Projekt
|
Uchwała Nr XXVIII. .2021
Rady Miejskiej w Strumieniu
z dnia 23 lutego 2021 r.
w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Strumień na lata 2021-2025
Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 611, ze zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2020 r. poz. 713 ze zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia - Rada Miejska w Strumieniu
uchwala:
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
Uchwała niniejsza określa:
1) prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego Gminy Strumień w poszczególnych latach, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne;
2) analizę potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na lata 2021-2025;
3) planowaną sprzedaż lokali w kolejnych latach;
4) zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu;
5) sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w latach 2021-2025;
6) źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach;
7) wysokość kosztów w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także koszty inwestycyjne;
8) opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, a w szczególności:
a) niezbędny zakres zamian lokali związanych z remontami budynków i lokali,
b) planowaną sprzedaż lokali.
Rozdział 2.
Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego Gminy Strumień w poszczególnych latach, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne
Podstawowe dane dotyczące mieszkaniowego zasobu gminy na dzień 31.12.2020 r. przedstawia poniższa tabela:
Tabela 1
Lp. |
Typ lokali |
Ilość |
Powierzchnia użytkowa lokali [m2] |
1 |
Budynki mieszkalne |
33 |
8864,21 |
2 |
Lokale mieszkalne |
170 |
7834,42 |
3.1 |
W tym lokale socjalne |
16 |
602,56 |
3.2 |
W tym pomieszczenia tymczasowe |
1 |
11 |
w tym:
1. Budynki wybudowane przed 1900 r. :
Tabela 2
Lp. |
Adres budynku: |
Ilość lokali |
Powierzchnia użytkowa [m2] |
1. |
Strumień, Rynek 1 |
5 |
209,65 |
2 |
Strumień, Rynek 2 |
5 |
237,60 |
3. |
Strumień, Rynek 3 |
4 |
179,58 |
4. |
Strumień, Rynek 6 |
4 |
221,31 |
5. |
Strumień, Rynek 13 |
4 |
269,10 |
6. |
Strumień, Rynek 16 |
3 |
207,32 |
7. |
Strumień, Rynek 18 |
4 |
220,01 |
8. |
Strumień, ul. 1 Maja 6 |
9 |
267,37 |
9. |
Strumień, ul. Pocztowa 30 |
7 |
257,37 |
10. |
Strumień, ul. Mostowa 4 |
1 |
38,38 |
11. |
Strumień, ul. Ks. Londzina 48 |
4 |
112,37 |
|
Łącznie |
50 |
2 220,06 |
2. Budynki wybudowane w latach 1900-1945 r. :
Tabela 3
Lp. |
Adres budynku |
Ilość lokali: |
Powierzchnia użytkowa [m2] |
1 |
Strumień, Rynek 5 |
4 |
217,13 |
2 |
Strumień, Rynek 14 |
4 |
143,82 |
3 |
Strumień, ul. Mostowa 3 |
3 |
144,68 |
4 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 1 |
3 |
220,80 |
5 |
Strumień, ul. Pocztowa 9 |
2 |
134,50 |
6 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 52 |
6 |
422,65 |
7 |
Pruchna, ul. Zbożowa 1 |
5 |
275,20 |
8 |
Drogomyśl, ul. Pocztowa 3 |
7 |
450,60 |
|
Łącznie |
34 |
2 009,38 |
3. Budynki wybudowane po 1945 r. :
Wszystkie budynki z mieszkaniowego zasobu są własnością Gminy, za wyjątkiem budynku przy ul. Rynek 3 w Strumieniu o nieuregulowanym stanie prawnym, a będącym w posiadaniu Gminy.
