Protokół Nr L/2010

obrad pięćdziesiątej sesji Rady Miejskiej w Strumieniu,

odbytych w dniu 29 marca 2010 r. o godz. 16.oo

w sali obrad Urzędu Miejskiego w Strumieniu

Obecni: Radni Rady Miejskiej, sołtysi i przewodnicząca Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, dyrektorzy i kierownicy podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych – wg załączonych list obecności, pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu, przedstawiciel Komisariatu Policji w Strumieniu, asystent pani Poseł Mirosławy Nykiel, młodzież Zespołu Szkół w Drogomyślu i przedstawiciele lokalnej prasy

Ponadto w obradach udział wzięli:

1.    Burmistrz Strumienia – mgr Anna Grygierek

2.    z-ca Burmistrza Strumienia – inż. Roman Greń

3.    z-cę Skarbnika Strumienia – mgr Maria Kłósko

4.    Sekretarz Strumienia – Daniela Kula

Porządek obrad:

    1.     Otwarcie sesji, stwierdzenie prawidłowości jej zwołania oraz zdolności do podejmowania uchwał.

    2.     Przedstawienie porządku obrad.

    3.     Wystąpienia gości.

    4.     Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym.

    5.     Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

    6.     Interpelacje i zapytania radnych.

    7.     Informacja nt. realizacji regulaminu utrzymania czystości i porządku oraz możliwości wprowadzenia zbiórki odpadów na podstawie przeprowadzonego referendum.

    8.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie włączenie do Zespołu Szkół w Drogomyślu Przedszkola w Drogomyślu.

    9.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2010 r.

 10.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych.

 11.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przejęcia zadań od Powiatu Cieszyńskiego.

 12.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia lub nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku.

 13.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu.

 14.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Strumieniu.

 15.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Zbytkowie.

 16.     Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Zespołu Obsługi Szkół i Szkoły Podstawowej w Strumieniu.

 17.     Zatwierdzenie protokołu z XLIX sesji.

 18.     Informacje, wolne głosy i wnioski.

 19.     Zakończenie.

Przebieg obrad:

 

ad. 1.

 

Sesję otworzył, a następnie obradom przewodniczył – Przewodniczący Rady Miejskiej w Strumieniu Czesław Greń.

Przewodniczący C. Greń – na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych, na 15 ustawowego składu Rady – obrady są zatem prawomocne.

Przewodniczący C. Greń przywitał zebranych: radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Strumienia, z-cę Burmistrza Strumienia, z-cę Skarbnika Strumienia, Sekretarza Strumienia, dyrektorów i kierowników podległych Radzie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych, Sołtysów i Przewodniczącą Rady Mieszkańców Miasta Strumienia, pana R. Machaczkę Komendanta Komisariatu Policji w Strumieniu, pana A. Fabię asystenta pani Poseł Mirosławy Nykiel, młodzież Zespołu Szkół w Drogomyślu, pracowników Urzędu Miejskiego i przedstawicieli lokalnej prasy „Nowej Formacji”.

 

ad. 2.

 

Przewodniczący C. Greń odczytał porządek obrad L sesji.

Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawił wniosek: „Komisja wnioskuje, o zdjęcie z porządku obrad sesji punktu 13 pn. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu od Agencji Nieruchomości Rolnych” – w celu szczegółowego wyjaśnienia sprawy nieodpłatnego nabycia nieruchomości od Agencji Nieruchomości Rolnych.”.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Komisji Budżetu o zdjęcie z porządku obrad sesji pkt 13.

W głosowaniu - jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - zdjęto pkt 13 z porządku obrad L sesji.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że związku ze zdjęciem pkt 13 z porządku obrad sesji - punkty: 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 otrzymują kolejno numery: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie cały porządek obrad wraz z wcześniej wprowadzoną zmianą oraz związaną z tym zmianą numeracji punków.

W głosowaniu - jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) - przyjęto porządek obrad L sesji.

 

ad. 3.

 

Dyrektor Zespołu Szkół w Drogomyślu R. Piórkowska zaprosiła wszystkich zebranych na występ oraz prezentację multimedialną przygotowaną przez młodzież Szkolnego Koła Ligi Morskiej i Rzecznej działającego od 2009 r. w Zespole Szkół w Drogomyślu.

Uczniowie Zespołu Szkół w Drogomyślu odśpiewali pieśń żeglarską oraz przedstawili prezentację multimedialną nt. „Prezentacja z działalności Szkolnego Koła Ligi Morskiej i Rzecznej w Drogomyślu”.

Dyrektor R. Piórkowska poinformowało, że Szkolne Koło Ligi Morskiej i Rzecznej w Drogomyślu zdobyło III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Kół Ligi Morskiej za aktywną działalność. Członkowie Koła mieli również okazję wziąć udział w obchodach 65 rocznicy walk o Kołobrzeg i Zaślubin Polski z Morzem oraz w IV Międzynarodowym Konkursie Piosenki Szantowej w Bielsku-Białej zdobywając wyróżnienie I stopnia.

Przewodniczący C. Greń podziękował młodzieży należącej do Szkolnego Koła Ligi Morskiej i Rzecznej w Drogomyślu za występ oraz pogratulował osiągnięć.

Członkowie Szkolnego Koła Ligi Morskiej i Rzecznej w Drogomyślu złożyli Burmistrzowi A. Grygierek życzenia z okazji urodzin oraz wręczyli wiązankę kwiatów.

Z okazji urodzin radni złożyli życzenia urodzinowe i wręczyli wiązanki kwiatów: Burmistrzowi A. Grygierek, Przewodniczącemu C. Greniowi i radnej A. Głowinkowskiej oraz odśpiewali solenizantom „Sto lat”.

Sołtys U. Słowik w imieniu Prezesa Stowarzyszenia Miłośników Drogomyśla, Prezesa Koła Macierzy Ziemi Cieszyńskiej w Drogomyślu oraz swoim własnym zaprosiła na kolejne działanie w ramach projektu pt. „Spotkanie z Markiem Szołtyskiem i winszowanie z goiczkiem”, które odbędzie się 10 kwietnia br. o godz. 1700 w Sali Zborowej w Drogomyślu. Na spotkaniu będziemy mówić o Świętach po Świętach, będzie też można zakupić różne ciekawe wydawnictwa śląskie.

