ProtokółNr 11.2019

wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Komunalnej, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Zasobów Naturalnych, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej

odbytego w dniu 24 czerwca 2019 r.

 

Obecni: wg załączonej listy obecności. Wspólne posiedzenie Komisji rozpoczęło się o godz. 15.30 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Porządek obrad:

1.    Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.    Raportz realizacji Programu Ochrony Środowiska.

3.    Rozpatrzeniemateriałów na IX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu.

4.    Informacjao przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim.

5.    Propozycja organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich.

6.    Informacje, wolne głosyi wnioski.

7.    Zakończenie.

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Posiedzenie Komisji otworzył i Przewodniczący Rady Miejskiej – Czesław Greń. Przywitał członków komisji oraz stwierdził, że obrady są prawomocne, gdyż w posiedzeniu uczestniczy 9 członków Komisji Budżetu na 11 osobowy skład, 4 członków Komisji Oświaty na 7 osobowy skład Komisji i 7 członków Komisji Rolnictwa na 8 osobowy skład Komisji.

Przewodniczący Rady C. Greń przywitał również: Burmistrza Strumienia Annę Grygierek, Zastępcę Burmistrza Strumienia Włodzimierza Cybulskiego, Skarbnika Strumienia Marię Kłósko, Sekretarza Strumienia Danielę Kula, pracowników Urzędu Miejskiego oraz przedstawiciela prasy lokalnej: „Nowej Formacji”.

 

ad. 2.

 

Na prośbę Przewodniczącego Komisji Rolnictwa S. Balasa - Raport z realizacji Programu Ochrony Środowiska – przedstawiła Inspektor Gabriela Dziadek.

Radny A. Gawron podziękował za bardzo szczegółowe dane zawarte  w Raporcie. Poprosił też, aby wystąpić do Agencji Restrukturyzacji Rolnictwa o podanie szczegółowych danych.

Inspektor G. Dziadek poinformowała, że wystąpiliśmy do Agencji i uzyskaliśmy tylko takie dane jakie są zawarte w Raporcie.

Radny A. Gawron zaproponował, aby do Raportu podać dane dotyczące m.in. długości sieci kanalizacyjnych i wodociągowych. Dane te nie są wymagane, ale lepiej zobrazują ten temat.

Radny B. Wawrzyczek zapytał o Plan Rozwoju Tauron Dystrybucja S.A., czy dokument ten jest dostępny w Urzędzie.

Inspektor G. Dziadek wyjaśniła, że nie dysponujemy takim planem, takie informacje uzyskaliśmy w piśmie, które wpłynęło od firmy Tauron.

Radny J. Mazur zapytał o koncesje dla Kopalni Żwiru w Zabłociu?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jest nowy właściciel tych terenów, który wystąpił o wygaszenie koncesji na wydobycie żwiru. Aktualnie planuje się, aby tereny te przeznaczyć na rekreację i wędkarstwo.

Radna M. Madziar zapytał na czym polega likwidacja hałasu na drogach?

Inspektor G. Dziadek odpowiedziała, że zadanie to polega na przeprowadzaniu remontów dróg, które będą przyczyniać się do likwidacji hałasu.

Raport został przyjęty.

 

ad. 3.

 

Rozpatrzono materiały na IX sesję Rady Miejskiej w Strumieniu zwołaną na dzień 27 czerwca br.:

a)  Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szasta - Informację o planowanej strukturze szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2019/2020 – przedstawiła Sekretarz D. Kula i Burmistrz A. Grygierek.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że struktura szkół, którą aktualnie przedstawiono radnym może się zmienić, ponieważ uzyskaliśmy informacje, że likwidowana jest Niepubliczna Szkoła „Odyseja” w Strumieniu. Część dzieci na pewno będzie uczęszczać do naszych szkół.

Do Informacji nie wniesiono uwag.

b)  Na prośbę Przewodniczącego Komisji Rolnictwa S. Balasa -projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników – przedstawiła Inspektor Elżbieta Król.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.

c)  Na prośbę Przewodniczącego Komisji Rolnictwa S. Balasa -projekt uchwały w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników – przedstawiła Inspektor Elżbieta Król.

Komisja wnioskuje o powołanie do Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników radnych: Jarosława Mazura, Adama Gawrona i Arkadiusza Kolczarka.

Wytypowani radni wyrazili zgodę na powołanie do składu Zespołu.

d)  Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szast - projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości – przedstawił Przewodniczący Rady C. Greń.

Komisja wnioskuje o powołanie do doraźnej Komisji do wyłonienia kandydatów do wyróżnień „Zasłużony dla Gminy Strumień” oraz kandydata do Lauru Gmin Ziemi Cieszyńskiej „Srebrna Cieszynianka” przyznawanych z okazji Święta Niepodległości radnych: Józefa Rudola, Jarosława Szasta, Stanisława Balasa, Kazimierza Jaworskiego, Marii Madziar.

Wytypowani radni wyrazili zgodę na powołanie do składu doraźnej Komisji.

e)  Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szasta - projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Strumień na lata 2019-2026 wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.

f)   Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szasta - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2019 rok wraz z autopoprawką – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko. Dodatkowych wyjaśnień do projektu uchwały udzieliła Burmistrz A. Grygierek.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.

g)  Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szasta - Raport o stanie gminy Strumień – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek i Zastępca Burmistrza W. Cybulski.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała o zmianach jakie zostaną wprowadzone w Raporcie, na które zwrócono nam uwagę:

1)   w tabeli dotyczącej wydatków funduszu sołeckiego brakuje jednej pozycji w tabeli;

2)   poprawione zostaną dane dotyczące obchodów jubileuszu Zbytkowa.

