Protokół Nr XII.2019

obrad dwunastej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu

odbytych w dniu 30 października 2019 r. o godz. 16.00

w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, radni powiatowi, pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciel prasy lokalneji mieszkańcy Gminy – wg załączonych list obecności.

 

Ponadto w obradach udział wzięli:

1)   Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek;

2)   Zastępca Burmistrza – mgr inż. Włodzimierz Cybulski;

3)   Skarbnik Strumienia – mgr Maria Kłósko;

4)   Sekretarz Strumienia – Daniela Kula.

 

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Przyjęcie protokołu z XI sesji.

    4.     Wystąpienia gości.

    5.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie pomiędzy sesjami.

    6.     Informacja Przewodniczącego Rady o pracach Rady w okresie pomiędzy sesjami.

    7.     Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2020-2022.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce na terenie gminy Strumień.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Programu współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2020.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień zlokalizowanego w rejonie ulicy Czarnoty.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2020 rok.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawieustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 r.

 16.     Wyboryławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020-2023:

1)  rozpatrzenieprojektu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławnika do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020-2023;

2)  przedstawienie opinii Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników;

3)  wybór ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie:

a)  powołanie Komisji Skrutacyjnej,

b)  przeprowadzenie głosowania,

c)  ogłoszenie wyników,

d)  podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru ławnika do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020-2023.

 17.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

 18.     Informacja Przewodniczącego Rady, Burmistrza oraz Wojewody Śląskiego na temat oświadczeń majątkowych złożonych w 2019 roku.

 19.     Wolne wnioski i informacje.

 20.     Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu C. Greń.

Przewodniczący C. Greń na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych na 15 ustawowego składy Rady - obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, Zastępcę Burmistrza Strumienia, Skarbnika Strumienia, Sekretarz Strumienia, sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, radnych powiatowych: Janusza Hudźca i Stanisława Mendrka, przedstawiciela prasy lokalnej „Nowej Formacji”, mieszkańców Gminy oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń poinformował, że radni otrzymali porządek obrad XII sesji w materiałach sesyjnych. Zapytał, czy ktoś proponuje wprowadzenie zmian w porządku obrad?

Nikt nie wniósł żadnej propozycji zmiany do porządku obrad.

 

ad. 3.

 

Protokół obrad XI sesji Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 26 października br., który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 4.

 

Przewodniczący C. Greń wraz z Burmistrz A. Grygierek wręczyli kwiaty i podziękowania Pani Januszy Krzyżanowskiej – Zastępcy Przewodniczącego Powiatowego Szkolnego Związku Sportowego w Cieszynie - za wieloletnie zaangażowanie w działalność Powiatowego Szkolnego Związku Sportowego, rozwijanie kultury fizycznej i sportu wśród dzieci i młodzieży, wspieranie sportowej postawy, a także umożliwianie najmłodszym uczestnictwa w różnych w różnych formach aktywności na terenie gminy Strumień.

Pani J. Krzyżanowska podziękowała za docenienie jej wieloletniej działalności, przypomniała, że Gminnym Koordynatorem Sportu jest od 35 lat.

Radny powiatowy J. Hudziec poinformował, że na wczorajszej sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego na wniosek Starosty został odwołany z funkcji członka Zarządu Powiatu Cieszyńskiego Christian Jaworski. Członkiem Zarządu Powiatu został Jan Poloczek. Poinformował też, że Rada Powiatu wyraziła zgodę na dodatkowe połączenia autobusowe, jest 5 nowych linii komunikacyjnych, uruchomione będą jeszcze 4, czyli razem będzie ich 9. Od 1 listopada br. działać będzie nowa linia komunikacyjna do Skoczowa.

