Protokół Nr IX.2019

obrad dziewiątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 27 czerwca 2019 r. o godz. 16.00

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radni powiatowi, pracownicy Urzędu Miejskiego i przedstawiciel prasy lokalnej– wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula;

5)   Radca prawny – mgr Roman Szymonek.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Przyjęcie protokołu z VIII sesji.

    4.     Wystąpienia gości.

    5.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie pomiędzy sesjami.

    6.     Informacja Przewodniczącego Rady o pracach Rady w okresie pomiędzy sesjami.

    7.     Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.

    8.     Informacja o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2019/2020.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rok.

 14.     Raport o stanie gminy Strumień.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza Strumienia.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2018 rok.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2018 rok.

 18.     Wolne wnioski i informacje.

 19.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, Radcę prawnego, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, radnych powiatowych: pana Stanisława Mendrka i pana Janusza Dziedzica, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji” oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że radni otrzymali porządek obrad IX sesji w materiałach sesyjnych. Zapytał, czy ktoś proponuje wprowadzenie zmian w porządku obrad?

Nikt nie wniósł żadnej propozycji zmiany do porządku obrad.

 

ad. 3.

 

Protokół obrad VIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 maja br., który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 4.

 

Wystąpienia gości.

Radny powiatowy J. Dziedzic poinformował, że odbyło się posiedzenie Komisji Dróg Publicznych i Bezpieczeństwa Rady Powiatu Cieszyńskiego, na którym dyskutowano na temat ograniczonego zakresu remontów cząstkowych na drogach powiatowych. Okazało się, że w budżecie Powiatu zabrakło środków na ten cel. Na sesji Rady Powiatu zostały zwiększone środki na to zadanie, co spowoduje, że dalszy zakres remontów cząstkowych będzie kontynuowany. Poinformował również, że w wyniku interpelacji radnego powiatowego S. Mendrka ubytki w nawierzchni ulicy Wyzwolenia w Zbytkowie zostały naprawione.

Radny powiatowy J. Dziedzic poinformował też, że na sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, w której uczestniczył Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń, Starosta Cieszyński poinformował, że 26 czerwca br. odbyło się pierwsze posiedzenie Zespołu roboczego ds. pozyskania środków na remont obiektów Warsztatów Terapii Zajęciowej w Drogomyślu w skład której wchodzą pracownicy Starostwa Powiatowego oraz Urzędu Gminy w Chybiu i Urzędu Miejskiego w Strumieniu. Nie znamy jeszcze wyników tego spotkania.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że na wczorajszej sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego radny J. Dziedzic zadał pytanie Staroście odnośnie dalszego losu Warsztatów Terapii Zajęciowej w Drogomyślu, na co uzyskał odpowiedź, że wczoraj odbyło się pierwsze spotkanie Zespołu roboczego.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że zobaczymy jakie będzie efekt jego działania i dalszego losy tego obiektu. Zapewnił, że wszyscy będziemy się bacznie przyglądać tej sprawie.

 

ad. 5.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie pomiędzy sesjami.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała:

1)  pomimo zapytania ofertowego na wykonanie modernizacji części stołówki szkolnej w Drogomyślu nie wybrano wykonawcy, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta, będziemy ponownie ogłaszać zapytanie i szukać wykonawcy;

2)  wyłoniliśmy wykonawców na wykonanie prac remontowych w obiektach Szkoły i Przedszkola w Zabłociu, prace te w najbliższym czasie powinny się rozpocząć;

3)  odbył się odbiór budowy mostka na ulicy Skrajnej w Zabłociu, inwestycja jest zakończona;

4)  udało się nam pozyskać środki na wykonanie pracowni komputerowej w Szkole w Bąkowie;

5)  pomimo tego, że złożyliśmy wniosek na modernizację i doposażenie stołówek szkolnych w Strumieniu, Drogomyślu i Pruchnej – nie uzyskaliśmy dofinansowania, następny nabór będzie w przyszłym roku, wiec ponownie złożymy ten wniosek;

6)  odbyła spotkanie z Zarządem PKS w Bielsku-Białej na temat możliwości poszerzenia oferty połączeń autobusowych do Bielska-Białej, wystosowaliśmy też pismo w tej sprawie, głównie chodzi nam o ranne i wieczorne kursy autobusów;

7)  jest zatwierdzony wstępny rozkład jazdy połączeń pomiędzy Pawłowicami, a Bąkowem, po naszej stronie jest jeszcze lokalizacja dodatkowego przystanku w Bąkowie.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o pracach Rady w okresie pomiędzy sesjami.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że uczestniczyliśmy:

1)   w XI Dniu Tradycji, Stroju i Pieśniczki Regionalnej, który odbył się 30 czerwca br. w Parku w Strumieniu, uczestniczył w nim również Poseł do Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek;

2)   w Żabionaliach w Chybiu, które odbyły się 22-23 czerwca br.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 7.