 

ad. 4.

 

„Informacja o działalności Burmistrza Strumienia w okresie międzysesyjnym”.

Burmistrz A. Grygierek poinformowała:

1.    Zakończone zostało postępowanie przetargowe na zadanie „Budowa obiektu sportowego na cele rekreacji sportowej wraz z zagospodarowaniem terenu przy LKS „Orzeł” Zabłocie w Zabłociu”. Wpłynęło 11 ofert, wygrała firma z sąsiedniej gminy Chybie. Aktualnie trwają jeszcze procedury wyjaśniające, umowa z wykonawcą zostanie podpisana w ciągu trzech tygodni. Cena z przetargu różni się od ceny kosztorysowej inwestycji o około 200 tysięcy.

2.    Trwają prace związane z wykonaniem oświetlenia ul. Bielskiej w Zabłociu. Planujemy, że prace te zakończone będą w ciągu trzech tygodni.

3.    Jesteśmy w trakcie przygotowania przetargu na wykonanie oświetlenia ul. Głównej w Bąkowie. Planujemy, że przetarg ogłosimy w kwietniu.

4.    Ogłoszony jest przetarg na modernizację przyziemia Gimnazjum w Strumieniu.

5.    Realizowana jest inwestycja „Modernizacja Sali Widowiskowej w Pruchnej - Gminne Centrum Integracji Wsi”, aktualnie firma kafelkuje pomieszczenia. Na następną sesję postaramy się przygotować krótką prezentację o zaangażowaniu prac na tym obiekcie.

6.    Sala gimnastyczna przy Zespole Szkół w Drogomyślu jest już wyremontowana, są zainstalowane drabinki i kosze. Wyremontowane są szatnie. W najbliższych dniach sala gimnastyczna będzie oddana do użytku uczniów. Trwają prace związane z rozbudową pozostałej części budynku i budową miasteczka ruchu drogowego.

7.    Nawiązaliśmy współpracę z miejscowością Streczno z województwa żylińskiego na Słowacji. W ramach tej współpracy chcemy składać wspólny projekt na modernizację Sali przy OSP w Bąkowie. Partner ze strony słowackiej planuje rozbudowę swoich obiektów na cele kulturalne. Delegacja ze Słowacji była z wizytą u nas, również nasza delegacja, w której uczestniczyli z-ca Burmistrza wraz z pracownikami Urzędu, była w Strecznie. Na maj lub czerwiec br. planujemy wspólne spotkanie radnych współpracujących gmin.

8.    Złożyliśmy nowe projekty z Kapitału Ludzkiego, które przeszły ocenę formalna, są zarejestrowane i będą czekały na ocenę merytoryczną. Są to projekty, które adresowane są dla mieszkańców Gminy m. in. strażaków i członkiń kół gospodyń wiejskich.

9.    Zakończył się remont sal w Przedszkolu w Strumieniu. Po feriach dzieci będą mogły wejść do świeżo wyremontowanych pomieszczeń.

10.  Odbyło się spotkanie w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w sprawie remontu drogi wojewódzkiej ul. Brodeckiego i ul. Kolejowej w Strumieniu, w związku z tym, że przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na wykonanie kanalizacji, na którą otrzymaliśmy dofinansowanie w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Przetarg na kanalizację planujemy ogłosić w kwietniu dlatego chcemy uzyskać informacje, kiedy rozpocznie się remont drogi wojewódzkiej. Wartość kosztorysowa całej inwestycji ze strony Dróg Wojewódzkich wynosi około 13 milionów zł.

11.  Odbyło się spotkanie ze Starostą Cieszyńskim oraz Powiatowym Zarządem Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie remontu drogi powiatowej Drogomyśl-Pruchna. Na początku kwietnia odbędzie się również spotkanie u nas, na którym rozmawiać będziemy na temat ewentualnej możliwości pozyskania frezu asfaltowego oraz materiału z rozbiórki chodnika. Uzyskaliśmy informację, że ze specyfikacji przetargowej wynika, że wykonawca, który wygrał przetarg wycenił sobie, że materiały pozyskane w trakcie remontu drogi pozostaną dla niego. W najbliższych dniach planujemy też, aby spotkać się z wykonawcą remontu drogi, gdyż chcemy pozyskać choć część kostki brukowej z rozbieranego chodnika. Wiemy też, że Powiat oczekuje, że w przypadku, gdy Gmina chce pozyskać materiał z rozbiórki chodnika oddeleguje dwóch lub trzech pracowników do układania kostki. Powiat nie planował, aby Gmina odzyskała kostkę brukową z rozbiórki chodnika, planował aby wykorzystać ją do innych celów, natomiast frez pozyskany z remontu drogi planowany jest do użycia podczas wzmocnienia poboczy drogi, a jeżeli coś pozostanie będziemy starali się odzyskać i wykorzystać na drogi gminne, dlatego prowadzimy rozmowy w tej sprawie.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 5.

 

Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Biura ds. Samorządu o pracach Rady w okresie międzysesyjnym.

Przewodniczący C. Greń poprosił Wiceprzewodniczącego J. Jałowiczora o przedstawienie wyników Halowego Turnieju Piłki Nożnej Samorządowców , który odbył się w Istebnej.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że 20 marca br. w Hali Sportowej przy Gimnazjum w Istebnej odbył się Halowy Turniej Piłki Nożnej Samorządowców. Gminę Strumień reprezentowała 7 osobowa drużyna zdobywając II miejsce. Drużyna Gminy Strumień grała pięć meczów z czego cztery wygrała i tylko jeden przegrała z drużyną Istebnej. Nasza drużyna ma też króla strzelców i jest nim Krzysztof Dybczyński. Gminę Strumień reprezentowali: Marian Kajstura i Grzegorz Janik z Zabłocia, Adam Kuśka, Krzysztof Faron, Mirosław Ochodek Krzysztof Dybczyński i Gracjan Haka ze Strumienia.