Radny powiatowy J. Hudziec poinformował również, że na wczorajszej sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego był poruszony temat Warsztatów Terapii Zajęciowej w Drogomyślu. Starosta potwierdził, że cały czas trwają prace nad znalezieniem środków na ten cel. Zapowiedział, że zaproponuje, aby w przyszłorocznym budżecie Powiatu znalazła się kwota 250 tysięcy złotych, która ma zostać przeznaczona na modernizację ogrzewania obiektu Zameczku w Drogomyślu. W bieżącym roku nie zdecydowano się na wymianę kotła. Starosta poinformował też, że są dwa zespoły robocze. Jeden zajmuje się stanem technicznym obiektu i możliwością pozyskania środków finansowych, drugi to zespół społeczny w skład, którego wchodzą rodzice podopiecznych. Zespoły te mają charakter nieformalny, doradczy. Nad możliwością pozyskania środków pracuje Wydział Inwestycji Starostwa Powiatowego w Cieszynie.

Radny powiatowy S. Mendrek poinformował, że zgłosił interpelację w sprawie wykonania brakującego odcinka chodnika dla pieszych w rejonie Przedszkola w Zbytkowie – dojście od ulicy Górniczej. Jest to droga powiatowa. Otrzymał odpowiedź Starosty, że ma tam zostać wykonany prowizoryczny chodnik.

Radny Powiatowy S. Mendrek stwierdził również, że odwołanie Christiana Jaworskiego z funkcji członka Zarządu Powiatu Cieszyńskiego odbyło się w bardzo złym stylu. Był to zły dzień Starosty Cieszyńskiego.

Przewodniczący C. Greń przypomniał, że w ostatnim wspólnym posiedzeniu Komisji Rady Miejskiej w Strumieniu uczestniczyli (na wniosek Komisji) członek Zarządu Powiatu Cieszyńskiego Christian Jaworski i Kierownik Referatu Transportu Starostwa Powiatowego Krzysztof Glajcar. Usłyszeliśmy wiele pozytywnych informacji. Bardzo nas cieszy, że usłyszany został głos radnych i mieszkanców oraz młodzieży, która bardzo licznie uczestniczyła w spotkaniu zorganizowanym po Zebraniu Wiejskim w Drogomyślu. Młodzież z wielkim zaangażowaniem i dojrzałością poruszała tematy związane z niedogodnościami w komunikacji autobusowej, z której korzystają dojeżdżając do szkół ponadpodstawowych. Była to rzeczowa, merytoryczna dyskusja. Wyraził słowa zadowolenia, że młodzież widzi potrzebę włączania się w tego rodzaju dyskusje.

 

ad. 5.

 

Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie pomiędzy sesjami.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała:

1)  w tym tygodniu uczestniczyła w spotkaniu wszystkich gmin powiatu bielskiego, cieszyńskiego i żywieckiego. Uchwała, którą podejmowaliśmy na wrześniowej sesji, dotycząca utworzenia Aglomeracji Beskidzkiej została zrealizowana, wszystkie gminy tych trzech powiatów podpisały porozumienie i Stowarzyszenie stało się faktem;

2)  trwają prace związane z budową parkingu przy Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu, zakończenie prac planowane jest na 30 listopada br.;

3)  wyłoniono wykonawcę na realizację zadania polegającego na odwodnieniu i izolacji przeciwwilgociowej obiektu LKS „Wisła” w Strumieniu (do przetargu wpłynęły 4 oferty), jest to zadanie 2 letnie, część zakresu plac zaplanowano na bieżący rok, zaś większość inwestycji zostanie wykonana w 2020 roku;

4)  złożyliśmy wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na dofinansowanie kontynuacji budowy kanalizacji w Bąkowie.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy inwestycja polegająca na wykonaniu odwodnienia obiektu LKS „Wisła” w Strumieniu zmieściła się w zaplanowanej na ten cel kwocie w budżecie Gminy?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała twierdząco na pytanie Przewodniczącego Rady. Poinformowała również, że remont parkingu przy Ośrodku Zdrowia w Drogomyślu także zmieścił się w zaplanowanej na to zadanie kwocie w budżecie Gminy.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o pracach Rady w okresie pomiędzy sesjami.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 7.

