapytał, czy ktoś proponuje wprowadzenie zmian w porządku obrad?

Nikt nie wniósł żadnej propozycji zmiany do porządku obrad.

 

ad. 3.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że związku ze stwierdzeniem wygaśnięcia mandatu radnej Lilli Salachny-Brzozy w okręgu wyborczym nr 4 w Strumieniu – 10 lutego br. przeprowadzone zostały wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Strumieniu.

Przewodniczący C. Greń poprosił Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu o wręczenie nowo wybranemu radnemu zaświadczenia o wyborze.

Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Strumieniu pani Dagmara Szymiczek wręczyła panu Ireneuszowi Dudzie zaświadczenie o wyborze na radnego.

 

ad. 4.

 

Przewodniczący C. Greńpoinformował, że zgodnie z artykułem 23a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym – Radni przed przystąpieniem do wykonywania mandatu składają ślubowanie.

Przystąpiono do ceremonii złożenia ślubowania przez radnego wybranego w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Strumieniu.

Wszyscy obecni na sali obrad powstali z miejsc, Przewodniczący C. Greń odczytał tekst roty ślubowania, a nowo wybrany radny Ireneusz Duda potwierdził wolę złożenia ślubowania wypowiadając słowo „Ślubuję. Tak mi dopomóż Bóg”.

Przewodniczący C. Greń przekazał gratulacje i stwierdził, że czynnie uczestniczyliśmy w doniosłym akcie ślubowania radnego, który zobowiązał się do pełnego uczestnictwa w pracach Rady Miejskiej w Strumieniu dla dobra społeczności całej naszej Gminy.

Przewodniczący C. Greń po złożeniu ślubowania przez radnego I. Dudę stwierdził, że od tej chwili w obradach uczestniczy pełny skład Rady Miejskiej w Strumieniu liczący 15 radnych - obrady są zatem prawomocne.

 

ad. 5.

 

Protokół obrad IV sesji Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 stycznia br., który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 6.

 

Wystąpienia gości.

Radny powiatowy J. Hudziec jako członek Komisji Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa Rady Powiatu Cieszyńskiego poinformował, że tych gminach gdzie Powiat prowadzi inwestycje, nie będą robione nakładki asfaltowe na drogach. W związku z tym w Strumieniu nie będzie robiona nakładka asfaltowa na ulicy Pawłowickiej. Zapewnił, że radni powiatowi będą czynić starania o zapewnienie środków na wykonanie tej nakładki asfaltowej w budżetach Powiatu w następnych latach.

Radny powiatowy J. Hudziec poinformował, też że odbyło się spotkanie Komisji Edukacji Rady Powiatu Cieszyńskiego z dyrektorami placówek oświatowych podległych Powiatowi, na którym przedstawiony został raport z przygotowań do przyjęcia podwójnego rocznika młodzieży do szkół ponadpodstawowych. Raport ten jest pozytywny. Dodał również, że w najbliższym czasie będzie dużo spotkań w tej sprawie.

 

ad. 7.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że oprócz interpelacji ujętych w Informacji, przesłanej radnym, do Biura Rady wpłynęła jeszcze pisemna interpelacja Wiceprzewodniczącego K. Jaworskiego dotyczącąarozeznania możliwości poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w rejonie ulicy Wspólnej (Zbytków – Strumień).

Przewodniczący C. Greń poinformował również, że radna M. Madziar złożyła dwa pisemne wnioski w sprawach:

1)   utworzenia mijanki na drodze – ulicy Gawliniec w Pruchnej (od ulicy Spółdzielczej) i zamontowania lustra na skrzyżowaniu ulicy Bukowej z ulicą Gawliniec w Pruchnej;

2)   poprawy widoczności przy wjeździe z ulicy Zebrzydowickiej na ulicę Katowicką w Pruchnej (prawa strona).

Informacja została przyjęta.

 

ad. 10.

 

Informację o średnich wynagrodzeniach nauczycieli za 2018 r. – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023– przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr V.36.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 lutego 2019 r. w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Informację o realizacji „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2018 rok” – przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawie określenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2019 roku”– przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Radny B. Wawrzyczek zapytał, czy schronisko dla zwierząt i osoby w nim zatrudnione działają przez 7 dni w tygodniu?