Informacja została przyjęta oklaskami.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że prawdopodobnie zamiast Olimpiady Samorządowej Ziemi Cieszyńskiej, każda z gmin Powiatu Cieszyńskiego będzie organizowała turniej w jednej z dyscyplin sportowych, w której będzie się specjalizować.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zakończyła się seria zebrań sprawozdawczych jednostek OSP i klubów sportowych oraz zebrania wiejskie w sołectwach i zebranie mieszkańców w mieście. Podziękował radnym za liczny udział w tych zebraniach.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 6.

 

Przewodniczący C. Greń zapytał radnych, czy odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji są zadawalające oraz czy zgłaszają jeszcze jakieś dodatkowe pytania i uwagi?

Radny K. Pisiut podziękował za załatwienie interpelacji dotyczącej naprawy lamp oświetlenia ulicznego przez firmę ENION. Lampy zostały naprawione, ale pomimo tego nadal ma odczucie, że firma ENION robi tylko to co musi, przecież będąc w Pruchnej powinni przejrzeć wszystkie lampy, gdyż nadal nie wszystkie świecą. W związku z powyższym interpelował, aby wystąpić do firmy ENION o naprawę ciągle gasnącej lampy na Osiedlowej w Pruchnej.

Radny K. Pisiut podziękował też za doświetlenia skrzyżowania ul. Lipowej z ul. Osiedlową w Pruchnej.

Radny K. Pisiut poinformował, że w związku ze sprawą, którą wcześniej poruszyła pani Burmistrz: mieszkańcy Pruchnej nie potrafią zrozumieć, że chodnik przy ul. Głównej w Pruchnej wybudowany za nasze pieniądze jest rozbierany, że tak traktuje się nasz majątek. Wiemy, że Gmina przekazała ten chodnik na rzecz Powiatu, ale każdy liczył, na to że kostka pozyskana z rozbieranego chodnika pozostanie w Gminie. Stwierdził też, że serce się kraje widząc jak traktowany jest nasz majątkowe. W związku z powyższym interpelował, aby w przyszłości zastanowić się nad innym sposobem rozwiązania sprawy odzyskania przez Gminę kostki brukowej z rozbieranych chodników przy drogach powiatowych, które wybudowała Gmina i przekazała na majątek Powiatu.

Z-ca Burmistrza R. Greń odpowiedział, że ma nadzieję, że uda się odzyskać część kostki brukowej pochodzącej z rozbiórki chodnika przy ul. Głównej w Pruchnej. Poinformował, że jurto jesteśmy umówieni na spotkanie w Pruchnej, gdzie będziemy prowadzić rozmowy z wykonawcą remontu drogi w sprawie pozyskania kostki brukowej. W rozmowie telefonicznej wykonawca stwierdził, że w sprawie odzyskania kostki brukowej na pewno się dogadamy. Poinformował też, że pani Burmistrz prowadziła już rozmowy w tej sprawie ze Starostwem i Powiatowym Zarządem Dróg. Jeżeli chodzi o pozyskania frezu wiemy już, że będzie bardzo ciężko, gdyż frez jest przewidziany do wykorzystania przy utwardzeniu poboczy drogi, ale wszystko okaże się po jutrzejszym spotkaniu.

Radny I. Duda podziękował za rozebranie komina Kaflarni w Strumieniu.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że rozebranie komina Kaflarni jest skutkiem uwag i interpelacji m. in. radnego I. Dudy, który kilkakrotnie występował w tej sprawie. Rzeczywiście mieliśmy wiele zastrzeżeń do stanu technicznego komina i po interpelacji radnego wykonaliśmy ekspertyzę stanu technicznego, która jednoznacznie potwierdziła, że jest on w bardzo złym stanie technicznym i trzeba go rozebrać. Ponadto baliśmy się, że podczas planowanej modernizacji ul. Kościelnej praca ciężkiego sprzętu może spowodować jakieś nieszczęście. Poinformowała również, że przygotowujemy się do wystąpienia o dalsze rozbiórki wolnostojących budynków wokół obiektu Kaflarni. W przygotowaniu jest ekspertyza stanu technicznego obiektu Kaflarni, która budowana była wiele lat temu i powstawała etapami, jest ankrowana, są też duże zastrzeżenia do stanu technicznego fundamentów.

Radna C. Skowron interpelowała w sprawach:

1)    wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie w sprawie posprzątania śmieci z poboczy drogi powiatowej ul. Wyzwolenia w Zbytkowie na odcinku od ul. Strażackiej w kierunku Golasowic;

2)    uzyskania informacji nt. zmiany właściciela gruntu położonego w Zbytkowie, który od wielu lat jest dzierżawiony przez gminę Strumień na potrzeby boiska sportowego, z którego korzystają dzieci i młodzież z terenu sołectwa Zbytków (sprawdzić u nowego właściciela, czy grunt ten nadal będzie mógł być dzierżawiony przez Gminę na boisko).

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że wystąpimy z pismem do Powiatowego Zarządu Dróg w Cieszynie o posprzątanie śmieci z poboczy drogi powiatowej. Poinformowała też, że faktycznie niedawno nastąpiła zmiana właściciela gruntu w Zbytkowie, który do tej pory był dzierżawiony przez Gminę na potrzeby boiska sportowego. Będziemy się kontaktować z nowym właścicielem gruntu, że Gmina nadal jest zainteresowana dzierżawą jego gruntu i zobaczymy jaka będzie reakcja nowego właściciela. Gdybyśmy wiedzieli wcześniej o chęci sprzedaży tego gruntu na pewno prowadzilibyśmy rozmowy na ten temat, jednak dotychczasowy właściciel nie poinformował nas o chęci zbycia gruntu.