 

Informacja Przewodniczącego Rady o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach radnych.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że oprócz interpelacji ujętych w Informacji, przesłanej radnym, do Biura Rady wpłynęło jeszcze dwie pisemne interpelacje radnego Adama Gawrona dotyczące:

1)   budowy chodnika przy ulicy Ks. Londzina w Strumieniu;

2)   złego stanu nawierzchni ulicy Ks. Londzina w Strumieniu.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2020-2022 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.103.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2020-2022.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce na terenie gminy Strumień– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.104.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce na terenie gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 10.

 

Projekt uchwały w sprawie Programu współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2020 – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała.

„Wstrzymało się” (1) Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.105.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie Programu współpracy gminy Strumień z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2020.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień zlokalizowanego w rejonie ulicy Czarnoty– przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.106.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Strumień zlokalizowanego w rejonie ulicy Czarnoty.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2020 rok– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała.

„Wstrzymało się” (1) Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.107.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2020 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi– przedstawił Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że najbardziej martwi nas fakt ogromnego wzrostu opłaty za składowanie odpadów tzw. opłaty marszałkowskiej.

Mieszkaniec Gminy obecny na sesji zapytał, czy może zabrać głos?

Przewodniczący C. Greń odpowiedział przecząco.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 13, „przeciw”: 1, „wstrzymało się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (13) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

„Przeciw” (1) Paweł Starczynowski.

„Wstrzymało się” (1) Monika Staniek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.108.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił mieszkańcowi Gminy, że w przypadku, gdy chce się zabrać głos w dyskusji na sesji Rady Miejskiej trzeba fakt ten zgłosić Przewodniczącemu przed obradami sesji, należy też zapoznać z tematem wystąpienia. Poinformował, że takie są zapisy Statutu Gminy.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że podjęta została uchwała ustalająca wysokość opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zwróciła uwagę, na to, że pomimo burzliwych dyskusji na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej nie mamy wpływu na ceny śmieci. Jest to tylko formalność, ponieważ do ogłoszonego przetarg wpływają oferty firm odbierających odpady i to one kształtują koszty. Jesteśmy jednym z nielicznych samorządów, gdzie stawki opłat za gospodarowanie odpadami wzrosły o niecałe 100%. Są w Polsce gminy gdzie stawki te wzrosły nawet o 300%. Jest to jedna z trudniejszych uchwał, które musi podjąć Rada. Wcześniej podjęta została uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości na 2020 r. Stawki te kształtowane są w oparciu o pewne ustalone reguły, m.in. podnieśliśmy je o wskaźnik inflacji, ponadto ustawodawca ustalił ich maksymalną wysokość, której gminy nie mogą przekroczyć. W przypadku cen za odpady komunalne decydują tylko ceny, które narzucą firmy w przetargu. Nowe przepisy, które weszły już w życie, a dotyczą gospodarki odpadami, nie przyczynią się do tego, aby stawki te były w przyszłości mniejsze.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Burmistrz A. Grygierek - projekt uchwały w sprawiezmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026 wraz z dwoma autopoprawkami– przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawkami.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawkami.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.109.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Projekt uchwały w sprawiezmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rokwraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.110.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rok.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Wyboryławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020 - 2023:

1)  Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020 -2023 – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020 -2023.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.111.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawieustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020 - 2023

Uchwała w załączeniu.

2)  Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – opinię Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników – przedstawił Przewodniczący Zespołu J. Mazur.

Poinformował też, że lista zgłoszonych kandydatów na ławników zwiera jedno osobę.

3)  Wybór ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie:

a)  w dalszym ciągu Przewodniczący C. Greń poprosił o zgłaszanie kandydatur do składu Komisji Skrutacyjnej, która przeprowadzi wybory ławników.