Radna M. Staniek poprosiła, aby uszczegółowić dane dotyczące przyznanych w 2018 roku stypendiów (zaproponowała, aby rozbić ile uczniów otrzymało w każdym semestrze stypendiów oraz ile wypłacono stypendiów sportowych).

Do Raportu nie wniesiono uwag.

h)  Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szasta - projekt uchwały w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza Strumienia – przedstawił Przewodniczący Rady C. Greń.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.

i)   Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szasta - projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2018 rok – przedstawiła Skarbnik M. Kłósko.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.

j)   Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szasta - projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Strumienia z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2018 rok – przedstawił Przewodniczący Rady C. Greń.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.

 

ad. 4.

 

Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu J. Szasta-Informacjęo przewidzianych pracach remontowych w placówkach oświatowych w okresie letnim– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Radny B. Wawrzyczek poprosił, aby przy zadaniach, które są zakończone podać koszty poniesione na dany cel.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Na prośbę Przewodniczącego Komisji Budżetu – J. Szasta-Propozycje organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie wakacji letnich– przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Informacja została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Informacje wolne głosy i wnioski.

Radny J. Szast zgłosił wnioski w sprawach:

1)   ulica Rolna w Zabłociu – wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie wykonania remontu tej drogi powiatowej, są tam ogromne dziury;

2)   likwidacji trawy rosnącej na chodnikach przy drogach powiatowych;

3)   wykarczowania krzaków z rowu przy ulicy Bielskiej na odcinku od Solanki do mostu na rzece Wiśle w Strumieniu (po prawej stronie), które wyrastają na pobocze drogi, piesi idący tym odcinkiem pobocza mają problem z bezpiecznym przejściem;

4)   zamontowanie stałego fotoradaru przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zabłociu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że wystąpimy do Powiatu w sprawie zamontowania fotoradaru.

Radny B. Wawrzyczek zaproponował, że lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie odcinkowych pomiarów prędkości. Poinformował, że system zamontowany w Zbytkowie przy Przedszkolu jest bardzo zawodny, nie sprawdza się.

Radny A. Kolczarek wnioskował o poobcinanie bardzo rozrośniętych gałęzi kasztanów rosnących na łuku drogi przy wyjeździe z ulicy Kopanina na ulicę Główną w Pruchnej, bardzo zawężają światło drogi.

Radny J. Mazur wnioskował, aby monitować sprawę poszerzenia zjazdu z DK 81 na ulicę Jaśminową w Drogomyślu. W tej chwili Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wykonuje dość duże remonty na DK 81.

Radny A. Kolczarek wnioskował o wydłużenie czasu zapalania zielonego światła na skrzyżowaniu z DK 81, przy Biedronce w Drogomyślu. Zielone światło przy przejeżdżaniu z ulicy Głównej w Drogomyślu na ulicę Główną w Pruchnej świeci się zbyt krótko i jest źle zsynchronizowane z tym na DK 81. Kilkakrotnie zdarzały się tam bardzo niebezpieczne sytuacje.

Radny A. Kolczarek zgłosił, że w czasie kiedy był termin wystawiania śmieci zmieszanych, mieszkańcy przez pomyłkę wystawili śmieci segregowane. Firma odbierająca odpady zabrała wszystkie wystawione odpady i te zmieszane i te segregowane. Stwierdził, że sytuacja ta może mieć wpływ na wzrost ilości śmieci zmieszanych, o czym byliśmy już informowani wcześniej.

Radny A. Kolczarek zwrócił uwagę na odkurzanie poboczy dróg urządzeniem z mocnym nadmuchem, w wyniku czego powstają ogromne tumany kurzu – co jest trochę bezsensowne.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że prace te wykonuje nasz pracownik w ramach prac interwencyjnych - poprosiła, aby tego typu sprawy zgłaszać do sołtysów.

Przewodniczący C. Greń poruszył sprawę remontu schodów do budynku Ośrodka Zdrowia w Drogomyślu, które zostały ogrodzone taśmą i nie można z nich korzystać w związku z koniecznością położenia nowych kafelek. Stan ten trwa bardzo długo, a nowe wejście do budynku Ośrodka zostało wyznaczone po ażurach, co jest bardzo uciążliwe, szczególnie dla pań chodzących na obcasach.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jest wyznaczone również drugie zastępcze wejście do budynku Ośrodka Zdrowia z innej strony. Na schodach miały być wymieniane tylko kafelki, jednak w trakcie remontu okazało się, że uszkodzona jest również konstrukcja schodów, w związku z czym remont się przedłuża.

Radny B. Wawrzyczek zgłosił wniosek, aby wystąpić do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach w sprawie wykaszania poboczy i rowów przy ulicy 1 Maja. Zgłosił, że wykoszono tylko pobocza, rów został nie wykoszony od strony chodnika, na odcinku od ulicy Tęczowej do DK 81 oraz za przystankiem autobusowym w Zbytkowie. Poinformował też, że nadal nie zostały posprzątane gałęzie po lewej stronie ulicy 1 Maja (od ulicy Tęczowej do Myjni Samochodowej).

Radna M. Madziar zgłosiła, że na schodach do Gminnego Centrum Integracji Wsi w Pruchnej odpadają kafelki.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że schody w najbliższym czasie będą naprawione.

 

ad. 7.

 

Przewodniczący Komisji J. Szast zakończył posiedzenie Komisji o godz. 19.00.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

 

Przewodniczący Komisji Budżetu

Jarosław Szast

 

Przewodnicząca Komisji Oświaty

Maria Krutyła

 

Przewodniczący Komisji Rolnictwa

Stanisław Balas