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział twierdząco, wyjaśnił, że kwestia ta jest uregulowana w umowie podpisanej ze schroniskiem.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr V.37.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 lutego 2019 r. w sprawie określenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Strumień w 2019 roku”.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rokwraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr V.38.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 lutego 2019 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr V.39.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 lutego 2019 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji objętych Programem Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy Strumień - Etap II - rok 2019– przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr V.40.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 lutego 2019 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki na finansowanie inwestycji objętych Programem Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy Strumień - Etap II - rok 2019.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej– przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Odpowiadając na pytanie Przewodniczącego C. Grenia - radny I. Duda potwierdził chęć pracy w trzech stałych Komisjach Rady Miejskiej, wymienionych w projekcie uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr V.41.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 lutego 2019 r. w sprawie zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Wolne wnioski i informacje.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym o szkoleniu, które odbędzie się 2 marca br. o godz. 10.00 w Sali widowiskowej przy OSP w Bąkowie.

Radny I. Duda wnioskował o naprawę zniszczonej studzienki na skrzyżowaniu ulic: Księdza Londzina i Granicznej w Strumieniu.

Radny S. Balas zwrócił się z pytaniem do radnego powiatowego J. Hudźca, czy uzyskał jakieś informacje na temat remontu drogi powiatowej - ulicy Głównej w Bąkowie.

Radny powiatowy J. Hudziec poinformował, że zgłosił sprawę dalszego remontu ulicy Głównej w Bąkowie. Zapewnił, że będą czynić starania o wykonanie tego remontu w latach następnych. Poinformował też, że uzyskał informację, że w budżecie Powiatu są zapewnione środki na remonty cząstkowe dróg.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że otrzymaliśmy pismo Zarządu Powiatu Cieszyńskiego informujące nas, że w związku z planowanym do realizacji w br. zadaniem inwestycyjnym na terenie gminy Strumień – rozbudowa ulicy Głównej w Pruchnej – etap I, w 2019 r. nie będą realizowane na drogach powiatowych zadania w zakresie nowych nawierzchni (nakładek).

Radny B. Wawrzyczek wnioskował o poprawę jakości przekazu audio z sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (na nagraniach audio z sesji jest bardzo zła jakość głosu).

Radny powiatowy M. Staniek poinformował, że na Komisji Kultury, Sportu i Promocji Powiatu przedstawiana była informacja nt. imprez organizowanych przez Powiat Cieszyński. W 2018 r. na 33 imprezy - 29 odbyło się w Cieszynie, a 4 poza Cieszynem. Ani jedna impreza nie odbyła się w gminach Chybie i Strumień. Taka sama sytuacja występuje również w imprezach planowanych na 2019 rok, gdzie nie ma ani jednej imprezy planowanej w gminie Strumień. Zapytał przedstawicieli Starostwa dlaczego w pozostałych gminach Powiatu nie ma organizowanych imprez? Na co uzyskał odpowiedź, że gminy nie aplikują do Starostwa o środki na organizacje imprez kulturalnych, sportowych itp. W związku z czym zaapelował, aby aplikować o w/w środki.

Radna M. Madziar poprosiła o zwrócenie uwagi na znaki drogowe i znaki z nazwami ulic po zimie. Wnioskowała, aby naprawy i uzupełnienia znaków drogowych oraz z nazwami ulic były robione kompleksowo w całym sołectwie (po wcześniejszym zgłaszaniu takich usterek, czy braków przez radnych, sołtysów i mieszkańców). Zgłosiła, że na dzień dzisiejszy przy ulicy Spółdzielczej w Pruchnej jest wyrwany znak drogowy razem z fundamentem, a niektóre nazwy ulic takie jak: ulica Majowa, skrzyżowanie ulicy Gawliniec i Sosnowej wymagają lepszego utwierdzenia. Poprosiła, aby znaki te były głębiej i mocniej montowane.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że rzeczywiście stan znaków drogowych i z nazwami ulic po okresie zimowym jest różny, poprosił, aby sołtysi i radni na bieżąco zgłaszali sprawy związane z naprawami znaków drogowych i nazwami ulic bezpośrednio do pracowników Urzędu Miejskiego.

Radna M. Krutyła poinformowała, że dużo znaków drogowych jest poprzekręcanych w odwrotną stronę.

Radna M. Staniek zapytała radnego powiatowego Stanisława Mendrka o sprawę zawieszenia pracy Oddziału Chirurgii Dziecięcej Szpitala Śląskiego w Cieszynie? W sprawie tej Komisja Zdrowia i Pomocy Społecznej Rady Powiatu Cieszyńskiego zorganizowała wyjazdowe posiedzenie, które odbyło się w Szpitalu. Zapytała też, czy podjęto rozmowy z Ordynatorem Oddziału Chirurgii Dziecięcej?