Radny A. Gawron zgłosił kandydaturę radnego J. Rudola.

Radny J. Rudol zgłosił kandydaturę radnego A. Gawrona.

Radny J. Mazur zgłosił kandydaturę radnego K. Jaworskiego.

Na pytanie Przewodniczącego C. Grenia radni: A. Gawron, K. Jaworski i J. Rudol wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie proponowany skład Komisji Skrutacyjnej.

Wyniki głosowania- „za”: 14, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 1, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (14) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

„Wstrzymało się” (1) Kazimierz Jaworski.

Przewodniczący C. Greń stwierdził, że powołano trzy osobową Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020 - 2023 w składzie:

1)  radny Adam Gawron;

2)  radny Kazimierz Jaworski;

3)  radny Józef Rudol.

b)  Przewodniczący C. Greń ogłosił 5-minutową przerwę w obradach w celu ukonstytuowania się Komisji Skrutacyjnej oraz przygotowania kart do głosowania.

Po przerwie Przewodniczący C. Greń poprosił Komisję Skrutacyjną do stołu prezydialnego i przeprowadzenie tajnego głosowania, poinformował, też że Przewodniczącym Komisji Skrutacyjnej został radny K. Jaworski.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej K. Jaworski przedstawił radnym sposób głosowania. Poinformował, że głosowanie przeprowadzone zostanie zgodnie z regulaminem głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020 -2023, uchwalonym na dzisiejszej sesji Rady, przedstawił też radnym szczegółowe zasady głosowania.

Głosowanie przebiegało w następujący sposób: wywoływani w kolejności alfabetycznej radni podchodzili do Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej w celu odebrania karty do głosowania, następnie udawali się do przygotowanego na sali obrad miejsca zapewniającego tajność głosowania, gdzie wypełniali kartę. Po wypełnieniu karty do głosowania udawali się do urny, gdzie w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzucali karty do głosowania, tak aby zadrukowana strona nie była widoczna.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy wszyscy radni dokonali aktu głosowania? Po usłyszeniu potwierdzenia, że wszyscy radni dokonali aktu głosowania ogłosił 10-minutową przerwę w obradach, a Komisja Skrutacyjna udała się do oddzielnego pomieszczenia, pokoju nr 8 - celem ustalenia wyników wyborów oraz spisania protokołu.

c)  Po ustaleniu wyników wyborów – Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej K. Jaworski odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej przedstawiający wyniki przeprowadzonych wyborów (Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu).

d)  Przewodniczący C. Greń odczytał treść projektu uchwały w sprawiestwierdzenia wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020 -2023. Wyjaśnił też, że Rada podejmując tą uchwałę wyraża swoje stanowisko, że głosowanie zostało przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z przepisami oraz przyjętym wcześniej przez radnych regulaminem. Za uchwałą powinni głosować wszyscy radni, o ile nie wnoszą zastrzeżeń co do prawidłowości przeprowadzonych wyborów, np. uwag w sprawie przestrzegania uchwalonego regulaminu wyborów ławników.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.112.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawiestwierdzenia wyboru ławnika do Sądu Rejonowego w Cieszynie na kadencję 2020 – 2023.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Projekt uchwały w sprawierozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia wraz z autopoprawką– przedstawił Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji J. Mazur.

Przewodniczący Komisji J. Mazur poinformował, że autopoprawka dotyczy zastąpienia wyrazu „nieuzasadniona” wyrazem „bezzasadna” w § 1 uchwały oraz ostatnim zdaniu uzasadnienia do uchwały. Zapytał też radnych, czy odczytywać całą treść uzasadnienia do uchwały?

Radni stwierdzili, że nie ma potrzeby odczytywania treści uzasadnienia do uchwały, ponieważ jest ono dostępne razem z autopoprawką w materiałach sesyjnych.