Radny J. Szeruda interpelował w sprawie posprzątania ogromnych ilości śmieci znajdujących się pod wiaduktem kolejowym w Drogomyślu oraz na poboczu drogi powiatowej Drogomyśl-Pruchna (w rejonie byłej Stadniny Koni w Pruchnej).

Przewodniczący C. Greń interpelował, aby wystąpić do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o wyczyszczenie całkowicie zamulonego rowu przy drodze powiatowej – ul. Głównej w Drogomyślu (poprzez umocnienie dna rowu korytkiem betonowym oraz krawędzi płytami ażurowymi) na odcinku między wjazdem i wyjazdem z ul. Konwaliowej. Zamulenie rowu powoduje podtapianie posesji mieszkańców osiedla, położonych powyżej. Rów ten jest też zbiornikiem śmieci (głównie butelek i puszek po alkoholu).

Radna A. Żur interpelowała w sprawach:

1)    posprzątania śmieci z terenu, na którym posadzona jest wierzba ekologiczna przy ul. ul. Młyńskiej w Strumieniu (na wysokości placu manewrowego);

2)    wyczyszczenia zamulonego rowu przy ul. Cieszyńskiej w Strumieniu;

3)    zwrócenia uwagi na bardzo brzydkie szyldy na lokalach sklepów w Rynku w Strumieniu (projekt szyldu ma być zatwierdzany przez Gminę ma też być estetyczny i pasować do zabytkowego Rynku).

Radna A. Głowinkowska interpelowała w sprawach:

1)    ustawienia dwóch brakujących znaków drogowych „ustąp pierwszeństwa przy wyjazdach z ul. Spokojnej na ul. Główną i z ul. Modrzewiowej na ul. Główną w Drogomyślu;

2)    wystąpienia do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Cieszynie o odmalowanie po zimie linii na drodze powiatowej ul. Głównej w Drogomyślu;

3)    wystąpienia do ZGKiM w Strumieniu o naprawę skruszonych schodów wejściowych do Domu Nauczyciela w Drogomyślu.

Radny S. Balas interpelował w sprawach:

1)    naprawy obsuwającej się skarpy i połamanych korytek przy wjeździe na ul. Szkolą z ul. Głównej w Bąkowie;

2)    zmiany lokalizacji znaków drogowych „ustąp pierwszeństwa” - ustawionych zbyt blisko wjazdów: z ul. Jarząbkowickiej na ul. Szkolną oraz z ul. Szkolnej na ul. Główną w Bąkowie w tym miejscu zbyt blisko jest też ustawiona tabliczka z nazwą „ulica Szkolna”; przy przejazdach długimi pojazdami znaki te przeszkadzają;

3)    wymiany oprawy – lampy oświetlenia ulicznego przy skrzyżowaniu ulic: Głównej, Osiedlowej, Szkolnej i Dożynkowej w Bąkowie w miejscu, gdzie znajduje się przejście dla pieszych.

Radny M. Hus interpelował w sprawie pozamiatania po zimie chodników przy drogach na terenie gminy Strumień.

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała:

1)    w sprawie wymiana oprawa lampy na skrzyżowaniu ulic: Głównej, Osiedlowej, Szkolnej i Dożynkowej - wykonawca po przetargu wykona oświetlenie ul. Głównej w Bąkowie i będziemy rozmawiać z nim na ten temat;

2)    chodniki dla pieszych będą w najbliższym czasie sprzątane, mamy dopiero osiem dni wiosny, a zima była bardzo długa więc mamy bardzo wiele innych pilnych spraw do zrobienia.

 

ad. 7.

 

Informację nt. realizacji regulaminu utrzymania czystości i porządku oraz możliwości wprowadzenia zbiórki odpadów na podstawie przeprowadzonego referendum – przedstawił z-ca Burmistrza R. Greń.

Komendant Komisariatu Policji R. Machaczka poinformował, że prowadzone są postępowania w sprawie o wykroczenia. Sprawy te przedstawiają się różnie (np. umowa nie jest spisana na właściciela tylko na osobę, która wynajmuje) dlatego są dokładnie wyjaśniane. Jeżeli ktoś nie ma umowy, ani rachunków za wywóz śmieci sprawa jest kierowana do sądu lub wypisywany jest mandat.

Przewodniczący C. Greń zapytał w jakiej wysokości są nakładane mandaty?

Komendant R. Machaczka odpowiedział, że mandaty mają różną wysokość od 100,- zł do 500,- zł.

Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że nasze zadanie nie polega na tym żeby wypisywać mandaty ale po to by wprowadzić porządek w Gminie, mandat jest ostatecznością. Najlepszym rozwiązaniem tej sprawy jest przeprowadzenie referendum w sprawie samoopodatkowania mieszkańców na rzecz wywozu śmieci. Od ubiegłego roku na wszystkich zebraniach informujemy mieszkańców o tej propozycji. Warunkiem ważności referendum jest 30% frekwencja uprawnionych do głosowania oraz 50%+1 głosów oddanych „za” danym rozwiązaniem. Takie rozwiązania, gdzie odbiór śmieci jest wprowadzony w drodze przeprowadzonego referendum są zastosowane m in. w gminach: Pszczyna, Brenna i Goleszów oraz mieście Ustroniu. W tych gminach opłata za śmieci jest pobierana raz w miesiącu od ilości osób zamieszkałych w budynku. Poinformował, że opłata ta w przypadku naszej Gminy wynosiłaby 5-6 zł od osoby miesięcznie, jednak przed podaniem propozycji tej kwoty musimy przeprowadzić dokładną symulację kosztów wywozu śmieci. W przypadku pozytywnego wyniku referendum – Gmina ogłosi przetarg na wywóz śmieci, najprawdopodobniej dla każdego sołectwa osobno. Informacja ta była szczegółowo omawiana na posiedzeniach Komisji, które będą zgłaszać wniosek, aby przystąpić do przygotowania referendum w sprawie zbiórki odpadów na terenie Gminy Strumień. W bieżącym roku planowane są dwie daty wyborów: prezydenckie i samorządowe więc przy okazji jednych lub drugich przeprowadzimy referendum.