 

Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że oprócz interpelacji ujętych w Informacji, przesłanej radnym, do Biura Rady wpłynęły jeszcze dwie pisemne interpelacje radnych:

1)   B. Wawrzyczka dotycząca ruchu rowerowego drogą wojewódzką 939 w sołectwie Zbytków i mieście Strumień;

2)   A. Kolczarka i J. Rudola dotycząca remontu ulicy Myśliwskiej w Pruchnej oraz ulicy Knajskiej w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń poinformował też, że wpłynął pisemny wniosek radnej M. Madziar dotyczący zamontowania lustra w okolicach zjazdu z ulicy Lipowej na ulicę Dworcową w Pruchnej.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Informacja o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2019/2020 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników– przedstawiła Sekretarz D. Kula.

Komisje i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 13, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 2.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Nieobecni- (2) Ireneusz Duda, Maria Krutyła.

Podjęta została:

Uchwała Nr IX.75.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników– przedstawiła Sekretarz D Kula.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Szast, Zastępca Przewodniczącego Komisji Oświaty, … - P. Starczynowski i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - S. Balas przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, o powołanie do Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników radnych: Jarosława Mazura, Arkadiusza Kolczarka i Adama Gawrona.”.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych wytypowanych do pracy w Zespole ds. zaopiniowania kandydatów na ławników, czy wyrażają zgodę na powołanie do Zespołu?

Radni: J. Mazur, A. Kolczarek i A. Gawron wyrazili zgodę na powołanie do Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 12, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 2.

Wyniki imienne- „za” (12) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Madziar, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

„Wstrzymało się”- (1) Jarosław Mazur.

Nieobecni- (2) Ireneusz Duda, Maria Krutyła.

Podjęta została:

Uchwała Nr IX.76.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - J. Szast, Zastępca Przewodniczącego Komisji Oświaty, … - P. Starczynowski i Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - S. Balas przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, o powołanie do doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości radnych: Józefa Rudola, Jarosława Szasta, Stanisława Balasa, Kazimierza Jaworskiego, Marię Madziar.”.

Przewodniczący C. Greń poprosił o zgłaszanie kandydatur radnych do pracy w doraźnej Komisji.

Do pracy w doraźnej Komisji zgłosili się radni: P. Starczynowski i A. Gawron.

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, którzy zgłosili się do pracy w doraźnej Komisji, czy wyrażają zgodę na powołanie do jej składu?

Radni: J. Rudol, J. Szast, S. Balas, K. Jaworski, M. Madziar, P. Starczynowski i A. Gawron wyrazili zgodę na powołanie do składu doraźnej Komisji.

Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 13, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 2.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Nieobecni- (2) Ireneusz Duda, Maria Krutyła.

Podjęta została:

Uchwała Nr IX.77.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026,wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że m. in. zwiększamy środki budżetowe przeznaczone na:

1)   wydatki bieżące związane z pozimowymi remontami dróg gminnych, ponieważ są znacznie wyższe niż zakładaliśmy;

2)   odprowadzanie wód deszczowych zwiększamy o kwotę 20 000,00 zł, chcemy podjąć dodatkowe działania w tym temacie, po ostatnich ulewnych deszczach;

3)   jest zakończona procedura przetargowa na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Zbytków, który realizowany będzie w ramach montażu finansowego, w projekcie uchwały zawarta jest brakująca kwota, aby Zarząd OSP Zbytków mógł podpisać umowy.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 13, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 2.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Nieobecni– Ireneusz Duda, Maria Krutyła(2).

Podjęta została:

Uchwała Nr IX.78.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rokwraz z autopoprawką – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Na prośbę Burmistrz A. Grygierek – Sekretarz D. Kula przedstawiła sprawę zwiększenia środków budżetowych o kwotę 20 000,00 zł zgodnie z prośbą Powiatu Cieszyńskiego, przeznaczonych na transport publiczny.

Sekretarz D. Kula zapoznała radnych z pismem Starostwa Powiatowego w Cieszynie z dnia 14 maja br. dotyczącym transportu publicznego na terenie Powiatu. Poinformowała też, że transport na terenie Powiatu bardzo zubożał m. in. w niedziele bardzo trudno jest dojechać do Cieszyna autobusem. Jeżeli chodzi o 1 września br. przeprowadziliśmy ankietę na początku roku i okazuje się, że do szkół w Cieszynie dojeżdżać będą dodatkowo dwa roczniki młodzieży, czyli około 90 do 95 uczniów. W związku z tym prowadziliśmy rozmowy ze Starostwem, które deklaruje w jaki sposób z przewoźnikami zapewni dojazd młodzieży do szkół. Pozostaje jeszcze sprawa ogólnego dowozu – transportu publicznego na terenie Powiatu. Wyraziła słowa nadziei, że jeżeli będzie prowadzona aktualizacja planu transportu na terenie Powiatu, gminy zostaną zaproszone do współpracy w zakresie tej aktualizacji.