Komisje Rady i radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

Wyniki głosowania- „za”: 15, „przeciw”: 0, „wstrzymało się”: 0, brak głosu: 0, nieobecni: 0.

Wyniki imienne- „za” (15) Stanisław Balas, Ireneusz Duda, Adam Gawron, Czesław Greń, Kazimierz Jaworski, Arkadiusz Kolczarek, Maria Krutyła, Maria Madziar, Jarosław Mazur, Józef Rudol, Monika Staniek, Paweł Starczynowski, Jarosław Szast, Stanisław Świtała, Bogusław Wawrzyczek.

Podjęta została:

Uchwała Nr XII.113.2019 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Burmistrza Strumienia.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 18.

 

Informacja Przewodniczącego Rady, Burmistrza oraz Wojewody Śląskiego na temat oświadczeń majątkowych złożonych w 2019 roku – przedstawił Przewodniczący C. Greń.

Komisje Rady i radni nie wnieśli uwag do Informacji.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 19.

 

Wolne wnioski i informacje.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że na Komisji Oświaty wystąpiono z propozycją, aby dostarczyć radnym informacje nt.: bezpłatnych porad dla mieszkańców świadczonych przez gminę Strumień, pomocy psychologicznej na miejscu zdarzenia, realizowanej na terenie Powiatu Cieszyńskiego w formie interwencji wyjazdowych przez Punkt Interwencji Kryzysowej w Cieszynie oraz nieodpłatnej pomocy prawnej dla mieszkańców na terenie Powiatu Cieszyńskiego. Informacja została rozdana radnym, zamieszczona zostanie również na stronie internetowej Gminy oraz w dwutygodniku „Nowa Formacja”.

Radny B. Wawrzyczek podziękował za interwencję Urzędu Miejskiego i Wydziału Ruchu Drogowego w Cieszynie dotyczącą poprawy bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu z DK81 w Zbytkowie w związku ze zwiększonym ruchem pojazdów wynikającym z objazdu, w związku z remontem drogi na odcinku Pawłowice- Pszczyna. Zgłosił też wniosek o spowodowanie usunięcia dwóch pojazdów z pasów drogowych w następujących miejscach:

1)  skrzyżowanie ulic: Brodeckiego z Bielską w Strumieniu (przed mostem na rzece Wiśle), po lewej stronie stoi samochód, wrak, bez tablic rejestracyjnych, z niewidocznymi napisami, który ma stanowić reklamę;

2)  przy ulicy 1 Maja w Zbytkowie na wjeździe do myjni również stoi samochód - reklama, który bardzo ogranicza widoczność przy wyjeździe z myjni.

Przewodniczący C. Greń przypomniał radnym, że w Biurze Rady dostępne są zaproszenia na uroczystą sesję rad gmin ziemi cieszyńskiej, połączoną z wręczeniem Laurów „Srebrnej i Złotej Cieszynianki”, która odbędzie się 11 listopada br. o godz. 17.00 w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Cieszynie. Przypomniał, też o uroczystej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu, która odbędzie się również 11 listopada br. o godz. 10.00 w sali widowiskowo-kinowej MGOK w Strumieniu.

Radna M. Madziar zapytała o remont ulicy Spółdzielczej w Pruchnej: jaki był zakres prac, który wykonywała firma? Czy wykopanie rowu przy tej drodze było w zakresie prac firmy remontującej drogę, czy wykonała to Spółka Wodna? Przy okazji remontu nakładki ulicy Spółdzielczej wykopano korzenie drzew, które nadal pozostały na poboczu drogi. Zapytała czy to ta firma, która wykonała remont zajmie się posprzątaniem tych korzeni?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że zakres prac, który wykonywała firma był związany z wykonaniem nakładki asfaltowej na tej drodze. Wykonaniem rowu firma ta nie zajmowała się. Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że rozezna temat i odpowie radnej na piśmie.

 

ad. 20.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.00) słowami „zamykam XII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Rady

Czesław Greń