Z-ca Burmistrz R. Greń przypomniał też, że na wszystkich zebraniach mieszkańcy gremialnie domagali się przeprowadzenia referendum w sprawie zbiórki odpadów. Nie spotkaliśmy się z dezaprobatą tej propozycji. Mieszkańcy Drogomyśla byli jednoznacznie „za” przeprowadzeniem referendum.

Przewodniczący C. Greń dodał, że faktycznie na wszystkich zebraniach wiejskich było widać wielkie zainteresowanie mieszkańców sprawą przeprowadzenia referendum w sprawie zbiórki odpadów i za takim rozwiązaniem powinny przemawiać tematy, które zgłaszali radni w dzisiejszych interpelacjach o pełnych rowach i poboczach śmieci. Wiemy o tym, że nie wszystkie śmieci zostawiamy sami, gdyż wiele wyrzucają przejezdni. W związku z tym, że każdy z nas jest producentem śmieci dlatego też solidarnie powinniśmy za nie płacić. Dlatego przeprowadzenie referendum będzie dobrym sposobem rozwiązania tej sprawy. Stwierdził, że najlepiej referendum przeprowadzić przy okazji wyborów samorządowych, gdyż jest większa frekwencja niż w wyborach prezydenckich.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, …  K. Pisiut przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, aby zobowiązać Burmistrza Strumienia do przygotowania referendum w sprawie zbiórki odpadów na terenie Gminy Strumień wraz z określeniem przybliżonych kosztów od jednej osoby.”.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej Informacji.

„Informacja” została przyjęta.

 

ad. 8.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie włączenia do Zespołu Szkół w Drogomyślu Przedszkola w Drogomyślu – przedstawiła Dyrektor ZOS J. Włoch.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował, że Komisja pozytywnie ocenia pomysł włączenia Przedszkola do Zespołu Szkół w Drogomyślu.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, … K. Pisiut poinformowali, że obie Komisje przychylają się do pomysłu włączenia Przedszkola do Zespołu Szkół w Drogomyślu.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że temat łączenia różnych poziomów szkół powstał parę lat temu. Na temat ten patrzymy zawsze tak jak Komisja Oświaty tzn. jeżeli połączenie poprawi organizację i zarządzanie to jesteśmy zawsze „za”. Jesteśmy zawsze „przeciw” jeżeli spowoduje to pogorszenie względów ekonomicznych. Pierwszy zespół powstał w Bąkowie i tam, aż się prosiło, żeby to zrobić (jeden budynek i jeden zarządca i dyrektor). Temat ten był bezdyskusyjny i oczywisty. Kolejna sprawa Pruchnej też jest oczywista, powstał tam nowy twór łączący Gimnazjum, Szkołę Podstawową i Przedszkole. Obecnie Przedszkole w Pruchnej jest w osobnym budynku, ale docelowo do 2-3 lat planowane jest rozbudowa Zespołu Szkół i przeniesienie tam Przedszkola. Drogomyśl jest troszeczkę innym tworem, poza tym, że oba budynki są bardzo blisko siebie ważne jest jeszcze to, że w roku 2012 wchodzi w życie reforma oświaty polegająca na tym, że do szkół mają przyjść klasy zerowe, czyli sześciolatki. I patrząc dzisiaj na Drogomyśl w Przedszkolu byłoby bardzo mało dzieci w tych rocznikach następnych. Dlatego Komisja wnioskuje, aby do roku 2012 budynek Przedszkola pozostał nadal jako Przedszkole, a po roku 2012 przeanalizujemy, czy dzieci w Przedszkolu jest tak dużo, że mogą tam pozostać, czy jest ich tak mało i trzeba je przenieść do Szkoły i w tym przypadku ważna jest kwestia ekonomiczna.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor zaproponował, aby powstały siatki płacowo - funkcyjne nowego rodzaju dyrektorów zespołów szkół. Wyjaśnił, że np. jeżeli dyrektor szkoły podstawowej ma 16 oddziałów, a drugi dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego ma też 16 oddziałów, to pomimo tego stanowiska te bardzo różnią się, gdyż w zespole szkół jest więcej pracy. Dlatego warto pomyśleć, aby dyrektor zespołu szkół miał większy dodatek funkcyjny lub motywacyjny.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała za zgłaszane wnioski, gdyż poruszane są takie sprawy, nad którymi musimy się wspólnie zastanowić. Poprosimy Dyrektora ZOS, aby przygotował nam listy dzieci wg roczników, aby mogliśmy dokładanie przeanalizować sprawę. Zwróciła się z prośbą do Komisji Oświaty, aby wspólnie przedyskutować ten temat. Jeżeli chodzi o wynagrodzenia dyrektorów to stara się uwzględniać w różnych dodatkach i nie tylko, rodzaj prowadzonej placówki oświatowej. Przekazała słowa podziękowania za wspólne podjęcie trudu utworzenia zespołów szkół w: Bąkowie, Pruchnej i Drogomyślu. W 2012 r. będzie duża zmiana, gdyż sześciolatki pójdą do szkoły i w przypadku Drogomyśla jeżeli będzie mało dzieci to Przedszkole przeniesione będzie do budynku Szkoły. W przypadku zespołów szkół dyrektor będzie miał możliwość przenoszenia np. pracowników obsługi z przedszkola do szkoły. Stwierdziła, że cieszy się z tego, że Komisja Oświaty patrzy na przyszłość i widzi te wszystkie problemy, które pojawią się w następnych latach i już dzisiaj analizujemy co będzie za parę lat. Przypomniała też, że od początku jej intencją było to, aby starać się wyprzedzać różne sprawy. Wielu spraw nie jesteśmy w stanie przewidzieć, wiele razy jesteśmy zaskakiwani zmianą przepisów, ale zgodnie musimy stwierdzić, że na oświacie przeprowadza się najwięcej eksperymentów. Dlatego też coraz ciężej jest zarządzać oświatą, a kadrze nauczycielskiej realizować program nauczania, a tym bardziej gminom planować wydatki na funkcjonowanie szkół i przedszkoli.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor stwierdził, że rzeczywiście w oświacie od roku 1998 r. wprowadzono ogromnie dużo zmian. Stwierdził również, że bardzo dobrze się stało, że wystąpiono do Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej w Drogomyślu z informacją o chęci włączenia Przedszkola do Zespołu Szkół w Drogomyślu. Dlatego też Rada Miejska przychyla się do tego czego chcą ci na dole.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr L/367/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie włączenia do Zespołu Szkół w Drogomyślu Przedszkola w Drogomyślu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 9.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2010 r. wraz z autopoprawką – przedstawiła z-ca Skarbnika M. Kłósko.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że na posiedzeniu Komisji były prowadzone bardzo szerokie dyskusje na temat budowy parkingu przed Gimnazjum w Strumieniu. W pierwszym projekcie planowaliśmy wykonanie parkingu wraz z drogą dojazdową od strony Domu Nauczyciela, jednak w związku z wnioskami Komisji proponującymi, aby przeanalizować projekt i ograniczyć koszty i zakres planowanej inwestycji. Wspólnie ustalono i na tej podstawie przygotowano kosztorys, że budowany będzie parking bez odcinka drogi przed Domem Nauczyciela, będzie to budowa parkingu i drogi na całej szerokości szkoły oraz oznaczenie dojścia do szkoły. Ustaliliśmy też wspólnie, że w późniejszym etapie będziemy starali się zwiększyć ilość miejsc parkingowych. Na razie będzie to I etap inwestycji, będziemy też mogli starać się o środki zewnętrzne

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, …  K. Pisiut przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje nie wnoszą uwag do projektu uchwały, jednak wnioskują, aby w związku z przystąpieniem do realizacji budowy parkingu przy Gimnazjum w Strumieniu przyjąć, że w przyszłości będzie istniała możliwość jego poszerzenia.”.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował i zaznaczył, że jest zwolennikiem budowy parkingu przy Gimnazjum w Strumieniu. Stwierdził jednak, że trzeba rozmawiać z dyrekcją szkoły, czy powiększenie tego parkingu przed budynkiem szkoły do maksimum jest korzystne, czy niekorzystne dla szkoły, gdyż szkoła będzie obiektem dookoła otoczonym drogami i pojazdami. Poinformował też, że parking ten właściwie będzie służył tylko i wyłącznie na wielkie okazje np. w Święto Zmarłych, nie możemy myśleć, że w zwykły dzień ktoś zaparkuje tam samochód i pójdzie na Rynek na zakupy. Na dzień dzisiejszy nie wiemy też, czy będzie budowany parking dla pracowników za budynkiem Gimnazjum, gdyż wtedy potężny parking z przodu jest niepotrzebny i wtedy trzeba tą sprawę przemyśleć.

Burmistrz A. Grygierek wyjaśniła, że dokumentacja budowy parkingu była uzgadniana z dyrekcją Gimnazjum w Strumieniu. Poinformowała też, że bezpośrednio przed szkołą będzie teren zielony. Nie braliśmy w ogóle pod uwagę tego, że ktoś będzie parkował samochód przed Gimnazjum i piechotą pójdzie do Rynku. W tej chwili aula Gimnazjum jest wykorzystywana na organizację różnych imprez, gdzie przyjeżdża dużo samochodów, parking potrzebny będzie z okazji Wszystkich Świętych oraz na wywiadówki (do Gimnazjum uczęszczają dzieci z czterech miejscowości).

Przewodniczący C. Greń poinformował, że na Komisjach była prowadzona dyskusja, aby przy drodze wjazdowej w kierunku Gimnazjum zabezpieczyć miejsce na ewentualne poszerzenie parkingu, które niekoniecznie musi być zaasfaltowane, czy zabrukowane, może być wysypane gryzem, czy żwirkiem. Generalnie chodzi o to, aby nie sadzić tam drzew, które w przyszłości będą przeszkadzały w poszerzeniu parkingu (pozostawienie po jednej i drugiej stronie po

Radny K. Pisiut przypomniał, że pani Burmistrz nic nie wspomniała o tym, aby mieszkańcy Pruchnej nie myśleli sobie, że z budżetu zniknęła pozycja zabezpieczająca środki na remont Świetlicy środowiskowej. Wyjaśnił, że pozycja ta jest ujęta w budżecie, ale pod inną nazwą i są to środki połączone z dofinansowaniem.

Burmistrz A. Grygierek dodatkowo poinformowała, że połączyliśmy budowę placu zabaw przy Sali w Pruchnej z modernizacją Świetlicy środowiskowej w ramach jednego projektu dofinansowywanego do 95% w ramach współpracy transgranicznej. Zadanie to podzieliliśmy na II etapy: pierwszy to modernizacja Świetlicy środowiskowej, drugi to budowa plac zabaw przy Sali w Pruchnej. Poinformowała też, że nie ma już możliwości pozyskiwania grantów w Urzędzie Marszałkowskim w ramach których budowaliśmy place zabaw na terenie Gminy.

Przewodniczący C. Greń zapytał, czy plac zabaw w Pruchnej będzie realizowany w 2011 r.?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała twierdząco.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz ze zgłoszoną autopoprawką.

14 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr L/368/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Strumień na 2010 r.

Uchwała w załączeniu.

Burmistrz A. Grygierek podziękowała za podjęcie uchwały, która pozwoli na staranie się o środki w ramach trzech projektów, na następujące zdania:

1)   budowa parkingu przy auli Gimnazjum w Strumieniu;

2)   modernizacja auli Gimnazjum w Strumieniu;

3)   budowę placu zabaw przy Sali w Pruchnej z modernizacją Świetlicy środowiskowej;

4)   zmiana lokalizacji infokiosków w Pruchnej.

 

ad. 10.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr L/369/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu na realizację zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 11.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie przejęcia zadań od Powiatu Cieszyńskiego – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

14 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się od głosowania” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr L/370/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie przejęcia zadań od Powiatu Cieszyńskiego.

Uchwała w załączeniu.

Przewodniczący C. Greń ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

 

ad. 12.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia – projekt uchwały w sprawie wyrażenia lub nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku - przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował, że Komisja przychyla się do wniosku Komisji Budżetu i Komisji Rolnictwa.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, … - K. Pisiut przedstawili wspólny wniosek Komisji: „ 1. Komisje wnioskują, aby nie wyrazić zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy Strumień na 2011 r. środków stanowiących fundusz sołecki.

2.  W związku z nie wyodrębnieniem w budżecie Gminy na 2011 r. funduszu sołeckiego Komisje wnioskują, o zwiększenie w budżecie Gminy na 2011 r. puli środków przeznaczonych do dyspozycji wszystkich rad sołeckich i Rady Mieszkańców o kwotę 2 000 zł.”.

Radny K. Pisiut uzasadniając wniosek Komisji wyjaśnił: radni uważają, że forma funduszu sołeckiego, która funkcjonuje od wielu lat jest bardzo dobrym rozwiązaniem i sprawdza się w naszej Gminie. Zwiększenie kwoty przeznaczonej dla każdej rady sołeckiej o 2 000 zł pozwoli na poszerzenie zakresu działań tego funduszu. Rady sołeckie i Rada Mieszkańców bardzo dobrze wiedzą jak zagospodarować środki w ramach przyznawanego od lat funduszu. Zwiększenie środków będzie lepszym rozwiązaniem niż wyodrębnianie w budżecie osobnego funduszu sołeckiego. Nie wiadomo jeszcze, czy uzyskamy zwrot wydatków poniesionych w ramach funduszu sołeckiego, a i tak realizujemy te zadania z własnych środków.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że część środków w ramach funduszu sołeckiego ma być refundowana.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor wyjaśnił, że Komisja Oświaty postanowiła nie rozpatrywać projektu uchwały w sprawie funduszu sołeckiego, pozostawiając go do rozpatrzenia resortowej Komisji Budżetu.

Przewodniczący C. Greń wyjaśnił, że naszym celem było to, aby całkowicie nie przekreślać funduszu sołeckiego. Przyjrzymy się jak w bieżącym roku przedstawiać się będzie realizacja zadań zaplanowanych w ramach funduszu sołeckiego, a decyzję co do wyodrębnienia funduszu na 2012 r. podejmować będzie już nowa Rada. Przyjęliśmy środki w ramach funduszu sołeckiego na 2010 r., gdyż mają one być refundowane, a przede wszystkim miało to pobudzić rady sołeckie i mieszkańców do dodatkowego działania, żeby coś więcej zrobić.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie, zgodnie z wnioskami Komisji, projekt uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr L/371/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 13.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu (od pana J. Ochodka) – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr L/372/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 14.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Strumieniu – przedstawiła Burmistrz A. Grygierek

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda poinformował, że Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, …  K. Pisiut przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, aby nie wyrazić zgody na zamianę nieruchomości w Strumieniu.”.

Radny K. Pisiut uzasadniając wniosek Komisji wyjaśnił, że przedstawiona przez panią Burmistrz propozycja zamiany nieruchomości była wynikiem tego, że dążyliśmy do sprzedaż obiektu Kaflarni. W tej chwili wiemy, że nie będziemy sprzedawać tego obiektu, gdyż ustaliliśmy, że pozostawiamy go do naszych celów. Stwierdził też, że byłoby naszą niegospodarnością, dokonywać zamiany gruntów nawet za dopłatą. Pozostawiamy na własność Gminy działkę, która stanowić będzie ładny, kompletny teren pod nasze inwestycje.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie wniosek Komisji, aby nie wyrazić zgody na dokonanie zamianę nieruchomości w Strumieniu.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) wniosek Komisji - o nie wyrażeniu zgody na zamianę nieruchomości w Strumieniu - został przyjęty.

Następnie Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Strumieniu.

Jednogłośnie „przeciw” (głosowało 15 radnych) – uchwała w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Strumieniu - została odrzucona.

 

ad. 15.

 

Na prośbę Przewodniczącego C. Grenia - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Zbytkowie – przedstawił z-ca Burmistrza R. Greń.

Komisje Rady nie wniosły uwag do projektu uchwały.

Radni również nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Jednogłośnie „za” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr L/373/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Zbytkowie.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 16.

 

Przewodniczący C. Greń przedstawił projekt uchwały w sprawie skargi dotyczącej działalności Zespołu Obsługi Szkół i Szkoły Podstawowej w Strumieniu.

Przewodniczący Komisji Oświaty, … - J. Szeruda przedstawił wniosek Komisji: „Komisja wnioskuje, aby skargę pani Krystyny Ochman na działalność Zespołu Obsługi Szkół i Szkoły Podstawowej w Strumieniu przekazać do rozpatrzenia Komisji Rewizyjnej.”.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa, … - P. Faruga i Przewodniczący Komisji Budżetu, …  K. Pisiut przedstawili jednobrzmiący wniosek Komisji: „Komisje wnioskują, aby zobowiązać Komisję Rewizyjną do zbadania zasadności zarzutów przedstawionych w skardze pani K. Ochman w terminie do dnia 30 czerwca 2010 r.”.

Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały.

Przewodniczący C. Greń poddał pod głosowanie projekt uchwały.

13 głosami „za”, 2 głosach „wstrzymujących się od głosowania” (głosowało 15 radnych) – podjęta została:

Uchwała Nr L/374/2010 Rady Miejskiej w Strumieniu z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie skargi dotyczącej działalności Zespołu Obsługi Szkół i Szkoły Podstawowej w Strumieniu.

Uchwała w załączeniu.

 

ad. 17.

 

Protokół Nr XLIX/2010 czterdziestej dziewiątej sesji, który był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz przed sesją na sali obrad – został przyjęty bez uwag.