Burmistrz A. Grygierek uzupełniła, że podana została liczba 90-95 uczniów, co jest tylko nowym rocznikiem, należy zwrócić uwagę, że do Cieszyna dojeżdża też młodzież, która wcześniej rozpoczęła edukację, co daje liczbę około 300 osób.

Przewodniczący C. Greń dodał, że na ostatniej sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego poruszany był również temat transportu publicznego, a w szczególności zapewnienia odpowiedniej ilości kursów, które pomogłyby przewieźć uczniów z terenu gmin Chybie i Strumień do Cieszyna.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 12, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 2.

Wyniki imienne- „za” (12) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

„Wstrzymało się”- (1) Józef Rudol.

Nieobecni- (2) Ireneusz Duda, Maria Krutyła.

Podjęta została:

Uchwała Nr IX.79.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Raport o stanie gminy Strumieńw 2018 roku – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Madziar odczytała wniosek Komisji Rewizyjnej – pozytywnie opiniujący Raport o stanie gminy Strumień w 2018 roku.

Debaty nad Raportem nie było.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza Strumienia– przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady nie zgłosiły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 13, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 2.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Nieobecni- (2) Ireneusz Duda, Maria Krutyła.

Podjęta została:

Uchwała Nr IX.80.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń pogratulował Burmistrz A. Grygierek udzielenia wotum zaufania.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała Radzie Miejskiej za udzielenie wotum zaufania.

 

ad. 16.

 

Burmistrz A. Grygierek krótko i zwięźle przedstawiła Sprawozdanie finansowe oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2018 rok.

Skarbnik M. Kłósko dodatkowo poinformowała, że wykonanie budżetu zamknęło się nadwyżką budżetową w kwocie 252 261,83 zł, wobec planowanego deficytu budżetowego w wysokości 4 217 778,90 zł. Za rok 2018 została osiągnięta nadwyżka operacyjna w kwocie 5 751 031,33 zł.

Zadłużenie Gminy zmalało do kwoty 12 267 129,00 zł i w stosunku do roku poprzedniego zmniejszyło się o kwotę 171 871,00 zł. Wysokość wolnych środków wyniosła 7 027 785,46 zł.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń odczytał uchwałę Nr 4200/I/77/2019 z dnia 17 kwietnia br. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Strumienia sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2018 rok.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Madziar przedstawiła wniosek Komisji Rewizyjnej z dnia 8 maja br. o udzielenie Burmistrzowi Strumienia absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy Strumień na 2018 rok.

Przewodniczący C. Greń odczytał uchwałę Nr 4200/I/105/2019 z dnia 16 maja br. I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach wydającą pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strumieniu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia za 2018 rok.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 13, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 2.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Nieobecni- (2) Ireneusz Duda, Maria Krutyła.

Podjęta została:

Uchwała Nr IX.81.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2018 rok– przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2018 rok.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 13, „przeciw”: 0, „wstrzymuję się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 2.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Nieobecni- (2) Ireneusz Duda, Maria Krutyła.

Podjęta została:

Uchwała Nr IX.82.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2018 rok.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń pogratulował Burmistrz A. Grygierek jednogłośnego udzielenia absolutorium.

Burmistrz A. Grygierek w imieniu swoim oraz pracowników Urzędu podziękowała za zaufania, za udzielenie absolutorium oraz udzielenie wotum zaufania i przyjęcie Raportu. Podziękowała też radnym i sołtysom za wspieranie oraz podejmowanie wielu inicjatyw.

 

ad. 18.

 

Wolne wnioski i informacje.

Przewodniczący C. Greń w imieniu Rady Miejskiej przekazał gratulacje i wiązankę kwiatów na ręce dziennikarki „Nowej Formacji” z okazji jubileuszów Redakcji: 35 lat istnienia, 30 lat na rynku i 800 wydanych numerów gazety (pierwszy numer ukazał się w 1984 roku).

Sołtys sołectwa Drogomyśl Z. Podyma dołączył się do życzeń złożonych Redakcji „Nowej Formacji”. Złożył też gratulacje Burmistrz Strumienia z okazji udzielenia wotum zaufania i absolutorium za 2018 rok. Przekazał też słowa podziękowania radnemu powiatowemu J. Dziedzicowi oraz Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greniowi, Burmistrzowi Strumienia A. Grygierek i wszystkim radnym za zaangażowanie w sprawy związane z Warsztatami Terapii Zajęciowej w Drogomyślu.