Radny powiatowy S. Mendrek odpowiedział, że Komisji nie było dane spotkać się z Ordynatorem Oddziału, ponieważ od 15 lutego br. lekarz ten nie procuje już w Szpitalu w Cieszynie. Poinformował, że Komisja zwróciła się do władz Szpitala w sprawie zorganizowania spotkania i jego gospodarzem był Dyrektor Czesław Płygawko, który poinformował, że Ordynator Oddziału Chirurgii Dziecięcej już nie pracuje. Komisja zwiedziła cały Szpital, została również zapewniona, że trwają poszukiwania lekarzy na stanowisko ordynatora, a działalność oddziału jest zawieszona do maja br. Powiat nie może personalnie ingerować w zatrudnienie lekarzy w Szpitalu.

Wiceprzewodniczący K. Jaworski podziękował za reakcję w sprawie skrzyżowania ulic: Topolowej i Wiązowej w Zbytkowie. Poinformował, że wprowadzone rozwiązanie nie jest w pełni skuteczne, ponieważ niektórzy kierowcy nie wiedzą, kto ma pierwszeństwa ruchu. W związku z tym zgłosił wniosek, aby ustawić tam znak „droga prywatna”, który będzie informacją dla kierowców, że wyjeżdżają z drogi prywatnej i nie mają pierwszeństwa przejazdu, pomimo tego, że jadą na wprost.

Radny Bogusław Wawrzyczek poinformował, że jako Sołtys jest informowany o problemach związanych z organizacją ruchu na ulicach Wiązowej i Topolowej w Zbytkowie, był również na miejscu, aby zobaczyć jak to wygląda. W związku z tym wnioskował, aby w powyższej sprawie wykorzystać rozwiązanie, które wykonane jest w Bąkowie, na skrzyżowaniu dróg prywatnych z drogą powiatową. Zaproponował, aby przedstawić to rozwiązanie Starostwu Powiatowemu, które opiniuje te sprawy.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że projekt organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Topolowej i Wiązowej w Zbytkowie był przygotowany w wariantach, a zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe w Cieszynie w takiej właśnie formie. I nie ma możliwości wprowadzenia innego rozwiązania. Każdy przypadek zmiany organizacji ruchu jest rozpatrywany osobno i jest to wyłączna decyzja organu tj. Starostwa Powiatowego, od której nie ma możliwości odwołania. Fakt, że inne rozwiązanie jest wprowadzone w innym miejscu, nie ma żadnego znaczenia. Spraw tych nie możemy porównywać, ponieważ zmiana organizacji ruchu w Zbytkowie była wnioskowana przez Gminę, zaś w Bąkowie została wprowadzona na wniosek Powiatowego Zarządu Dróg Powiatowych w Cieszynie. Jeżeli organizacja ruchu dotyczy skrzyżowań dróg publicznych – nie ma problemu. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku skrzyżowania drogi prywatnej z drogą publiczną, gdzie zawsze występują problemy, ponieważ inspektor Starostwa Powiatowego nie ingeruje, nie decyduje w oznakowanie drogi wewnętrznej, w związku z czym Gmina nie może ustawić w tym miejscu żadnego znaku.

Radny B. Wawrzyczek wyjaśnił, że patrząc z perspektywy kierowcy poruszającego się drogą, który nie wie, że jedzie drogą wewnętrzną, powinien znaleźć się tam znak informujący o rodzaju drogi. Wtedy każdy kierowca, posiadający prawo jazdy, znający przepisy ruchu drogowego wie jak zachować się na danej drodze.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że faktycznie niedoprecyzowane są takie sytuacje, co powoduje dezorientację oraz niebezpieczne zdarzenia na drodze.

Radna M. Krutyła stwierdziła, że na nieoznakowanych skrzyżowaniach dróg zawsze stosuje się „regułę prawej ręki”.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski wyjaśni, że są faktycznie istnieją nie takie skrzyżowania, gdzie stosowana jest tylko i wyłącznie „reguła prawej ręki”. Jeżeli chodzi skrzyżowanie dróg publicznych wiadomo co zrobić, natomiast w przypadku skrzyżowania drogi prywatnej z drogą publiczną, nie ma możliwości wpływu na oznakowanie w ramach projektu organizacji ruchu jaki jest opracowywany i zatwierdzany. Sytuacja tego typu nie jest przewidziana nawet w przepisach prawa.

Przewodniczący C. Greń zwrócił uwagę, że w tym przypadku trzeba zwrócić się do naszych posłów i senatorów, aby podjęli starania o unormowanie w naszym ustawodawstwie rozwiązań w tego typu sprawach.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że zgodnie z wnioskiem ze styczniowego posiedzenia na wczorajsze posiedzenie Komisji Rady byli zaproszeni przedstawiciele Starostwa Powiatowego w Cieszynie odpowiedzialni za drogi powiatowe, jednak nie mogli wziąć w nim udziału ze względu na to, że termin naszej sesji zbiegł się z terminem sesji Rady Powiatu. Nasza prośba zostanie ponowiona w marcu, zaprosimy przedstawiciela Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych i członka Zarządu Powiatu. Poinformował też, że zaprosimy do udziału w tym spotkaniu radnych powiatowych z naszego terenu – informując ich o ustalonym terminie posiedzenia Komisji z udziałem przedstawicieli Starostwa Powiatowego.