 

ad. 18.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

Burmistrz A. Grygierek poinformowała, że na Zebraniu Wiejskim w Pruchnej poruszono temat uruchomia stacji pogotowia ratunkowego w Strumieniu. Wspólnie z Wójtem Gminy Chybie ponownie wystąpiliśmy z pismem o uruchomienie stacji pogotowania na terenie Gminy Strumień. Wojewoda na piśmie informował nas, że stacja pogotowia w Strumieniu znajdzie się w wykazie i harmonogramie realizacji na rok 2010 r. W późniejszym czasie (w 2009 r.) otrzymaliśmy informację, że w związku z oszczędnościami oraz cięciami budżetu wynikającymi z kryzysu realizacja tego wieloletniego planu zostaje wstrzymana do odwołania. Na chwilę obecną uważamy, że sytuacja się trochę zmieniła więc ponownie przypominamy się i będziemy dalej zabiegać o to, aby w Strumieniu uruchomiono stację pogotowia ratunkowego. Poinformowała też, że wspólnie z Wójtem Gminy Chybie ustalono, że w przypadku, gdy stacja pogotowia powstanie na terenie Gminy Strumieniu wtedy Gmina Chybie pomoże nam w przygotowaniu siedziby i lokalizacji stacji. Wyraziła nadzieję, że wspólne wystąpienia Gmin Strumień i Chybie w tym temacie przyniosą oczekiwany skutek.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że zgodnie z Planem Pracy Rady Miejskiej w marcu br. miał być rozpatrywany punkt dotyczący wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Strumień. W związku z tym, aby chociaż w części przystąpić do realizacji tego punktu zaproponował, aby zgłaszać propozycje zmian do Statutu. W aktualnie obowiązującym Statucie są trzy punktów, które koniecznie trzeba uporządkować i zmienić. W takcie trwania kadencji pojawiło się też kilka uwag i propozycji do Statutu. Zwrócił się z gorącą prośbą do radnych i sołtysów o składanie do Biura Rady wniosków zawierających propozycje zmian w Statucie Gminy Strumień.

Przewodniczący C. Greń przypomniał też radnym o obowiązku składania oświadczeń majątkowych wraz z rozliczeniem podatkowym PIT za 2009 r. w terminie do 30 kwietnia br. Przypomniał też o najczęściej popełnianych błędach przy wypełnianiu oświadczeń.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że uczestniczył w sympozjum z okazji 20-lecia samorządu, które odbyło się 9 marca br. w Domu Narodowym w Cieszynie. Sympozjum prowadził były Wojewoda Bielski pan Andrzej Sikora, uczestnikami biorącymi udział w dyskusji byli: pan Tadeusz Mędrek – były Wójt Gminy Brenna, pan Alfred Brudny – radny Sejmiku Województwa Śląskiego, pani Janina Żagan – Burmistrz Miasta Skoczowa, pan Witold Dzierżawski – były Starosta Cieszyński i pan Włodzimierz Cybulski – z-ca Burmistrza Cieszyna. Spotkanie prowadzone było na zasadzie dyskusji (pytania i odpowiedzi).

Sołtys U. Słowik przekazała słowa podziękowania dla Burmistrza, z-cy Burmistrza, Przewodniczącego Rady za pomoc w zorganizowaniu Zebrania Wiejskiego w Drogomyślu. Przeprowadzenie Zebrania w Drogomyślu było utrudnione w związku z wygaśnięciem mandatu członka Rady Sołeckiej i koniecznością przeprowadzania wyborów uzupełniających. Podziękowała też pracownikom Urzędu Miejskiego za pomoc w organizacji zebrania.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że po lewej stronie za światłami na skrzyżowaniu w Drogomyślu wycięto dwa potężne drzewa i w poboczu zostały dwa groźne dla ruchu samochodowego pniaki. Zgłosił wniosek o sfrezowanie tych dwóch pniaków, wyrównanie i wykonanie właściwego pobocza.

Wiceprzewodniczący J. Jałowiczor poinformował, że radni otrzymali z Jaworzna decyzje o uczestnictwie w egzaminach szkół podstawowych i gimnazjów oraz poprosił o wypełnienie ankiet uczestnictwa w sprawdzianach i dostarczenie ich w zaklejonych kopertach do Zespołu Szkół w Strumieniu skąd zostaną wszystkie razem wysłane.

Radny K. Pisiut wnioskował, aby wykonać ciąg dalszy rowu przy ul. Lipowej w Pruchnej.

Radna C. Skowron przypomniała, że jednym z wniosków zgłoszonych na Zebraniu Wiejskim w Zbytkowie była realizacja ścieżki pieszo-rowerowej, łączącej ul. Turystyczną z ul. 1 Maja. Zapytała czy zostały już poczynione jakieś kroki w tej sprawie?

Burmistrz A. Grygierek odpowiedziała, że jest przygotowana wstępna dokumentacja na połączenie ul. Turystycznej z ul. 1 Maja. Będziemy prowadzić dalsze rozmowy i porządkowanie granic. Planujemy, że inwestycja ta może być zrealizowana w 2011 r. Poinformowała też, że mieliśmy możliwość zaopiniowania dokumentacji przejścia dla pieszych w Bąkowie.

Radny S. Balas wnioskował, aby wystąpić do firmy ENION o posprzątanie obciętych gałęzi drzew pod liniami energetycznymi.

Przewodniczący C. Greń poinformował, że do Rady Miejskie wpłynęły życzenia świąteczne od: radnego powiatowego K. Gajdzicy, Klubu Ekologicznego „EKO” w Drogomyślu oraz dyrekcji, grona pedagogicznego i uczniów Zespołu Szkół w Drogomyślu.

Przewodniczący C. Greń oraz Burmistrz A. Grygierek przekazali wszystkim zebranym życzenia spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych.

ad. 19.

 

Przewodniczący C. Greń dziękując wszystkim zebranym – zakończył obrady L sesji Rady Miejskiej w Strumieniu (o godz. 18.3o) słowami „zamykam L sesję Rady Miejskiej w Strumieniu”.

 

Protokołowała: Elżbieta Król

 

Przewodniczący Rady

Czesław GREŃ