Tabela 4
Lp. |
Adres budynku |
Ilość lokali |
Powierzchnia użytkowa [m2] |
1 |
Strumień, ul. Pawłowicka 1 |
40 |
1563,00 |
2 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 23 |
4 |
263,42 |
3 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 63 |
19 |
551,64 |
4 |
Drogomyśl, ul. Wiejska 26 |
3 |
144,10 |
5 |
Strumień, ul. Dolna 2 |
1 |
69,10 |
6 |
Strumień, ul. Dolna 4 |
3 |
74,79 |
7 |
Strumień, ul. Dolna 11 |
1 |
84,51 |
8 |
Strumień, ul. Dolna 13 |
3 |
78,73 |
9 |
Strumień, ul. Pszczyńska 11 |
2 |
122,28 |
10 |
Drogomyśl, ul. Oblaski 2 |
3 |
188,24 |
11 |
Pruchna, ul. Główna 78 |
2 |
118,30 |
12 |
Zabłocie, ul. Bielska 26 |
3 |
139,50 |
13 |
Zabłocie, Rolna 18 |
1 |
167,05 |
14 |
Zabłocie, Stokrotek 26 |
1 |
40,32 |
|
Łącznie |
86 |
3 604,98 |
4. Standard budynków z lokalami należącymi do mieszkaniowego zasobu Gminy Strumień.
Tabela 5
|
Adres budynku |
Ilość lokali mieszkalnych w tym lok. socjalnych |
Powierzchnia lokali komunalnych [m2] |
Powierzchnia lokali socjalnych [m2] |
Ilość instalacji wodociągowych |
Ilość instalacji kanalizacyjnych podłączonych do sieci |
Ilość instalacji elektrycznych |
Ilość wewnętrznych instalacji gazowych |
Ilość mieszkań z łazienką |
Ilość mieszkań z centralnym ogrzewaniem |
Ilość mieszkań z ciepłą wodą |
Lp. |
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
1 |
Strumień, Rynek 1 |
5 |
209,65 |
- |
5 |
5 |
5 |
- |
3 |
2 |
3 |
2 |
Strumień, Rynek 2 |
5 |
237,60 |
- |
5 |
5 |
5 |
- |
4 |
1 |
3 |
3 |
Strumień, Rynek 3 |
4 |
179,58 |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
2 |
1 |
2 |
4 |
Strumień, Rynek 5 |
4 |
217,13 |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
4 |
3 |
4 |
5 |
Strumień, Rynek 6 |
4 |
221,31 |
- |
4 |
4 |
4 |
3 |
4 |
- |
4 |
6 |
Strumień, Rynek 13 |
4 |
269,10 |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
4 |
4 |
4 |
7 |
Strumień, Rynek 14 |
4 |
143,82 |
- |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
- |
4 |
8 |
Strumień, Rynek 16 |
3 |
207,32 |
- |
3 |
3 |
3 |
- |
3 |
1 |
3 |
9 |
Strumień, Rynek 18 |
4 |
220,01 |
- |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
2 |
4 |
10 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 1 |
3 |
220,80 |
- |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
11 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 23 |
4 |
263,42 |
- |
4 |
4 |
4 |
1 |
4 |
1 |
4 |
12 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 48 |
4 |
- |
112,37 |
4 |
4 |
4 |
- |
3 |
- |
- |
13 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 52 |
6 |
422,65 |
- |
6 |
4 |
6 |
- |
5 |
2 |
5 |
14 |
Strumień, ul. Ks. Londzina 63 |
19 |
551,64 |
- |
19 |
- |
19 |
19 |
2 |
- |
19 |
15 |
Strumień, ul. Mostowa 3 |
3 |
- |
144,68 |
3 |
3 |
3 |
- |
2 |
1 |
1 |
16 |
Strumień, ul. Mostowa 4 |
1 |
- |
38,38 |
1 |
1 |
1 |
- |
1 |
1 |
1 |
17 |
Strumień, ul. Dolna 2 |
1 |
- |
69,10 |
1 |
1 |
1 |
- |
1 |
- |
- |
18 |
Strumień, ul. Dolna 4 |
3 |
- |
74,79 |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
- |
- |
19 |
Strumień, ul. Dolna 11 |
1 |
- |
84,51 |
1 |
1 |
1 |
- |
1 |
1 |
1 |
20 |
Strumień, ul. Dolna 13 |
3 |
- |
78,73 |
3 |
3 |
3 |
- |
1 |
- |
- |
21 |
Strumień, ul. Pszczyńska 11 |
2 |
122,28 |
- |
2 |
2 |
2 |
- |
2 |
1 |
2 |
22 |
Strumień, ul. Pocztowa 9 |
2 |
134,50 |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
- |
2 |
23 |
Strumień, ul. Pocztowa 30 |
7 |
257,37 |
- |
7 |
7 |
7 |
- |
7 |
1 |
5 |
24 |
Strumień, ul. 1 Maja 6 |
9 |
267,37 |
- |
10 |
10 |
10 |
- |
3 |
- |
4 |
25 |
Strumień, ul. Pawłowicka 1 |
40 |
1563,00 |
- |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
- |
40 |
26 |
Pruchna, ul. Zbożowa 1 |
5 |
275,20 |
- |
5 |
- |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
27 |
Drogomyśl, ul. Wiejska 26 |
3 |
144,10 |
- |
3 |
- |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
28 |
Drogomyśl, ul. Pocztowa 3 |
7 |
435,00 |
- |
7 |
- |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
29 |
Pruchna, ul. Główna 78 |
2 |
118,30 |
- |
2 |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
30 |
Drogomyśl, ul. Oblaski 2 |
3 |
188,24 |
- |
3 |
- |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
31 |
Zabłocie, ul. Bielska 26 |
3 |
139,50 |
- |
3 |
- |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
32 |
Zabłocie, |
1 |
167,05 |
- |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
1 |
1 |
33 |
Zabłocie, |
1 |
40,32 |
- |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
- |
- |
5. Prognoza wielkości mieszkaniowego zasobu Gminy na lata 2021-2025
W okresie 2021-2025 nie przewiduje się zmiany wielkości zasobu mieszkaniowego. Wszelkie zmiany w zasobie mieszkaniowym gminy Strumień będą wprowadzane odrębnymi uchwałami Rady Miejskiej w Strumieniu.
6. Prognoza stanu technicznego mieszkaniowego zasobu Gminy na lata 2021-2025
Zakłada się podejmowanie działań w zakresie bieżącej eksploatacji budynków oraz wykonanie zaplanowanych remontów i modernizacji oraz inwestycji przedstawionych szczegółowo w rozdziale III, co pozwoli na utrzymanie budynków w stanie co najmniej niepogorszonym.
Rozdział 3.
Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na lata 2021-2025
1. Potrzeby remontowe budynków i lokali wynikają z konieczności utrzymania stanu technicznego budynków i lokali na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo ludzi i mienia w okresie ich użytkowania.
Tabela 6
Lp. |
Rodzaj potrzeby |
Ilość |
1. |
Wymiana stolarki okiennej - sztuki |
86 |
2. |
Wymiana stolarki drzwiowej - sztuki |
32 |
3. |
Remonty kominów oraz inst. wentylacyjnej - sztuki |
6 |
4. |
Remonty pokryć dachowych - budynki |
5 |
5. |
Roboty dociepleniowe ścian - budynki |
2 |
6. |
Wymiana instalacji elektrycznych - budynki |
10 |
7. |
Modernizacje instalacji grzewczych (w tym C.O. i gaz) - budynki |
10 |
8. |
Konserwacje klatek schodowych - budynki |
11 |
9. |
Remonty elewacji budynków - budynki |
7 |
10. |
Modernizacje lub wymiany instalacji wod-kan - budynki |
9 |
2. Planuje się, oprócz konserwacji bieżących dokonywanych w ramach zarządzania zasobami mieszkaniowymi, wykonanie w latach 2021-2025 remontów i modernizacji zasobu mieszkaniowego Gminy w ilościach:
Tabela 7
|
|
ILOŚĆ | ||||
LP |
NAZWA ZADANIA |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
1 |
Wymiana stolarki okiennej - sztuki |
12 |
30 |
12 |
25 |
7 |
2 |
Wymiana stolarki drzwiowej - sztuki |
8 |
4 |
9 |
6 |
5 |
3 |
Remonty kominów oraz inst. wentylacyjnej - sztuki |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
4 |
Remonty pokryć dachowych - budynki |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
5 |
Roboty dociepleniowe ścian - budynki |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
6 |
Wymiana instalacji elektrycznej - budynki |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
7 |
Modernizacje instalacji grzewczych gaz - budynki |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Konserwacje klatek schodowych - budynki |
1 |
3 |
1 |
3 |
3 |
9 |
Remonty elewacji budynków - budynki |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
10 |
Modernizacje lub wymiany instalacji wod – kan - budynki |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
Rozdział 4.
Planowana sprzedaż lokali
W okresie 2021-2025 nie planuje się sprzedaży budynków i lokali z mieszkaniowego zasobu gminy.
Rozdział 5.
Zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu
1. Burmistrz Strumienia ustala stawkę bazową czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, nie częściej niż jeden raz w roku.
2. Przy ustalaniu stawki bazowej czynszu najmu należy uwzględnić wszelkie koszty związane z utrzymaniem lokali, w tym:
1) podatek od nieruchomości;
2) koszty administrowania;
3) koszty konserwacji;
4) koszty utrzymania technicznego budynku;
5) koszty utrzymania terenów przyległych do budynku, w tym zieleni;
6) koszty utrzymania pomieszczeń wspólnego użytkowania, w tym opłaty za energię cieplną i elektryczną.
3. Czynniki wpływające na podwyższenie i obniżenie wartości użytkowej lokali uwzględniane przy ustalaniu stawek czynszu zostały przedstawione w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
4. Lokator oprócz czynszu jest obowiązany do uiszczania związanych z eksploatacją mieszkania opłat niezależnych od właściciela tj. opłat za dostawę do lokalu energii, gazu, wody, oraz odbiór nieczystości płynnych w wypadku gdy korzystający z lokalu nie ma zawartej umowy bezpośrednio z dostawcą mediów lub dostawcą usług.
5. W czasie trwania stosunku najmu wynajmujący może podwyższyć stawkę czynszu, jeśli dokonał w lokalu ulepszeń mających wpływ na wysokość czynszu.
6. W przypadku uszczuplenia wyposażenia technicznego z przyczyn leżących po stronie wynajmującego, stawka czynszu najmu powinna być zmniejszona.
7. Przed zmianą umowy najmu w zakresie wysokości czynszu, należy sporządzić protokół stwierdzający fakt wystąpienia zmian czynników wpływających na zmianę wysokości czynszu.
8. Czynsze corocznie mogą ulegać podwyższeniu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług publikowany przez Prezesa GUS.
9. Celem zapewnienia zapłaty należnego czynszu należy prowadzić pełną windykację należności czynszowych, a w przypadku trudnej sytuacji finansowej najemcy zaproponować mu zawarcie ugody w sprawie spłat zaległości i bieżących należności.
10. Na wniosek najemcy, obniżka czynszu naliczonego wg obowiązujących stawek może wynosić:
1) w przypadku gospodarstwa jednoosobowego:
a) do 40%, gdy dochód najemcy nie przekracza 50% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku,
b) do 25%, gdy dochód najemcy przekracza 50% i nie przekracza 90% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku,
c) do 15%, gdy dochód najemcy przekracza 90% i nie przekracza 125% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku;
2) w przypadku gospodarstwa wieloosobowego:
a) do 40%, gdy średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego nie przekracza 35% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku,
b) do 20%, gdy średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego przekracza 35% i nie przekracza 70% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku,
c) do 15%, gdy średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego przekracza 70% i nie przekracza 100% najniższej emerytury obowiązującej w dniu złożenia wniosku.
11. W przypadku udzielenia najemcy obniżki czynszu, obniżony czynsz obowiązuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po dacie złożenia wniosku.
Rozdział 6.
Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w latach 2021-2025
1. Wszystkie budynki i lokale wchodzące w skład mieszkaniowego zasobu Gminy są zarządzane przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu - zakład budżetowy Gminy Strumień. Zakład ten ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie budynków i lokali, wykonując uchwały Rady Miejskiej w Strumieniu oraz zarządzenia Burmistrza Strumienia.
2. Jako cel nadrzędny zasad zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy uznaje się poprawę jakości i efektywności świadczonych usług w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Strumień.
3. Zarządzanie budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy odbywa się przy uwzględnieniu następujących zasad:
1) dążenie do osiągnięcia stanu budynków i lokali na poziomie standardów oczekiwanych przez mieszkańców oraz wynikających z lokalizacji na terenie gminy;
2) stosowanie ekonomicznej efektywności jako podstawy decyzji, co do sposobu postępowania z nieruchomościami w zakresie najmu, sprzedaży czy wyburzenia budynków.
4. Zasady wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy określa odrębna uchwała.
Rozdział 7.
Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w latach 2021-2025
1. Źródłem finansowania inwestycji i modernizacji w budynkach z mieszkaniowego zasobu gminy będą dochody gminy oraz dofinansowania z funduszy zewnętrznych.
2. Źródłem finansowania kosztów bieżącej eksploatacji i remontów mieszkaniowego zasobu gminy będą:
a) dochody z czynszu za najem lokali mieszkalnych oraz najmu lokali użytkowych,
b) dotacje z budżetu Gminy,
Rozdział 8.
Wysokość kosztów w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także koszty inwestycyjne.
Tabela 8
|
Tytuł wydatku |
|
|
|
|
|
|
|
2021/zł |
2022/zł |
2023/zł |
2024/zł |
2025/zł |
Lp. |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
1. |
Koszt bieżącej eksploatacji |
510 000,00 |
520 000,00 |
530 000,00 |
540 000,00 |
550 000,00 |
2. |
Koszty remontów oraz modernizacji lokali i budynków |
140 000,00 |
150 000,00 |
160 000,00 |
170 000,00 |
170 000,00 |
3. |
Koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi |
16 000,00 |
17 000,00 |
18 000,00 |
18 000,00 |
18 000,00 |
4. |
Wydatki inwestycyjne związane z utrzymaniem zasobu |
560 000,00 |
100 000,00 |
100 000,00 |
100 000,00 |
100 000,00 |
|
Ogółem: |
1 226 000,00 |
787 000,00 |
808 000,00 |
828 000,00 |
838 000,00 |
Rozdział 9.
Opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.
W celu poprawy wykorzystania i racjonalizacji gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy zakłada się prowadzenie następujących działań:
1) sukcesywne polepszanie warunków mieszkalnych w istniejącym zasobie mieszkaniowym, w szczególności poprzez zamiany lokali mieszkalnych;
2) podejmowanie skutecznych czynności w celu egzekwowania regularnychi terminowych płatności czynszu głównie poprzez niezwłoczną i stałą windykację zaległości czynszowych obejmujących trzy kolejne okresy płatności oraz zawieranie z najemcami umów na odpracowanie należności czynszowych.
Rozdział 10.
Postanowienia końcowe
1. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.
2. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Przewodniczący Rady |
Uzasadnienie
Na podstawie Art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.2020, poz. 611 ze zm.), Rada Miejska uchwala wieloletnie programy gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami wieloletni program gospodarowania zasobem mieszkaniowym gminy powinien być opracowany na co najmniej 5 lat i powinien zawierać przynajmniej:
1) prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach,
2) analizę potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata;
3) planowaną sprzedaż lokali w kolejnych latach;
4) zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu;
5) sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach;
6) źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach;
7) wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne;
8) opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.
Przedłożony projekt uchwały Rady Miejskiej w Strumieniu zawiera powyższe wymagania.
Program ten jest dokumentem, który zgodnie z przepisami o ochronie praw lokatorów powinien obowiązywać obligatoryjnie.
W związku z tym przedkładam pod obrady Rady Miejskiej w Strumieniu projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Strumień na lata 2021-2025.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Elżbieta Król |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Elżbieta Król |
Data wprowadzenia: | 2021-02-17 16:09:46 |
Opublikował: | Elżbieta Król |
Data publikacji: | 2021-02-17 16:18:40 |
Ostatnia zmiana: | 2021-02-17 16:18:41 |
Ilość wyświetleń: | 242 |