Radny J. Mazur poinformował, że Gmina szykuje się do rewitalizacji traktu spacerowego przebiegającego wzdłuż boiska sportowego LKS „Błyskawica” Drogomyśl i Ośrodka Terapii Zajęciowej w Drogomyślu. Ogrodzenie Ośrodka jest w bardzo złym stanie i dobrze byłoby połączyć siły Starostwa Powiatowego, właściciela Ośrodka Terapii Zajęciowej, który wyremontuje swoje ogrodzenie i Gminy, która wykona rewitalizację traktu spacerowego. Zwrócił się do radnych powiatowych o rozeznanie tego tematu i udzielenie informacji na następnej sesji Rady Miejskiej, ponieważ informacja z Gminy w tej sprawie została już skierowana do Starostwa.

Zastępca Burmistrza W. Cybulski odpowiedział, że otrzymaliśmy w tej sprawie pisemną informację Naczelnika Wydziału Inwestycji Starostwa Powiatowego w Cieszynie, że wykonanie ogrodzenia Ośrodka Terapii Zajęciowej w Drogomyślu decyzją Zarządu Powiatu zostało ujęte w planie do wykonania w bieżącym roku. Z pisma wynika, że przy sprzyjających warunkach pogodowych, zadanie to może być wykonane już w kwietniu i będzie polegało na zrobieniu nowego ogrodzenia.

Radna M. Krutyła przypomniała, że radni na wczorajszym posiedzeniu otrzymali harmonogram egzaminów ósmoklasisty i gimnazjalnego w szkołach na terenie Gminy. W związku z tym poprosiła radnych o podanie w jakich terminach będą uczestniczyli – jako przedstawiciele organu prowadzącego szkołę do obserwacji ich przebiegu.

Wykaz radnych - przedstawicieli organu prowadzącego szkołę do obserwacji przebiegu egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego – stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

ad. 19.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady V sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.00) słowami „zamykam V sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń

 

Przygotowano przy pomocy programu eSesja.pl


Załącznik do protokołu Nr V.2019

sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

w dniu 27 lutego 2019 rok

 

 

Egzamin ósmoklasisty:

Nazwa szkoły

Egzamin z przedmiotu

język polski

15.04.2019 r. (poniedziałek)

matematyka

16.04.2019 r. (wtorek)

język obcy nowożytny

17.04.2019 r. (środa)

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śl. w Strumieniu, ul. 1 Maja 38,43-246 Strumień

Ireneusz Duda

Paweł Starczynowski

Paweł Starczynowski

Szkoła Podstawowa w Bąkowie przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bąkowie, ul. Główna 62,

43-246 Strumień

Kazimierz Jaworski

Stanisław Balas

Stanisław Balas

Szkoła Podstawowa w Zabłociu przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zabłociu, ul. Bielska 36,

43-246 Strumień

Jarosław Szast

Bogusław Wawrzyczek

Jarosław Szast

Szkoła Podstawowa im. W. Broniewskiego w Drogomyślu przy Zespole Szkół w Drogomyślu, ul. Główna 15, 43-424 Drogomyśl

Jarosław Mazur

Arkadiusz Kolczarek

Bogusław Wawrzyczek

Szkoła Podstawowa im. E. Michalskiej w Pruchnej przy Zespole Szkół w Pruchnej, ul. Główna 60,

43-523 Pruchnej

Maria Madziar

Maria Madziar

Ireneusz Duda

 

Egzamin gimnazjalny:

Nazwa szkoły

Część egzaminu gimnazjalnego

humanistyczna

10.04.2019 r. (środa)

matematyczno-przyrodnicza

11.04.2019 r. (czwartek)

język obcy nowożytny

12.04.2019 r. (piątek)

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śl. w Strumieniu, ul. 1 Maja 38,43-246 Strumień

Adam Gawron

Maria Krutyła

Adam Gawron

Szkoła Podstawowa im. W. Broniewskiego w Drogomyślu przy Zespole Szkół w Drogomyślu, ul. Główna 15, 43-424 Drogomyśl

Jarosław Mazur

Józef Rudol

Józef Rudol

Szkoła Podstawowa im. E. Michalskiej w Pruchnej przy Zespole Szkół w Pruchnej, ul. Główna 60,

43-523 Pruchnej

Monika Staniek

Czesław Greń

Kazimierz Jaworski