Sołtys Z. Podyma poinformował, że 26 czerwca br. odbyło się pierwsze spotkania Zespołu roboczego, po którym powstał już pierwszy mały zgrzyt. Poprosił, aby został on wyjaśniony. Z informacji, które posiada Zespół roboczy składa się z 5 osób, z czego po 1 pracowniku z Urzędów z Chybia i Strumienia oraz 3 osoby - pracownicy Warsztatów Terapii Zajęciowej z Drogomyśla, którzy na tym spotkaniu nie byli obecni. Czy ten fakt jest podyktowany?

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że gmina Strumień nie jest organizatorem spotkania Zespołu roboczego w sprawie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na modernizację obiektu Zameczku w Drogomyślu, w którym mieszczą się Warsztaty Terapii Zajęciowej. Pracownik naszego Urzędu i Urzędu Gminy w Chybiu zostali na nie zaproszeni przez organizatora, czyli Powiat Cieszyński. Z naszej strony w posiedzeniu Zespołu byliśmy reprezentowani przez pracownicę, która przedstawiła informację z tego spotkania. Poprosiliśmy też, aby Powiat Cieszyński dostarczył nam listę obecności oraz notatkę z posiedzenia Zespołu.

Burmistrz A. Grygierek zaproponowała, aby Sołtys Z. Podyma zwrócił się z tymi pytaniami do Zarządu Powiatu Cieszyńskiego, ponieważ to on był gospodarzem tego spotkania.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - S. Balas odczytał protokół z wyjazdowego posiedzenia Komisji z dnia 18 czerwca br. z objazdu dróg gminnych w sołectwach i mieście.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że zapoznała się ze stanem dróg gminnych. Aktualnie trwają jeszcze remonty cząstkowe, na które dokładamy na dzisiejszej sesji dodatkowe środki budżetowe. Do wykonania pozostały jeszcze drogi w Drogomyślu i Pruchnej, a w protokole Komisji są wykazane drogi w tych miejscowościach, które w najbliższych dniach zostaną zrobione i ich stan się poprawi. Zaproponowała, aby Komisja Rolnictwa na najbliższym posiedzeniu przeanalizowała materiał i z dróg, które wykazała do remontu wskazała tylko te drogi, które są priorytetami. Na terenie Gminy jest jeszcze wiele dróg gminnych z nawierzchnią kamienną, które należałoby wykazać, a nie znalazły się w tym materiale.

Przewodniczący C. Greń podziękował za wynik pracy Komisji Rolnictwa przedstawiający stan dróg gminnych.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że nie zgadza się ze zdaniem Przewodniczącego C. Grenia, że materiał przedstawia stan dróg gminnych, ponieważ Komisja Rolnictwa objechała tylko część dróg, wskazanych przez sołtysów, najprawdopodobniej tych, których stanem w najbliższym czasie będziemy musieli się zająć.

Przewodniczący C. Greń zgodził się ze zdaniem Burmistrz Strumienia A. Grygierek. Stwierdził też, że wydaliśmy duże kwoty środków budżetowych i można powiedzieć, że na terenie Gminy jest sporo dróg w dobrym i bardzo dobrym stanie, wykonanych odpowiednią technologią.

Radny A. Gawron zapytał na jakim etapie jest wykonanie projektu oświetlenia ulicy Granicznej w Strumieniu?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że podpisaliśmy umowę z wykonawcą i aktualnie trwa przygotowanie projektu technicznego oświetlenia ulicy Granicznej w Strumieniu. Odpowiedziała też na pytanie radnego A. Gawrona i poinformowała, że będzie tam wykonanych kilka nowych punktów oświetlenia, na zabudowanym budynkami mieszkalnymi odcinku drogi.

Wiceprzewodniczący K. Jaworski wnioskował o wystąpienie z pismem do właściciela sklepu „Intermarche” w Strumieniu o przebudowę baneru reklamowego, zlokalizowanego w pobliżu przejścia dla pieszych przez ulicę 1 Maja w Strumieniu, ponieważ zasłania widoczność pieszym zbliżającym się do tego przejścia.

Radny Bogusław Wawrzyczek poprosił o odpowiedź czy rozeznany został temat zgłoszony na poprzednim posiedzeniu Komisji - czy przy Radzie Sołeckiej w Zbytkowie może ukonstytuować się dziecięca, młodzieżowa komisja (młodzieżowa rada sołecka)?

 

ad. 19.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady IX sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 17.30) słowami „zamykam IX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń