Protokół Nr XXVIII/2004
obrad dwudziestej ósmej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu
odbytych w dniu 30 listopada 2004 r. o godz. 1600
w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Strumieniu

 

Obecni: radni Rady Miejskiej, radni Rady Powiatu z terenu Gminy, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności oraz pracownicy Urzędu Miejskiego, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu przedstawiciele lokalnej prasy i radia.

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.       Burmistrz Strumienia – mgr inż. Adam Zaręba

2.       z-ca Burmistrza Strumienia – mgr inż. Tadeusz Rychły

3.       Skarbnik Strumienia – mgr Danuta Mitko

 

Porządek obrad:

    1.             Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.             Przedstawienie porządku obrad.

    3.             Informacja o działalności Burmistrza od dnia 20.10.2004 r. do dnia 22.11.2004 r.

    4.             Informacja Przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    5.             Interpelacje i zapytania radnych.

    6.             Podjęcie uchwały w sprawie: określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości od budynków, budowli i gruntów.

    7.             Podjęcie uchwały w sprawie: zwolnień w podatku od nieruchomości.

    8.             Podjęcie uchwały w sprawie: zwolnień od podatku rolnego.

    9.             Podjęcie uchwały w sprawie: zwolnień od podatku od nieruchomości, budynków, budowli i gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

10.             Podjęcie uchwały w sprawie: zatwierdzenia taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Strumień.

11.             Podjęcie uchwały w sprawie: zmiany budżetu Gminy Strumień na rok 2004.

12.             Podjęcie uchwały w sprawie: zmiany uchwały w sprawie nadania nowych statutów jednostek pomocniczych gminy Strumień.

13.             Podjęcie uchwały w sprawie: zmiany zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

14.             Podjęcie uchwały w sprawie: przejęcia zadań Powiatu Cieszyńskiego w zakresie budowy chodników przy drogach powiatowych zamiejskich oraz przy drodze wojewódzkiej na odcinku ul. 1 Maja w Strumieniu.

15.             Podjęcie uchwały w sprawie: określenia liczby przeznaczonych do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową na obszar Gminy Strumień w 2005 r.

16.             Podjęcie uchwały w sprawie: skargi Pani B. Haka na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

17.             Zatwierdzenie protokołów z XXVI i XXVII sesji.

18.             Informacje, wolne głosy i wnioski.

19.             Zakończenie. 

 

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej mgr inż. Henryk M. Sosna.

Przewodniczący H. M. Sosna – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 12 radnych na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne. Po stwierdzeniu prawomocności obrad przybyło jeszcze 2 radnych (w obradach uczestniczyło zatem 14 radnych).

Przewodniczący H. M. Sosna przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, radnego powiatowego, Burmistrza Strumienia, pracowników Urzędu Miejskiego, sołtysów i przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorów i kierowników zakładów budżetowych, Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu, przedstawicieli lokalnej prasy i radia.

 

ad. 2.

 

Przedstawiony przez przewodniczącego H. M. Sosnę proponowany porządek obrad sesji został przyjęty bez zmian.

 

ad. 3.

 

Do „Informacji o działalności Burmistrza od dnia 20.10.2004 r. do dnia 22.11.2004 r.” – nie zgłoszono żadnych pytań ani uwag.

„Informacja” została przyjęta.

Radny A. Ochodek podziękował za urządzenie klombu przy wjeździe do miasta od strony mostu na rzece Wiśle.

 

ad. 4.

 

Przewodniczący H. M. Sosna uzupełnił „Informację Przewodniczącego Rady i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym”:

1)     Wpłynęły różne zaproszenia na szkolenia, seminaria i konferencje.

2)     Odbyły się różne imprezy, w tym m.in.: konkurs ortograficzny „Strumieńska Żaba”, 15-te „Jesienne wiatru granie”, otwarcie siedziby Towarzystwa Śpiewaczego „Lutnia”, finał konkursu sztuki nieprofesjonalnej im. E. Michalskiej.

3)     Wpłynęło pismo Śląskiej Izby Rolniczej – prośba o zapraszanie przedstawiciela Izby Pana P. Brańczyka na sesje Rady, na których omawiane będą spawy związane z rolnictwem.

4)     Wpłynęło pismo Burmistrza do Krajowego Zarządu Dróg Publicznych – do wiadomości Rady – dotyczące interpelacji w sprawie skrzyżowania w Drogomyślu oraz dróg gospodarczych.

 

ad. 5.

 

Interpelacje zgłosili:

Radny J. Lekki zwrócił uwagę, że Burmistrz zlecił wykonanie dokumentacji na oświetlenie ulicy w Bąkowie, tymczasem w projekcie budżetu na rok 2005 nie przewidziano środków na wykonanie tego oświetlenia.

Radny H. Sosna przypomniał, że ciągle nie jest wykonane oświetlenie ulicy Cichej w Strumieniu.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił:

W projekcie budżetu przewidziana jest ogólna kwota na oświetlenie uliczne, a nie na poszczególne zadania. Przy budowie oświetlenia ul. Cichej istnieje opór jednego z właścicieli gruntu na przejście kablem przez ten grunt – stąd trudności z wykonaniem oświetlenia.

 

ad. 6.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz przedstawił i uzasadnił projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, od budynków, budowli i gruntów.

Komisje przedstawił swoje stanowiska:

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił wniosek Komisji - pozostawienie w § 1 pkt 5 uchwały stawki 3,50 zł.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, ... – M. Janik poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur przedstawiła wniosek Komisji - również o pozostawienie w § 1 pkt 5 uchwały stawki 3,50 zł. (jak w roku 2004).

Przewodniczący H. M. Sosna dodatkowo wyjaśnił wniosek Komisji Budżetu: stawka podniesiona stanowiłaby szczególne obciążenie małych działek (stawka ta stosowana jest przy naliczaniu podatku za szopy, stodoły itp.).

Radny M. Janik zapytał – jakie skutki dla budżetu wyniknęłyby z niepodnoszenia tej stawki?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, że jest to nieduża kwota (ok. 3.500 zł.), która nie powinna zachwiać planowanymi wydatkami budżetowymi.

Przewodniczący H. M. Sosna wniosek dwóch komisji poddał pod głosowanie.

Wniosek został przyjęty 12 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących się od głosowania” (14 obecnych).

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały (z przegłosowaną poprawką).

13 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” – podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/198/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, od budynków, budowli i gruntów.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 7.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił projekt uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości. Dotychczas podejmowano jedną uchwałę dotyczącą zwolnień w podatkach – obecnie proponuje się trzy odrębne uchwały. Burmistrz omówił projekt uchwały do punktów 8 i 9 porządku obrad, dotyczącą zwolnień w podatkach.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radny M. Janik zapytał, czy budynki ośrodków zdrowia również są zwolnione od podatku (na podstawie § 1 pkt uchwały) na co otrzymał odpowiedź, że ośrodki zdrowia nie są jednostkami organizacyjnymi gminy, stąd zwolnieniu nie podlegają.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (14 obecnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/199/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: zwolnień w podatku od nieruchomości.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 8.

 

Projekt uchwały w sprawie zwolnień od podatku rolnego został wyjaśniony przez Burmistrza w punkcie 7.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (14 obecnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/200/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: zwolnień od podatku rolnego.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Projekt uchwały dotyczący zwolnień od podatku od nieruchomości od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej został wyjaśniony przez Burmistrza w punkcie 7.

Komisja Rolnictwa oraz Komisja Oświaty – nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił wniosek Komisji - o rozszerzenie zakresu zwolnień w podatku od nieruchomości o inwestorów rozpoczynających działalność na terenie Gminy Strumień – na okres 12 miesięcy.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił, jakie zwolnienia były dotychczas (dla działalności z przystosowaniem obiektu do innego profilu produkcji).

Komisja wnioskuje zwolnienie wszystkich inwestorów rozpoczynających działalność. Trudno ustalić skalę zjawiska i skutki takich zwolnień. Poza tym, gdyby Rada uchwaliła takie zwolnienia – konieczne byłoby wystąpienie o konsultację do Departamentu Monitorowania Pomocy Publicznej.

Z-ca Burmistrza T. Rychły zwrócił uwagę, że w wypadku uchwalenia wnioskowanych zwolnień – aby nie było tak, że będą zmienione nazwy czy właściciele firm, aby tylko uzyskać zwolnienie z podatku.

Przewodniczący H. M. Sosna omawiając wniosek stwierdził, że argumenty za przyjęciem wniosku są jednoznaczne: chodzi o nowych inwestorów.

Radny K. Wójtowicz stwierdził, że przy uchwalaniu zwolnień trzeba zachować dużo ostrożności. Gdyby uchwalenie zwolnień odroczono – trzeba by rozeznać skalę zwolnień. Zapytał też, o jakie obiekty by chodziło przy zwolnieniach?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: opinia Departamentu nie obliguje Rady do uchwalenia zwolnień. Nigdy nie wiadomo, czy zwolnienia takie przyciągną inwestorów. Trudno też ustalić, jakich obiektów zwolnienia by dotyczyły.

Radna C. Skowron zapytała, czy zwolnienia dotyczyłyby tylko właścicieli nieruchomości, czy również dzierżawców?

Radca prawny R. Szymonek szczegółowo wyjaśnił pojęcie słowa „posiadacz”, użytego w projekcie uchwały.

Radny Cz. Greń wyraził zdanie, że występuje tu nierówność podmiotów: za lokal dzierżawiony od gminy przedsiębiorca mógłby uzyskać zwolnienie w podatku, a dzierżawiony od osoby prywatnej - nie.

Przewodniczący H. M. Sosna jeszcze wyjaśnił sprawę ewentualnego odroczenia projektu uchwały i uzyskania opinii (w przypadku przyjęcia wniosku Komisji).

Następnie wniosek Komisji Budżetu poddał pod głosowanie.

„Za” przyjęciem wniosku głosowało 2 radnych, „przeciw” 6 radnych, „wstrzymało się od głosu” 6 radnych (14 obecnych).

Ponieważ wniosek Komisji nie został przyjęty – przewodniczący H. M. Sosna poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/201/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: zwolnień od podatku od nieruchomości budynków budowli i gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący H. M. Sosna ogłosił 15-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 10.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna zwrócił uwagę, że Rada otrzymała materiały w sprawie taryfy na tydzień przed sesją, choć do Burmistrza wpłynęły 10.10.2004 r. Procedura terminów, określona w ustawie, nie została zachowana. Przewodniczący poprosił, aby w przyszłości terminy były dotrzymywane.

Następnie przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił ogólne wnioski Komisji dotyczące gospodarki ściekami:

1. Wnioski pytania:

1)       Co z wieloletnim planem inwestycyjnym? Plan ten nie istnieje.

2)       Co ze ściekami dowożonymi spoza terenu Gminy? Ścieki te są dotowane przez mieszkańców Gminy.

2. O zobowiązanie Burmistrza do zmniejszenia kosztów dopłaty do ścieków „do zera”, pod warunkiem niepodnoszenia taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków.

W dyskusji na powyższe tematy głos zabrali:

Przewodniczący H. M. Sosna – w sprawie ścieków dowożonych spoza terenu Gminy; w sprawie wieloletniego planu inwestycyjnego, w sprawie – co Gmina ma zamiar zrobić w celu uszczelnienia istniejącej sieci kanalizacyjnej oraz – dlaczego Gminy Ustroń i Wisła mają taryfę niższą i to bez dopłat?

Radny M. Janik zapytał, czy we wniosku o przyznanie środków pomocowych podkreślono, że Gmina znajduje się w programie Natura 2000 oraz, czy planowana w budżecie na 2005 r. kwota 500.000 zł. wystarczy na to, aby liczyć na przyznanie środków pomocowych? Radnego interesowało też, czy we wpływach za dzierżawę budynków oczyszczalni ścieków mieści się również sieć kanalizacyjna?

Na wszystkie te uwagi i pytania szczegółowo odpowiedział Burmistrz A. Zaręba.

Radny A. Ochodek wypowiedział się za przyjmowaniem ścieków dowożonych spoza terenu Gminy (korzyści są większe niż dopłata do tych ścieków, tym bardziej, że Gmina leży w zlewni rzeki Wisły).

Więcej uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

13 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się od głosu” (14 obecnych) – podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/202/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: zatwierdzenia taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę przewodniczącego – Skarbnik D. Mitko przedstawiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Strumień na 2004 r.

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił wniosek Komisji - o zmianę w § 3, Dz. 700, rozdz. 70005 zapisu „wydatki majątkowe (modernizacja ośrodków zdrowia)”.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, ... – M. Janik oraz przewodnicząca Komisji Oświaty, ... – A. Mazur zgłosili wniosek identyczny jak Komisja Budżetu.

W dyskusji na temat proponowanej zmiany zapisu wypowiedzieli się radni: Cz. Greń, K. Wójtowicz, St. Świtała oraz przewodniczący H. M. Sosna.

Sprawę remontów ośrodków zdrowia wyjaśnił Burmistrz A. Zaręba.

Innych uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący H. M. Sosna jednobrzmiący wniosek komisji poddał pod głosowanie.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie (13 obecnych).

Następnie przewodniczący H. M. Sosna poddał pod głosowanie projekt uchwały (z przegłosowaną poprawką).

Jednogłośnie (14 obecnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/203/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Strumień na 2004 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 12.

 

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił: proponowana poprawka statutów jednostek pomocniczych Gminy została omówiona na poprzedniej sesji, jednak nie została przegłosowana – stąd propozycja zmiany uchwały podjętej na poprzedniej sesji.

Do proponowanej zmiany komisje nie wniosły uwag.

Radni również nie wnieśli uwag.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (14 obecnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/204/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: zmiany uchwały w sprawie nadania nowych statutów jednostek pomocniczych gminy Strumień.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił projekt uchwały w sprawie zmiany zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy (zmianę wnioskowała Komisja Mieszkaniowa).

Komisje Rady zgłosiły identyczny wniosek – o dodanie we wprowadzanym § 12 Zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy – po słowie „uzyskaniu”, słowa „pozytywnej”.

Radny J. Brachaczek oraz radny H. Sosna (członkowie Komisji Mieszkaniowej) dodatkowo uzasadnili proponowaną zmianę uchwały w sprawie zmiany zasad wynajmowania lokali mieszkalnych.

Innych uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący H. M. Sosna jednobrzmiący wniosek komisji poddał pod głosowanie.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie (14 obecnych).

Następnie przewodniczący H. M. Sosna poddał pod głosowanie projekt uchwały (z naniesioną poprawką).

Jednogłośnie (14 obecnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/205/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: zmiany zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił i uzasadnił projekt uchwały w sprawie przejęcia zadań Powiatu Cieszyńskiego w zakresie budowy chodników przy drogach powiatowych zamiejskich oraz przy drodze wojewódzkiej na odcinku ul. 1 Maja w Strumieniu.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna dodatkowo, krótko wyjaśnił projekt uchwały, a następnie projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (13 obecnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/206/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: przejęcia zadań Powiatu Cieszyńskiego w zakresie budowy chodników przy drogach powiatowych zamiejskich oraz przy drodze wojewódzkiej na odcinku ul. 1 Maja w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 15.

 

Na prośbę przewodniczącego – Burmistrz A. Zaręba omówił projekt uchwały w sprawie określenia liczby przeznaczonych do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową na obszarze Gminy Strumień w 2005 r.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (12 obecnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/207/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: określenia liczby przeznaczonych do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową na obszarze Gminy Strumień w 2005 r.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Przewodniczący H. M. Sosna krótko omówił projekt uchwały w sprawie skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Komisje Rady wypowiedziały się za przyjęciem projektu uchwały w wersji pierwszej (jaką radni otrzymali w materiałach sesyjnych).

Radny A. Ochodek przypomniał, że sprawę która jest tematem skargi – radni ze Strumienia sygnalizowali już dawno.

Więcej uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Przewodniczący H. M. Sosna projekt uchwały poddał pod głosowanie.

Jednogłośnie (13 obecnych) podjęta została:

Uchwała Nr XXVIII/208/2004 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: skargi na działalność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Protokół Nr XXVI/2004 z sesji odbytej wspólnie z Radą Gminy Chybie, który był wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

Protokół Nr XXVII/2004 poprzedniej sesji Rady, który był wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 18.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Radny St. Świtała poprosił o interwencję w Powiatowym Zarządzie Dróg - o wyczyszczenie studzienek na ul. Głównej w Pruchnej.

Radny zwrócił też uwagę, że w czasie remontu budynku Ośrodka Zdrowia w Pruchnej jedno okno (na parterze) nie zostało wymienione. Psuje to wygląd całego budynku.

Radna A. Mazur złożyła informację z odbytego w dniu 25.11.2004 r. finału Ogólnopolskiego Konkursu Sztuki Nieprofesjonalnej im. Emilii Michalskiej.

Radna zaapelowała do Rady o zajęcie się tematem skanalizowania całej Gminy.

Dyrektor MGOK – G. Gubała poinformowała, że MGOK Strumień – jako jedyny z terenu Powiatu Cieszyńskiego – został przez Starostę Cieszyńskiego nominowany do nagrody „Złota Superata” w związku z organizowanym Ogólnopolskim Konkursem Sztuki Nieprofesjonalnej im. Emilii Michalskiej.

Radny K. Wójtowicz oficjalnie, w imieniu Zarządu Towarzystwa Śpiewaczego „Lutnia” w Strumieniu podziękował za pomoc w uruchomieniu przez „Lutnię” własnego lokalu.

Radny poruszył też sprawę likwidacji azbestu w budynkach mieszkalnych. Mieszkańców interesuje, czy nadal istnieje program likwidacji azbestu i czy mogą liczyć na pomoc przy jego likwidacji.

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił: program taki istnieje, rozciągnięty na wiele lat, jednak prywatny właściciel nie ma teraz możliwości, aby wystąpić o dotację na likwidację azbestu.

Radny Rady Powiatu K. Gajdzica poinformował, że 16.12.2004 r. odbędzie się inauguracja Uniwersytetu III Wieku przy Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie (omówił też formy działania Uniwersytetu).

Radny K. Gajdzica zaapelował też o rozważnie możliwości przystąpienia Gminy do ogólnopolskiej akcji „Przejrzysta Polska”.

Przewodniczący Komisji Budżetu, ... – J. Lekki przedstawił wniosek Komisji - o przedstawienie przez Dyrektora MGOK koncepcji zagospodarowania lokalu (pomieszczeń) „Strumienianki” dla celów MGOK.

Radny St. Ochodek podziękował za przyśpieszenie robót przy budowie chodnika na ul. Bielskiej w Zabłociu.

Radna C. Skowron:

1)       Poprosiła o interwencję w sprawie poprawienia obniżenia drogi przy skrzyżowaniu (sygnalizacji świetlnej) w Zbytkowie.

2)       Zapytała – kto wygrał przetarg na wykonanie chodnika do Zbytkowa?

3)       Zapytała – czy młodzież ze Zbytkowa mogłaby korzystać z hali sportowej w Strumieniu np. 1 godz. w tygodniu, za darmo?

Burmistrz A. Zaręba wyjaśnił:

1)     Sprawę obniżenia i zalewania drogi – już monitowaliśmy.

2)       Nie wiemy, kto wygrał przetarg. Ale przetarg ogłoszony został jakby niezgodnie z wcześniejszymi ustaleniami (krótszy odcinek chodnika plus pewne elementy drogi).

3)       8 grudnia br. Hala sportowa zostanie oddana do użytku, jednak w sprawie korzystania z niej trudno teraz mówić, gdyż musi powstać program jej wykorzystania (funkcjonowania), a wniosków takich chyba będzie więcej.

Radny H. Sosna zwrócił uwagę, że boisko asfaltowe przy hali zostało spartaczone - w czasie deszczu jest zalane.

Radny K. Wójtowicza interesowało, kto został zatrudniony do pracy w nowej hali - radni ze Strumienia chcieliby to wiedzieć.

 Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił, że zatrudnienie w hali jest w gestii Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strumieniu. Zwrócił jednak uwagę, że nie mamy opracowanych zasad używania hali, ani odpłatności za używanie hali.

Przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia – A. Żur poruszyła sprawy:

1)       Ulica Powstańców Śląskich w Strumieniu od ul. Pawłowickiej, aż do bloku jest zaścielona liściami.

2)       Statut Miasta został zatwierdzony. Obecny Zarząd chce zwołać zebranie mieszkańców, aby wybrać nową radę i zarząd.

Przewodniczący H. M. Sosna wyjaśnił, że nowy statut jednostki pomocniczej nie został jeszcze ogłoszony w Dzienniku Urzędowym, więc niecelowe byłoby wybieranie nowych władz jednostki pomocniczej bez wejścia w życie tego podstawowego aktu.

3)       Pani A. Żur stwierdziła, że pracownicy MGOK i Świetlic zasługują na pochwałę i podziękowanie za ogrom pracy przy wykorzystaniu środków pomocowych.

4)       Pani A. Żur zwróciła uwagę, że w kalendarzu wykonanym przez Gimnazjum w Strumieniu uwidoczniono Sołectwo Kończyce, a osiągnięć naszej Gminy nie.

Przewodniczący H. M. Sosna podał dodatkowe informacje:

1) Policja podjęła działania w sprawie ul. Maja w Strumienia (jazdy ciężkich samochodów z burakami).

2) W prasie ukazało się wiele artykułów dotyczących OSP Strumień (źle się dzieje w OSP w Strumień).

3) Wpłynęło pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego w Cieszynie dotyczące zeznań majątkowych radnych za 2003 rok.

4) Wpłynęła propozycja radnego powiatowego K. Gajdzicy dotycząca akcji „Przejrzysta Polska”.

 5) Wpłynęło pismo Wojewódzkiej Komendy Policji dotyczące zwolnienia z podatku od nieruchomości.

6) Wpłynęły materiały do uchwalenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę.

7) Wpłynęło wyjaśnienie dotyczące uchwały w sprawie zwrotu (odpłatności) za posiłki w szkołach.

 

ad. 19.

 

Przewodniczący H. M. Sosna dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady XXVIII sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 1930) słowami: „zamykam XXVIII sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

Zapis dźwiękowy obrad sesji Rady Miejskiej w Strumieniu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Protokołowała: Janina Wyleżuch

      Przewodniczący: mgr inż. Henryk M. Sosna